Матеріали для перевірки та контролю знань із української літератури

Про матеріал
Доброго дня! Пропонований матеріал має на меті полегшити роботу вчителя-словесника під час перевірки знань учнів із української літератури за допомогою творчих тестових завдань.
Перегляд файлу

Завдання для перевірки і контролю        знань із української літератури

                                          Тести

1.Вкажіть,у якому вищому навчальному закладі навчався І.Нечуй-Левицький:

А.Київський університет;

Б.Київська духовна академія;

В.Харківський університет;

Г.Полтавський університет.

2.Визначте специфічність гумору в повісті І.Нечуя-Левицького ‘’ Кайдашева сім’ я’’:

А.Гумор з елементами іронії,наближеної до сатири;

Б.Викривальний сміх;

В.Сміх крізь сльози співчуття;

Г.Гумор заради розваги.

3.Вкажіть,що заперечує автор у повісті ‘’Кайдашева сім’я’’,створюючи комічні ситуації і сцени:

А.Необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;

Б.Крутий характер Марусі Кайдашихи;

В.Постійне вживання спиртного старим Кайдашем;

Г.Зумовлене пореформеною психологією селянина безглузде марнування життя і здоров я на суперечки,які порушують цілісність і міцність родини.

4.З ясуйте,які події у сюжеті повісті Кайдашева сім я є головним композиційним елементом:

А.Три найбільші сварки-бійки,кожна з яких має свою зав язку та розв’язку

Б.Одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;

В.Кульмінаційна сварка через грушу на городі у Кайдашів як розв’ язка твору;

Г.Зображення Марусі-Кайдашихи.

5.Укажіть героїню твору І.Нечуя-Левицького  ‘’Кайдашева сім’ я’’,про яку сказано: ‘’Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства’’.

А.Мотря;

Б.Маруся;

В.Палашка;

Г.Мелашка.

6.Установіть відповідність між персонажем твору та його портретом:

1.’’ …Здорові загорілі руки,широке лице,сухорляве і бліде,наче лице в ченця,високий лоб,посічений густими дрібними зморшками’’;

2. ‘’…висока на зріст,рівна станом,але не дуже тонка,з кремезними ногами,з рукавами ,позакачуваними по лікоть,з чорними косами,вона була ніби намальована на білій стіні’’;

3.’’...ніколи не сміявся гаразд,як сміються люди,а його насуплене лице не розвиднялося навіть тоді,як губи осміхались’’;

4.’’Молоде довгасте лице було рум яне.Веселі,сині,як небо,очі світились привітно і ласкаво’’.

Персонаж:а-Карпо;б-Лаврін;в-Омелько Кайдаш;г-Мелашка;д-Мотря.

7.Напишіть творчу роботу на тему  ‘’Моє ставлення до синів і невісток Омелько Кайдаша’’(10-12 речень аргументованої відповіді).

8.Укажіть,який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький:

А.Соціально-психологічний роман;

Б.Ліро-епічний роман;

В.Психологічну новелу;

Г.Соціально-побутову повість.

9.Установіть відповідність між літературним напрямом та періодом його розвитку.

Літературний напрям:

1)Ренесанс;2)Бароко;3)Класицизм;4)Романтизм.

Період:а-ХVI-XVIIIст.;б-XIV-XVСТ.;в-1840-60-ті роки XIXст.;

г-кінецьXVIII-30р. XIXст.;д-до XIVст.

10.Вкажіть,що є предметом зображення повісті

І.Нечуя-Левицького  ‘’Кайдашева сім’ я’’:

А.Трагічні події в українському селі,пов’язані з підготовкою до реформи 1861 року;

Б.Традиційний патріархальний устрій українського села;

В.Сім я як середовище безперервних конфліктів,зумовлених надто великою кількістю людей;

Г.Розшарування селянства,розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин,темрява і неуцтво,індивідуалізм.

11.Вислів про повість І.Нечуя-Левицького  ‘’Кайдашева сім’ я’’:’’Жодна література світу,скільки мені відомо,не має такого правдивого,дотепного,людяного,сонячного,хоч і дещо захмареного тугою за кращим життям,твору про трудове селянство…’’ належить:

а.І.Франку;б.О.Гончару;в.М.Рильському;г.М.Зерову.

12.На чому І.Нечуя-Левицького  зосереджує основну увагу у творі ‘’Кайдашева сім’ я’’:

А-На нещасливій долі українського народу;

Б-На коханні;

В-На родині як осередку суспільства;

Г-На зображенні важливих історичних подій.

 

13.Укажіть твори,що належать перу І.Нечуя-Левицького :

А-‘’Князь Єремія Вишневецький’’;Б-‘’Гетьман Іван Виговський’’;В-‘’Лихий попутав’’;Г-‘’Маруся Богуславка’’;Д-‘’Дві московки’’;Е-‘’Повія’’.

 

14.Напишіть творчу роботу на тему  ‘’Кайдашеві звички в сучасному життя’’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Літературний тест за поемою   І.Котляревського ‘’  Енеїда’’    ‘’Пізнай героя’’

   Завдання:

відповідно до цитатної характеристики визначити героя:

 

1.Вмер від горілки,а потрапив до раю,бо був у родинних зв’ язках із богами

 

2….Рутульської породи, /Троюрідний був Турну сват,/ Хвастун і дурень от природи, /Що не робив,то все не в лад

 

3.Кому належать слова:От я так чисто сиротина,/ Росту як при шляху горох:/ Без нені,без отця дитина,/ Еней-отець,а неня-Бог?

 

4.Про кого йдеться:…був молоденький,/ Так годів з дев ятнадцять мав,/ Де усу будь,пушок м якенький біленьку шкуру пробивав,/Та був одвага і завзятий, /Силач,козак лицаркуватий?

 

5.Що матір’ ю була  богів, /Ізмолоду була не промах,/ Коли ж як стала без зубів, /То тілько на печі сиділа, /З кулешиком лемішку їла /І не мішалася в діла

 

6.Воно хоть паруб’ я,неспорно, /Уміє і склади читать, /Та дурень,молоде,одважне,/ В бою як буде необачне, /То може згинуть неборак

 

7….Білолика,красна, /Курносенька,очима ясна. /І вся, як з кров ю молоко, /Духи од себе випускала  /І збрую чудную держала, /Явилась так перед синком

 

8….Старий дідище,/ Обмитий весь очеретом, /Він був собі ковтунуватий,/ Сідий,в космах і пелехатий, /Зігнувсь,підпершися ціпком

 

9.Не звір я – людську кров пролити, /І не харциз,людей щоб бити, /Для мене гидкий всякий бой

 

10.Без того ж завжди був тихенький /Як всякий дід старий,лабенький,/ В чужеє діло не мішавсь

 

11.Прибігла фурія із пекла, /Яхиднійша од всіх відьом, /Зла,хитра,злобная,запекла, /Робила з себе скрізь содом

 

12.Люта чарівниця/ І дуже злая до людей; /Які лиш не остережуться, /А їй на острів попадуться,/Тих переверне на звірей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      І.Котляревський.  ‘’Наталка Полтавка’’

 

                       Цитатний диктант

 

Завдання:

 

за наведеними рядками визначте,про кого йдеться:

 

 

 

  1. ‘’Ти був бідним,любив мене-і за те потерпів і мусив мене оставити;я тебе любила і тепер люблю’’.
  2. Хто про себе говорить: ‘’ Противні мені статут і розділи, /Позви і копи страх надоїли, /Несносен мні синкліт весь бумажний, /Противен тож  і чин мой преважний’’?
  3. ‘’Не багата я і проста,но чесного роду,/ Не стижуся прясти,шити і носити воду’’?
  4. Хто з героїв характеризує виборного : ‘’Чоловік і добрий був би,так біда-хитрий,як лисиця,і на всі сторони мотається,дене посій,там і уродиться…’’?
  5. ‘’…Живуть хоть не так, як люди,а хоть побіля людей,копійка водиться і про чорний день іміється’’.
  6. Дійова особа,яка так висловлює думку про Наталку:’’ Золото не дівка! Наградив Бог Терпелиху дочкою.’’
  7. ‘’Він,понадіявшись на своє багатство,зачав знакомитись не з рівнею;зачав,бач,заводити бенкет з повитчиками,з канцеляристами,купцями і цехмістрами-пив,гуляв і шахровав гроші,покинув свій промисел і мало-помалу розточив своє добро…’’
  8. Хто з героїв висловив думку: ‘’Бідність і багатство-єсть то Божа воля,/ З милим їх ділити-єсть щаслива доля?’’
  9. До кого звернулась Наталка з промовою: ‘’Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха,вам угодного,піду замуж,перенесу своє горе…не буду ніколи плакати’’?
  10. Кого мав на увазі виборний,зазначаючи: ‘’Ради пройдисвіта,ланця,що,може,де в острозі сидить,може,умер або в москалі завербувався!..’’
  11. ‘’Один собі живу на світі,як билинка на полі;сирота- без роду,без племені,без талану і без приюту.’’
  12. ‘’Так і я з чорноморцями буду тетерю їсти,горілку пити,люльку курити і черкес бити. Тілько там треба утаїти,що я письменний:у них,кажуть,із розумом не треба висоватись,та се невелика штука.’’

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку