Мета: відпрацювати навички розв'язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.
Мета: відпрацювати навички розв’язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.
Обладнання: сигнальні картки, секундомір, листочки, плакати, ксерокопії, відомість для журі, пісочний годинник, грамоти.
Хід гри
І. Вступ.
Учень. Цариця всіх наук, ти строга й величава!
Твої закони непохитні, мов скала!
Тобі, о математико, навіки слава!
Тобі, богине Істини, навік хвала!
Ти двері пізнання щодня нам відкриваєш,
Даруєш нам щоденно радість відкриття.
Ти наше мислення, наш розум розвиваєш.
Ти щастям пошуку наповнюєш життя.
Учитель. Сьогодні ми зібрались в цій залі, щоб продемонструвати своє захоплення математикою та досягненнями у її вивченні.
ІІ. Математична гра.
І тур. Проба команд
У першому турі командам буде задано 15 запитань. Відповідаємо усно. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь, отримає 2 бали за кожну. Подавати сигнал має капітан. Журі уважно слідкує за командами.
ІІ тур. 8 записок
Задача 1.
Книжка має 160 сторінок. За перший день учень прочитав 3/8 кількості сторінок книжки, а за другий – в 1,5 рази більше, ніж за перший. Скільки сторінок залишилося прочитати учневі?
Розв’язок
Відповідь: залишилося прочитати 10 сторінок.
Задача 2.
Обчислити:
81 : (83 – 92) + 5 (– 11 + 36 : (– 4))
Відповідь: – 91
Задача 3.
Розв’яжіть рівняння:
|х| – 0,3 = 2
Відповідь: х1 = 2,3
х2 = – 2,3
Задача 4.
Знайдіть помилку у розв’язку і запишіть правильно:
5 (4а – 8b) – (3а – 4b) = 20а – 40b + 3а – 4b = 23а – 44b
Відповідь: 5 (4а – 8b) – (3а – 4b) = 20а – 40b – 3а + 4b = 17а – 36b
Задача 5.
Замість поставте знаки «+» або «–» так, щоб виконувалась рівність:
80 10 70 50 (–90) = 100
Відповідь: 80 – 10 + 70 + 50 + (–90) = 100
Задача 6.
Заповніть порожні клітинки числами так, щоб дії було виконано правильно:
Відповідь:
Задача 7.
Домалюй необхідну комбінацію фігур:
Відповідь:
Задача 8.
З одного дерева зняли 164 груші, а з другого 5 хлопчиків, кожний з’їв, сидячи на дереві, по 27 груш. Після цього з другої груші ще зняли 94 груші. Скільки всього груш було на двох деревах із самого початку?
Розв’язок
164 + (5 27 + 94) = 393 (гр.)
Відповідь: на двох деревах було спочатку 393 груші.
ІІІ тур. Хто найкмітливіший
Команди отримують завдання на листочках.
Через 5 хвилин ви повинні здати журі відповіді і вказати вагу кожної тварини.
За правильну відповідь – 4 бали.
Відповідь: курка – 5 кг, кішка – 10 кг, вівця – 15 кг, собака – 20 кг, свиня – 15 кг, корова – 40 кг.
ІV тур. Конкурс для вболівальників
А вболівальникам пропонуємо своє змагання. Запрошуємо взяти участь всіх бажаючих. За вашу правильну відповідь команда, за яку ви вболіваєте, отримає 1 бал.
V тур. Конкурс капітанів
Вам пропонується 9 тверджень. Ваша задача подумати і дати відповідь «Так» чи «Ні», тобто погодитися чи не погодитися зі мною.
Наприклад: «У 1 році 12 місяців». Так чи ні?
Кожна правильна відповідь – 2 бали.
VІ тур. Цікаві задачі
У цьому турі кожній команді я задам по два запитання. За правильну відповідь команда отримає 2 бали. Якщо відповідь невірна, то команди-суперниці мають можливість отримати додаткові бали. На роздуми командам дається 30 секунд.
6-А Усі ви знаєте українську народну казку «Рукавичка». Скажіть, скільки звірів жило в рукавичці? (Сім: Ведмідь, Кабан, Вовк, Лисичка, Зайчик, Жабка, Мишка)
6-Б Скільки було бременських музикантів у однойменній казці братів Грімм «Бременські музиканти»? (Чотири: Осел, Собака, Кіт, Півень)
6-В Хто допомагав дідові тягти ріпку? Скільки їх було разом? (Всього шестеро: Дід, Баба, Внучка, Жучка, Кішка, Мишка. П’ятеро допомагало)
6-А У казці «Пан Коцький» був епізод, коли звірі готували обід для Пана Коцького. Скажіть, скільки було цих звірів? (Четверо: Ведмідь, Кабан, Вовк, Зайчик)
6-Б За яку ціну дід купив козу в казці «Коза-Дереза»? (За три копи)
6-В Хто зустрівся Колобку по дорозі? Скільки було всього звірів? (Четверо: Зайчик, Вовк, Ведмідь, Лисичка)
ІІІ. Підсумок гри.
Презентація до гри «Математичний брейн-ринг»
Слайд 1 Слайд 2
Слайд 3 Слайд 4
Слайд 5 Слайд 6
Слайд 7 Слайд 8
Слайд 9 Слайд 10
Слайд 11 Слайд 12
Слайд 13 Слайд 14
Слайд 15 Слайд 16
Слайд 17 Слайд 18
Слайд 19 Слайд 20
Слайд 21 Слайд 22
Слайд 23 Слайд 24
Слайд 25 Слайд 26
Слайд 27
1