Урок-гра
«Запрошуємо на бал не звичний, а математичний»
Тема: Додавання і віднімання виду 10+7, 17-7, 17-10. Вимірювання довжини предметів. Побудова відрізків заданої довжини. Розв’язування задач
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання, що ґрунтуються на знанні десяткового складу чисел, закріплювати нумерацію в межах 20, формувати уміння складати та розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання, викликати інтерес до вивчення математики
Обладнання: картки з прикладами, презентація, казкові герої, таблиця, кубик Блума.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку
Ми раді вітати Вас в нашому класі
Зичимо щастя й добра - доброго дня!
II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, сьогодні ми відвідуємо володіння королеви Математики. Королева влаштувала бал. До її палацу з’їжджаються різні гості.
Кожен із гостей підготував сюрприз-завдання, пов’язані з темою нашого уроку. Паняночки, виконаймо їх правильно, швидко і охайно.
Це і буде перепусткою до королівського балу.
- Але щоб королева Математика до нас завітала, необхідно щоб двері відчинились. Зробимо чарівні рухи: двічі тупнути лівою ногою, тричі плеснути в долоні над головою, повернутися праворуч, повернутися ліворуч. Вимовити: «Раз, два, три — в гості, королево, до нас прийди!»
Королева Математика:
І сувора, й солов’їна
Математика-країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати!
- Дякуємо, королево, що завітали до наших дівчат і сподіваюся, що у нас на уроці вийде спритно рахувати, познайомитися із прикладами нового типу, накреслити відрізки та вчасно потрапити на математичний бал!
III. Актуалізація опорних знань
1. Робота із цеглинками LEGO/
Капітан-качатко Піп
Прочитав багато книг,
Плавав він за океан,
В різних країнах побував
І до діток завітав.
Піп приніс для нас квитки,
Для маляток загадки.
(Діти працюють із цеглинками, будують числову вежу, знаходять правильну відповідь-цеглинку)
2. Будуємо із цеглинок число другого десятка. Робота в парах.
3. Хвилинка каліграфії.
- Пропишіть те число, яке ви виклали у зошиті. Пишіть охайно та старанно.
4. Робота із числовим променем.
11 13 15 16 18 20
5. Гра «З чого складається число»
6. Гра "Математична пара". Робота на платформі LearningApps
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота над новим матеріалом.
10+4=14 17-10=7 19-9=10
10 7 10 9
2. Робота з підручником.
- Необхідно зменшити запропоновані числа на 10.
3. Гра "Виправ помилку". Робота в групах.
Буратіно-пустунець
Не любив книжок, і грець.
Носом довгим лиш вертів,
А навчатись не хотів,
Подивіться – от дивак:
Розв`язав він все не так.
Розв`язування прикладів, з якими не впорався Буратіно.
12 - 2 = 10
14 - 10 = 5
11 - 1 = 1
15 - 10 = 5
17 - 7 = 10
20 -10 = 2
Фізкультхвилинка
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розв'язання задачі.
Артемко розмістив у альбомі 10 світлин з відпочинку на морі та 5 світлин зі змагань із футболу. Скільки всього світлин розмістив Артемко в альбомі?
2. Завдання на уважність.
- Допоможіть Маші також потрапити на бал та порахувати, скільки ж пташок вона загубила по дорозі.
3. Креслення відрізків. Робота з підручником.
V. Підсумок уроку
1.Рефлексія
Молодці! Ви дуже гарно справилися з усіма завданнями на уроці. Адже, ви багато вивчили, багато знаєте. Своєю працею, своїми знаннями і вміннями ви допомогли всім гостям потрапити на бал до королеви Математики. А тепер дізнаємося, чи вона задоволена вами.
Королева Математики: - Дякую, паняночки, за чудову роботу, любіть математику, старанно навчайтеся. Ви потрапили на матемачний бал!
2. Пісенька про математику