1
Літературні ігри
на уроках української мови.
6 – 7 класи
ПЕРЕДМОВА
Учні, вивчаючи в школі мову, з найменшим бажанням учать граматику, її правила. Якщо лексику, фразеологію, загальні відомості з мови, елементи етимології вони сприймають з певним інтересом, то вчити, пам’ятати і застосовувати численні граматичні правила (не кажучи вже про винятки з них) для дітей - справа не цікава, не викликає інтересу, навіть впевненості в необхідності їх вивчення.
Уміщені в книжці матеріали можуть бути використані й на уроках мови в 6 – 7 класах при вивченні розділу «Морфології». Вони особливо ефективні під час підготовки учнів до сприйняття нового матеріалу та наприкінці уроку. Перед вивченням певної теми цікаві завдання практикуються з метою збудити інтерес учнів, привернути увагу до неї. Вони є своєрідною розумовою розминкою. Наприкінці уроку, коли знижується продуктивність праці, лінгвістичні ігри знімають напруження, і школярі активно виконують вправи з теми в ігровій формі.
Не випадково зупиняємося на таких жанрах цікавої граматики, як навчальні кросворди (сховані слова), шаради (мовні загадки, побудовані, на поділі слів або виразів на граматично і лексично «зашифровані» частини), мовні ігри, чайнворди (загадки-головоломки), які передбачають відгадування за лексичним значенням слів, у яких остання літера попереднього слова є першою наступного. Своєрідність цих навчальних дидактико-граматичних жанрів різної складності полягає в тому, що вони дають змогу в цікавій формі комплексно вивчати мову, ілюструвати, повторювати, закріплювати, поглиблювати знання учнів; розвивати, удосконалювати їхню орфографічну грамотність, їхні вміння і навички з граматики, а також з деяких елементів лексики, етимології, стилістики, графіки; розвивати і збагачувати їхню мову і мовлення. Це посилює практичну спрямованість усної та писемної мовленнєвої діяльності учнів.
Пропонована збірка може бути використана і самими учнями на дозвіллі.
Наталія Черниш, учитель української мови та літератури
Полого-Вергунівського НВО «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ»
Знайшовши початок, прочитай вислів О. Гончара.
Відповідь: Віками народ витворював нашу мову, витворив її, одну з найбагатших мов слов’янства.
Сховане слово. Іменник
Впишіть у клітини відповідні іменники, і у виділеному вертикальному рядку прочитайте назву частини мови.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Радість. 2. Відмова. 3. Легенда. 4. Пшениця. 5. Наснага.
6. Невмивана. 7. Перукарня.
Сховане слово. Іменник
Заповни клітинки, щоб вийшли слова-іменники.
А |
|
|
|
а |
|
а |
|
а |
|
|
|
а |
|
|
|
а |
|
а |
|
а |
|
|
|
а |
Відповідь: 1. Аліса. 2. Макар. 3. Скарб. 4. Базар. 5. Акула.
Сховане слово. Назви істот і неістот
Впишіть у клітинки відповідні іменники, і у виділеному рядку прочитайте назву «істоти».
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Пінгвін. 2. Письменник. 3. Футболіст. 4. Вороненя.
5. Оптиміст. 6. Приятель.
Сховане слово. Назви істот і неістот
Впишіть у клітинки відповідні іменники, і у виділеному рядку прочитайте назву «неістоти».
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Веснянки. 2. Веселка. 3. Будівля. 4. Проспект.
Сховане слово. Число іменників
Розгадайте загадки та визначивши слова за їх значенням, запишіть у горизонтальні рядки іменники. У виділеному рядку ви прочитаєте назву числа, у якому вживаються зашифровані слова.
1 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Суми. 2. Сани. 3. Ворота. 4. Ножиці. 5. Вила. 6. Канікули. 7. Граблі.
Сховане слово. Число іменників
У пусті клітинки впишіть слова іменники і прочитайте число, в якому вони вжиті.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. Синонім слова любов.
2. Солодка уварена густа маса з протертих фруктів, зварених із цукром.
3. Назва найбільшої української річки.
4. Хімічний елемент, що входить до складу води.
5. Людина, яка любить багато читати.
6. Схожі на іній атмосферні опади, що утворюються в туманну морозну погоду на гілках дерев, дорогах.
Відповіді: 1. Кохання. 2. Повидло. 3. Дніпро. 4. Кисень. 5. Книголюб. 6. Паморозь.
Сховане слово. Іменники спільного роду
У пусті клітинки впишіть слова, і у виділеному горизонтальному рядку прочитайте слово.
|
|
5 |
|
||||
|
|||||||
|
3 |
|
|||||
1 |
2 |
|
|
|
8 |
||
|
|
|
4 |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Відповідь: 1. Листоноша. 2. Непосида. 3. Каліка. 4. Плакса. 5. Забудько. 6.Нероба. 7. Вискочка. 8. Зайда.
Сходинки. Рід іменників
Заповніть клітинки іменниками чоловічого роду (1 – 8) і жіночого (9 – 16) з основою на приголосний.
1 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
Відповідь: 1. Тур. 2. Хмиз. 3. Дивак. 4. Пастух. 5. Хлопець. 6. Робітник. 7. Бориспіль. 8. Письменник. 9. Віолончель. 10. Розповідь. 11. Мудрість. 12. Зустріч. 13. Північ. 14.Любов. 15. Кров. 16. Піч.
Сховане слово. Поділ іменників на відміни
Запишіть у горизонтальні рядки іменники, що відповідають поданим визначенням. У виділеному рядку прочитайте назву відміни, до якої вони належать.
|
1 |
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Двір. 2. Артист.3. Мурашник. 4. Гербарій. 5. Каменяр.
Сховане слово. Поділ іменників на відміни
У пусті клітинки запишіть слова-іменники, у виділеному вертикальному рядку прочитаєте назву відміни іменників.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
1. Синонім слова тямущість.
2. Синонім слова брутальність.
3. Синонім слова клопіт.
4. Синонім слова побачення.
5. Здатність запам’ятовувати і відтворювати у свідомості минулі враження.
Відповідь: 1. Кмітливість. 2. Грубість. 3. Печаль. 4. Зустріч. 5. Пам’ять.
Сховане слово. Поділ іменників на відміни
У пусті клітинки запишіть слова і у виділеному вертикальному рядку прочитаєте назву відміни іменників.
1 |
|
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Аптека. 2. Небезпека. 3. Красуня. 4. Пшениця. 5. Нагорода.
Сховане слово. Поділ іменників на відміни
До поданих назв тварин доберіть іменники, що означають назву малих за віком істот. Запишіть дібрані слова у пусті клітинки, у виділеному вертикальному рядку прочитайте назву відміни іменників.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
||
7 |
|
|
|
|
|
|
||
|
8 |
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Білченя. 2. Козеня. 3. Пташеня. 4. Вовченя. 5. Левеня. 6. Порося. 7.Кротеня. 8. Каченя.
Чайнворд. Іменники чоловічого роду.
У пусті клітини, починаючи з середини запишіть іменники чоловічого роду з нульовим закінченням.
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
4 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
1. Велика площа землі, засаджена деревами й кущами.
2. Великий безлісий рівний простір, вкритий трав’янистою рослинністю.
3. Синонім слова ридання.
4. Невелике веслове судно.
5. Порядкове число предмета в ряді інших однорідних.
6. Відрізок прямої, що сполучає будь-яку точку кола з центром.
7. Особа, що очолила сотню.
8. Офіцерське звання або чин в армії, що надається після звання старшого лейтенанта.
9. Безпідставне звинувачення, наклеп.
10. Антонім слова об’єднання.
11. Небагатослівність, стислість.
12. Різновид мотоцикла без коляски.
13. Синонім слова наслідок.
14. Особа, що працює на телеграфі.
15. Водій трактора.
16.Різновид телепередачі.
Відповідь: 1. Ліс. 2. Степ.3. Плач. 4. Човен. 5. Номер. 6. Радіус. 7. Сотник. 8.Капітан. 9. Наговір.10. Розподіл. 11. Лаконізм. 12. Моторолер. 13. Результат. 14.Телефоніст. 15. Тракторист. 16. Тележурнал.
Чайнворд. Загальні назви
Починаючи з середини, впишіть у клітинки іменники – загальні назви.
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
4 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Відповідь: 1. Хліб. 2. Баба. 3. Автор. 4. Ринок. 5. Калина.6. Абсурд. 7. Динаміт. 8.Трактор. 9. Репортаж. 10. Жужелиця. 11. Язичество. 12. Обставина. 13.Абітурієнт. 14. Товариство. 15. Одноосібник. 16. Ксерокопія.
Сховане слово. Прикметник
Впишіть в горизонтальні клітинки слова-антоніми. У виділеному вертикальному рядку прочитайте назву частини мови.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
||
9 |
|
|
|
|
|
|
||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
1. Повний.
Відповідь: 1. Порожній. 2. Приємний. 3. Високий. 4. Короткий. 5. Міцний. 6.Веселий. 7. Товстий. 8. Новий. 9. Сильний. 10. Короткий.
Сховане слово. Розряди прикметників за значенням
Впишіть в горизонтальні клітинки антоніми слів. У виділеному вертикальному рядку, прочитайте назву розряду прикметників.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
з |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. Бляклий.
Відповідь: 1. Яскравий. 2. Великий. 3. Ініціативний. 4. Красивий. 5. Низький. 6.Важливий. 7. Найсмачніший.
Сховане слово. Розряди прикметників за значенням
Від іменників утворіть і запишіть прикметники, у виділеному вертикальному рядку прочитайте назву розряду прикметників.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|
|||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||
1. Весна.
Відповідь: 1. Весняний. 2. Піщаний. 3. Дерев’яний. 4. Танцювальний. 5. Солом’яний. 6. Кисневий. 7. Нічний. 8. Вишневий. 9. Йодний.
Веселі східці. Прикметник
Від поданих іменників – назв міст України утворити за допомогою суфікса - ськ - прикметники. Записати їх у відповідні клітинки.
Запоріжжя, Донецьк, Прилуки, Чорнобиль, Кіровоград, Чернігів, Суми, Чернівці.
1 |
|
|
|
|
|
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
и |
й |
||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
Відповідь: 1. Сумський. 2. Донецький. 3. Прилуцький. 4. Запорізький. 5. Чернівецький. 6. Чернігівський. 7. Чорнобильський. 8. Кіровоградський.
Перехрестя. Неозначена форма дієслова
Усі слова в цьому перехресті – дієслова в неозначеній формі.
|
2 |
|
4 |
|
||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Осліпнути. 2. Оскаржити. 3. Отетеріти. 4. Отаманити.
Сховане слово. Доконаний вид дієслів
Запишіть у пусті клітинки антоніми до запропонованих слів. У виділеному горизонтальному рядку прочитайте вид дієслів.
|
5 |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
|
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
Відповідь: 1. Віддати. 2. Сховати. 3. Закричати. 4. Сховати. 5. Відновити. 6.Сказати. 7. Винести. 8. Зникнути. 9. Вийти.
Сховане слово. Недоконаний вид дієслів
У пусті клітинки впишіть дієслова і у виділеному вертикальному рядку прочитайте назву виду дієслів.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Відповідь: 1. Доповнювати. 2. Заклеювати. 3. Завдавати. 4. Виконувати. 5.Приколювати. 6. Прополювати. 7. Відносити. 8. Переганяти. 9. Призначати. 10.Зачитувати. 11. Переймати.
Сховане слово. Прислівник
Вписати у порожні клітинки антоніми до запропонованих слів, у виділеному рядку прочитайте назву частини мови.
|
3 |
|
6 |
|
9 |
|
|||
1 |
2 |
|
4 |
5 |
|
7 |
8 |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|||||||
1. Рано.
2. Сумно.
3. Низько.
4. Вчора.
5. Важко.
6. Завжди.
7. Невдало.
8. Ненароком.
9. Вузько.
10. Шкідливо.
Відповідь: 1. Пізно. 2. Радісно. 3. Високо. 4. Сьогодні. 5. Легко. 6. Ніколи. 7. Вдало. 8. Навмисне. 9. Широко. 10. Корисно.
Мовна морока. Займенник
Знайшовши початкову літеру, прочитайте назву частини мови та розряди за значенням.
н |
и |
з |
в |
л |
ь |
н |
е |
е |
р |
н |
і |
н |
а |
н |
к |
|
о |
а |
н |
|
о |
п |
е |
й |
|
з |
ч |
е |
и |
і |
р |
т |
і |
і |
з |
а |
ч |
і |
в |
о |
а |
м |
|
в |
о |
и |
|
н |
н |
з |
н |
в |
к |
|
л |
й |
|
о |
т |
п |
в |
с |
а |
|
і |
с |
а |
і |
ь |
а |
о |
б |
н |
|
і |
о |
ч |
і |
|
и |
з |
н |
н |
з |
с |
о |
и |
й |
д |
н |
е |
н |
п |
р |
і |
в |
і |
Відповідь: Займенники – особові, зворотний, питальні, відносні, неозначені, заперечні, присвійні, вказівні, означальні.
Сховане слово. Сполучник
Відгадайте загадки. Впишіть відгадки в пусті клітинки. У виділеному рядку прочитайте назву частини мови.
|
|
4 |
|
7 |
|
|||
1 |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
3 |
|
5 |
|
|
8 |
|
|
2 |
|
|
|
6 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
||||||
|
|
|
1. Без очей, без рук, а йде на дрюк.
2. Такої пряжі немає в продажі.
3. Сидить дівка у коморі, а коса її – надворі.
Відповідь: 1. Квасоля. 2. Павутина. 3. Морква. 4. Цибуля. 5. Кукурудза. 6. Чоботи. 7.Ячмінь. 8. Риба. 9. Кора.
Сховане слово. Вигук
Відгадайте загадки, впишіть відгадки у пусті клітинки. У виділеному рядку прочитайте назву частини мови.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 1. Волосся. 2. Життя. 3. Горіх. 4. Мудрість. 5. Окуляри.
Сховане слово. Прийменник
В пусті клітинки запишіть слова, у виділеному вертикальному рядку прочитайте назву частини мови.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
1. Синонім слова зупинка.
2. Майстер, що підстригає, робить зачіску.
3. Синонім слова оздоба.
4. Синонім слова досконалість.
5. Синонім слова ілюзія.
6. Антонім слова успіх.
7. Висловлювання однієї особи.
8. Антонім слова губити.
9. Антонім слова реальний.
10.Антонім слова допомагати.
Відповідь: 1. Перерва. 2. Перукар. 3. Прикраса. 4. Майстерність. 5. Омана. 6.Невдача. 7. Монолог. 8. Знаходити. 9. Видуманий. 10. Шкодити.
Сховане слово. Числівник
Відгадайте загадки, запишіть слова-відгадки у пусті клітинки. У виділеному вертикальному рядку прочитайте назву частини мови.
1 |
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|||||
9 |
|
|
|
|
|
|||||
Відповідь: 1. Чайник. 2. Скрипка. 3. Наперсток. 4. Сопілка. 5. Стіл. 6. Півень. 7.Книжка. 8. Ножиці. 9. Замок.
Сховане слово. Орфограма
У пусті клітинки впишіть слова, і у виділеному горизонтальному рядку прочитайте слово, що означає правильне написання.
|
3 |
|
5 |
|||||
1 |
2 |
|
4 |
|
6 |
|
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
|
|
|||||||
Відповідь: 1. Фонетика. 2. Графіка. 3. Алфавіт. 4. Голосний. 5. Наголос.
Ігри
«Хто більше»
За три хвилини записати найбільше іменників:
«Ланцюжок»
Запишіть:
1) 10 іменників ІІ відміни, що в родовому відмінку однини мають закінчення -а (-я).
2) 10 іменників ІІ відміни, що в родовому відмінку однини мають закінчення -у (-ю).
Кожний наступний іменник повинен починатися останнім звуком попереднього слова.
Наприклад:
Кобзар, робітник, касир, радіус, січень, ніж, жовтень, Ніжин, науковець, цар.
Колектив, вальс, степ, прогрес, список, Кавказ, землетрус, стіл, луг, грип.