Математичний турнір «Подорож до країни Математика» для учнів 7-х класів

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з математики для учнів 7 класів, який проводиться під час Декади математики, фізики та інформатики, спрямований на формування пізнавального інтересу учнів до вивчення математики, формування здатності застосовувати способи взаємодії в колективі
Перегляд файлу

Математичний турнір

«Подорож до країни Математика»

для учнів 7-х класів

 

1. Конкурс «Розминка»

 

Клас ділиться на 3 команди. По черзі ставляться запитання кожній команді, на які треба дати відповідь через 30 с.

За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

 

1. Скільки буде десятків якщо три десятки помножити на два десятки?

(60 десятків)

2. Що спільного мають відоме дерево «баобаб» і рівняння 3х – 6 = 0?

(обидва мають корінь)

3. Многокутник з трьома сторонами?

(трикутник)

4. Лінія, яка поділяє кут навпіл?

(бісектриса)

5. Назвіть і покажіть найдавніший обчислювальний прилад?

(пальці)

6. Як звали казкову героїню, імя якої походить від назви довжини?

(Дюймовочка; 1дюйм =2,54 см)

7. Пляшка з пробкою коштує 10 грн. Пляшка на 8 грн. дорожча, ніж пробка. Скільки коштує пробка?

(1 грн.)

8. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець улучив у 2 з них. Скільки горобців залишилося на дереві.

(жодного)

9. Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число, більше за 2, але менше за 3?

(кому)

 

2. Конкурс «Ми знаємо все!»

Командам по черзі задаються завдання. Необхідно обрати правильну відповідь (правильна відповідь – 1 бал):

1. Відрізок має:

А) початок і не має кінця;

Б) початок і кінець;

В) не має ні початку, ні кінця;

Г) початок і кінець, що збігаються.

2. Рівнобедрений трикутник має … рівних сторін:

А) три;

Б) дві;

В) жодної;

Г) безліч.

3. Площа квадрата зі стороною а обчислюється за формулою:

А) S = a;               Б) S = a3;           В) S = a2;            Г) S = 2а.

4. Якщо перед дужками стоїть знак «–», то після розкриття дужок знаки доданків, що стоять у дужках:

А) не змінюють;

Б) змінюють для доданків, що стоять на парному місці;

В) змінюють для доданків, що стоять на непарному місці;

Г) змінюють на протилежні.

5. Гострокутний трикутник має … гострих кутів:

А) один;

Б) три;

В) два;

Г) жодного.

6. Діаметр дорівнює:

А) одному радіусу;

Б) двом радіусам;

В) трьом радіусам;

Г) половині радіуса.

 

3. Конкурс «Відгадайка»

 

Командам пропонується список математичних термінів. Представник команди без слів, жестами повинен передати їхній зміст, а члени команди – відгадати. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Завдання для І команди:

1. Трикутник.

2. Кут.

3. Центр кола.

 

Завдання для ІІ команди:

1. Дужки.

2. Градус.

3. Промінь.

 

Завдання для ІІІ команди:

1. Віднімання.

2. Відрізок.

3. Коло.

 

4. Конкурс «Підказка»

 

Команди по черзі одержують підказки, за якими потрібно відгадати задумане слово. Для кожного слова зачитуються по три підказки. Якщо слово відгадане після першої підказки, команда отримує 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1, за не відгадане слово 0 балів.

 

1.  – Звичайно знаходиться в центрі міста;

– Вимірюється у квадратних одиницях;

– У прямокутника дорівнює добутку довжини на ширину.

(Площа)

 

 

2.  – У кімнаті їх чотири;

– Їх вимірюють транспортиром;

– Бувають гострі, прямі, тупі й розгорнуті.

(Кути)

3.  – Його мають усі рослини;

– Він є у слові;

– Число, яке задовольняє рівняння.

(Корінь)

 

5. Конкурс «Будь уважним»

До дошки запрошуються по одному представнику команди

Умова задачі зачитується тільки один раз, тому будьте уважними. Відповідь запишіть на дошці (правильна відповідь – 1 бал):

 

1. Кішка Мурка прокинулась о 7-й ранку, потягнулась, стала на ґанку і заходилася кошенят своїх звати – рахувати: Мурчик – раз, Рудик – два (відчайдушна голова), далі йдуть Черниш, Сірко (полюбляють молоко), і, нарешті, киця Панна. А тепер моє питання: о котрій годині прокинулась кішка Мурка?

(о 7-й ранку)

2. У парку росте 114 дерев. Із них 29 кленів, 25 каштанів, 13 ялинок, 5 дубів,    19 берез і 23 верби. Яких дерев у парку найбільше?

(кленів)

3. На день народження до Євгена прийшли друзі. Він розрізав торт і почав пригощати гостей. Старшому серед них – Іванкові, дісталося торта, маленьким Тетянці і Маринці по торта, а Петрику – торта. Яка частина торта дісталася Євгену?

(Євгену торта не дісталося, оскільки )

 

6. Конкурс «Логічна задача»

 

Умову задачі зображують на дошці. Відповідає та команда, яка першою знайде відповідь і підніме руку. Правильна відповідь – 2 бали.

 

На столі стоять 6 склянок. Три з них – порожні, а в три – налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Брати в руки можна тільки одну склянку.

(треба перелити воду з 2-ї склянки в 5-у і поставити порожню склянку на місце)

 

7. Конкурс «Літературна фантазія»

Представник від кожної команди (по черзі) називає число від 1 до 10, тобто обирає букву.  Потім учасники називають термін, який починається з цієї букви. Хто не зможе назвати термін, вибуває. Останній учасник перемагає і приносить 1 бал для своєї команди.

1.

«Д»

(діаметр, діагональ, дотична, довжина, дріб, добуток, дециметр, дільник, доданок, діаграма, дорівнює).

2.

«К»

(куб, коло, квадрат, конус, куля, корінь, кут, косинець, косинус).

3.

«М»

(многокутник, многогранник, многочлен, медіана, множник, менше, мінус, множення).

4.

«П»

(похідна, піраміда, призма, півколо, периметр, порівняння, плюс, первісна, площа, півплощина).

5.

«В»

(вектор, вісь, відрізок, висота, відношення).

6.

«Г»

(грань, градус, гіпотенуза, геометрія).

7.

«О»

(ордината, обєм, означення, основа).

8.

«Р»

(ребро, радіус, радіан, ромб, радикал, рівняння).

9.

«С»

(синус, стереометрія, сума, сторона).

10.

«Т»

(тангенс, твірна, теорема, точка, трикутник, трапеція).

 

8. Математичний фокус

 

У зошиті виконайте декілька нескладних обчислень. Після цього я зможу назвати ваш день народження і скільки вам років.

 

1) Порядковий номер місяця треба помножити на 100;

2) До одержаного добутку додати число місяця;

3) Здобуту суму помножити на 2;

4) До отриманого добутку додати 8;

5) Результат помножити на 5;

6) Добуток збільшити на 4;

7) Суму помножити на 10;

8) Ще один раз додати 4;

9) Додати повне число років;

10) Повідомити здобутий результат.

(Від здобутого результату необхідно відняти 444 і справа наліво відокремити

                     по дві цифри. Наприклад,             5         18               23

місяць, число, кількість років)

 

Підводимо підсумки, нагороджуємо переможців

 

Будеш, друже, трудитись сумлінно –

У навчанні уникнеш невдач

І розвяжеш на «добре» й «відмінно»

Не десяток, а сотні задач!

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку