Матеріал до уроку "Міфи народів світу"

Про матеріал
Матеріал для Модельного заняття, найкраще використовується як метод з науковими текстами. Здобувачі освіти, завдяки цьому матеріалу, повинні навчитися відрізняти міфи від казок. Міфи відрізняються від казок тим, що (казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними, нібито так було насправді)
Перегляд файлу

 

Модельний урок найкраще використовується як метод з науковими текстами.

 

 

 Міфи народів світу.

Модельний урок

І. Мозкова атака.

 

- Пригадайте все, що ви знаєте про міфи народів світу. (Діти висловлюють свої думки, а тоді доповнюють речення).

- Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу – (це міфи).

- В життя людини нібито втручаються і живуть –(надприродні сили).

- Слово «міф» означає: (слово, переказ).

- Міфи відрізняються від казок тим, що (казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними, нібито так було насправді)

- Із міфів зрозуміло: єгиптяни вірили, що природою та життям людей управляють (боги).Блакитне небо вони вважали богинею  (Нут). Сонце –(бог Ра).

- Праматір’ю людей у китайських  міфах є (Нюйва).

- У слов’янській міфології  бог неба і небесного вогню (Сварог).

- Грецька цивілізація залишила нам міфи про (Зевса) і про справжніх героїв: (могутнього Геракла, людяного Прометея).

 

ІІ. Класифікація матеріалу.

 

- Міфи яких народів про створення світу і людей ви читали?

  1. Стародавній Єгипет.
  2. Китайський народ.
  3. Слов’янські народи.
  4. Стародавня Греція.

 

ІІІ. Робота з міфами. (Групова робота).

 

- На сьогоднішній урок ви повинні були познайомитися з новими міфами цих же народів, або з міфами інших народів.

- Учні, читаючи  невідомі міфи, роблять позначки на полях:(+) знав, (-) не знав, (?)повернуся ще, V (схвилювало).

- Це допомагає учням самостійно визначитися у матеріалі, ще раз перечитати невідоме, поставити питання про незрозуміле, довести, що дечого вже навчилися.

 

- Після прочитаного тексту і позначення думок діти виявляють для себе, наскільки вони знають цей матеріал (+), що вони не знали(-), над чим потрібно попрацювати дома(?), що їх найбільше вразило у тексті (V).

 

« Міфи і легенди давньої України»

 

-  Має давні міфи й український народ. Богом над Богами, Творцем  Всесвіту  давні слов’яни вважали Рода. Він дарував життя усьому живому – людям, звірам, птахам. Дощ – то наслання від нього для того, щоб задовольнити спрагу на землі. Доля людини – це також дарунок Рода. Живе Род на небі, їздить на хмарах. Жіночі божества – Рожа ниці – уособлювали в собі народження і мали таємний зв'язок із зірками. А душа людини – то іскра небесного вогню, зірка, яку Бог запалює при народження дитини і гасить, коли людина помирає.

Роду і Рожаницям належало приносити жертву у вигляді хліба, сиру, меду…

 

ІV. Складання  класифікаційних таблиць.

 

- Для того, щоб відповісти на поставлені перед собою  питання(?), учень повинен ще раз повернутися до даного тексту, знайти відповідь самостійно. Отже, в ході цієї  робити учні мимоволі тричі повертаються до вивчення цієї теми самостійно: вперше – при мозковій атаці, вдруге - при роботі над текстом, втретє – при роботі над класифікаційною таблицею.

 

« Міфи і легенди давньої України»

 

Класифікаційна таблиця.

 

1.Кого давні слов’яни вважали Творцем Всесвіту? (Рода).

2.Що він дарував людям, звірам, птахам? (Життя).

3.Для чого Род посилав людям дощ? (Щоб задовольнити спрага на землі).

4.Де живе Род? (На небі, їздить на хмарах).

5.Як називалися жіночі божества? (Рожаниці).

6.Що вони уособлювали? (Народження і мали тісний зв'язок з зірками).

7. Що уособлювала душа людини? (Іскру небесного вогню, зірку. Яку Бог запалює при народженні дитини і  гасить, коли людини помирає).

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Маєвська Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дідик Маряна
    Змістовна робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня
Переглядів
269
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку