«МАТЕМАТИЧНА СТОРІНКА ЗДОРОВ'Я»

Про матеріал
«МАТЕМАТИЧНА СТОРІНКА ЗДОРОВ'Я» Цікаві задачі, пов"язані з охороною здоровья
Перегляд файлу

«Гімназія – ЗОШ  І – ІІІ ст. №8»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«МАТЕМАТИЧНА СТОРІНКА ЗДОРОВ'Я»

8-Б КЛАС

 

 

 

 

 

 

 

Підготовила і провела

Сломінська Л.Л.

вчитель математики

 

 

 

2018


Математична сторінка здоров’я

(Математична вікторина)

«Здоров’я  - не все, але  все без здоров’я - ніщо»

Сократ

Мета: поглибити знання та інтерес учнів до математики, дати уявлення про здоров'я людини в цілому, про чинники, що впливають на ньо­го; поширити думку про необхідність постійно­го піклування про власне здоров'я та способи його збереження; виховувати пізнавальну актив­ність учнів, активну позицію в навчанні та житті; сприяти розвитку математичної культури уч­нів; розвивати логічне мислення.

Обладнання: плакати з висловами  видатних людей про математику, прислів’ями і приказками про здоров’я, роздавальний матеріал, презентація, музичний супровід.

Учасники: дві команди (7-8 класи).

В-чий. Без перебільшення можна сказати — від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки ми починаємо усвідомлювати оточуючий світ та себе в ньому, нас усе більше хвилюють питання математичного ха­рактеру: скільки нам років, скільки пташок поле­тіло, а скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул.

В-ча. Рік за роком йти вам слід

У наук чудовий світ.

А дорога ця і довга, і цікава,

Там чекають відкриття,

Що потрібні для життя.

В-чий. Та тільки на цьому шляху пам’ятай:

Цурайся цигарки, від чарки тікай.

І знай, любий друже, у цьому житті

Чи бути здоровим – вирішуєш ти.

В-ча. У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.

В-чий. Якщо почати втілювати у життя корисні поради вже завтра, то можна не лише стати здоровішими і бадьорішими, а подовжити собі життя років на десять. Сучасні вчені впевнені: здоров'я людини на 25% залежить від стану довкілля, на 10% - від спадковості, на 10% - від якості медобслуговування і на 55% (!) - від самої людини.

В-ча. Майже 2/3 недуг, що турбують людей, можна запобігти завдяки профілактичним заходам!  Отже, корисні поради.

В-чий. 1. Відвикайте від будильника!

В-ча. Наш сон складається з фаз глибокого і швидкого сну. Саме під час глибокого сну ми по справжньому відпочиваємо, і переривання цієї фази дзвінком будильника пагубно впливає на наше здоров'я. Згідно з до­слідженнями вчених, хронічне недосипання скорочує життя в 1,6 раза. Насамперед страждає серце — ризик серцевого напа­ду зростає на 45%, а кров'яний тиск підвищений у 60% випадків. Розлад режиму сну призводить до зниження працездатності, швидкої втоми і збільшує ймо­вірність очних хвороб. Тож треба дотримуватись режиму сну, і   нормалізувати добовий ритм.

В-чий. Завдання командам.

  1. Котру годину показує годинник, якщо обидвi його стрiлки спрямованi в протилежнi боки i годинник показує цiле число годин?
  2. Якщо о 12-й годині ночі йде дощ, то чи можна чекати, що через 72 години буде сонячна погода?

(Ні, бо буде ніч.)

  1. Який кут опише годинникова стрілка за 5 хвилин?

 (30°.)

  1. На яке запитання не можна відповісти «так»?

(Ти зараз спиш?)

  1. Здоровий сон підлітка складає третину доби. Сон Світланки складає четверту частину доби. Обчисліть, скільки годин спить Світланка і чи буде її сон здоровим.

В-ча. 2. Доглядайте за зубами!

В-чий. Американський стомато­лог Марк Ройзман, автор книги "Реальний вік", вивів формулу: щоденне чищення зубів і полоскання рота після вживання їжі подовжує життя. Річ у тім, що так ми знищуємо бактерії, які створюють зубний наліт і сприяють виникненню за­пальних процесів у порожнині рота.

В-ча. Завдання командам.

  1. На скільки років подовжується життя – підрахуйте!
  • Число 32 збільшити у 100 разів (3200)
  • Результат збільшити на 800 (4000)
  • Знайти половину від одержаного числа (2000)
  • Отримане число зменшити на 1800 (200)
  • Результат зменшити у 200 разів (1)
  • Додати 5 (6)

Правильна відповідь:  на 6 років.

2. Виробництво зубних щіток розпочав 1780 ро­ку англієць Вільям Едіс. Скільки років ми­нуло відтоді?

В-чий. 3. Починайте день зі склянки води!

В-ча. Цей простий засіб запускає ро­боту шлунково-кишкового тракту, очищаючи його від накопичено­го за ніч слизу. Це також хороша профілактика запорів і переїдан­ня. Бажано, щоб це була дже­рельна вода.             

В-чий. Завдання командам.

  1. У яку бочку не можна налити води, навіть якщо вона без дірок?
  2. Один насос за одну хвилину викачує 1 т води. За скільки хвилин 5 таких насосів викачають 5 т води?
  3. На столі стоять 6 склянок. Три останні з них порожні, а в три перші налита вода. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. В руки можна брати лише одну склянку.

(Треба перелити воду з другої склянки в п’яту і поставити порожню склянку на місце)

  1. Чи можна запалити сірник під водою?

(Можна, якщо вода в склянці, а сірник під нею)

В-ча. 4. Не забувайте снідати!

В-чий. Дослідження дієтологів пере­конують: ті, хто зранку снідає, отримують більше вітамінів і мі­нералів і менше жирів та "пога­ного" холестерину. Найкорисні­ший сніданок — фруктовий або  овочевий салат, вівсянка з яй­цем, кефір.

В-ча. Завдання командам.

Салат весняний містить цибулю, огірки, помідори, солодкий перець у відношенні 1:2:3:2. Скільки треба взяти цих складників, щоб отримати 400 г салату?

А

Б

В

Г

100 г цибулі,

200 г огірків,

300 г помідорів,

200 г перцю

50 г цибулі,

100 г огірків,

150 г помідорів,

100 г перцю

150 г цибулі,

100 г огірків,

50 г помідорів,

100 г перцю

100 г цибулі,

100 г огірків,

100 г помідорів,

100 г перцю

(Відповідь: Б)

В-чий. 5. Після сніданку - мед!

В-ча. У ньому — весь спектр вітамінів і мікроелементів, необхідних  організмові. Під його впливом краще засвоюються необхідні для кісток магній і кальцій, покращується лімфообіг, також настрій.

В-чий. Завдання командам.

  1.                                  Який результат арифметичної дії є солодким на смак?

 – різниця;                            *– сума;

 – частка;                                – остача.

  1.                                  Який математичний знак існує?

*- корінь;                               – стебло;

  - лист;                                  – квітка.

  1.                                  Яка математична дія з клітинами забезпечує зростання органів живого організму?

 – додавання;                     – віднімання;

 – множення;                   * – ділення.

  1.                                  Бджоли літають зі швидкістю

   50 км/год;                   70 км/год;

* – 60 км/год;                    80 км/год.

       В-ча. 5. Уменшіть звук!

В-чий. На хвилинку відкладіть усі справи і прислухайтесь, які звуки лунають у вашій кварти­рі. В кухні працює радіо, гуде холодильник, завиває, як літак перед зльотом, пральна маши­на, що якраз викручує білизну, в кімнаті працює телевізор, за вікном виє сигналізація маши­ни... Ми вже перестали поміча­ти ці шуми і реагувати на них, а між тим, вони завдають великої шкоди і вухам, і мозкові. Нако­пичуючись в організмі, акустич­не подразнення пригнічує не­рвову систему. А звуки великої потужності вражають органи слуху і знижують його гостроту, адже в природі голосні   звуки  — рідкість,   і постійно    ніхто не шумить. Тож  будь-яким способом намагайтесь знизити  шум.

В-ча. Завдання командам.

  1. Відомо, що своїм учням він викладав три предмети: математику, музику і вчення про переселення душ. Число, на його думку, складало основу всіх речей. Назвіть  ім’я цього вченого

(Піфагор)

  1. Це слово у перекладі з грецької означає «натягнута тетива». Слово бере початок від образу давньоєгипетських арф, на яких струни натягувались на кінцях двох взаємоперпендикулярних підставок.

(Гіпотенуза)

  1. Що є назвою музичного інструмента?

- Трикутник;                                   – Квадрат;

 - Овал;                                            – Ромб

  1. Термін, спільний для часу, геометрії та музики?

(Секунда)

     В-чий. 6. Про «чисту тарілку».

В-ча. Їжте рівно стільки, скільки  треба, щоб не відчувати голоду. До речі, звичка їсти перед телевізором заважає відчути стан насиченості і вчасно зупинитися. Здорова їжа, приготовлена на парі або в духовці, покращує травлення і обмін речовин. Від­давайте перевагу простій їжі (різні каші, м'ясо, риба, ово­чеві салати) з мінімумом солі — нирки вам подякують.

В-чий. Завдання командам.

Напишемо рівність: (7-2)(7-5)=5(7-5)

Розкриємо дужки: 49-35-14+10=35-25

Перенесемо число 10 із лівої частини в праву з протилежним знаком:      49-35-14=35-25-10

Винесемо спільні множники: 7(7-5-2)=5(7-5-2)

Скоротимо дужки: 7=5

Де помилка?

В-ча. 7. Їжте клітковину!

В-чий. Щоденно — два-три яблука, шматок зернового хліба, а взим­ку – ще й  квашеної капусти. Свіжі овочі і фрукти — обов'язково!

В-ча. Завдання командам.

  1. На столі лежали яблука. До столу підійшли дві мами і бабуся з онукою. Кожна взяла по яблуку і на столі не залишилося жодного. Якою могла бути мінімальна кількість яблук?

(Три яблука розділили бабуся, мама і онука).

  1. У кошику 5 яблук. Як розділити ці яблука між п’ятьма хлопчиками так, щоб кожен отримав яблуко і одне яблуко залишилось у кошику?

(Один із хлопчиків має отримати яблуко з кошиком)

В-чий. 8. Тренуйте мозок.

В-ча. Розгадуйте кросворди, вивчайте мови і запам'ятовуйте вірші. Це, згідно з дослідами   учених, значно сповільнює вікову деградацію мозку.

 В-чий. Завдання командам.

1. Про що йде мова?

  1. Він буває великим і маленьким, різних розмірів і об'ємів. Він є всюди.
  2. Він... як сік «Джафа», як пачка печива. Мо­розиво таким також буває.
  3. Майже всі приміщення мають його форму. І зараз ми в приміщенні такої форми.

(Паралелепіпед.)

2. Відгадати ребус

                                                (Теорема)

 В-ча. 9. Бережи зір!

В-чий. В теперішній час комп’ютер став невід’ємною частиною нашого життя. І, не дивлячись на те, що технології постійно удосконалюються, ми можемо отримати проблеми зі здоров’ям. Цьому сприяє звичка сидіти за комп’ютером в незрозумілих позах, не відриваючи від екрана очей. Ось і виходить, що наш товариш перетворюється у ворога. Тому треба дотримуватися правил роботи за комп’ютером – правильно сидіти, робити гімнастику для очей та інші.

В-ча. Завдання командам.

  1.     Геометрична фігура, якій уподоблюються очі з подиву, а голова від втоми.

(Квадрат)

  1.     Про що йде мова?
  1. Вона така маленька, але дуже потрібна, важ­лива. В геометрії без неї неможливо.
  2. Вона трапляється не тільки в геометрії, а й у всіх точних науках.
  3. В азбуці Морзе її використовують для передачі повідомлення.

(Точка.)

В-чий. 10. Втягуйте живіт!

В-ча. Завдяки цьому покращиться постава, а внутрішні органи (зокрема кишечник) займуть пра­вильне положення. Станьте біля стіни,  торкнувшись  її  потилицею, лопатками, тазом, литками і п'ятами. Напружте м'язи пре­са, водночас глибоко вдихаючи і втягуючи живіт. Запам'ятайте це положення тіла і вправляйтеся регулярно!

 В-чий. Завдання командам.

Назвати математичні терміни, які починаються на задану букву:               П, О, С, Т, А, В, А

В-ча. 11. Більше повітря і сонця!

В-чий. Не забувайте щоденно провітрювати приміщення, від­кривати штори чи жалюзі, щоб впустити у помешкання сонце. Без сонячного світла організм не може нормально функціону­вати, а його нестача загрожує депресіями і дефіцитом вітаміну D. Спіть з відчиненою кватиркою — і сві­жість та молодість шкіри вам за­безпечені.

 В-ча. Завдання командам.

  1. Підраховано, що в кабінеті на початку уро­ку знаходяться приблизно 450 тисяч мікро­бів. А до кінця уроку їх кількість збільшу­ється в 5 разів. Скільки мікробів заселяють кабінет до кінця уроку, якщо його не про­вітрювати на перервах?
  2. За кожен вдих-видих людина поглинає 20 см3 кисню і виділяє 175 см3 вуглекислого га­зу. Обчисліть, скільки поглинуть кисню і виділять вуглекислого газу учні вашого класу.

 В-чий. 12. Дихайте глибше!

В-ча. Це збільшує об'єм легенів, а отже, і напо­внення киснем кожної клітин­ки вашого тіла. Практикуйте зранку і ввечері вправу — 20-30 глибоких вдихів і видихів. Краще робити це під час фіз­зарядки.

 В-чий. Завдання командам.

  1. 10-річна дитина за добу вдихає на 4000 л повітря менше, ніж 15-річний підліток. Разом вони вдихають 18 000 л повітря за добу. Скільки літрів повітря вдихає підліток за добу?

(11000 л)

  1. Речовина, що становить 78% складу повітря?

(Азот)

  1. На яке запитання не можна відповісти «ні»?

(Ти дихаєш?)

  1. Викурюючи кожного дня по одній сигареті, людина за місяць скорочує своє життя на 7,5 години. Тож на скільки хвилин скорочує життя людини одна сигарета?
    1. хвилин)

В-ча. 13. Рухайтеся!

В-чий. Займіться спортивною ходь­бою! Використовуйте будь-яку можливість, щоб розру­хати організм.

 В-ча. Завдання командам.

  1. Біжать коні. У кожного попереду і позаду два коні. Скільки всього коней?

(Троє. Коні біжать по колу)

  1. Хто з математиків брав участь у 58-й олімпіаді в 548 р. до н.е.?

(Піфагор)

  1. Які геометричні фігури є спортивними гімнастичними снарядами?

   *- Кільця;                                         – Квадрати;

     - Ромби;                                          – Трикутники

3. Яка геометрична фігура підробляє в цирку гімнастичним снарядом?

    - Коло;                                             – Прямокутник;

    - Ромб;                                          * – Трапеція

4. Яке слово у перекладі з грецької означає «м’яч»?

    - Коло;                                            – Круг;

* - Сфера;                                           – Куб

В-чий. 14. Перевзувайтеся!

В-ча. Не носіть взуття на високих підборах довше як три години. Стопа не виконує функцій амор­тизатора: кожен крок — удар по хребту (наслідки — міжхребцеві грижі і зношування дисків).   

 В-чий. Завдання командам.

  1. Скільки кроків зробить горобець за сім років?

(Жодного, бо він скаче)

  1. Що у людини під ногами, коли вона йде по мосту?

(Підошви)

  1. Буває мисливський, барабанний, десятковий, звичайний, періодичний.

(Дріб)

  1. Що більше 2дм чи 23 см?

(23 см)

  1. Які числа в давнину називали боргом?

 (Від’ємні)

  1. Чому дорівнює добуток усіх чисел?

(Нулю)

     В-ча. Підіб’ємо підсумки і визначимо переможця.

     В-чий. Давайте разом назвемо складові  здорового способу життя:

1. Сприятливий психологічний клімат у стосунках з людьми (тобто збереження психічного здоров'я, що є основою духовного життя).

2. Збалансоване харчування, дотримання режиму харчування, режиму дня.

3. Відмова від шкідливих звичок. 

4. Заняття спортом, висока рухова активність.

5. Загартовування, яке особливо цінне в дитячі та юнацькі роки.

6. Бережливе ставлення до природи.

В-ча. Шановні учні!

Ви до знань зробили нині крок.

У навчанні бажаємо удачі.

Хай цікавим буде кожен ваш урок

І розв’язуються правильно  задачі.

В-чий. Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. І пам'ятайте, що здоров'я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

1

 

doc
Додано
26 січня 2019
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку