Завдання для перевірки і контролю знань із української літератури
Тести
1.Вкажіть,у якому вищому навчальному закладі навчався І.Нечуй-Левицький:
А.Київський університет;
Б.Київська духовна академія;
В.Харківський університет;
Г.Полтавський університет.
2.Визначте специфічність гумору в повісті І.Нечуя-Левицького ‘’ Кайдашева сім’ я’’:
А.Гумор з елементами іронії,наближеної до сатири;
Б.Викривальний сміх;
В.Сміх крізь сльози співчуття;
Г.Гумор заради розваги.
3.Вкажіть,що заперечує автор у повісті ‘’Кайдашева сім’я’’,створюючи комічні ситуації і сцени:
А.Необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
Б.Крутий характер Марусі Кайдашихи;
В.Постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
Г.Зумовлене пореформеною психологією селянина безглузде марнування життя і здоров я на суперечки,які порушують цілісність і міцність родини.
4.З ясуйте,які події у сюжеті повісті Кайдашева сім я є головним композиційним елементом:
А.Три найбільші сварки-бійки,кожна з яких має свою зав язку та розв’язку
Б.Одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
В.Кульмінаційна сварка через грушу на городі у Кайдашів як розв’ язка твору;
Г.Зображення Марусі-Кайдашихи.
5.Укажіть героїню твору І.Нечуя-Левицького ‘’Кайдашева сім’ я’’,про яку сказано: ‘’Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства’’.
А.Мотря;
Б.Маруся;
В.Палашка;
Г.Мелашка.
6.Установіть відповідність між персонажем твору та його портретом:
1.’’ …Здорові загорілі руки,широке лице,сухорляве і бліде,наче лице в ченця,високий лоб,посічений густими дрібними зморшками’’;
2. ‘’…висока на зріст,рівна станом,але не дуже тонка,з кремезними ногами,з рукавами ,позакачуваними по лікоть,з чорними косами,вона була ніби намальована на білій стіні’’;
3.’’...ніколи не сміявся гаразд,як сміються люди,а його насуплене лице не розвиднялося навіть тоді,як губи осміхались’’;
4.’’Молоде довгасте лице було рум яне.Веселі,сині,як небо,очі світились привітно і ласкаво’’.
Персонаж:а-Карпо;б-Лаврін;в-Омелько Кайдаш;г-Мелашка;д-Мотря.
7.Напишіть творчу роботу на тему ‘’Моє ставлення до синів і невісток Омелько Кайдаша’’(10-12 речень аргументованої відповіді).
8.Укажіть,який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький:
А.Соціально-психологічний роман;
Б.Ліро-епічний роман;
В.Психологічну новелу;
Г.Соціально-побутову повість.
9.Установіть відповідність між літературним напрямом та періодом його розвитку.
Літературний напрям:
1)Ренесанс;2)Бароко;3)Класицизм;4)Романтизм.
Період:а-ХVI-XVIIIст.;б-XIV-XVСТ.;в-1840-60-ті роки XIXст.;
г-кінецьXVIII-30р. XIXст.;д-до XIVст.
10.Вкажіть,що є предметом зображення повісті
І.Нечуя-Левицького ‘’Кайдашева сім’ я’’:
А.Трагічні події в українському селі,пов’язані з підготовкою до реформи 1861 року;
Б.Традиційний патріархальний устрій українського села;
В.Сім я як середовище безперервних конфліктів,зумовлених надто великою кількістю людей;
Г.Розшарування селянства,розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин,темрява і неуцтво,індивідуалізм.
11.Вислів про повість І.Нечуя-Левицького ‘’Кайдашева сім’ я’’:’’Жодна література світу,скільки мені відомо,не має такого правдивого,дотепного,людяного,сонячного,хоч і дещо захмареного тугою за кращим життям,твору про трудове селянство…’’ належить:
а.І.Франку;б.О.Гончару;в.М.Рильському;г.М.Зерову.
12.На чому І.Нечуя-Левицького зосереджує основну увагу у творі ‘’Кайдашева сім’ я’’:
А-На нещасливій долі українського народу;
Б-На коханні;
В-На родині як осередку суспільства;
Г-На зображенні важливих історичних подій.
13.Укажіть твори,що належать перу І.Нечуя-Левицького :
А-‘’Князь Єремія Вишневецький’’;Б-‘’Гетьман Іван Виговський’’;В-‘’Лихий попутав’’;Г-‘’Маруся Богуславка’’;Д-‘’Дві московки’’;Е-‘’Повія’’.
14.Напишіть творчу роботу на тему ‘’Кайдашеві звички в сучасному життя’’.
Літературний тест за поемою І.Котляревського ‘’ Енеїда’’ ‘’Пізнай героя’’
Завдання:
відповідно до цитатної характеристики визначити героя:
1.Вмер від горілки,а потрапив до раю,бо був у родинних зв’ язках із богами
2….Рутульської породи, /Троюрідний був Турну сват,/ Хвастун і дурень от природи, /Що не робив,то все не в лад
3.Кому належать слова:От я так чисто сиротина,/ Росту як при шляху горох:/ Без нені,без отця дитина,/ Еней-отець,а неня-Бог?
4.Про кого йдеться:…був молоденький,/ Так годів з дев ятнадцять мав,/ Де усу будь,пушок м якенький біленьку шкуру пробивав,/Та був одвага і завзятий, /Силач,козак лицаркуватий?
5.Що матір’ ю була богів, /Ізмолоду була не промах,/ Коли ж як стала без зубів, /То тілько на печі сиділа, /З кулешиком лемішку їла /І не мішалася в діла
6.Воно хоть паруб’ я,неспорно, /Уміє і склади читать, /Та дурень,молоде,одважне,/ В бою як буде необачне, /То може згинуть неборак
7….Білолика,красна, /Курносенька,очима ясна. /І вся, як з кров ю молоко, /Духи од себе випускала /І збрую чудную держала, /Явилась так перед синком
8….Старий дідище,/ Обмитий весь очеретом, /Він був собі ковтунуватий,/ Сідий,в космах і пелехатий, /Зігнувсь,підпершися ціпком
9.Не звір я – людську кров пролити, /І не харциз,людей щоб бити, /Для мене гидкий всякий бой
10.Без того ж завжди був тихенький /Як всякий дід старий,лабенький,/ В чужеє діло не мішавсь
11.Прибігла фурія із пекла, /Яхиднійша од всіх відьом, /Зла,хитра,злобная,запекла, /Робила з себе скрізь содом
12.Люта чарівниця/ І дуже злая до людей; /Які лиш не остережуться, /А їй на острів попадуться,/Тих переверне на звірей
І.Котляревський. ‘’Наталка Полтавка’’
Цитатний диктант
Завдання:
за наведеними рядками визначте,про кого йдеться: