Людина починається з добра.
І. Гра «За і проти» або «Зала суду». (Групова робота).
Добро |
Зло |
+ |
- |
Людина приходить у світ для добра. |
Людина –егоїст, думає тільки про себе. |
Доброму скрізь добре. |
Злі люди – здатні на злочин. |
Не проходьте повз нужденного. |
Скільки ниточка не в’ється, а кінець її знайдеться. |
З добрим поведешся, добра наберешся. |
З лихим зійдешся – свого позбудешся. |
З добрим поживеш – добре й переймеш. |
Лихий доброго псує. |
Добре ім’я – найбільше багатство. |
До злого серця - таким боком і світ повернеться. |
ІІ. Гра « Впізнай! Кого стосується дана характеристика? » (Групова робота: 1-а група: адвокати – захищає підсудного ; 2-а група: прокурори – знаходити негативне чи позитивне у підсудного; 3-я група: судді – проаналізувати відповіді адвокатів та прокурорів і винести вирок).
? |
? |
Блакитні очі. |
Погляд був похмурий. |
Біле, мов спіла пшениця, волосся. |
Брови насуплені. |
Їй захотілося, щоб цілий світ побачив її усмішку. |
В очах злість. |
Страх оволодів її серцем. |
…не усміхнувся. |
Усмішка погасла на лиці. |
Погляд його залишився похмурим. |
Серце – затремтіло… |
… залишився непривітним, злим. |
Насторожилась і запитливо глянула… |
|
Світ ожив навколо неї. |
|
- Довести позитивні і негативні риси характеру певного героя
- З якого твору герої? Хто вони?
ІІІ. Рольова гра «Усмішка, наче сонечко» (Діалогічне мовлення, гра між Питайликом, Сонечком, Усмішкою.)
- Як створити гарний настрій людям, самому собі і для чого це потрібно? - Перш за все усміхайтесь!
- Гарний настрій допомагає людині жити і бути щасливою. Коли тобі радісно. Коли ти щасливий, то будь-яку роботу виконуєш легко і просто, тобі все під силу, ти здатний подолати усі труднощі, а найголовніше – це те, що тобі все вдається. І на душі у тебе радісно, хочеться співати, стрибати, бігати, веселитись – ти усміхаєшся, у тебе гарний настрій! Коли у людини піднесений настрій, вона усміхається! ЇЇ усмішка, наче сонечко, випромінює тепло і любов.
- Усміхайтесь матусі й татусеві; усміхайтесь братикові й сестричці; усміхайтесь перехожим, знайомим і незнайомим; усміхайтесь сонечку і небу, пташці і котикові; усміхайтесь усьому світові, бо прийшли ви на Землю жити, любити, радіти, творити добро і бути щасливими!
- Долати труднощі старайся, не будь сердитий, а усміхайся.
(Учні співають пісню про усмішку).
Учень - Сонечко
Всміхнися сонечку вгорі –
Воно таке красиве!
А ввечері всміхнись зорі –
Там так багато дива!
Учениця –Квіточка
Всміхнися квіточці малій -
Вона красу дарує!
Є стільки радості у ній -
Вона наш зір милує!
Учень - Пташечка
Маленькій пташечці всміхнись,
Що пісеньку співає.
І весело на світ дивись,
Бо все тут місце має!
Учениця - Мама
Всміхнися мамі дорогій
І вітерцеві в полі.
Всміхнися вчительці своїй
І дітлахам у школі.
Учениця - Усмішка.
В життя із усмішкою йди,
І стане всім світліше.
Ти сонечко в душі знайди
І йди з ним сміливіше!
ІV. Мозаїка. (Групова робота).
- Скласти таблицю «Які трапляються задачі?»
Математичні |
Життєві |
Різні – і прості, і складні. |
Скільки коштує пляшка молока чи кефіру? |
Хитрющі. |
Чи знаєте ціну – шкільної форми? |
Підступні. |
А хлібини? |
Цікаві |
|
- Які задачі важливіше вміти розв’язувати – математичні чи життєві?
- Чому ви так думаєте? - Що порадите однокласникам Олега?
- Мама…Це перше слово, яке з радістю промовляє дитина.
- Мама, мати, матуся. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає людину, яка для нас: найближча, найдобріша, найкраща, наймиліша.
- Мама.. Це слово найчастіше повторює людини в хвилини страждання й горя. Матерів мільйони, і всі вони несуть у своїх серцях любов.
- І кожен скаже: «Найкраща матуся – моя».
Молитва дитини за матір.
Господи Ісусе Христе, що пригортав малих дітей до Свого серця, вислухай мою щиру молитву. Я не благаю тебе, Христе Благий, ні за що більше, тільки за свою рідну матір. Зішли їй, Пре благий Господи, здоров’я й силу, щоб вона могла далі працювати для мене й опікуватись мною, як і дотепер. Дай мені, Ісусе Христе, щоб я виріс моїй матері на втіху. Це буде моїм найбільшим щастям. А я буду славити тебе вічно. Амінь.
У кожного є своя співуча пір’їна
І. Мозкова атака.
- Які співучі пір’їнки є у людей, портрети яких ви бачите на дошці?
Леся українка – …(поетеса).
Леонід Глібов - …(байкар).
Катерина Білокур – (художниця).
Андрій Шевченко – (футболіст).
Софія Ротару – (співачка).
ІІ. Гра «Тільки перший».
…удь…важний…о…ебе,й…о…нших,..е…агуби…вою…півучу…ір’їнку!
(Будь уважний до себе й до інших, не загуби свою співучу пір’їнку!
ІІІ. Вправа «Від кого надійшла телеграма?». (Групова робота).
- Спікери зачитують літературні уривки. Групі потрібно пригадати, від чийого імені в них вимовляються прохання, міркування, накази.
- -«Хлопчику віддай мою співучу пір’їнку. Я не можу жити без пісні.» (Стрепет – дивовижний птах з казки «Співуча пір’їнка» В Сухомлинського).
- -«У кожної людини є своя співуча пір’їнка. Нещасливий той, у кого такої пір’їнки немає». (Чоловік, що виріс з маленького хлопчика, з казки «Співуча пір’їнка» В. Сухомлинського).
- -«Дозвольте вас, бабусю, колись намалювати. У вас красиві очі і руки вузлуваті!» (Онучка з вірша «Найрідніші голоси Г. Чубач ).
- -«Ти була мені наче мати, ти служила мені, як могла, кожна кроквочка, кожна лата не жаліла для нас тепла.» (Поет В. Сухомлинський звертається до рідної оселі. Вірш «Ти стоїш не багата й не пишна…» В. Сухомлинський).
- -«Згода, мир. Але дивись мені: якщо хоч раз іще намалюєш, нізащо не буду миритися.» ( Гунько з казки « Як Незнайко був художником»М. Носов).
ІV.Гра «Прорекламуйте».
- Придумати рекламу до тексту «Пісня тоненької очеретини» В. Чухліб.
- Жаба-скрекотуха – скре-ке-ке!
- Бугай – Бу! Бу!
- Деркач – Др - р, др - р!
- Кулик –Кі – квік! Кі – Квік!
V. Створення презентації « Наша співуча пір’їнка?»
Номінації: «Складаємо поезію», «Міс проза», «Малюємо поезію», «Складаємо казку», «Казка мовою фарб».
Складаємо поезію
Як країна наша… (зветься),
Село де …(живемо)?
Її здавна як … (ведеться)
Вітчизною …(звемо).
Прапор нашої …(країни)…
Він - …(жовто-блакитний).
Та для нашої …(держави)
Цей же символ…(вічний).
Мудрість, силу і …(любов)
Він … (символізує),
Матір, батька і … (дитя)
Ніби він …(малює).
Жовтий колір – то…(пшениця),
Що стигне на …(полі),
А блакитний – (небо чисте)-
Символ …(миру й волі).
А ось тризуб – це герб …(славний)
В блиску …(золотому).
Це ж важливий …(знак) державний
На тлі …(голубому).
Третій символ наш – це …(гімн)-
Пісня ця … (велична).
«Ще не вмерла …(України)…,
Сила в ній…(велика).
Все про символи …(сказали)
І запам’ятали - …
Гімн, герб, …(прапор)
Ознаки держави.
Пісня ця зове до …(волі),
Кличе до …(свободи).
І бажає добра й …(долі)
Всім нашим …(народам).
Міс проза
Методичні рекомендації до проведення інтерактивних вправ.
«Увага! Увага! У нас надзвичайно важлива подія».
(Ст. 6).
Перш ніж оголосити тему уроку, необхідно подумати над тим, щоб дітей заінтригувало б найбільше, викликало б, інтерес, цікавість?