Інструкційно-технологічна картка 5
Тема програми № 6.10. Виконання технологічних операцій з обробки анімацій.
Тема уроку № 5. Створення рухомих анімаційних зображень, банерів та презентацій.
Мета уроку: навчитися використовувати основні прийоми роботи з графічними об’єктами засобами програми для створення анімації Macromedia Flash MX.
Обладнання: персональний комп’ютер; програмне забезпечення: операційна система – Windows хр, програми створення анімації Macromedia Flash MX.
Майстер в/н: Кручак Р.В.
Правила безпеки: виконувати завдання дозволяється з перервами 10 хв. після кожної академічної години, забороняється класти будь-які речі на вузли ПК, торкатися струмопровідних частин, закривати вентиляційні отвори, вести сторонні розмови, займати і залишати робоче місце дозволяється тільки з дозволу майстра.
Короткі теоретичні відомості
Створення тексту в Adobe Flash. Щоб додати текстове поле, необхідно виконати наступні дії:
Переміщати текст можна інструментом Стрілка (Selection Tool), трансформувати інструментом Вільна Трансформація (Free Transform), змінювати параметри шрифту і т. д. у нижній панелі Властивостей (Properties).
Графічний редактор дозволяє перетворити текстовий блок у зображення:
Анімація руху. Існує інший тип автоматичної анімації – якщо в процесі анімації суттєві характеристики об'єкта (наприклад, його форма) не змінюються, а змінюються лише такі його параметри, які можуть бути обчислені комп'ютером. Такими параметрами об'єкта є, наприклад, його поточні координати, розміри або орієнтація на робочому полі. У цьому випадку досить задати стан об'єкта анімації на початку і в кінці руху. Подібна анімація об'єкта отримала назву анімації руху.
Анімацію руху можна застосувати до об'єктів, форма яких незмінна. Об'єкти для анімації руху – це:
Анімація уздовж заданої траєкторії. Для того щоб створити анімацію по траєкторії, використовується спеціальний шар, що керує рухом: Путівник (Guide), на якому малюють лінію – напрямну або траєкторію руху.
Хід роботи
Завдання 1. Намалюйте "дитячий" малюнок: будиночок, землю, небо і розфарбуйте їх. Для виконання цього завдання використовуйте растрові зображення трави, неба, будинку..
Порядок виконання роботи:
1.Для виконання завдання необхідно намалювати лініями (кон-турами) малюнок.
Примітка: не можна залити просто фон. Тому для землі і неба у вас повинні бути обмежувальні лінії по контуру монта-жного столу.
2. Створіть букви або напис, залиті лінійним багатобарвним градієнтом або растровим малюнком (рис. 1).
Рисунок 1 – Приклад роботи.
Завдання 2. Створити анімацію, використовуючи контрольні точки.
Рис. 2. Контрольні точки
Порядок виконання роботи:
1. Створіть анімацію форми між двома ключовими кадрами.
2. Клацніть лівою кнопкою мишки у клітинці ключового кадру, відповідного вихідного зображення (першого ключового кадру).
3. У меню "Modify" виберіть каскадне меню "Shape", а в ньому – команду "Додати контрольну точку" (Add shape hint); У результаті на зображенні з'явиться "заготовка" першої мітки – кружок червоного кольору з літерою "а".
4. Перемістіть його мишкою на ту точку зображення, яку ви хочете позначити як контрольну (розставлення позначок виконувати за допомогою інструмента "Стрілка" (Selection Tool) при включеному модифікаторі "Прив'язка до об'єктів" (Snap to Object) ). Контрольні точки повинні знаходитися на контурах і межах об'єктів.
5. Клацніть лівою кнопкою мишки у клітинці кадру, який відповідає результуючому зображенню (другого ключо-вого кадру в анімації форми). У центрі буде наявний червоний кружок із тією самою буквою, що й у вихідному кадрі.
6. Перемістіть кружок в точку зображення, яка повинна
відповідати зазначеній у вихідному кадрі; після переміщення кружок змінить колір на зелений.
7. Поверніться на перший ключовий кадр анімованої послідовності і переконайтеся, що колір позначок змінився на жовтий.
8. Якщо потрібно продовжити розставлення контрольних точок, повторіть описану процедуру для кожної з них. Якщо ви використовуєте при трансформації кілька контрольних точок, то виконуйте розставлення позначок за годинниковою стрілкою, починаючи з лівого верхнього кута зображення. Це обумовлено тим, що Flash обробляє контрольні точки в алфавітному порядку.
9. Збережіть анімацію.
Завдання 3. Створити анімацію довжиною не більше 5 секунд на тему "Весна".
Порядок виконання роботи:
Частина 1
1. Оберіть один із запропонованих сюжетів:
• На блакитному фоні неба – гілка з бруньками, з'являється сонце, з бруньків з'являються листочки.
• Сніговик, із-за обрію сходить сонце, сніговик тане.
• Із землі з'являється паросток, на ньому з'являються лис-точки, бутон, бутон розкривається в квітку.
• Або щось інше на ваш смак.
2. Подумки розділіть свій сюжет на окремі шматочки, уя-віть, скільки шарів вам буде потрібно для анімації, де можна скористатися анімацією форми, а де потрібна по-кадрова анімація.
3. Виконайте свій задум.
4. Збережіть свою анімацію.
Підказки
Рисунок 3 – Шкала треків із проміжними кадрами
Для виконання другої частини завдання:
Рисунок 4 – Анімація форми
Завдання 4. Створіть анімацію руху мальованого чоловічка довжиною не більше 5 – 10 секунд.
Порядок виконання роботи:
Визначте, що Вам потрібно зробити, щоб виконати роботу:
Рисунок 5 – Приклад мальованого героя
Дотримуйтеся суворої послідовності дій:
Примітка. Щоб анімація руки з трьох частин була синхронною, ключові кадри "руки" повинні знаходитися в одній точці лінійки часу. А розміщення ключових кадрів іншої руки може не збігатися з "першою рукою".Зберігайте проміжний результат.
Підказки
Завдання 5. Створіть самостійно текст за зразком:
Норми часу та критерії оцінювання завдань до уроку
№ завдання |
Час на виконання завдання, хв. |
Кількість балів за виконане завдання |
Дотримання технологічного процесу |
1 |
25 |
2 |
1 |
2 |
25 |
2 |
|
3 |
35 |
2 |
|
4 |
25 |
2 |
|
5 |
34 |
1 |
1