Тема: Малювання в Flash. Інструменти малювання й редагування.
Мета: навчальна – ознайомити учнів з основними інструментами в програмі Macromedia Flash, ознайомити з операціями, що виконуються з намальованими об’єктами, ознайомити з видами заливки об’єктів;
виховна – виховувати інформаційно-освічену людину;
розвивальна – сприяти всебічному розвитку особистості
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
-
Розміщення учнів біля комп’ютерів.
-
Інформаційний диктант по темі минулого уроку
ІІ. Інструктаж з техніки безпеки.
Повторення правил з техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі.
ІІІ. Активізація базових знань.
Сьогодні ми з вами будемо малювати в програмі і нову тему вивчати за допомогою практичних вправ.
IV. Вивчення нового матеріалу і робота на комп’ютерах.
Вправа 1. Основи роботи з об'єктами
-
Створіть новий ролик (Файл – Створити або кнопка на панелі інструментів ).
-
Для початку змінимо параметри всього документа. Виберіть у меню пункт: Змінити - Документ. З'явиться вікно, у якому можна змінити розміри робочої області, її цвіт, а також частоту зміни кадрів. Наприклад, зміните цвіт робочої області.
Малюнок 1. Вікно властивостей документа
-
Перші два інструменти малювання, які ми подивимося – це інструменти Овал і Прямокутник , що має два режими: прямокутник або багатокутник . Вони використовуються в тому випадку, коли потрібно намалювати стандартні фігури. Виберіть інструмент і спробуйте намалювати об'єкти.
Малюнок 2.
-
Тепер небагато попрацюємо із цими фігурами. Спочатку навчимося їх виділяти. Для цього використовується інструмент Виділення . Виберіть цей інструмент і клацніть на який-небудь об'єкт. Він буде позначений сіточкою. Це означає, що об'єкт виділений, і з ним можна робити які-небудь дії. Наприклад, спробуйте захопити об'єкт за цю «сіточку» і перетягнути на інше місце. При цьому зверніть увагу на те, що пересунулося тільки заливання об'єкта, а контур залишився на колишнім місці. При одинарному клацанні миші на об'єкті виділяється його заливання, а при подвійному – весь об'єкт. Перевірте! Виділите інший об'єкт подвійним клацанням миші й пересуньте його.
Пересування заливання об'єкта
Малюнок 3. Виділене заливання об'єкта
Малюнок 4. Виділені заливання й контур об'єкта
-
Змінимо цвіт об'єктів. Виділите кожної із присутніх об'єктів повністю. Змінить колір контуру (Малюнок 5) і заливання (Малюнок 6), вибравши відповідний значок на панелі інструментів у розділі Кольору.
Малюнок 5. Вибір кольору контуру Малюнок 6. Вибір кольору заливання
-
Малювати об'єкти з відразу в потрібному кольорі теж можна. Простежите, щоб жоден об'єкт не був обраний. Можна клацнути інструментом Виділення на будь-яке порожнє місце робочої області.
-
Виберіть цвіт контуру й колір заливання.
-
Намалюйте який-небудь об'єкт.
-
Майже для кожного інструмента можна вибрати свої параметри. Вони стають доступними після вибору відповідного інструмента. Наприклад, Виберіть інструмент прямокутник, і ви побачите параметри до нього в нижній частині панелі інструментів.
-
Краще спочатку настроїти параметр, а потім намалювати об'єкт. Наприклад, для прямокутника можна вибрати розмір скругления кутів (у крапках). Після вибору цього параметра з'являється відповідне вікно. Впишіть розмір скругления, а потім намалюйте прямокутник.
-
Крім цього, для кожного інструмента можна задати властивості на відповідній панелі (панель Властивості). Вона розташована в нижній частині вікна під робочою областю. Наприклад, повністю виділите який-небудь уже намальований об'єкт, і на панелі Властивості ви побачите всі можливі варіанти параметрів, які можна застосувати до цього об'єкта ( Малюнок 7).
-
Наприклад, можна задати чисельні значення розташування й розмірів об'єктів (Ш – ширина, В - висота, Х, Y - координати об'єкта). Зміните їх.
Тут же можна змінити цвіт контуру й заливання, товщину й тип лінії. Подивитеся самостійно, які типи ліній можливі в Flash і застосуєте їх до об'єктів
Малюнок 9 Типи ліній в Flash
Примітка: якщо не виділити ніякий об'єкт, а вибрати інструмент для малювання, те тим самим ви задасте параметри за замовчуванням. Це означає, що після завдання параметрів будь-який об'єкт буде створюватися з такими параметрами.
-
Оскільки об'єктів на робочій області вже багато, можна всі або частина з них видалити. Для цього найпростіше виділити їх (подвійним клацанням миші, інструментом Виділення), а потім на клавіатурі нажати клавішу Delete (видалити).
Вправа 2. Інструменти малювання
-
Інструменти малювання Овал і Прямокутник ми вже подивилися. Наступні інструменти малювання – інструмент Олівець і Кисть .
-
Виберіть інструмент Олівець. Він має один параметр, що дозволяє набудовувати згладжування лінії (Малюнок 10). Виберіть по черзі ці параметри й намалюйте довільні лінії.
Малюнок 10. Параметри згладжування для інструмента Олівець
Малюнок 11. Приклади ліній, створених з різними параметрами згладжування
-
Для інструмента Кисть можна вибрати розмір і форму кисті.
Малюнок 12. Форма й розмір кисті
Виберіть різні форми кисті й поексперементуйте.
Малюнок 13. Приклади малюнків з різною формою й розміром кисті
-
Наступний параметр для кисті - спосіб заливання. Можна малювати кистю по-різному: перед об'єктом, за об'єктом, усередині об'єкта й т.д.
Малюнок 14. Способи малювання кистю
Виберіть який-небудь цвіт кисті й поексперементуйте
з різними варіантами малювання.
Приклади:
Малюнок 15. Приклади об'єктів з різними способами малювання
-
Інструмент Ластик має подібні параметри з інструментом Кисть. Дозволяє вибрати розмір стирається области, що, і аналогічні варіанти стирання. Обраний режим Грані дозволяє відразу видаляти області, однакові по цвіті.
-
Інструмент Лінія дозволяє малювати прямі лінії й багатокутники (Малюнок 16).
Малюнок 16. Об'єкти, створені інструментом Лінія
Вправа 3. Інструменти для виділення й редагування об'єктів
Виділяти області необхідно для того, щоб застосувати до них подальші перетворення. Наприклад, перефарбування, зміна розміру, видалення фрагментів і т.д. В Flash є кілька інструментів для цього.
-
Інструмент Ласо . Наприклад, можна обвести їм довільну область об'єкта й вона стане виділеної ( Малюнок 17).Потім можна, наприклад, змінити цвіт цієї області.
Малюнок 17. Процес виділення й зміни довільної області
-
Інструмент Виділення , як уже було сказано, дозволяє виділяти об'єкт повністю. При подвійному натисканні інструментом на об'єкті виділяється заливання й контур, при одинарному - тільки заливання.
-
Крім цього, за допомогою цього інструмента можна змінювати кривизну ліній і положення кутів.
-
Намалюйте звичайний прямокутник:
1. 2. 3. 4.
-
Виберіть інструмент Виділення й підведіть курсор до кожної з вершин прямокутника. Курсор повинен прийняти форму куточка.
-
Перетягнете вершину прямокутника на інше місце. Перетворіть фігуру в такий спосіб:
-
Якщо підвести курсор до сторони прямокутника, то курсор прийме форму дуги. Сторону можна викривляти. Перетворіть фігуру, щоб вийшла така гусяча лапка:
Наступний інструмент для редагування – інструмент Вільна трансформація . Виберіть цей інструмент і потім виділите їм об'єкт. Його можна змінити в розмірах або повернути. Потрібно підвести курсор миші до маркера (маленькому квадратику)
Малюнок 18. Зміна розмірів об'єкта Малюнок 19. Поворот об'єкта
-
Створіть кілька об'єктів (скопіюйте!) і зміните їхні розміри й поверніть.
Вправа 4. Інструмент Заливання. Робота з кольором.
Для роботи з кольором Flash розглянемо інструмент Заливання й Чорнило . Для цього інструмента майже завжди потрібно вибирати коір контуру й спосіб заливання.
-
Для того, щоб нам було на чому тренуватися, намалюйте будь-який об'єкт.
-
Об'єкт має колір контуру й заливання, які вже були встановлені.
-
Виберіть інструмент Заливання . Виберіть цвіт заливання. Клацніть по об'єкті, колір якого хочете змінити (Малюнок 20).
Малюнок 20. Інструмент Заливання
-
Аналогічні дії потрібно зробити, користуючись інструментом Чорнило . Потрібно вибрати інструмент, а потім клацнути по об'єкті. Зміниться колір контуру.
-
Інструмент Заливання, як ви вже помітили, застосуємо тільки до замкнутих областей. Але в Flash можливі й варіанти, коли можна зафарбовувати й не повністю замкнуті області. Намалюйте об'єкт, у якому будуть присутні кілька незамкнутих областей, наприклад, таке:
Малюнок 21. Малюнок з незамкнутими областями
-
Виберіть режим зафарбовування: Не закривати зазори.
Малюнок 22. Вибір варіанта заливання
Малюнок 23. Малюнок із зафарбованими замкнутими областями
-
Спробуйте зафарбувати області зображення. Залити звичайним образом можна лише повністю замкнуті області.
-
Поексперементуйте з іншими варіантами заливання, залежно від того, які по розмірі зазори в зображенні.
Зафарбуйте зображення цілком.
Малюнок 24. Вибір варіанта заливання
Малюнок 25. Готовий малюнок
-
Крім однорідного заливання, їсти можливість використовувати гарні градієнтні заливання. Готові заливання вибираються в тім же вікні, що й звичайні.
Малюнок 26. Вибір градиентной заливання
Виберіть яку-небудь градіентну заливку. намалюйте об'єкт.
Не завжди зручно використовувати готові заливання. Іноді хочеться створити свої. Для цього в Flash є спеціальне вікно для створення нових заливань. Воно перебуває в правій частині екрана й називається Колірний мікшер.
Малюнок 27. Вікно колірного мікшера
-
Тут можна:
-
Вибрати тип заливання (однорідна, лінійна, радіальна, битмап, тобто растрове зображення);
-
Клацнути на маркерах вибору цвіту й змінити початковий і кінцевий колір для градінтной заливання; Можна додавати нові маркери.
-
Установити ефект прозорості для кольору.
-
Поексперементуйте із заливаннями.
Малюнок 28. Об'єкти з різними
заливаннями
V. Закріплення нового матеріалу на комп’ютері.
Завдання
Створити малюнок « Захід сонця над морем» ( Сонце, море, небо – градієнтні заливки)
VІ. Домашнє завдання.
-
Вивчити конспект.
-
Створити малюнок на довільну тему, використавши знання, отримані сьогодні на уроці.