"Математичний марафон - 2019"

Про матеріал
Завдання позакласного заходу: формування у студентів певних особистісних якостей; розвиток та удосконалення знань, вмінь та навичок з математики; розвиток творчої активності, ініціативи і самодіяльності учнів; підготовка учнів до практичної діяльності з математики.
Перегляд файлу
  1.             Знайти область визначення функції Д(у):

F(x)=

 

 

 

 

 

  1.         Розв’яжіть квадратне рівняння:

 

 

  1.               Знайти сторону 

                   АВ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайдіть 40% від 220 грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обчисліть:

 

=

 

 

 

 

  1.  Позбавтесь ірраціональності в знаменнику:

=

 

 

  1.               Порівняйте

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад

«Костянтинівський медичний коледж»

 

 

 

 

 

Сценарій проведення виховного заходу,

інтелектуально-розважальна гра

«Математичний марафон – 2018»

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувпала викладач математики

Лобастова Ірина Вікторівна

 

 

 

 

2017-2018 навчальний рік

 

Сценарій проведення виховного заходу,

 інтелектуально-розважальна гра

«Математичний марафон – 2017»

(звучать фанфари)

  1. вед. Доброго дня, шановні студенти Костянтинівського медичного  коледжу.

2 вед. Ми раді вітати усіх вас на нашій інтелектуально - розважальній грі

Разом «Математичний марафон – 2018»

1 вед. Ви можете сказати, що марафон – це щось спортивне. Дійсно, марафон названий на честь еллінського воїна, який прибіг в Афіни з містечка Марафон зі звісткою про перемогу над персами.

2 вед.А наш марафон –  інтелектуальний, математичний. На наших гравців  сьогодні чекають справжні  математичні випробування.

1 вед. Але не лякайтеся труднощів у  випробовуваннях, бо математика  дуже цікава наука. Мені не раз доводилось чути фразу про те, що математика – країна без меж. Не дивлячись на свою банальність, фраза про математику має під собою дуже вагомі підстави. Математика в житті людини займає особливе місце. Ми настільки з’єдналися з нею, що навіть не помічаємо її.

2 вед. І сьогодні ми бажаємо показати усі найцікавіші грані цієї науки. А допоможуть нам в цьому справжні марафонці.

  1. вед. Ітак, під бурні оплески зустрічаємо 2 команди наших марафонців.

(виходять команди)

Як ви вже побачили у нашому математичному марафоні приймають участь 2 команди. Найкрасивіші та найрозумніші дівчата нашого коледжу. Привітайте їх (оплески)

1 вед. І найсильніші та найактивніші хлопці. Привітаємо їх  також оплесками.

2 вед. Хто розумніший - дівчата чи хлопці? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

1 вед. Я згодна з тобою ______________. Дійсно відмінницями найчастіше є дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!

2 вед. Тож давай ми з тобою____________ не будемо сперечатися, а перевіримо, і навіки з’ясуємо,  хто ж розумніший хлопці чи дівчата?

1 вед. А допоможуть нам в цьому розібратися наші поважні судді, яких ми вам із задоволенням і представляємо:

1._____________________________________________________________________

2._____________________________________________________________________

3._____________________________________________________________

4._____________________________________________________________________

2 вед. А зараз ми бажаємо познайомитися з нашими командами ближче. І першими розпочне привітання та команда, яка правильніше відповість нам на запитання. У цій книжці _________ сторінок. Як ви вважаєте на якій сторінці  лежить ця закладка 

  1. вед. Тож розпочне своє привітання команда___________________
  2. вед. А зараз ми запрошуємо до нас команду  ________________

1 вед.  Ось ми і познайомилися з нашими командами марафонців  і зараз треба розпочинати справжній забіг. І ми  пропонуємо командам перед забігом провести математичну розминку. Першими розпочнуть хлопці.  За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Вам треба уважно слухати питання і відповідати тільки «ТАК» чи «НІ»

Розминка для хлопців

Чи вірите ви, що…

  1.               Сума всіх чисел на рулетці дорівнює 666?

(Так.)

  1.               Наполеон Бонапарт писав математичні праці?

(Так. Одну з відомих геометричних задач називають задачею Наполеона.)

  1.               Кожний прямокутний трикутник називається єгипетським?

(Ні, тільки такий прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)

  1.               Л.М. Толстой, автор роману «Війна та мир», був автором підручника з арифметики?

(Так, він написав підручники для початкової школи, зокрема підручник з арифметики.)

  1.                Вірите, що брати Грим, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)

 

  1.               Одна з мов програмування має назву Ада, за ім’ям Ади Байрон, доньки видатного англійського поета?

(Так, Ада Байрон досліджувала математичні машини та була одним із авторів теоретичних основ створення обчислювальної техніки.)

  1.                Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

(Ні, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.               Англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який присвятив першій російській жінці-математику Софії Ковалевській?

(Так.)

  1.               Великий математик Фалес Милетский був великим уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону  (Так)

10. Чи віриш ти, що Франсуа Вієт розшифрував таємне
 листування іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так на початку XVI ст. Іспанія вела війну із Францією. Іспанські інквізитори вважали, що розкрити їхній шифр людина не може, а отже, Вієту допомагав нечистий.)

Розминка для дівчат

Чи вірите ви, що…

  1. Піфагор брав участь у кулачному бою на 58-й Олімпіаді у 548 р. до н.е.?

(Так, він був чемпіоном з цього виду спорту і зберіг титул ще на кількох олімпіадах.)

2.  Теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

(Ні, так називали теорему Піфагора. Учнів, які вчили її напам’ять без розуміння, називали «віслюками», теорема для них була наче недоступний міст.)

  1. У центрі Будапешта стоїть кам’яний пам’ятник цифрі нуль?

(Так.)

  1. Є книжка, яка містить 370 різних способів доведення теореми Піфагора, серед яких є таке, що запропонував президент США Гарфілд?

(Так, вона вийшла друком 1940 року.)

 

  1.               Чи  віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав
     жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки?  (Ні.) 
  2.               Іспанського математика, якому вперше вдалося розв’язати рівняння четвертого степеня, стратили за це – спалили на вогнищі?

(Так, це був Паоло Вальмес.)

  1.               Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел у театрі за рядами та місцями?

(Так.)

.    7. . Чи вірите ви в те, що Шарль Перро автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»? 

(Так,  є така казка)

8. Якщо кожен день по 10 годин переписувати напрацювання Леонарда Ейлера, то не вистачить і 76 років?

(Так, зібрання його творів складається із 75 великих томів. Про нього казали, що він «обчислює так, як людина дихає».)

  1. Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл. (Ні)

10. О.С.Пушкін написав: «Вдохновение нужно в геометрии, как и в поэзии»? (Так)

2 вед. Ось і закінчився 1 конкурс математична розминка і ми пропонуємося нашим командам рухатися далі, а саме прийняти участь у конкурсі  «Підказка».               Кожна команда по черзі отримують по 6 запитань. Я буду називати три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки -3с на відповідь, потім дається друга підказка і знову -3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1 бал.

1 вед.  Ітак,  першими розпочнуть дівчата

Помилки

  1. За це знижують оцінки. (3 б)
  2. Відмінники їх роблять рідко.(2 б)
  3. На них вчаться. (1б)

 

2 вед (хлопцям)

Площа

  1. Зазвичай знаходиться в центрі міста. (3 б)
  2. Вимірюється у квадратних одиницях.(2б)
  3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.(1б)

 

1 вед.  дівчатам

  Кут

  1. У класі їх чотири. (3 б)
  2. Вимірюється транспортиром. (2б)
  3. Туди ставлять малюків. (1б)

 

2 вед (хлопцям)

 Пі

  1. Відношення довжини кола до його діаметра. (3 б)
  2. Це дуже Знамените число (2б)
  3.  Це  постійно роблять курчата (1б)

1 вед.  дівчатам

 Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто. (3б)
  2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.(2б)
  3. З грецької мови перекладається як землемірство. (1б)

 

2 вед (хлопцям)

 Координати

  1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта. (3б)
  2. Військові їх не розголошують. (2б)
  3. Бувають  у точки на прямій і на площині. (1б)

 

1 вед.  дівчатам

 Логіка

  1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць. (3б)
  2. Коли одне випливає з іншого. (2б)
  3. Буває математична, а буває жіноча.(1б)

 

2 вед (хлопцям)

 Теореми

  1. Їх формулюють математики (3б)
  2. Є про трикутники, а є про кути. (2б)
  3. Їх треба доводити. (1б)

 

1 вед.  дівчатам

 Висота

  1. Її люблять льотчики. (3б)
  2. Відрізок у трикутнику. (2б)
  3. Буває над рівнем моря. (1б)

 

2 вед (хлопцям)

 Трапеція

  1. На ній виступають акробати (3б)
  2. Буває в пташиній клітці. (2б)
  3. Один із видів чотирикутників. (1б)

 

1 вед.  дівчатам

 Діагональ

  1. У кола її немає. (3б)
  2. Проходить із кута в кут.(2б)
  3. у ромбі вони перетинаються під прямим кутом. (1б)

 

2 вед (хлопцям)

Формули

  1. Запам’ятати їх неможливо. (3б)
  2. За ними обчислюють. (2б)
  3. Їх повно у довіднику.(1б)

 

1 вед. Молодці наші команди і ми пропонуємо вам присісти на свої місця.

У наступному конкурсі ми пропонуємо вам проявити інші здібності, а саме. У ІІ семестрі ми з вами будемо вивчати такий розділ математики, як тригонометрія. Так ось саме з цим словом і пов’язаний конкурс. Ви повинні за короткий проміжок часу придумати якомога більше маленьких слів, які можна скласти зі слова тригонометрія. Завдання зрозуміло, тоді розпочинайте.

( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін, мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )

2 вед. А ми пропонуємо нашим глядачам відпочити і послухати веселі частівки про математику.

(ВИСТУП ЧАСТІВКИ, ГРУПА 1МС9-2)

  1. вед. Оплески нашим дівчатами за веселі частівки. А у команди час вичерпано. Ітак, ми запрошуємо до нас на сцену по одному учаснику  з  команди для оголошення складених слів.

(учасники презентують свої слова)

  1. вед. Дякуємо командам. І зараз ми пропонуємо нашим командам продовжити свій марафон у грі «Літери в ряд» У цій грі будуть приймати по 4 учасники, яких обирають самі команди І першими розпочнуть команда дівчат. Вам буде запропоновано з літер, що вам запропоновано скласти слова. Але ці слова ще треба відгадати. Хто відгадає більше слів і за коротший час, той і виграє максимальну кількість балів. Умови гри зрозумілі. Тоді розпочинаємо.

 

(ГРА ДЛЯ ДІВЧАТ)

 

Літери: К, Д, Р, Т, У, А, Г, И.

1. Частина площини, обмежена колом. (Круг)

2. Вони бувають суміжними, вертикальними, відповідними. (Кути)

3. У холодній воді вони сіро-зелені, а в гарячій - червоні. (раки)

4. Він допоможе, якщо не розв’язується задача. (Друг)

5. Що об’єднує хронологічну таблицю з історії з математикою? (Дати)

6. Буває, що коли виконують домашнє завдання, то до математики вони не доходять. (Руки)

 

(ГРА ДЛЯ ХЛОПЦІВ)

 

Літери: Т, О, І, К, Л, Р, О, Д.

1. Воно є у людини, у фізиці його занурюють у воду, а в математиці воно є фігурою у просторі. (Тіло)

2. У задачах із математики його ділять на частини, а у фізиці через нього йде струм. (Дріт)

3. Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від однієї точки. (Коло)

4. Пора року, коли можна відпочити від математики. (Літо)

5. Про виконання домашнього завдання з математики говорять приказкою: «Зробив … — гуляй сміливо». (Діло)

6. Як можна назвати одним словом трьох учнів, які розв’язують задачі біля дошки? (Тріо)

1 вед. Оплески нашим учасникам. І зараз ми надаємо вам можливість відпочити.  А я хочу запросити на цю сцену студента групи 1МС9-3 Удовіна Максима. Не кожен знає про інтереси Максима. Він дуже цікавиться грою у гру кубик – рубик. За дуже короткий час Максим може зібрати кубик – рубик, у які б ви сторони його не закрутили. Як це він робить  ми у нього запитаємо пізніше, а зараз я пропоную вийти когось з вас шановні вболівальники, а також одного з членів журі.

(НА ЧАС ПО ЧЕРЗІ КРУТЯТЬ А МАКСИМ ЗБИРАЄ ЙОГО)

2вед. А чи є у Максима відповідь, як ти це робиш?

(ВІДПОВІДЬ МАКСИМА)

1 вед. А зараз  настає відповідальний час для капітанів команд. Бо ми оголошуємо конкурс капітанів. Так як ви усі навчаєтесь в медичному закладі.  Ви повинні зрозуміти, або вже зрозуміли, що медицина не може існувати без математики. Тож напередодні нашим капітанам було запропоновано підготувати презентацію та невеличку доповідь на тему «Математика в медицині». Регламент 2-3 хв. У кого з капітанів вийде краще переконати нас з вами, що  медицина  не може існувати  без математики, той і набере більше балів. Тож першим розпочинає капітан команди «Швидка математична допомога 911___________________

(ВИСТУП Х КАПІТНА ХЛОПЦІВ)

2вед. (ВИСТУП Х КАПІТНА ДІВЧАТ)_________________

1 вед. А зараз я бажаю звернутися до наших вболівальників. Ви бажаєте заробити по кілька балів своїм командам, і допомогти їм виграти у нашому математичному марафоні?

Тоді я запрошую сюди вийти 5 вболівальників команди ПІН-КОД

Всі ви знаєте гру «КРОКОДИЛ», коли без слів, жестами показують деякі слова, а хтось повинен їх вгадати. Так ось ми з вами будемо грати в цю гру, тільки слова у нас будуть пов’язані з математикою.

(ТЯГНУТЬ СЛОВА, А ЗАЛ ВІДГАДУЄ), За кожне вгадане слово

команді Пін код нараховується додатковий бал)

Ромб

Циркуль

Піфагор

Рівняння

Піраміда

2вед. ВИХОДЯТЬ ВБОЛІВАЛЬНИКИ КОМАНДИ 911

Коло

Транспортир

Нерівність

Паралелепіпед

Парабола

  1. вед.  Дякуємо вболівальникам  за отримані додаткові бали. А ми продовжуємо наш математичний марафон. А бігати на дальні дистанції краще під веселу музику.

І ми пропонуємо нашим командам проявити свою творчість і пригадати  як можна більше пісень де б зустрічались числа, або математичні терміни. Ну наприклад пісня нашого дитинства 2+2=4. Завдання зрозуміло. А ми поки, що пограємо  з вболівальниками в цікаву гру.

  1. вед. Вражати друзів за допомогою знань деяких математичних закономірностей дуже просто. Та ще й неабияк цікаво! Зараз ми попросимо вас дістати свої телефони та увімкнути калькулятори.

Зараз  ми з вами розгадаємо за допомогою математичних дій дату вашого народження. Готові?

Математичний фокус називається: «Таємниця дати народження»

Для цього математичного фокусу Тобі потрібно знати дату народження (день і місяць). Ну що, готовий до несподіванки? Тоді вперед!

1.Перший крок: день народження помножити на 2 (два);

2. Другий крок: до отриманого результату додати 5 (п’ять);

3. Третій крок: отримане число помножити на 50 (п’ятдесят);

4. Четвертий крок: додати номер місяця, в якому народився;

5. П’ятий крок: від отриманої суми віднімаємо 250 (двісті п’ятдесят);

Результатом має бути три або чотири цифри. Їх значення Ти, напевно, зрозумієш сам.

Але це ще не всі загадки математики, за допомогою математичних обчислень ми можемо навіть вгадати номери ваших телефонів. Не вірите, тоді перевіряємо.

Математичний фокус називається «Загадки  чисел»                                                            

І так, для початку Тобі потрібен калькулятор, або ж відкрий його на комп’ютері, і Твій номер телефону.

1. Для початку згадай або подивись три перші цифри свого номеру телефону. Зверни увагу, код оператора чи міста не враховується!

2. Множимо ці цифри на 80.

3. Наступний крок – це додавання до отриманого числа 1.

4. Число, отримане в результаті, множимо на 250.

5. Тепер згадай 4 останні цифри свого номеру телефону і додай їх.

6. Дію повторюємо знову, тобто ще раз додаємо 4 останні цифри Твого номеру телефону.

7. А зараз віднімаємо 250.

8. Отримане число ділимо на 2.

1 вед. Ось якою цікавою може бути математика. А зараз пропонуємо командам вийти на сцену і перерахувати усі пісні, які ви пригадали

(ВІДПОВІДІ КОМАНД)

А зараз найцікавіше одну з пісень вам треба виконати, якомога краще.

(ВИКОНАННЯ КАРАОКЕ ПІСНІ)

2вед. Ну а зараз настає останній фінальний конкурс «Математична естафета» умови її такі. На сцені ви бачите кошики з повітряними кульками. У кожній кульці математичне завдання. Ви повинні обрати кульку, лопнути її ,дістати  аркуш із завданням, розв’язати його  і віднести аркуш з розв’язком нашому шановному журі на перевірку. На виконання цього завдання у вас 7 хвилин, тобто по 1 хвилині на кожного. За правильне виконання ви одержите по й балу. Зрозумілі умови естафети?

(ПРОВОДИТЬСЯ МАТЕМАТИЧНА ЕСТАФЕТА)

1 вед. Ось ми з командами дісталися фінішу у нашому математичному марафоні. І ми з великим нетерпінням очікуємо на результати нашого журі. Хто ж одержав перемогу  команда дівчат «ПІН-КОД» чи команда хлопців «ШВИДКА МАТЕМАТИЧНА ДОПОМОГА -911». А поки наше журі підраховує бали ми пропонуємо усім вам заспівати веселу пісню де зустрічаються числа.

(ПІСНЯ КАРАОКЕ)

(ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ, НАГОРОДЖЕННЯ)

2 вед Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука МАТЕМАТИКА. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства.

 

 

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку