Тема: «Монтаж і налагодження роботи схеми прямого пуску електродвигуна за допомогою магнітного пускача»
Дії студента на занятті:
«Як підключити магнітний пускач»
https://www.youtube.com/watch?v=xOXyvLWfTEc
«Як підключити трифазний двигун через магнітний пускач»
https://www.youtube.com/watch?v=fRilXt_Ciik
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScv7cmyIf1IflcTKBpI6b1O4Wnv05orZT8xgWh_1xDR9blrsw/viewform
(цей тест буде оцінюватись за 5-ти бальною шкалою; результати тесту будуть у вас на пошті)
Рекомендації до складання звіту:
Додаток
Магнітний пускач – це комплектний пристрій, призначений головним чином для пуску трифазних асинхронних двигунів. Основною складовою частиною магнітного пускача є триполюсний контактор змінного струму. Крім того, контактор має кнопки управління і теплове реле.
При підключенні магнітного пускача є визначення величини робочої напруги котушки. Залежно від виробника показники можна побачити на корпусі або на самій котушці. Величина робочої напруги котушки може бути 220 або 380 Вольт. При наявності першого показника необхідно знати, що на її контакти здійснюється подача фази і нуля. У другому випадку це означає про наявність двох різнойменних фаз. Етап правильного визначення котушки досить важливий при підключенні магнітного пускача. В іншому випадку вона може перегоріти під час роботи пристрою.
Котушка магнітного пускача надійно працює при напрузі 85...105% від номінальної напруги. При зниженні напруги в мережі нижче 35…40% від номінальної напруги пускач виключається, а при відновленні напруги до величини номінального значення включення не відбувається, чим здійснюється мінімальний захист споживача. Якщо напруга в мережі цілком зникає, а потім з'явиться в цьому випадку пускач запобігає само запуску двигунів (нульовий захист). Якщо магнітний пускач постачений тепловим реле, то в цьому випадку забезпечується захист споживача від перевантаження.
Пускачі розраховані для роботи при температурі навколишнього середовища від – 400 до +400 С, відносної вологості не більше 90% при +200 С і не більше 50% при +400 С, висоті над рівнем моря до 1000 м
Електрична схема магнітного пускача складається з ланцюгів головного струму, ланцюгів управління і блокувальних зав’язків.
Принцип роботи пускача дуже простий: при подачі напруги на котушку якір притягується до осереддя, головні контакти і замикаючі блок-контакти замикаються, кнопка «пуск» блокується, при відключені відбувається зворотна картина.
Складові частини електромагнітного контактора (пускача):
1 – пружина; 2 - рухомі контакти; 3 – нерухомі контакти; 4 – якір; 5 -короткозамкнений виток; 6 –котушка; 7 – осердя; 9 –основа
Складові елементи схема:
QF - автоматичний вимикач;
KM1 - магнітний пускач;
КК - теплове реле;
M1 - асинхронний двигун з короткозамкненим ротором;
FU – запобіжник;
SB1, SB2 – кнопки управління (Стоп, Пуск).
М1
Схема електрична принципова включення нереверсивного пускача
Для захисту електродвигуна від перевантажень використовується теплове реле КК, яке встановлюється в розрив живлення фаз. Допоміжний нормально-замкнутий контакт теплового реле КК включений в ланцюг обмотки магнітного пускача.
У силовий ланцюг послідовно підключений автоматичний вимикач QF, в кожну фазу ввімкнені робочі контакти магнітного пускача КМ1, а в фази А і С підключені нагрівальні елементи теплового реле КК. В ланцюг управління входить послідовно з’єднанні кнопки SB1 «Стоп» і SB2 «Пуск», котушка магнітного пускача КМ1, замкнутий контакт теплового реле КК.
Робота схеми в динаміці.
Вмикаємо живлення автоматичним вимикачем QF , натискаємо кнопку SB1 «Пуск», своїм нормально розімкненим контактом кнопка подає напругу на котушку магнітного пускача КМ1. Магнітний пускач КМ1спрацьовує, ланцюг живлення обмотки магнітного пускача замикається, якір котушки притягується, замикаючи силові контакти КМ1.1 і подаючи три фази живлення на обмотки двигуна М1. Для того щоб не утримувати кнопку «Пуск», щоб двигун працював, потрібно її зашунтувати, нормально розімкненим блок- контактом магнітного пускача КМ1.2.
При спрацьовуванні пускача блок- контакт замикається і можна відпустити кнопку «Пуск» струм буде проходити через блок- контакт на КМ1 – котушку.
Відключаємо двигун М1, натискаємо кнопку SB2 «Стоп», нормально замкнутий контакт розмикається і припиняється подача напруги до КМ1 – котушці, сердечник пускача під дією пружин повертається у вихідне положення, відповідно контакти повертаються в нормальний стан, відключаючи електродвигун М1. При спрацьовуванні теплового реле - КК, розмикається нормально замкнутий контакт КК.
Інструменти та апарати для збирання схеми не реверсивного магнітного пускача:
викрутка бокорізи монтерський ніж
плоскогубці одножильний мідний дріт
трифазний електродвигун з магнітний пускач ПМЛ
короткозамкненим ротором
теплове реле ТРН двокнопкова станція ПКЕ
Дефекти під час складання схеми не реверсивного магнітного пускача:
- невірне підключення силових контактів у ланцюг, може статися коротке замикання;
- не вмикайте у ланцюги живлення котушок магнітних пускачів блокувальні контакти відповідних магнітних пускачів, може статися коротке замикання;
- невірне укладання дротів монтажу, схема не буде працювати;
- дроти не закріплені до затискачів, схема не буде працювати.