Малювання в Flash. Інструменти малювання й редагування.

Про матеріал

Під час уроку учні ознайомляться з інструментами малювання і способами їх редагування. Закріплять використанн основних інструментів програми при виконанні різноманітних вправ.

Перегляд файлу

Тема: Малювання в Flash. Інструменти малювання й редагування.

Мета:   навчальна – ознайомити учнів з основними інструментами в програмі Macromedia Flash,  ознайомити з  операціями, що виконуються з намальованими об’єктами,  ознайомити з видами заливки об’єктів;

виховна – виховувати інформаційно-освічену людину;

розвивальна – сприяти всебічному розвитку особистості

ХІД УРОКУ:

І.     Організаційний момент.

  •                   Розміщення учнів біля комп’ютерів.
  •                   Інформаційний диктант по темі минулого уроку

ІІ.    Інструктаж з техніки безпеки.

Повторення правил з техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі.

ІІІ.    Активізація базових знань.

Сьогодні ми з вами будемо малювати в програмі і нову тему вивчати за допомогою практичних вправ.

IV.  Вивчення нового матеріалу і робота на комп’ютерах.

Вправа 1. Основи роботи з об'єктами

  1.               Створіть новий ролик (Файл – Створити або кнопка на панелі інструментів pic2_0).
  2.               Для початку змінимо параметри всього документа. Виберіть у меню пункт: Змінити - Документ. З'явиться вікно, у якому можна змінити розміри робочої області, її цвіт, а також частоту зміни кадрів. Наприклад, зміните цвіт робочої області.

pic2_7

Малюнок 1. Вікно властивостей документа

  1.               Перші два інструменти малювання, які ми подивимося – це інструменти Овал pic2_2 і Прямокутник pic2_8, що має два режими: прямокутник або багатокутник pic2_10. Вони використовуються в тому випадку, коли потрібно намалювати стандартні фігури. Виберіть інструмент і спробуйте намалювати об'єкти.

pic2_12         pic2_9                                                                                  Малюнок 2.

  1. pic2_13              Тепер небагато попрацюємо із цими фігурами. Спочатку навчимося їх виділяти. Для цього використовується інструмент Виділення pic2_11. Виберіть цей інструмент і клацніть на який-небудь об'єкт. Він буде позначений сіточкою. Це означає, що об'єкт виділений, і з ним можна робити які-небудь дії. Наприклад, спробуйте захопити об'єкт за цю «сіточку» і перетягнути на інше місце. При цьому зверніть увагу на те, що пересунулося тільки заливання об'єкта, а контур залишився на колишнім місці. При одинарному клацанні миші на об'єкті виділяється його заливання, а при подвійному – весь об'єкт. Перевірте! Виділите інший об'єкт подвійним клацанням миші й пересуньте його.

Пересування заливання об'єкта

pic2_14    Малюнок 3. Виділене заливання об'єкта

 

 

Малюнок 4. Виділені заливання й контур об'єкта

  1.               pic2_15Змінимо цвіт об'єктів. Виділите кожної із присутніх об'єктів повністю. Змінить колір контуру (Малюнок 5) і заливання (Малюнок 6), вибравши відповідний значок на панелі інструментів у розділі Кольору.

pic2_16 

 

 

 

 

Малюнок 5. Вибір кольору контуру       Малюнок 6. Вибір кольору заливання

  1. pic2_17              Малювати об'єкти з відразу в потрібному кольорі  теж можна. Простежите, щоб жоден об'єкт не був обраний. Можна клацнути інструментом Виділення на будь-яке порожнє місце робочої області.
  2.               Виберіть цвіт контуру й колір заливання.
  3.               Намалюйте який-небудь об'єкт.
  4.               Майже для кожного інструмента можна вибрати свої параметри. Вони стають доступними після вибору відповідного інструмента. Наприклад, Виберіть інструмент прямокутник, і ви побачите параметри до нього в нижній частині панелі інструментів.
  5. pic2_20         Краще спочатку настроїти параметр, а потім намалювати об'єкт. Наприклад, для  прямокутника можна вибрати розмір скругления кутів (у крапках). Після вибору цього параметра з'являється відповідне вікно. Впишіть розмір скругления, а потім намалюйте прямокутник.

pic2_19 

 

 

  1.          pic2_18Крім цього, для кожного інструмента можна задати властивості на відповідній панелі (панель Властивості). Вона розташована в нижній частині вікна під робочою областю. Наприклад, повністю виділите який-небудь уже намальований об'єкт, і на панелі Властивості ви побачите всі можливі варіанти параметрів, які можна застосувати до цього об'єкта ( Малюнок 7).

pic2_21 

 

 

 

  1.          Наприклад, можна задати чисельні значення розташування й розмірів об'єктів (Ш –  ширина,  В - висота, Х, Y - координати об'єкта). Зміните їх.

Тут же можна змінити цвіт контуру й заливання, товщину й тип лінії. Подивитеся самостійно, які типи ліній можливі в Flash і застосуєте їх до об'єктів

pic2_23 

 

 

pic2_22

Малюнок 9     Типи ліній в Flash

 

Примітка: якщо не виділити ніякий об'єкт, а вибрати інструмент для малювання, те тим самим ви задасте параметри за замовчуванням. Це означає, що після завдання параметрів будь-який об'єкт буде створюватися з такими параметрами.

  1.          Оскільки об'єктів на робочій області вже багато, можна всі або частина з них видалити. Для цього найпростіше виділити їх (подвійним клацанням миші, інструментом Виділення), а потім на клавіатурі нажати клавішу Delete (видалити).

Вправа 2. Інструменти малювання

  1.               Інструменти малювання Овал і Прямокутник ми вже подивилися. Наступні інструменти малювання – інструмент Олівець pic2_4 і Кисть pic2_5.
  2.               Виберіть інструмент Олівець. Він має один параметр, що дозволяє набудовувати згладжування лінії (Малюнок 10). Виберіть по черзі ці параметри й намалюйте довільні лінії.

pic2_24

Малюнок 10. Параметри згладжування для інструмента Олівець

pic2_25

Малюнок 11. Приклади ліній, створених з різними параметрами згладжування

  1.               Для інструмента Кисть можна вибрати розмір і форму кисті.

pic2_26      Малюнок 12. Форма й розмір кисті

Виберіть різні форми кисті й поексперементуйте. 

pic2_27

Малюнок 13. Приклади малюнків з різною формою й розміром кисті

  1.               Наступний параметр для кисті - спосіб заливання. Можна малювати кистю по-різному: перед об'єктом, за об'єктом, усередині об'єкта й т.д.

pic2_28 

                                       Малюнок 14. Способи малювання кистю

                                      Виберіть який-небудь цвіт кисті й поексперементуйте

                                     з різними    варіантами малювання.

 

 

Приклади:

pic2_29

Малюнок 15. Приклади об'єктів з різними способами малювання

  1.               Інструмент Ластик pic2_30 має подібні параметри з інструментом Кисть. Дозволяє вибрати розмір стирається области, що, і аналогічні варіанти стирання. Обраний режим Грані pic2_31 дозволяє відразу видаляти області, однакові по цвіті.
  2.               pic2_33Інструмент Лінія pic2_34 дозволяє малювати прямі лінії й багатокутники (Малюнок 16).

 

Малюнок 16. Об'єкти, створені інструментом Лінія

 

 

 

Вправа 3. Інструменти для виділення й редагування об'єктів

            Виділяти області необхідно для того, щоб застосувати до них подальші перетворення. Наприклад, перефарбування, зміна розміру, видалення фрагментів і т.д. В Flash є кілька інструментів для цього.

  1.               Інструмент Ласо pic2_35. Наприклад, можна обвести їм довільну область об'єкта й вона стане виділеної ( Малюнок 17).Потім можна, наприклад, змінити цвіт цієї області.

pic2_36pic2_37pic2_38 Малюнок 17. Процес виділення й зміни довільної області

  1.               Інструмент Виділення pic2_11, як уже було сказано, дозволяє виділяти об'єкт повністю. При подвійному натисканні інструментом на об'єкті виділяється заливання й контур, при одинарному - тільки заливання.
  2.               Крім цього, за допомогою цього інструмента можна змінювати кривизну ліній і положення кутів.
  3. pic2_41pic2_42              Намалюйте звичайний прямокутник:

pic2_401.          pic2_39        2.                          3.                              4.

  1.               Виберіть інструмент Виділення pic2_11 й підведіть курсор до кожної з вершин прямокутника. Курсор повинен прийняти форму куточка.
  2.               Перетягнете вершину прямокутника на інше місце. Перетворіть фігуру в такий спосіб:
  3.               Якщо підвести курсор до сторони прямокутника, то курсор прийме форму дуги. Сторону можна викривляти. Перетворіть фігуру, щоб вийшла така гусяча лапка:

Наступний інструмент для редагування – інструмент Вільна трансформація pic2_43. Виберіть цей інструмент і потім виділите їм об'єкт. Його можна змінити в розмірах або повернути. Потрібно підвести курсор миші до маркера (маленькому квадратику)

pic2_45pic2_46 

 

 

 

Малюнок 18. Зміна розмірів об'єкта                   Малюнок 19. Поворот об'єкта

  1. pic2_44              Створіть кілька об'єктів (скопіюйте!) і зміните їхні розміри й поверніть.

 

Вправа 4. Інструмент Заливання. Робота з кольором.

 

 

Для роботи з кольором Flash розглянемо інструмент Заливання pic2_49 й Чорнило pic2_54. Для цього інструмента майже завжди потрібно вибирати коір контуру й спосіб заливання.

  1.               Для того, щоб нам було на чому тренуватися, намалюйте будь-який об'єкт.
  2.               Об'єкт має колір контуру й заливання, які вже були встановлені.
  3.               pic2_55Виберіть інструмент Заливання pic2_49. Виберіть цвіт заливання. Клацніть по об'єкті, колір якого хочете змінити (Малюнок 20).

Малюнок 20. Інструмент Заливання

  1.               Аналогічні дії потрібно зробити, користуючись інструментом Чорнило pic2_54. Потрібно вибрати інструмент, а потім клацнути по об'єкті. Зміниться колір контуру.
  2.               Інструмент Заливання, як ви вже помітили, застосуємо тільки до замкнутих областей. Але в Flash можливі й варіанти, коли можна зафарбовувати й не повністю замкнуті області. Намалюйте об'єкт, у якому будуть присутні кілька незамкнутих областей, наприклад, таке:

pic2_56Малюнок 21. Малюнок з незамкнутими областями

  1.               Виберіть режим зафарбовування: Не закривати зазори.

pic2_57      

pic2_58 Малюнок 22. Вибір варіанта заливання                  

 

 

 

Малюнок 23. Малюнок із зафарбованими замкнутими областями

  1.               Спробуйте зафарбувати області зображення. Залити звичайним образом можна лише повністю замкнуті області.
  2.               Поексперементуйте з іншими варіантами заливання, залежно від того, які по розмірі зазори в зображенні.

Зафарбуйте зображення цілком.   

pic2_59                                                    Малюнок 24. Вибір варіанта заливання                                                                                          

 

pic2_60 

 

 

 

                Малюнок 25. Готовий малюнок

  1.               Крім однорідного заливання, їсти можливість використовувати гарні градієнтні заливання. Готові заливання вибираються в тім же вікні, що й звичайні.

pic2_61                                                  Малюнок 26. Вибір градиентной заливання

pic2_62                                                  Виберіть яку-небудь градіентну заливку. намалюйте об'єкт.

 

 

 

 

 

Не завжди зручно використовувати готові заливання. Іноді хочеться створити свої. Для цього в Flash є спеціальне вікно для створення нових заливань. Воно перебуває в правій частині екрана й називається Колірний мікшер.

pic2_63                                                       Малюнок 27. Вікно колірного мікшера

 

 

 

 

  1.               Тут можна:
    1.               Вибрати тип заливання (однорідна, лінійна, радіальна, битмап, тобто растрове зображення);
    2.               Клацнути на маркерах вибору цвіту й змінити початковий і кінцевий колір для градінтной заливання; Можна додавати нові маркери.
    3.               Установити ефект прозорості для кольору.
  2.          Поексперементуйте із заливаннями.

pic2_64                                                                   Малюнок 28. Об'єкти з різними   

                                                                                заливаннями

 

 

 

 

 

V. Закріплення нового матеріалу на комп’ютері.

Завдання

Створити малюнок « Захід сонця над морем» ( Сонце, море, небо – градієнтні  заливки)

VІ. Домашнє завдання.

  1.               Вивчити конспект.
  2.               Створити малюнок на довільну тему, використавши знання, отримані сьогодні на уроці.
docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку