Прийоми читання. Види завдань для розвитку логічного мислення. Види завдань на етапі «Підготовча робота до сприймання тексту»Збірка пропонованого матеріалу допоможе побудувати цікавий та творчий урок. Учні з зацікавленністю працюватимуть над прочитаним твором.
Види завдань на етапі «Підготовча робота до сприймання тексту»
Прийоми читання
Види завдань для розвитку логічного мислення
1. Гра «Так чи не так?». Учитель перекручує слова та інформацію, діти
виправляють.
2. Гра «Будь уважний». Коли звучить правильна відь, діти плескають у долоні.
3. Гра «Хто зайвий?». Учитель називає події, імена героїв, серед яких с зайві.
4. Вибіркове читання: опис, міркування, пошук характеристики образу героя за планом (портрет, дитинство, вдача, характер...).
5. Пошук і читання багатоскладових слів (односкладових, слів зі злиттям приголосних, з апострофом тощо).
6. Закінчення слів: роз... (повідь), га ...(нок), за… (гадка) тощо.
7. Правильно пронумерувати пункти поданого плану.
8. Гра «Що я чую? Що я бачу?». Знайти в тексті і зачитати речення.
9. «Скринька запитань»: 1-й ряд ставить запитаня, 2-й - відповідає, 3-й - погоджується з відповіддю - або виправляє.
10. Знаходження слів, шо починаються з певної літери, розташування їх в алфавітному порядку.
11. Виписати в алфавітному порядку 20 нових слів.
12. Визначення правди і вигадки (наприклад, у казці).
13. Читання тексту зі скороченням (учні пропускають речення, без яких зміст залишається зрозумілим).
14. Знаходження слова, яке найчастіше повторюється. Для чого його використав автор?
16. Визначення ролі слів зі зменшувальними суфіксами.
17. Знаходження рядків, які допомагають нам зрозуміти переживання, внутрішній стан героїв.
19.Учитель показує ілюстрації, а учні шукають відповідні уривки в тексті.
21.Закінчення речення з тексту.
23.Знаходження в тексті антонімів, синонімів до поданих учителем слів.
24.Пояснити, чим життя персонажів книжки відрізняється від нашого життя.
Вправи для розвитку творчих здібностей