Тема. Математичний марафон
Клас: 3, 4
Мета: формувати в учнів інтерес до математики. Розвивати уважність, кмітливість, допитливість; виховувати почуття дружби, колективізму, вміння прийти на допомогу товаришеві.
Обладнання: малюнки: прапорці, байдарки, острів, парашути, бігова доріжка, сигнальні картки, картки з цифрами.
Девіз: «Душу і серце в роботу вклади. Кожну хвилину в труді бережи»
Проведемо математичний марафон, а головними в коній групі учнів будуть знавці класу, які протягом семестру проявили старанність, кмітливість, кважність, вміння швидко справлятися з будь яким завданням. Та група учнів, яка набере найбільшу (число) кількість смужок, та й одерже перемогу. Наш марафон від найлегшого до найскладнішого розпочали.
а) Ішов брат із сестрою, оловік з жінкою. Знайшли вони три яблука. Ці яблука вони поділили – кожному по одному. Скільки їх йшло? (троє)
б) В олному місті стоїть хлопець, а в другому місті другий, а посередині півень яйце несе. Кортий з них швидше його ухватить? ( Півень яцйя не несе)
в) Сорок п’ят і сорок п’ят – скільки буде? (вісімдесят)
2. Конкурс: гра «Хто швидше»:
Х * 6 = 480 (80) Х – 120 = 180 (300) Х : 4 = 200 (800)
1000 : Х = 2 (500) Х : 2 = 600 (1200) 8 * Х = 720 (90)
Х : 5 = 200 (1000) 2000 : Х = 2 (1000) Х – 130 = 170 (300)
Х – 190 = 110 (300) Х * 7 = 420 (60) 300 : Х = 3 (100)
(Якщо гравці виконали правильно, то залишаються помічниками вчителя)
3.На листочках бігова доріжка. Хто з вас правильно запише приклади й відповіді, того група вийде переможцем.
Гра «Обчислювальна машина» (показую числа і дії, які треба виконати)
200 |
170 |
5 |
+- |
2 |
50 |
10 |
*: |
125 |
3 |
1000 |
= |
1000-200:10:2=
200+125-50:5=
10*3+170:2=
4.Давайте пострибаємо по математичних сходинках
А) Швидкість автомобіля 70 км/год.
Яку він подолає відстань за 3 год?
(210 км)
б) За 3 год літак подолав відстань 1800 км. Яка його швидкість? (600 км/год)
в) Турист йшов 5 годин зі швидкістю 5 км/год. Яку відстань він пройшов? (25 км)
г) Швидкість мотоцикліста 25 км/год. Скільки часу він витратить на шляхдовжиною 100 км? (4 год)
д) Швидкість коня 5 м/с. Яку відстань він пробіжить за 1 хв? (300 м)
е) За 2 години горобець пролітає 120 км. Яка його швидкість? (60 км/год)
ж) Відстань між містами 720 км. Автомобіль їхав зі швидкістю 90 км/год. Скільки часу був у дорозі автомобіль? (8 год)
5. Три парашути, на кожному з них написано рівняння. Розв’яжіть їх і поряд напишіть відповідь. (Розв’язування в стовпчик під низом)
6. Знавці груп біля дошки:
- Розставте дужки так, щоб рівність була правильною:
а) (4*9)-6:3)=
4*(9-6:3)=
4*(9-6):3=
б) (60:4)+(2*3)=
60:(4+2)*3 =
60:(4+2*3)=
в) 75-5*(20:4)=
40+10:(25-20)=
(10+20):(4-2)=
7. На острові умова до задачі: прочитай задачу і підкресли в текті огпорні дані. Розв’яжи.
Кіт Матроскін спочатку налив у бідон 18 л молока, а потім – ще 30. Після цього у бідоні – втричі більше молока, ніж було у каністрі. Скільки молока було у каністрі?
8. Гра «Ніч день» (учні кладуть голови на парти і заплющують очі) Диктую повільно ланцюжок. Коли промовляю «День» учень один остаточно називає відповідь
95:5 |
60:12 |
57+23 |
+56 |
*18 |
:5 |
:3 |
-46 |
*4 |
-7 |
:4 |
:2 |
:3 |
(11) |
:8 |
(6) |
|
(4) |
9. І тепер на байдарках ви повинні дістатися до фінішу. Щоб переплисти на байдарках треба правильно порахувати відстань, тобто виконати перетворення.
10. Гра «Естафета» - доберись до прапорця на дошці (з кожного ряду по одному учневі, розвязали, підходять до одного учня з ряду, торкаються рукою, той іде і записує результат)
54:6=(9) 63:7=(9) 72:8=(9)
96:6=(16) 98:7=(14) 96:8=(12)
72:12=(6) 62:13=(5) 91:13=(7)
804:4=(201) 906:3=(302) 608:2=(304)
11. Дібралися до фінішу і тепер хто правильно порахує, яку ж площу займає територія на якій ми змагалися. – знайди площу заштрихованої фігури.
12. Віршовані загадки
1. 25 мішків картоплі зібрали з городу. В кожнім 4 відра. Та одне лиш шкода, що Петрусь малий ще дуже й полічити він не здужав. Скільки ж відер картоплин. Дав город оцей один. (100 відер)
2. у магазині аж три дні цукор продавали. Перший день і другий день по 100 кг. А за третій день продали більше у два рази, ніж за перші ці два дні взяті звісно разом. Скільки ж цукру продали в магазинів за три дні? (100*2=200, 200*2=400)
3. Дітлахи нарвали вишень 105 кг. А багато це чи мало? Спитав Толик у мами. Полічи, сказала мама, скільки взяти треба банок, якщо в кожну консервуємо по 3 кг. (105:3=35 банок)
13. Підсумок
Визначити своє місце на уроці:
Нагородження переможців.