Пояснюємо так:70 помножити на 8, нам складно, поглянемо на число 70 як на 7 десятків і спробуємо 7 десятків помножити на 8. Такий приклад є в таблиці множення на 7 – це 7∙8=56, але у нас не 7, а 7 десятків тому ці десятки переносяться у відповідь і ми маємо 56 десятків. А 56 десятків це число 560
Номер слайду 12
Пояснюємо так:420 поділити на 6, нам складно, поглянемо на число 420 як на 42 десятка і спробуємо 42 десятка поділити на 6. Такий приклад є в таблиці ділення на 6 – це 42:6=7, але у нас не 42, а 42десятка тому ці десятки переносяться у відповідь і ми маємо 7десятків. А 7 десятків це число 70.
Задача 854 Прочитай задачу: Посіяли 60 кг проса, ячменю у 3 рази менше, ніж проса, а кукурудзи – у 2 рази більше, ніж ячменю і проса разом. Скільки посіяли кукурудзи?Прочитай лише умову задачі (Посіяли 60 кг проса, ячменю у 3 рази менше, ніж проса, а кукурудзи – у 2 рази більше, ніж ячменю і проса разом.) Про що йде мова в задачі (про різні зерна )Що з ними робили? (Сіяли тобто садили в землю)Які зерна сіяли? (проса, ячменю і кукурудзи)Скільки просіяли проса? (60кг)Скільки просіяли ячменю? (невідомо, але сказано, що у 3 рази менше ніж проса)Скільки просіяли кукурудзи? (невідомо, але сказано, що у 2 рази більше ніж проса і ячменю разом)Про що питають в задачі? ( скільки просіяли кукурудзи?)Чи можемо ми одразу знайти скільки посіяли кукурудзи? (ні бо ми не знаємо скільки посіяли ячменю і скільки посіяли разом ячменю і проса)Значить ми спочатку маємо знайти скільки посіяли ячменю, потім скільки посіяли проса і ячменю разом, а потім знайдемо скільки посіяли кукурудзи. Запиши розв’язок задачі в зошит
Номер слайду 16
Задача 854 Проса – 60кг. Ячменю - ?, у 3 р менше. Кукурудзи - ?, у 2 р. більше… … = … (кг) – ячменю;… … = … (кг) – ячменю і проса разом;… … = … (кг) кукурудзи. Відповідь: … кілограмів?
Номер слайду 17
Розв'яжи рівняння Такі рівняння ми розв’язуємо, способом підбору. Приклади 855х-20<7 15-х>10 x∙3<20 x=від1 до26 x=від…до… х=від1до6
Пригадай. Що значить знайти половину від числа? (поділити це число на половину) тобто знайти другу частину від числа. Що означає знайти четвертину від числа? (поділити це число на 4) тобто знайти четверту частину від числа. Що означає знайти третину від числа? (поділити це число на 3) тобто знайти третю частину від числа
Номер слайду 21
Задача 858 Прочитай задачу: Маса олії, що міститься в кедрових горіхах, становить четверту частину маси горіхів. Скільки олії можна одержати зі 120 кг цих горіхів?Прочитай лише умову задачі (Маса олії, що міститься в кедрових горіхах, становить четверту частину маси горіхів. )Про що йде мова в задачі (про олію що міститься в горіхові)Що з нам відомо про олію в горіхах? (Що вона становить четверту частину від маси горіха)Про що питають в задачі? ( скільки олії можна одержати зі 120 кг горіхів?)Чи можемо ми одразу знайти скільки посіяли кукурудзи? (Так)Значить задача на одну дію. . Запиши її розв’язок в зошит без короткого запису
Номер слайду 22
Задача 858… …= … (кг)Відповідь:… кілограм олії одержать зі 120 кг горіхів.
Номер слайду 23
Підведемо підсумок. Якою була тема уроку?Чи виникли у тебе труднощі під час уроку?