Математичний брейн-ринг

Про матеріал
Доброго дня, шанувальникам математики. Ми раді вітати вас на нашому заході, який має назву математичний брейн-ринг. Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча. Щедра талантами українська земля подарувала людству не тільки чудових співаків, композиторів, а й визначних математиків. На екрані ви побачите відомих українських математиків, які внесли найбільший вклад в розвиток науки в Україні та за її межами.
Перегляд файлу

  Доброго дня, шанувальникам математики. Ми раді вітати вас на нашому заході, який має назву математичний брейн-ринг.

Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика   потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Щедра талантами українська земля подарувала людству не тільки чудових співаків, композиторів, а й визначних математиків. На екрані ви побачите відомих українських математиків, які внесли найбільший вклад в розвиток науки в Україні та за її межами.

    Михайло Васильович Остроградський.  Народився Михайло Остроградський у селі Пашенна Кобеляцького повіту на Полтавщині.  Діапазон наукової творчості Остроградського надзвичайно широкий: диференціальне та інтегральне числення, алгебра, теорія чисел, диференціальна геометрія, теорія ймовірностей, математична фізика, варіаційне числення, аналітична механіка, теорія удару, балістика тощо.

   Володимир Йосипович Левицький. Народився Володимир Левицький у Тернополі у старовинній  родині священика. Великою заслугою В. Левицького було те, що він зібрав і впорядкував матеріали з української математичної термінології, що була надрукована в 1903 р. Основною ділянкою наукової роботи професора В. Левицького була теорія аналітичних функцій. Він займався також геометрією, алгеброю, диференціальними рівняннями та історією математики. Багато уваги приділяв теоретичній фізиці та астрономії.

   Георгій Феодосійович Вороний. Народився Г. Вороний у с. Журавка на Полтавщині. Г.Ф. Вороний за своє життя встиг надрукувати всього дванадцять статей. Але яких! Вони дали поштовх для розвитку кількох нових напрямків в аналітичній теорії чисел, алгебраїчній теорії чисел, геометрії чисел, які нині активно розвиваються у багатьох країнах.

Ведучий.  Залишивши уроки

                   І кабінет, і клас

                   Вітає математика

                   Сьогодні в залі вас!

Ведучий.   Брейн -ринг 6 клас

                   Скликає на змагання,

                   Математичні різні

                   Чекають їх питання.

 

Ведучий.  Питання є серйозні,

                   А є і жартівливі,

                   То ж будьте ви уважні

                   І будьте ви кмітливі.

 

Ведучий.  Не поспішайте відповідь

                  Робити на вмання,

                  Нехай допомагають

                  Вам розум і знання.

 

Ведучий.  Команда наша перша

                  Це «Всезнайки»    (Девіз:Ми помножимо, скільки зможемо.

                                                            І поділимо на всіх, щоб всю команду

                                                            чекав успіх)

Ведучий.  Команда наша друга

                  Це «Розумники»   (Девіз: Думати колективно, діяти оперативно

                                                             Сперечатися доказово – це для всіх                                            обов’язково)

 

Ведучий.   А щоб змагання було чесним,

                   Ми вибрали журі почесне

                   Погляньмо разом з вами друзі,

                   Хто буде в цім почеснім крузі

(Гості) 1.____________________.

             2._____________________.

             3.______________________.

  Ведучий. Щоб працювалось веселе й завзято

                   Попросим

                   Жарт нам розказати.

__________________________________.

 

 

Я. Зараз дозвольте ознайомити вас з правилами нашої гри.. Буде в брейн-ринзі 3 тури. Завдання з першого туру оцінюється 1 балом. Завдання з другого туру оцінюється 2 балами. Завдання з третього туру оцінюється 3 балами.

У І турі команди відповідатимуть по черзі. Якщо не відповість перша команда, а друга знає відповідь, то має право сказати. Будьте уважними!!! Ми розпочинаємо!

І ТУР.

  1. Рівність, що містить невідоме?   (рівняння)
  2. Коли ми дивлячись на число «3», говоримо «15»  (коли дивимось на годинника)
  3. Чи ділиться 567 на 3? (так)
  4. Лінія, яка має початок і кінець? ( відрізок)
  5. Скільки дільників має число 9? (3)
  6. Скільки букв у числі 145? (жодної)
  7. В якому місяці є число 28? (будь-якому)
  8. Від добутку чисел 8 і 9 відняли 22 отримали (50)
  9. Який звичайний дріб менший за одиницю? (правильний)
  10. Чому дорівнює добуток усіх чисел? ( 0)

 

 

Ведучий.  А зараз пауза гумористична,

             і цікава, і практична

(гуморески)

           ***

«Аркашин папа» 

Учителька в другім класі хлопчика питає:
— Скільки татко твій за місяць грошей заробляє?
— Вісімдесят карбованців,— відповів Аркаша.
— А як ділить між собою їх родина ваша?
— Чотириста лишається в кишені папаші,
А останні чотириста дає він мамаші.—
Учителька похитала сумно головою.
— Ой, голубчику Аркашо, лишенько з тобою.
Не чотириста, а сорок, ти сказав дурницю.
Арифметики не знаєш, ставлю одиницю.
— Арифметику я знаю,—відрубав Аркаша.—
То ви якраз не знаєте, який наш папаша.

***

 «Коріння і насіння» 

— А ти, тату, в школі вчився?
— Учився, Сергійку.
— А то правда, що ти, тату,
Був одержав двійку?
— Було Таке, траплялося…—
Малий засміявся:
— Тоді мама правду каже,
Що я тебе вдався.

***

Цукор допоміг!

***

 Якось баба сварить діда:

 – Слухай, ти старий, скільки пирогів ти з’їв вже до обіда?

Дід відповідає:

– Якщо в школі вчилась гарно і умієш 2 помножити на 5, відповідь  ураз ти будеш знать. Ти стара на мене не кричи, а ще так зо три у кубі принеси.

– Як ти смієш, так зі мною розмовлять? Я училась в школі тільки лиш на 5, а не те, що ти, умієш лиш лопатою махать.

          – Бабо, не сварися. Нащо нам ті пироги здались, краще підем до куми, в неї      є планшет, і якийсь там інтернет, ми туда зайдем, все що треба там знайдем. 

          – Що за жарти, що за стид?  Щоб у нашім віці в інтернет ходить. Ти мені дивись і зі мною не шути. Краще сядь на призьбі й математику учи.   

              ***

 

Відпочили трошки? Ну що ж продовжимо!

У ІІ турі відповідає першою та команда, гравець якої першим підніме геометричну фігуру, що знаходиться на ваших робочих місцях. Час на підготовку відповіді 30 секунд.

 

ІІ ТУР

  1.  Два батька та два сина з’їли на сніданок 3 яйця, причому кожен з’їв 1 яйце. Як це могло статися? ( дід, син, онук)
  2.  Скільки разів можна відняти два від двадцяти чотирьох? ( один, бо потім буде не 24)
  3.  Що більше: сума всіх чисел чи їх добуток? ( сума, бо добуток дорівнює 0)
  4.  На столі стоять 5 склянок з молоком. Хлопчик випив одну склянку молока. Порожню склянку він поставив на стіл. Скільки склянок залишилося на столі? ( 5 склянок)
  5.  У батька є син, який удвічі молодший за  нього.  Син народився тоді, коли батькові було 24 роки. Скільки нині синові років? (24 роки)
  6.  Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду чере 72 години? ( ні)                                              

А у нас  пауза музична

Співають ці діти  феєрично

Запрошуємо учнів ______ класу

Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")

ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу –

Бо не зміг зробить задачу.

 

Приспів: Ой, задачо!

Розв’яжись мені задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох важка ж оця задача! (2 рази)

 

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути

Ви nopaдьте, менi люди!

 

Приспів:

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу

Ох важка оця задача! (2раза)

 

ЮНАК:                         

Свого лоба я напружив

В голові усе там збужив

І мені тут прояснилось

Чом раніше не ділилось.

 

Приспів разом:

Ой задачо!

Розв'язали цю задачу!

І тепер ми вже не плачем:

Бо  зовсім легка задача

 

 

Спасибі Вчителю (____________________, __________________)

Мій добрий вчителю,
Душа Твоя криниця,
Скажи мені, чому
Тобі вночі не спиться?
І посивіли скроні
Й сумні Твої вуста,
І відлітають вдаль
Твої літа!..

Приспів:
Спасибі, вчителю,
Мій давній оберіг,
За те, що я
Вертаюсь на поріг,
За те, що Ти навчив
З добром на світі жить,
І за дитинства
Неповторну мить!

Пробач, учителю,
Соколе сизокрилий,
За те, що часом ми
Тебе не розуміли,
За те, що білі скроні
Й сумні Твої вуста
І відлетіли вдаль
Твої літа!..

Приспів:
Спасибі, вчителю,
Мій давній оберіг,
За те, що я
Вертаюсь на поріг,
За те, що Ти навчив
З добром на світі жить,
І за дитинства
Неповторну мить!

Мій вчителю, вклоняюся Тобі
За Твої добрі очі,
За Твоє велике серце,
За те все добро,
Що Ти посіяв в наших душах!
Приспів (  2 раза)

А зараз будьте уважними, тому що ми починаємо ІІІ найважчий тур.

У ІІІ турі першою відповідає та команда яка першою підніме геометричну фігуру розміщену на ваших робочих місцях. Правильна відповідь оцінюється у 3 бали, якщо ж ви відповіли не правильно, то команда –суперників має право відповісти на питання.

 

     ІІІ тур.

  1. Обчисліть швидкість автомобіля ( у км/хв), який за 36 хвилин проїхав 42 кілометри.

 

  1. Поле площею 240 га засіяли горохом і гречкою, причому горохом засіяли 0,4 площі поля. Скільки гектарів поля засіяли гречкою?

 

  1. На одному автомобілі  1  т вантажу, а на іншому – на 1 т менше. Скільки тонн вантажу на обох автомобілях разом?
  2. Купили 2 кг апельсинів по 15 грн за кілограм і кавун за 26 грн. Скільки всього заплатили за покупку?
  3. У магазин завезли 24 ящики з цитрусовими фруктами: 10 ящиків з апельсинами по 16 кг у кожному, решта ящиків – з мандаринами по 10 кг у кожному. Чого більше – апельсинів чи мандаринів – завезли у магазин і на скільки? 

Дякуємо  командам за таку захоплюючу гру. Цей тур був останнім. Зараз можете відпочити.

Для того, щоб члени журі мали час підрахувати результати нашої гри, запрошую учнів 5-го класу. Вони розкажуть нам цікаві віршики!

 

  1. Найдавніша на планеті

          Між наук цариця,-

          Математика – ти наша

          Вірна помічниця.

 

  1. Така вона – наук усіх цариця.

           Шляхетна, мудра, добра і весела,

          Її корона сонячно іскриться

         У кожній школі, у містах і селах.

 

  1. І сувора, й соловїна

          Математики країна,

          Праця тут іде завзята,

          Вмій лиш спритно рахувати.

 

  1. Вмій ділити, віднімати,

          Множить швидко й додавати.

          Вмій кмітливо все збагнути,

         Першим в відповіді бути.

 

  1. Логіка, краса і сила –

          Ось її прикмети,

          Всіх вона приворожила –

          Мрійників й поетів.

 

  1. Математику вивчати

          Треба всім і всюди,

          Будем її добре знати –

          Вік нам вдячна буде.

  1. Якщо хочеш досягнути

          У житті своїм вершин

          Математику збагнути

          Мусиш тонко, до глибин.

 

  1. Калькулятор і комп’ютер,-

          Хто сьогодні їх не зна?

          Та за пояс їх запхнути

          Може світла голова.

 

  1. Якщо хочеш бізнесменом

          Після школи, друже стать,

          Аксіоми й теореми

          Мусиш добре пам’ятать.

 

  1. Якщо лікарем ти станеш

         То, мій друже, ти затям

         Коли десь помилишся –

         Хтось поплатиться життям.

 

  1. Не кажу про космонавтів,

           Вчителів і моряків.

          Та коли чогось не знав, ти

          Час це вивчити настав.

 

  1. Не махай на все рукою,

          Не лінуйся, а учись

          Бо чого навчишся в школі,

          Знадобиться ще колись!

 

 

   Ведучий.      Закінчився брейн-ринг,

                         Закінчилася гра.

                         Щасливо фінішувати

                         Вже настала пора.

 

    Ведучий.     Сьогодні наші команди

                         Не витрачали час,

                         Тому є й кандидати

                         Для нагород у нас.

 Прошу журі оголосити результати

    Ведучий.    Настав кінець змагання

                        І гри прийшов кінець

                        Команда переможець –

                        Сьогодні молодець.

                    

    Ведучий.    Команда переможених

                        Ціную працю вашу.

                        Наступного брейн-рингу

                        Бажаю вам реваншу.

 

     Ведучий.  Бажаю всім присутнім

                       Я успіхів, удачі

                       Приходьте на уроки,

                       Розв’язуйте задачі.

 

 

 

Антон. Найдавніша, наймудріша,

              Всіх наук цариця,

              Хай вона допоки світу

              Славиться й святиться.

 

Оксана. Проникаючи в зоряні далі,

                В таємниці земної кори

                Математика всіх закликає:

              «Ти міркуй, фантазуй і твори!»

Пісня «Рідна школо!»

Не забуду, мабуть, я ніколи,

Наче скарб, у пам'яті зберіг

Перший день, коли я йшов до школи,

І не чув я під собою ніг.

Так хотів усе на світі знати

Про моря, планети і тварин,

Таємничі землі відкривати,

Мандрувати до чужих країн.

 

Приспів:

Школа, рідна школа -

Джерело любові,

Хлопчика малого

Мрії веселкові.

На шкільнім подвір'ї

Зустрічі й прощання,

Кличе дзвоник на урок:

Перший та останній.

 

Як не міг думкам я дати ладу,

Чи не знав чогось, або не вмів,

Подумки летів я на пораду

Знову до своїх учителів.

Школа завжди йде повсюди з нами

Крізь минуле наше й майбуття,

Кожен день складаємо екзамен,

А урок триває все життя.

 

Приспів 2 раза

 

Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що ви її будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху. Всім дякую за увагу!

1

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Позакласні заходи
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку