Урок на тему "Складання і обчислення прикладів на додавання"

Про матеріал

Навчити дітей складати і обчислювати приклади на додавання; закріпити набуті знання, розвивати вміння користуватися термінами «доданок», «сума»; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до природи,тварин, бажання допомогти їм.

Перегляд файлу

Тема. Складання і обчислення прикладів на додавання

Мета: навчити дітей складати і обчислювати приклади на додавання; закріпити набуті знання, розвивати вміння користуватися термінами      «доданок», «сума»; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати любов  до природи,тварин, бажання допомогти їм.

Обладнання: девіз уроку,закодоване ім’я осені, малюнок осені, хмаринки, картки-розмальовки з парасольками, правила поведінки у лісі, Зайчик Плюс Плюсовичок, 4 білих гриби і 3 красноголовці, кошик з цифрою 7, картки для групової роботи, малюнки сови, зайчика, лисички, палички для роботи у парі, грибочки для дітей.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.   А чи хочете дізнатись,

      Що сьогодні може статись?

      Ну то всядьтеся зручніше ,

      І на мене подивіться.

2. Девіз уроку:

     Міркуємо швидко!

     Відповідаємо точно!

     Лічимо правильно!

     Пишемо гарно!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Учитель.  - Діти, до нас сьогодні завітає гостя. Проте з’явиться вона лише тоді, коли ми розкодуємо її ім’я.                                                                       

2   1   3   5   4

с   о   і    ь   н

  • Давайте допоможемо осені швидше до нас прийти.

 Гра «Хто перший»

 

                                                       2+5                                6+2

                                                4+1                                              5+1

                                        3+3                                                              2+2

                                4+4                                                                              5+5

                      6+3                                                                                                  5+3

  • Молодці, діти, справились із цим завданням. Осінь радо з’явиться до нас, коли ми її погукаємо: Осінь, осінь прийди до нас! (З’являється малюнок осені)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

     Сьогодні ми разом із осінню будемо складати приклади на додавання за малюнками.

 

ІV.Актуалізація опорних знань

     Разом із осінню до нас насунули  хмаринки з яких капотить дощ. Щоб нам не змокнути давайте ми попрацюємо у групі. 

1.Робота у групі (Поділ на групи проходить за місяцями і під девізом «Один за всіх-і всі за одного».

   Діти отримують картки – розмальовки на яких є приклади, розв’язавши їх дізнаються в які кольори зафарбувати парасольку.

  Учитель.Осінь нас запрошує до осіннього лісу. Проте, щоб до нього потрапити потрібно дотримуватися правил поведінки у ньому.

2. Гра «Виконай завдання – дізнайся правило».

1) Назвіть найменше натуральне число. Йди без галасу, щоб не турбувати           звірів!

2) Назвіть найбільше одноцифрове число.  Не руйнуй гнізда і мурашники!

3) Яке ми вивчили двоцифрове число.         Не зривай квітів!

 4) Порівняйте числа 8 і 4.                                 Не ламай гілок!

5) Назвіть сусідів числа 5.                                 Не бери додому лісових тваринок!

6) У прикладі 8 +2 назвіть доданки і суму цих чисел. Не залишай після себе сміття!

V.Робота над темою уроку

Учитель. Ось ми і прийшли у ліс.(Відкривається дошка де є зображення лісу)              У цьому казковому лісі живе зайчик Плюс Плюсович. Він любить грати із цифрами. Коли він ставав поміж ними, відбувалися дивні речі! Вони одразу ставали Доданками. А це означало, що числа зливалися докупи, з’єднувались і збільшувались. З них утворювалася Сума!

Вранці вибіг Плюс Плюсович на галявину і побачив, що на ній виросли 4 білих грибочки і 3 красноголовці. Він підбіг і став між ними. Одразу з’явився цілий кошик грибів.

-Здогадайтеся, скільки грибочків було в кошику?

Коли Плюс Плюсович з’єднував доданки, він завжди радів і співав свою улюблену пісеньку:

Я – Плюс! З’єднав я два числа,

І в сумі сила їх зросла!

-Пограймо й ми з Плюсом Плюсовичем, бо він зовсім засумував. Щоб його розвеселити, потрібно виконати завдання  у підручнику.

1. Робота за підручником (с.48, впр.1,2)

Вправа 1

   За малюнками скласти приклади на додавання. Назвати доданки. Знайти суму.

   5+3=7

   5 – перший доданок; 3 – другий доданок; 8 – сума.

   5+2=7

   5 – перший доданок; 2 – другий доданок; 7 – сума.

2.Фізкультхвилинка

   У лісок ми прийшли,

   Зайця сірого знайшли.

   Зайчик прудко так стрибає,

   Пташка весело літає.

   Швидко лис десь пробіжить.

   Їжачок в кущах сидить.

   Посиділи і ми трішки.

   Щоб спочили ручки й ніжки.

   Всі веселі – от чудово!

   У лісок підемо знову.

3.Робота у групі за вправою 2

   (Діти проводять стрілочками до прикладів, який відповідає малюнку. Один учень записує приклади на дошці, решта – у зошитах.)

4. Робота в зошиті (с.40)

- Ми так нашуміли у лісі, що розбудили Сову. Вона заспокоїться лише тоді, коли ми складемо приклади за малюнком.

5.Відгадування загадки

   Взимку біленький, а влітку – сіренький.

   Зайчика вигнала Лисичка із хати. Давайте йому допоможемо

6.Гра «Склади будиночок для Зайчика із паличок»

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

       1.Цікаві задачі від Лисички.

         З усмішкою Лисичка наша сяє,

         Нові завдання вам шукає.

         Просить вас, малята,

         Цікаві задачі розв’язати.

       1)Петрик вдень гуляв по лузі

          І зустрів кульбаб-подружок:

          4 великих й 3 малих.

          Скільки ж разом їх усіх?   (4+3=7)

       2)Вчора вдень до годівнички

          Прилетіло 3 синички, 5 горобців і сорока

          Скільки ж їх? Оце морока! (3+5+1=9)

         3) В нашої бабусі живуть гарні гуси:

             6 біленьких 3 сіреньких.

             Скільки цих гусей гарненьких? (6+3=9)

         4) В сіренької мами-квочки

             3 синочки-колобочки

             Та ще й 4 дочки

             Скільки ж діток в мами-квочки? (3+4=7)

VII. Підсумок уроку

      Учитель. На жаль, наша мандрівка закінчується, і ми, змушені повертатися додому.

-Чи сподобався вам урок?

-Як називаються числа між якими стоїть плюс?

    Всі ми добре працювали,

    На уроці не дрімали,

    Гарно руки піднімали,

    Й знань багато упіймали!

    Тож прийміть оці осінні гриби,

    Бо ви у класі – працьовиті діти!

Учитель. Бережіть ліс! Пам’ятайте: «Ліс – наше багатство».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прислуцький навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики

 у 1 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                            Підготувала:

                                                                                     вчитель початкових класів

                                                          Жабчик Н.В.

 

 

 

 

Прислуч - 2012

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку