Математична гра "Брейн-ринг"

Про матеріал

Математичний брейн-ринг

Для учнів 6-х класів

Мета: відпрацювати навички розв'язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Математичний брейн-ринг

Для учнів 6-х класів

 

Мета: відпрацювати навички розв’язування задач різних типів, навчати працювати в колективі, поважати одне одного, розвивати й закріплювати інтерес до предмета.

Обладнання: сигнальні картки, секундомір, листочки, плакати, ксерокопії, відомість для журі, пісочний годинник, грамоти.

Хід гри

І. Вступ.

Учень. Цариця всіх наук, ти строга й величава!

  Твої закони непохитні, мов скала!

  Тобі, о математико, навіки слава!

  Тобі, богине Істини, навік хвала!

  Ти двері пізнання щодня нам відкриваєш,

  Даруєш нам щоденно радість відкриття.

  Ти наше мислення, наш розум розвиваєш.

  Ти щастям пошуку наповнюєш життя.

Учитель. Сьогодні ми зібрались в цій залі, щоб продемонструвати своє захоплення математикою та досягненнями у її вивченні.

  • У нашому брейн-ринзі приймають участь команди:
    • 6-А класу, капітан …;
    • 6-Б класу, капітан …;
    • 6-В класу, капітан ….
  • Учасники змагань боротимуться за звання кращої команди знавців математики.
  • Для підрахунку балів у нас створена лічильна комісія. Знайомтеся: наші помічниці ….
  • Почесна місія розподілити місця серед команд покладається на журі у складі … .
  • Отже, всі умови для об’єктивного оцінювання виступу команд у нас створені і ми починаємо.
  • Команди, займіть свої місця.

ІІ. Математична гра.

І тур. Проба команд

 У першому турі командам буде задано 15 запитань. Відповідаємо усно. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь, отримає 2 бали за кожну. Подавати сигнал має капітан. Журі уважно слідкує за командами.

  1. Коли частка дорівнює 1? (Коли діляться однакові числа)
  2. Скільки метрів у сантиметрі? (0,01)
  3. Скільки нулів містить запис один мільярд? (9)
  4. На яке число ділити не можна? (0)
  5. Як знайти невідомий множник? (Правило)
  6. Рівність, що містить невідоме, називається … (рівнянням)
  7. Яка формула площі прямокутника? (S = ab)
  8. Який кут називається тупим? (Правило)
  9. Що називається периметром? (Правило)
  10. Як знайти невідомий дільник? (Правило)
  11. Які основні геометричні фігури на площині ви знаєте? (Точка, пряма)
  12. Скільки прямих можна провести через дві точки? (1)
  13. Частина прямої, що має початок і не має кінця, називається … (промінь)
  14. Як називається 1/24 частина доби? (Година)
  15. Чому дорівнює 112? (121)
  • Слово надається журі.

ІІ тур. 8 записок

  • У другому турі командам буде запропоновано розв’язати 8 задач. На розв’язання кожної задачі у вас буде 1 хвилина. Письмовий розв’язок віддаєте журі для оцінювання. Правильна відповідь приносить команді 3 бали. Максимальна кількість – 24 бали.

 

 

Задача 1.

Книжка має 160 сторінок. За перший день учень прочитав 3/8 кількості сторінок книжки, а за другий – в 1,5 рази більше, ніж за перший. Скільки сторінок залишилося прочитати учневі?

Розв’язок

  1. 160 : 8 3 = 60 (с.) – за І день;
  2. 60 1,5 = 90 (с.) – за ІІ день;
  3. 160 – (60 + 90) = 10 (с.)

Відповідь: залишилося прочитати 10 сторінок.

Задача 2.

Обчислити:

81 : (83 – 92) + 5 (– 11 + 36 : (– 4)) 

Відповідь: – 91

Задача 3.

Розв’яжіть рівняння:

|х| – 0,3 = 2

Відповідь:  х1 = 2,3

х2 = – 2,3

Задача 4.

Знайдіть помилку у розв’язку і запишіть правильно:

5 (4а – 8b) – (3а – 4b) = 20а – 40b + 3а – 4b = 23а – 44b

Відповідь: 5 (4а – 8b) – (3а – 4b) = 20а – 40b – 3а + 4b = 17а – 36b

Задача 5.

Замість поставте знаки «+» або «–» так, щоб виконувалась рівність:

80 10 70 50 (–90) = 100

Відповідь: 80 – 10 + 70 + 50 + (–90) = 100

Задача 6.

Заповніть порожні клітинки числами так, щоб дії було виконано правильно:

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

Задача 7.

Домалюй необхідну комбінацію фігур:

                                         Картинки по запросу знак вопроса png

Відповідь:

 

 

Задача 8.

З одного дерева  зняли 164 груші, а з другого 5 хлопчиків, кожний з’їв, сидячи на дереві, по 27 груш. Після цього з другої груші ще зняли 94 груші. Скільки всього груш було на двох деревах із самого початку?

Розв’язок

164 + (5 27 + 94) = 393 (гр.)

Відповідь: на двох деревах було спочатку 393 груші.

ІІІ тур. Хто найкмітливіший

Команди отримують завдання на листочках.

 Через 5 хвилин ви повинні здати журі відповіді і вказати вагу кожної тварини.

За правильну відповідь – 4 бали.

Відповідь: курка – 5 кг, кішка – 10 кг, вівця – 15 кг, собака – 20 кг, свиня – 15 кг, корова – 40 кг.

 

 


ІV тур. Конкурс для вболівальників

 А вболівальникам пропонуємо своє змагання. Запрошуємо взяти участь всіх бажаючих. За вашу правильну відповідь команда, за яку ви вболіваєте, отримає 1 бал.

  1. Скільки місяців між травнем та жовтнем? (4)
  2. Скільки годин у 2 тижнях? (336 год)
  3. Порахуйте (8 7 – 47) 9 : 3. (27)
  4. Скільки ніг та ріг у 6 корів? (36)
  5. Скільки голосних звуків у назві міста, в якому ми живемо? (Васильків – 3)
  6. Потяг рухається зі швидкістю 60 км/год. У дорозі він був 7 годин. Скільки років машиністу? (Відповіді немає)
  7. Знайдіть корінь рівняння х (–9) = 18. (–2)
  8. Дівчинка пройшла на лижах 240 м, що складає 3/8 усієї дистанції. Якою є довжина дистанції? ((240 : 3 8) = 640 м)
  9. Чи ділиться число 12312312354 на 3? (так)
  • Слово надається журі.

 

V тур. Конкурс капітанів

 Вам пропонується 9 тверджень. Ваша задача подумати і дати відповідь «Так» чи «Ні», тобто погодитися чи не погодитися зі мною.

 Наприклад: «У 1 році 12 місяців». Так чи ні?

Кожна правильна відповідь – 2 бали.

  1. Руді мурашки одного мурашника за день знищують до 4 тисяч різних шкідливих комах. (Так)
  2. Зозуля з’їдає за день до 400 гусениць. (Ні, близько 40)
  3. Якщо додати два будь-які непарні числа, то сума буде парною. (Так)
  4. Найдовший день у Києві триває 1000 хвилин. (Ні, 987)
  5. Якщо куб з ребром 1 м розрізати на кубики з ребром 1 мм і поставити їх один на один, то отримаємо стовп висотою 100 км. (Ні, 1000 км)
  6. З 9 т молока отримують 3 т масла. (Ні, 320 кг)
  7. Вислів «Математику вже тому поважати треба, що вона розум до порядку приводить» сказав Михайло Ломоносов. (Так)
  8. Найшвидша тварина у світі – це гепард. (Так, швидкість 320 км/год)
  9. Від сувої тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Чи правда, що останній шматок відріжуть на дванадцятий день? (Так)

 

VІ тур. Цікаві задачі

 У цьому турі кожній команді я задам по два запитання. За правильну відповідь команда отримає 2 бали. Якщо відповідь невірна, то команди-суперниці мають можливість отримати додаткові бали. На роздуми командам дається 30 секунд.

6-А Усі ви знаєте українську народну казку «Рукавичка». Скажіть, скільки звірів жило в рукавичці? (Сім: Ведмідь, Кабан, Вовк, Лисичка, Зайчик, Жабка, Мишка)

6-Б Скільки було бременських музикантів у однойменній казці братів Грімм «Бременські музиканти»? (Чотири: Осел, Собака, Кіт, Півень)

6-В Хто допомагав дідові тягти ріпку? Скільки їх було разом? (Всього шестеро: Дід, Баба, Внучка, Жучка, Кішка, Мишка. П’ятеро допомагало)

6-А У казці «Пан Коцький» був епізод, коли звірі готували обід для Пана Коцького. Скажіть, скільки було цих звірів? (Четверо: Ведмідь, Кабан, Вовк, Зайчик)

6-Б  За яку ціну дід купив козу в казці «Коза-Дереза»? (За три копи)

6-В Хто зустрівся Колобку по дорозі? Скільки було всього звірів? (Четверо: Зайчик, Вовк, Ведмідь, Лисичка)

ІІІ. Підсумок гри.

  • Слово надається журі для підведення підсумків та нагородження переможців.


Презентація до гри «Математичний брейн-ринг»

Слайд 1      Слайд 2

 

Слайд 3      Слайд 4

 

Слайд 5      Слайд 6

 

Слайд 7      Слайд 8

 

Слайд 9      Слайд 10

 

Слайд 11      Слайд 12

 

Слайд 13      Слайд 14

 

Слайд 15      Слайд 16

 

 

Слайд 17      Слайд 18

 

Слайд 19      Слайд 20

 

Слайд 21      Слайд 22

 

Слайд 23      Слайд 24

 

 

Слайд 25      Слайд 26

 

Слайд 27

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ролік Ольга Олександрівна
    Дуже цікавий позакласний захід з математики.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2357
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку