Навчити дітей складати і обчислювати приклади на додавання; закріпити набуті знання, розвивати вміння користуватися термінами «доданок», «сума»; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до природи,тварин, бажання допомогти їм.
Тема. Складання і обчислення прикладів на додавання
Мета: навчити дітей складати і обчислювати приклади на додавання; закріпити набуті знання, розвивати вміння користуватися термінами «доданок», «сума»; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати любов до природи,тварин, бажання допомогти їм.
Обладнання: девіз уроку,закодоване ім’я осені, малюнок осені, хмаринки, картки-розмальовки з парасольками, правила поведінки у лісі, Зайчик Плюс Плюсовичок, 4 білих гриби і 3 красноголовці, кошик з цифрою 7, картки для групової роботи, малюнки сови, зайчика, лисички, палички для роботи у парі, грибочки для дітей.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. А чи хочете дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше ,
І на мене подивіться.
2. Девіз уроку:
Міркуємо швидко!
Відповідаємо точно!
Лічимо правильно!
Пишемо гарно!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. - Діти, до нас сьогодні завітає гостя. Проте з’явиться вона лише тоді, коли ми розкодуємо її ім’я.
2 1 3 5 4
с о і ь н
Гра «Хто перший»
2+5 6+2
4+1 5+1
3+3 2+2
4+4 5+5
6+3 5+3
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми разом із осінню будемо складати приклади на додавання за малюнками.
ІV.Актуалізація опорних знань
Разом із осінню до нас насунули хмаринки з яких капотить дощ. Щоб нам не змокнути давайте ми попрацюємо у групі.
1.Робота у групі (Поділ на групи проходить за місяцями і під девізом «Один за всіх-і всі за одного».
Діти отримують картки – розмальовки на яких є приклади, розв’язавши їх дізнаються в які кольори зафарбувати парасольку.
Учитель.Осінь нас запрошує до осіннього лісу. Проте, щоб до нього потрапити потрібно дотримуватися правил поведінки у ньому.
2. Гра «Виконай завдання – дізнайся правило».
1) Назвіть найменше натуральне число. Йди без галасу, щоб не турбувати звірів!
2) Назвіть найбільше одноцифрове число. Не руйнуй гнізда і мурашники!
3) Яке ми вивчили двоцифрове число. Не зривай квітів!
4) Порівняйте числа 8 і 4. Не ламай гілок!
5) Назвіть сусідів числа 5. Не бери додому лісових тваринок!
6) У прикладі 8 +2 назвіть доданки і суму цих чисел. Не залишай після себе сміття!
V.Робота над темою уроку
Учитель. Ось ми і прийшли у ліс.(Відкривається дошка де є зображення лісу) У цьому казковому лісі живе зайчик Плюс Плюсович. Він любить грати із цифрами. Коли він ставав поміж ними, відбувалися дивні речі! Вони одразу ставали Доданками. А це означало, що числа зливалися докупи, з’єднувались і збільшувались. З них утворювалася Сума!
Вранці вибіг Плюс Плюсович на галявину і побачив, що на ній виросли 4 білих грибочки і 3 красноголовці. Він підбіг і став між ними. Одразу з’явився цілий кошик грибів.
-Здогадайтеся, скільки грибочків було в кошику?
Коли Плюс Плюсович з’єднував доданки, він завжди радів і співав свою улюблену пісеньку:
Я – Плюс! З’єднав я два числа,
І в сумі сила їх зросла!
-Пограймо й ми з Плюсом Плюсовичем, бо він зовсім засумував. Щоб його розвеселити, потрібно виконати завдання у підручнику.
1. Робота за підручником (с.48, впр.1,2)
Вправа 1
За малюнками скласти приклади на додавання. Назвати доданки. Знайти суму.
5+3=7
5 – перший доданок; 3 – другий доданок; 8 – сума.
5+2=7
5 – перший доданок; 2 – другий доданок; 7 – сума.
2.Фізкультхвилинка
У лісок ми прийшли,
Зайця сірого знайшли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає.
Швидко лис десь пробіжить.
Їжачок в кущах сидить.
Посиділи і ми трішки.
Щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі – от чудово!
У лісок підемо знову.
3.Робота у групі за вправою 2
(Діти проводять стрілочками до прикладів, який відповідає малюнку. Один учень записує приклади на дошці, решта – у зошитах.)
4. Робота в зошиті (с.40)
- Ми так нашуміли у лісі, що розбудили Сову. Вона заспокоїться лише тоді, коли ми складемо приклади за малюнком.
5.Відгадування загадки
Взимку біленький, а влітку – сіренький.
Зайчика вигнала Лисичка із хати. Давайте йому допоможемо
6.Гра «Склади будиночок для Зайчика із паличок»
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1.Цікаві задачі від Лисички.
З усмішкою Лисичка наша сяє,
Нові завдання вам шукає.
Просить вас, малята,
Цікаві задачі розв’язати.
1)Петрик вдень гуляв по лузі
І зустрів кульбаб-подружок:
4 великих й 3 малих.
Скільки ж разом їх усіх? (4+3=7)
2)Вчора вдень до годівнички
Прилетіло 3 синички, 5 горобців і сорока
Скільки ж їх? Оце морока! (3+5+1=9)
3) В нашої бабусі живуть гарні гуси:
6 біленьких 3 сіреньких.
Скільки цих гусей гарненьких? (6+3=9)
4) В сіренької мами-квочки
3 синочки-колобочки
Та ще й 4 дочки
Скільки ж діток в мами-квочки? (3+4=7)
VII. Підсумок уроку
Учитель. На жаль, наша мандрівка закінчується, і ми, змушені повертатися додому.
-Чи сподобався вам урок?
-Як називаються числа між якими стоїть плюс?
Всі ми добре працювали,
На уроці не дрімали,
Гарно руки піднімали,
Й знань багато упіймали!
Тож прийміть оці осінні гриби,
Бо ви у класі – працьовиті діти!
Учитель. Бережіть ліс! Пам’ятайте: «Ліс – наше багатство».
Прислуцький навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»
Урок математики
у 1 класі
Підготувала:
вчитель початкових класів
Жабчик Н.В.
Прислуч - 2012