11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Людина має творити добро. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Про матеріал

Вчити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, аргументувати свою позицію у дискусії; збагачувати словник дітей, продовжувати формувати уявлення про доброту; з'ясувати сутність понять добрий, милосердний, співчутливий; учити робити правильний моральний вибір. Довести дітям, що бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи – це бути красивим.

Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект інтегрованого уроку

з «Я у світі» та «Літературного читання» у 3 класі

 

 

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

 

 

 

 

 

 

 

     Вчитель початкових класів

                       Коломоєць Л. М.

 

 

 

 

 

 

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета: вчити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, аргументувати свою позицію у дискусії; збагачувати словник дітей, продовжувати формувати уявлення про доброту; з’ясувати сутність понять добрий, милосердний, співчутливий; учити робити правильний моральний вибір. Довести дітям, що бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи – це бути красивим.

Тип уроку. комбінований (змішаний) урок.

Обладнання. Аркуші з літерами, смайлики, пам'ятки доброти, прислів'я.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Етап орієнтації.

1. Вправа «Сонечко».

- Добро починається з маленького.

- Поділіться часточкою свого тепла з товаришем.

- Відчуйте в собі тепло.

- Потріть долоні одне об одну протягом хвилини, щоб відчути тепло.

- «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і доброти та відправте з долоньки (подувши комусь з однокласників.

ІIІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра «Складіть з літер слова».

(літери розміщені вроздріб. Доброта. Милосердя.)

-Сьогодні на уроці ми поговоримо про доброту і милосердя, вчитимемось виділяти головне в тексті, давати оцінку вчинкам, вирішимо, що потрібно робити, щоб бути красивим. А зараз послухайте казку Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».

2. Опрацювання казки Анатолія Дімарова «Для чого людині серце»

1) Комбіноване читання тексту вголос (учитель — учні).

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Дошкулити — завдати шкоди; тут: заморозити.

Ринуться — кинуться.

Володіння — частина території, на якій жили чоловічки і мали на неї найбільше прав.

3) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Де відбувалися описані події?

— Чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів?

— Чим відрізнялися чоловічки від нас, людей? Як зустріли вони незнайому людину?

— Що хотіли знати дерев’яні чоловічки?

— Як ти зрозумів слова лікаря про те, що люди мають різні серця?

— Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар уставив йому серце доброї людини?

— Якої думки ви про дерев’яних чоловічків?

4). Робота над прислів’ями. — Яке прислів’я найбільше відповідає змісту казки?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які ще прислів'я, приказки про добро ви знаєте?

Хто людям добра бажає, той і сам добро має.

Зробиш добро не кайся; вдієш лихо -  начувайся.

Доброго держись, а злого стережись.

Від доброго слова і лід розтане.

Добрий завжди прийде на допомогу.

 Фізкультхвилинка.

3. Бесіда «Людина має творити добро»

- У світі разом  із любов'ю,  добротою, милосердям, на жаль, ще є багато зла. Свідомо чи ні, але чимало людей, дітей зокрема, чинять зло бездумно, не замислюючись про наслідки своїх дій.

Словом, протилежним до «милосердний» (тобто миле, добре серце), є слово «безсердечний». Так  говорять про людину, у якої серце сліпе і глухе до чужого болю.

Немилосердно проходити повз чужу біду, наче це тебе не стосується, не простягнути руку тому, кому ти можеш допомогти.

Запам'ятай!  Милосердя людини не тільки в тому, що вона не чинить зла. Людина має творити добро.

У доброму світі буде краще всім.

 

4. Створення дерева доброти.

-Запишіть на заготовлених листочках доброзичливі слова. Прикріпіть їх до дерева.

5. Мовна гра «У якому вчинку живе добро?»

- Діти, в мене в кошику теж є багато смайликів, ось вони які маленькі, погляньте, які вони (веселі і сумні). Давайте з ними пограємо (вчитель роздає смайлики, потім по черзі показує ілюстрації, а діти оцінюють смайликами вчинки людей, дітей, пояснюють).

6. Робота в групах.

 - Прочитайте. Позначте правильні відповіді. Доповніть приклади милосердя.

Милосердя

І група

 • Любов і турбота про батьків.

 • Бійка з друзями.

 • Добрі стосунки з братом або сестрою.

  - Що ви вважаєте милосердним?

ІІ група

 • Допомога бабусі та дідусеві.

 • Жорстоке поводження з тваринами, рослинами.

 • Будь уважним до інших.

  - Що можна віднести до милосердя?

- А що ви вважаєте немилосердним?

ІІІ група

 • Будь привітним. Завжди намагайся зробити іншому приємне.

 • Відібрати іграшку у молодшого за віком.

 • Допомога товаришеві, якщо він чимось заклопотаний.

  - Які приклади, на ваш погляд, можна назвати милосердними?

- А немилосердними?

IV. Підсумок уроку.

Пам'ятайте правила доброти:

 ( Діти отримують пам'ятки доброти)

V. Домашнє завдання.

 - Напишіть, що може зробити добре серце.

 

doc
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку