Математичний конкурс «Подорож по морю чисел у Країну Математики» для учнів 3 - 4 класів

Про матеріал
Формувати в учнів інтерес до математики, розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховати працьовитість. На уроці учні відправляються у подорож по морю Чисел у Країну Математики на парусних кораблях. На екіпаж чекає нелегкий шлях. Потрібно подолати ряд труднощів: розв'язати вправи, відповісти на запитання. По закінченню гри команда, у котрої набереться найбільше фішок стає переможцем.
Перегляд файлу

Математичний    конкурс

 

 

 

 

 

 

 

«Подорож по морю чисел у Країну      Математики»

 для учнів 3-4 класів

Підготувала вчитель початкових класів Галенко Вікторія Олександрівна

Мета : в учнів формувати  інтерес до математики; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати працьовитість.

 

 

Обладнання: загадки, вірші, ребуси для учнів, таблиці з ребусами, малюнки кораблів.

                                ХІД УРОКУ

 

1.Організація класів.

    Ми  сьогодні з вами відправимось у подорож по морю Чисел у Країну Математику на парусних кораблях ( аплікації закріпленні на дошці). Розділимося на дві команди - на два екіпажі. Виберіть капітанів і придумайте назви кораблям.

   На екіпажі чекає нелегкий шлях. Потрібно подолати ряд труднощів: розв»язати вправи, відповісти на запитання. За правильну відповідь одержуєте фішки, які будете „вантажити” в „ трюми „ (кишеньки своїх кораблів). А по закінченню гри підіб”ємо підсумки. Команда, у котрої набереться найбільше фішок, вважатиметься переможцем : вона „припливе” у порт призначення.

  А допомагатиме нам слідкувати за правильністю  обраного курсу та вчасним прибуттям у порт наше журі:

1.

2.

3.

 

  Вирушаємо в дорогу. Сигнал „Підняти якір” стосується того екіпажу, який швидко і правильно виконає усні вправи.

 

                1-й конкурс «Математична розминка» 
Зміст завдання.

Кожна команда отримує 10 запитань.  За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. 
1. Скільки гусей паслось на лузі, якщо у них 6 лап (3) 

2. Пара коней пробігла 20 км. Скільки пробіг кожен кінь ? (20 км) 

3. Що стоїть між числами 4 і 6 ? (5) 

4. У квартирі було 3 кімнати. З однієї зробили 2. Скільки кімнат стало? (4) 

5. В отарі 100 овець. Усі крім 9, втекли. Скільки залишилось? (9) 

6.З-за куща стирчить 10 вушок. Там сховалися зайчики. Скільки зайчиків? (5) 

7. Зменшуване, від'ємник, різниця. Яка дія? (віднімання) 

8. Як називається сума довжин всіх сторін? (периметр) 

9. Скільки метрів в одному кілометрі? (1000м) 

10. Скільки кутів має шестикутник? (6) 

1. Що зайве: квадрат, круг, прямокутник? (круг) 

2. У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожний з цих котів бачив ще трьох котів. Скільки котів сиділо у кімнаті? (4 коти) 

3. Дві жінки йшли з села до міста. Назустріч їм ішли ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшло до міста? (2 жінки) 

4. Що важче – кілограм пуху чи кілограм заліза? (однакові) 

5. Біля будинку ростуть дві липи, дві яблуні, дві сливи. Скільки фруктових дерев росте біля будинку? (4 дерева) 

6. На що подібна половина яблука? (на другу половину) 

7. Скільки горошин можуть увійти у склянку? (горошини не ходять) 

8. Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (під мокрим) 

9. З якого полотна не можна пошити сорочку? ( з залізничного) 

10. Яких каменів немає у річці? (сухих) 

   А зараз капітани „прокладуть „ курс, відгадуючи ребуси:

 

 

Ак  3 са                                 100 лиця

 (актриса)                                                   (столиця)

 

Хто відгадає ребус, прочитає на зворотному боці табличок назви „географічних пунктів”, до яких має пливти корабель.

 

ПОРТ КМІТЛИВІСТЬ            ОСТРІВ ВИНАХІДЛИВІСТЬ

(капітани прикріплюють ці надписи біля кораблів).

 

Прямо по курсу – порт Кмітливість. Але зайти до нього зможуть лише ті кораблі, екіпажі яких розв”яжуть такі завдання.

 

 

2-й конкурс «Магічна сімка» 
Ведуча. Саме це число наші предки вважали священним і магічним. І це, здається, не випадково. Тиждень складається із семи днів, у яскравому вбранні веселки чітко вплетено сім кольорів, а азбука музики складається із семи нот. 
Зміст та завдання.

 За дві хвилини згадати і записати імена хлопчиків та дівчаток, які складаються із семи букв.

 

 (за успішне виконання завдань екіпажі одержують фішки)

 

  Далі по курсу – острів Винахідливість.

3-й конкурс «У світі чисел». 
Зміст та завдання. Кожна команда одержує плакат із записами, де є помилки. За 3 хвилини треба виправити усі помилки. Завдання оцінюється у 5 балів. 
Завдання 1 команді: 
46 + 53 - 5= 
36-7+32= 
25+48-32= 
75-42+33= 
86-8+10= 
Завдання 2 команді: 
74-7+15=90 
43+43-6=70 
92-27+20=46 
54-43+66=99 
29+28+33=60 
 

  Щоб продовжити подорож до Країни Ма тематики треба обійти скелю „Чортова дюжина”. Може не хочете ризикувати і ліпше вернетесь назад?

Діти:Ні!

 А яке число називають „чортовою дюжиною”?

Діти:13!

 Число 13 марновірні люди вважають нещасливим. Вони боять каюти № 13, будинку № 13. В Англії, наприклад, немає трамваїв, автобусів № 13, існує клуб боротьби з числом 13.

 Чи справді воно таке нещасливе?

 Число 13 тільки не зручне. Чому ?

 Якщо 12 ділиться на такі числа : 1, 2, 4, 6, 12.

А 13 ? Тільки на 1 і 13. Тому й називається „нещасливим”, а порт „дюжиною”.

 Які ви знаєте прикмети, що люди придумали ? А ви в це вірите ?

(діти розповідають прикмети )

 Право першим пристати до берега Країни математики надається екіпажу, який відгадає більше загадок, ребусів.

 

1.Загадування загадок.

 

Летіли горобці, сіли на стовпці.

Як сядуть по два – один стовпець лишній,

Як сядуть по одному – один горобець лишній.

Скільки горобців і скільки стовпців?

( 4 горобці та 3 стовпці)

 

У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а його сестри удвоє менше, ніж братів. Скільки в сім”ї сестер і братів? (3 сестри та 4 брати)

 

2.Ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

відповіді: вечір, трикутник, сорока, стовп,місто, сім”я.

 

3.Сорок п”ять і сорок п”ять – скільки буде?

 

4.Як сорок п”ять горіхів розкласти на дев”ять тарілок так, щоб у кожній була різна кількість горіхів ? (один, два, три, чотири, п”ять, шість, сім, вісім, дев”ять )

 

5.Горіло сім свічок, дві з них потухли, скільки залишилося ?

(дві, які потухли, а останні згоріли )

 

В порт Країни Математики швидше прибув той екіпаж який більше набрав балів.

 

Журі оголошують переможців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кодацька Світлана Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцковська Таміла миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
2566
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку