Людина має творити добро. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Про матеріал

Вчити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, аргументувати свою позицію у дискусії; збагачувати словник дітей, продовжувати формувати уявлення про доброту; з'ясувати сутність понять добрий, милосердний, співчутливий; учити робити правильний моральний вибір. Довести дітям, що бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи – це бути красивим.

Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект інтегрованого уроку

з «Я у світі» та «Літературного читання» у 3 класі

 

 

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

 

 

 

 

 

 

 

     Вчитель початкових класів

                       Коломоєць Л. М.

 

 

 

 

 

 

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета: вчити учнів розуміти текст, виділяти головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, аргументувати свою позицію у дискусії; збагачувати словник дітей, продовжувати формувати уявлення про доброту; з’ясувати сутність понять добрий, милосердний, співчутливий; учити робити правильний моральний вибір. Довести дітям, що бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи – це бути красивим.

Тип уроку. комбінований (змішаний) урок.

Обладнання. Аркуші з літерами, смайлики, пам'ятки доброти, прислів'я.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Етап орієнтації.

1. Вправа «Сонечко».

- Добро починається з маленького.

- Поділіться часточкою свого тепла з товаришем.

- Відчуйте в собі тепло.

- Потріть долоні одне об одну протягом хвилини, щоб відчути тепло.

- «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і доброти та відправте з долоньки (подувши комусь з однокласників.

ІIІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Гра «Складіть з літер слова».

(літери розміщені вроздріб. Доброта. Милосердя.)

-Сьогодні на уроці ми поговоримо про доброту і милосердя, вчитимемось виділяти головне в тексті, давати оцінку вчинкам, вирішимо, що потрібно робити, щоб бути красивим. А зараз послухайте казку Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».

2. Опрацювання казки Анатолія Дімарова «Для чого людині серце»

1) Комбіноване читання тексту вголос (учитель — учні).

2) Словникова робота.

Довідкове бюро

Дошкулити — завдати шкоди; тут: заморозити.

Ринуться — кинуться.

Володіння — частина території, на якій жили чоловічки і мали на неї найбільше прав.

3) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

— Де відбувалися описані події?

— Чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів?

— Чим відрізнялися чоловічки від нас, людей? Як зустріли вони незнайому людину?

— Що хотіли знати дерев’яні чоловічки?

— Як ти зрозумів слова лікаря про те, що люди мають різні серця?

— Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар уставив йому серце доброї людини?

— Якої думки ви про дерев’яних чоловічків?

4). Робота над прислів’ями. — Яке прислів’я найбільше відповідає змісту казки?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які ще прислів'я, приказки про добро ви знаєте?

Хто людям добра бажає, той і сам добро має.

Зробиш добро не кайся; вдієш лихо -  начувайся.

Доброго держись, а злого стережись.

Від доброго слова і лід розтане.

Добрий завжди прийде на допомогу.

 Фізкультхвилинка.

3. Бесіда «Людина має творити добро»

- У світі разом  із любов'ю,  добротою, милосердям, на жаль, ще є багато зла. Свідомо чи ні, але чимало людей, дітей зокрема, чинять зло бездумно, не замислюючись про наслідки своїх дій.

Словом, протилежним до «милосердний» (тобто миле, добре серце), є слово «безсердечний». Так  говорять про людину, у якої серце сліпе і глухе до чужого болю.

Немилосердно проходити повз чужу біду, наче це тебе не стосується, не простягнути руку тому, кому ти можеш допомогти.

Запам'ятай!  Милосердя людини не тільки в тому, що вона не чинить зла. Людина має творити добро.

У доброму світі буде краще всім.

 

4. Створення дерева доброти.

-Запишіть на заготовлених листочках доброзичливі слова. Прикріпіть їх до дерева.

5. Мовна гра «У якому вчинку живе добро?»

- Діти, в мене в кошику теж є багато смайликів, ось вони які маленькі, погляньте, які вони (веселі і сумні). Давайте з ними пограємо (вчитель роздає смайлики, потім по черзі показує ілюстрації, а діти оцінюють смайликами вчинки людей, дітей, пояснюють).

6. Робота в групах.

 - Прочитайте. Позначте правильні відповіді. Доповніть приклади милосердя.

Милосердя

І група

 • Любов і турбота про батьків.

 • Бійка з друзями.

 • Добрі стосунки з братом або сестрою.

  - Що ви вважаєте милосердним?

ІІ група

 • Допомога бабусі та дідусеві.

 • Жорстоке поводження з тваринами, рослинами.

 • Будь уважним до інших.

  - Що можна віднести до милосердя?

- А що ви вважаєте немилосердним?

ІІІ група

 • Будь привітним. Завжди намагайся зробити іншому приємне.

 • Відібрати іграшку у молодшого за віком.

 • Допомога товаришеві, якщо він чимось заклопотаний.

  - Які приклади, на ваш погляд, можна назвати милосердними?

- А немилосердними?

IV. Підсумок уроку.

Пам'ятайте правила доброти:

 ( Діти отримують пам'ятки доброти)

V. Домашнє завдання.

 - Напишіть, що може зробити добре серце.

 

doc
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
1945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку