До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Матеріали Тижденьзаруріжної літератури

Про матеріал

- підвищити інтерес учнів до уроків зарубіжної літератури;

- виховати повагу до літературних та культурних традицій народів світу;

- навчати самостійно працювати з додатковою літературою;

- висловлювати та відстоювати власну думку;

- формувати естетичні смаки
Перегляд файлу

Дем'янівська ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

 

Тиждень зарубіжної літератури

 

 

 

 

 

                                             Підготувала

                            вчитель зарубіжної літератури

                                      Малашенко В.Ю.

Основною метою тижня зарубіжної літератури є:

- підвищити інтерес учнів до уроків зарубіжної літератури;

- виховати повагу до літературних та культурних традицій народів світу;

- навчати самостійно працювати з додатковою літературою;

- висловлювати та відстоювати власну думку;

- формувати естетичні смаки.

План роботи тижня зарубіжної літератури

№ з\п

                 Назва заходу

Клас

Дата

1.

1. Лінійка. День фольклору.

2. Дослідження: "Які прислів’я використовують у своїй мові жителі нашої школи".

5-9

Понеділок

13.11

2.

1. Конкурс малюнків "Мій улюблений літературний герой"

 

2. Ігрова перерва "Хвилинки сміху"

5-7

 

5-9

Вівторок

14.11

3.

1. Вікторина "У світі літератури".

 

2.Анкетування "Який я літературний персонаж?"

 

5-9

Середа

15.11

4.

1.Перегляд мультфільмів.

 

2.Конкурс стіннівок "Книга – твій друг"

5-7

8-9

Четвер

16.11

5.

1.Літературна гра "Розумники й розумниці"

5-9

П'ятниця

17.11

 

 

Ігрова перерва "Хвилинки сміху"

 

МЕТА: виховувати інтерес до фольклору, поглиблювати знання про малі жанри фольклору; вдосконалювати вміння тлумачити пряме і переносне значення прислів'їв і приказок, влучно та образно висловлювати власні думки; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати повагу до культури інших народів, розвивати творчі здібності.

 

                   Хід  ігрової  перерви:

Учням старших класів пропонують на перервах інтелектуальні завдання за темою.

     I.Відгадайте, які російські прислів’я та приказки  перекладено болгарською  мовою?

 

1. На бодлива крава бог рога не дава.

2. Който гони два заеки, и двата изпуща.

3. И стена уши има.

4. И вълка сит, и агнето цяло.

5. Всяко птиче свойто гнездо хвали.

6. С глава не се пробива стена.

7. Под лежащ камък вода не тече.

8. Един рибар вижда друг отдалеч.

9. Седмина едного не чекат.

10 Собственият товар не тежи.

11. Седем  примери , едно отрежи.

12.Каквото посееш, това ще пожънеш.

13.Яйцата не трябва да учат кокошката.

14.Ябълката пада близо до ябълковото дърво.

15.В едното ухо влиза, от другото излиза.

16.Да изляза сух от водата.

17.Правя от мухата слон.

18.Загубил се е между три бора.

19.Купил котарок в чувал.

20.Нарича черното бяло.

21.Улузил не във веждата, а в окото.

22.Текло по мустауите, а в устата не взяло.

23.Ти му кажеш една дума, а той отговори с десет.

24.А ко много знаеш, скоро сам ще остарееш.

В і Д П О В і Д і

1. Бодливой корове бог рога не даёт.

2. За двумя зайцами погонишься - ни одного не  поймаешь.

3. И у стен есть уши.

4. И волки сыты, и овцы целы.

5. Каждый кулик своё болото хвалит.

6. Лбом стену не прошибёшь.

7. Под лежачий камень вода не течёт.

8. Рыбак рыбака видит издалека.

9. Семеро одного не ждут.

10.Своя ноша не тянет.

11.Семь раз отмерь - один раз отрежь.

12.Что посеешь, то и пожнёшь.

13.Яйца курицу не учат.

14.Яблочко от яблони недалеко падает.

15.В одно ухо вошло, а в другое вышло.

16.Выйти сухим из воды.

17.Делать из мухи слона.

18.Заблудился в трёх соснах.

19.Купить кота в мешке.

20.Называть чёрное белым.

21.Не в бровь,а в глаз.

22.По усам текло, а в рот не попало.

23.Ты ему слово, он тебе десять.

24.Много будешь знать - скоро состаришься.

 

II.Відшукайте другу частину прислів"я.

 

Картка № 1.

1. Панам косять...                                            ...а вбогому трясця.

2. Багатому щастя...                                         ...а в мужиків чуби тріщать.

3. Пани б"ються...                                             ... а семеро з ложкою.

4. Один з сошкою...                                          ...а собі хліба просять.

Картка № 2.

1. Крутиться...                                                   ... як риба об лід.

2. Працює...                                                       ... як білка в колесі.

3. Б"ється...                                                        ... як  мати народила.

4. Голий...                                                          ... як чорний віл.

Картка № 3.

1. Прийшов спас...                                           ... літо без хліба.

2. Грім гримить...                                             ... зима з"їдає.

3. Літо збирає...                                                ... держи рукавиці прозапас.

4. Зима без снігу...                                           ... хліб буде родить.

Картка № 4.

1. Вченому світ ...                                              ... а розум ще далі.

2. Людей питай ...                                             ... а з лісу виводить.

3. Око бачить далеко ...                                   ... а невченому тьма.

4. Наука в ліс не веде ...                                   ...а свій розум май.

Картка № 5.

1. Невісток багато ...                                          ... а у матері серце болить.

2. У мачухи прямі очі ...                                     ... а він і не охне.

3. Дітки плачуть ...                                               ... а хата не метена.

4. Вона за ним сохне ...                                      ... а дивиться косо.

Картка № 6.

1. Припявся ...                                                        ...  як деркач: усе кричить.

2.Надувся ...                                                            ... як репях  до кожуха.

3. Брехач ...                                                              ... як ковальський міх.

4. Розходився ...                                                      ... як холодний самовар.

В і Д П О В і Д і

Картка № 1.

1. Панам косять, а собі хліба просять.

2. Багатому щастя, а вбогому трясця.

3. Пани бються, а в мужиків чуби тріщать.

4. Один із сошкою, а семеро з ложкою.

Картка № 2.

1. Крутиться, як білка в колесі.

2. Працює, як чорний віл.

3. Б’ється, як риба об лід.

4. Голий, як мати народила.

Картка № 3.

1. Прийшов Спас – держи рукавиці про запас.

2. Грім гримить – буде хліб родить.

3. Літо збирає – зима з’їдає.

4. Зима без снігу – літо без хліба.

Картка № 4.

1. Вченому світ, а невченому тьма.

2. Людей питай, а свій розум май.

3. Око бачить далеко, а розум ще далі.

3. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Картка № 5.

1. Невісток багато, а хата не метена.

2. У мачухи прямі очі, а дивиться косо.

3. Дітки плачуть, а у матарі серце болить.

4. Вона за ином сохне, а він і не охне.

Картка № 6.

1. Прип’явся, як рип’ях до кожуха.

2. Надувся, як ковальський міх.

3. Брехач, як деркач:  усе дерчить.

4. Розходився, як холодний самовар.

 

 

 

         Літературна вікторина «У світі літератури»
 

1. Ім'я льотчика-письменника.
2. Як звали коня Дон Кіхота?
3. Як загинув Ікар?
4. Як називається казка, в якій розповідається про лампу, що виконує бажання?
5. Хто такий Нарцис?

6. Хто сам себе витяг за волосся з болота?
7. Герой якого твору воює з повітряними млинами?
8. Як звали слугу Робінзона Крузо?
9. Назвіть ім'я першого байкаря.

10. Де жили грецькі боги?
11. Як називається твір, у якому моряк після корабельної аварії потрапив на безлюдний острів і прожив там 28 років?
12. Як звали даму серця Дон Кіхота?
13. Хто написав казку «Нова сукня короля»?
14. Назвіть царство,  де найчастіше відбуваються події казки.
15. Богиня кохання і вроди в грецькій міфології.
16. Назвіть ім'я п’ятнадцятирічного капітана.

17. Хто автор твору «Пеппі Довгапанчоха»?
18. Скільки рядків у сонеті?

19. Частина байки, в якій міститься повчання.
20. Автор твору «Діти підземелля».
21. Автор балади «Світязь».
22. Двоюрідний брат Тома Сойєра.
23. Тварина, що змінює свій колір залежно від обставини.
24. В якій птиці був знайдений голубий карбункул?
25. Як називаються вірші, створені Омаром Хайямом?

26. Хто є автором поеми  "Іліада"?

27. В якому місті жили Ромео і Джульєтта?

28. Як ім'я коханої дівчини Айвенго?

29. Хто писав твори про золотошукачів?

30. Хто з героїв побував на своїй власній могилі?
 

 

  Анкетування

"Який ти казковий персонаж?"


1. Ти любиш допомагати людям?

А) Я люблю, якщо на це не треба витрачати багато часу та зусиль.

Б) Я краще вмію керувати, ніж допомагати.

В) Я дуже люблю допомагати іншим, часто це роблю, навіть якщо у мене власні проблеми.

Г) Можу допомогти хорошою порадою.

2. Чи мрійлива ти натура:

А) Більше люблю здійснювати мрії інших.

Б) Ну, можливо, трішки. Але головне – гроші на втілення мрії!

В) Так, дуже!

Г) Я за те, щоб мрії здійснювалися!

3. Який персонаж тобі подобався в дитинстві:

А) Коник-Горбоконик.

Б) Царівна-Лебідь.

В) Гидке Каченя.

Г) Колобок.

4. Якби ти охарактеризував(-ла) себе одним словом, то це було б:

А) Доброта.

Б) Владність.

В) Покірність.

Г) Безтурботність.

5. Від життя ти чекаєш:

А) Нічого не чекаю: все, що потрібно беру сам(-а).

Б) Несподіваного спадку від далекого родича.

В) Принца на білому коні (принцесу - красуню).

Г) Приємних і радісних сюрпризів.

6. Чи любиш ти гучні заходи та вечірки?

А) Так, обожнюю

Б) Ні, але часто доводиться бувати.

В) Люблю, але незручно себе там почуваю.

Г) Я люблю їх влаштовувати.

7. Чи можеш ти бути жорстким(-ою)?

А) Залежить від ситуації

Б) Авжеж.

В) Іноді хотілось би, та не вмію.

Г) Ні, це не про мене.

8. Як ти ставишся до розкоші?

А) Не думаю про це. Я сам(-а) – розкішний(-а,) і це головне.

Б) Мрію жити в палаці.

В) Розкіш – це щастя рідних і близьких.

Г) Розкіш – це можливість розважатися без меж.

9. Де би ти хотів(-ла) працювати:

А) Свій бізнес.

Б) Керівна посада.

В) Сфера послуг.

Г) У сфері розваг.

10. Як ти відносишся до навчання?

А) Подобається тільки тоді, коли розповідають щось цікаве.

Б) Не люблю навчатись, але мушу, бо це мій обов’язок.

В) Дуже люблю навчатись, бо це можливість пізнати світ.

Г) А навіщо взагалі потрібне навчання?


 

 Перевір результат!

 

Більшість відповідей «А»: Ти - «Фея» («Чарівник»).  Оптиміст і непоправний людинолюб, ти підеш на багато чого, щоб допомогти людям. Ти обожнюєш робити подарунки, підтримувати та приносити маленьку радість своїм рідним і близьким за першої ж нагоди. Що особливо добре - ти здатний(-а)  допомагати і сам(-а) собі в тому числі. Нові знайомі автоматично потрапляють під твою опіку. Однак пам’ятай: якщо дуже викладатися, то можна марно розтратити себе. Переконайся, що не розсипаєш бісер перед свинями.

 

Більшість відповідей «Б»: Ти -  «Королева» («Король»). Уже з визначення видно, що ти – владна та сильна натура. Досягати і розпоряджатися – ось що підготувала тобі доля! Ти – господар(-иня) свого життя і завжди досягаєш мети. У тебе обране коло спілкування. І ти завжди чітко знаєш, чого хочеш. Часом твоїй твердості навіть заздрять та залюбки підкоряються тобі. Але будь обережний(-а): надмірна жорсткість вбиває дружбу.

 

Більшість відповідей «В»: Ти -  «Попелюшка» («Іванко-Дурник»). Ти завжди готовий(-а) прислужити. Роботящий(-а), добрий(-а), спокійний(-а), але не ганчірка, звісно ж.

Ти не схильний(-а) конфліктувати, йдеш на компроміс. Саме завдяки вмінню підкоритися та не втягуватися в палкі суперечки, ти часто одержуєш бажане і досягаєш своєю лагідністю результатів там, де «обламалися» найкрутіші. Згадай, адже за терпіння Попелюшка та Іванко-Дурник отримали винагороди. Однак трохи більше впевненості тобі не завадило б.

 

Більшість відповідей «Г»: Ти -  «Пеппі-Довгапанчоха» («Карлсон»). Ти – душа компанії. Там, де ти – сміх, радощі і немає місця смутку. Ти легко знаходиш вихід із найскладніших ситуацій. За кількістю друзів тобі немає рівних. Невиправний оптиміст і людинолюб, віриш, що життя саме таке, яким його сама собі робить людина. Проте маєш пам’ятати: іноді трапляються такі ситуації, які вимагають серйозного підходу. І не кожен, хто називається твоїм другом, насправді ним є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературна  гра "Розумники й розумниці"

Мета:розвивати мислення і зв’язне мовлення учнів, тренувати увагу, кмітливість, пам'ять, вміння швидко реагувати на питання.

Вед. І: Раді вітати вас на літературній грі "Розумники й розумниці"!

Вед.ІІ:Сьогодні за перемогу змагатимуться дві команди: команда Розумників та команда Розумниць! Це кращі з кращих знавців зарубіж-ної літератури в нашій школі! Тож привітаємо їх оплесками.

Вед.І: Дозвольте представити вам наше журі.

Вед.ІІ:І так до гри все готове. З чого ж почати?

Вед.І: Якщо ранок починаємо з зарядки, то давайте гру почнемо з розминки. Пропоную із слова література скласти нові слова, тобто  в нових словах використовувати тільки літери з цього слова. Команди працюють, доки звучить музика.

       І так, дивимося результат…

Вед.ІІ: А тепер переходимо до змагань і почнемо з загадок. Чому?

Бо загадка допомагає з'ясувати наскільки кмітлива людина. В казках царівна виходить заміж за того, хто зможе дати відповіді на її загадки. Свого часу загадка була обов’язковою частиною весільного обряду. В.Даль записав навіть прислів’я, яке наводили як приклад нареченим: "Обирай такого дружку, щоб загадки вмів розгадувати."

Вед.І: Що ж, я згодна. І так, перший тур, який називається "Далі, далі…"

Команди відповідають по черзі. За 1 хвилину їм треба дати якомога більше відповідей. Якщо не можете згадати правильну відповідь, говоріть: "Далі".

Вед.ІІ: Питання для розумників.

- Хто закохався у свій витвір – скульптуру? (Пігмаліон.)

- Хто потрапив у полон до ліліпутів (Гулівер)

- Збірка арабських казок називається (Тисяча і одна ніч)

- Грецькі боги жили на ( горі Олімп )

- Хто 28 років прожив на безлюдному острові? (Робінзон Крузо)

- Як називається частина байки в якій міститься повчання?(Мораль)

- В якій країні народився Андерсен? (В Данії)

- Назвіть ім'я російського байкаря (І.Крилов)

- Хто змагався з директором лялькового театру Карабасом Барабасом?(Буратіно)

- Назвіть жанр творів "Вовк та Ягня", "Крук і Лисиця" (Байки)

- Із чого виник світ за слов'янським міфом? (З яйця)

- Що означає слово античний? (Давній)

- Хто водночас був і героєм і розбійником? (Робін Гуд)

- Від чийого свисту люди помирали, квіти осипалися? (Солов'я Розбійника)

- Хто автор балади "Вересковий трунок"? ( Стівенсон)

Вед.І: А тепер естафету приймають розумниці і ось для них питання.

- Хто закохався у своє відображення? (Нарцис)

- У кого були крила з воску і це погубило його? (У Ікара)

- Що таке міфологія? (Зібрання міфів або наука про міфи)

- Хто вважається першим байкарем? (Езоп )

- Хто кожну ніч розповідав казки царю Шахріяру? (Шахразада)

- Хто розповідав Пушкіну казки край лукомор’я? (Кіт учений)

- Як звали няню О.Пушкіна? (Арина Родионівна)

- Як звали друга Робінзона Крузо? (П'ятниця)

- Хто переміг Солов'я Розбійника? (Ілля Муромець)

- Хто з письменників був льотчиком? (Антуан де Сент Екзюпері)

- Кому орел щодня викльовував печінку, а вона за ніч відростала? (Прометею) 

- Хто був засновником історичного роману? (Вальтер Скотт)

- Тваринка, що змінює колір, залежно від обставин. (Ящірка хамелеон)

- Пригоди Синдбада Мореплавця за жанром  (Казка)

- Як звали п’ятнадцятирічного капітана? (Дік Сенд)

- Як ім'я коханої дівчини Айвенго? (Ровена)

Вед.ІІ:Це була розминка. Дякуємо. А зараз Тур другий, який називається "Заморочки із бочки". З п’яти запитань ,які тут приготовані кожна команда витягує по 3. Якщо в білетику випаде напис "Щасливий випадок", то бал зараховується автоматично. Просимо першими тягнути на цей раз розумниць.

Вед.ІІ: Молодці розумниці, подивимось, як справляться з завданням розумники. Прошу.

Вед. І:Третій тур називається "Склади прислів’я". Кожна команда отримує картки, на яких переплутані частини прислів’я. Їх треба правильно з'єднати. Давайте подивимось, хто швидше впорається з цим завданням.

Вед.ІІ:Слово журі. Дякуємо. Четвертий тур – "Звідки цей предмет?"

Команди отримують предмети, повинні сказати в якому творі про цей предмет згадується, та кому з героїв він належить.

Вед.І: Пропонуємо гру з глядачами.

    Злий чарівник навмисне переплутав героїв українських  на-родних  казок.  Вкажіть,  хто справжній  герой цієї  казки та як ця казка називається?

 

Картка № 1.

1. Тільки журавель за поріг, а кіт – за нього та й помчав до своєї хати.

А журавель кричить:

- Їжачку, братику,

Несе мене кіт

По кам’янім мосту

На своєму хвосту.

Порятуй мене!

Картка № 2.

А мороз надворі такий, що аж шкварчить. Ведмідь хвостиком водить:

- Ловись, рак, малий та великий.

А зайчик:

- Мерзни, мерзни, ведмежий хвіст!

Картка № 3.

Пасе та й пасе хлопчик вовка.

Ввечері напоїв його й погнав додому.

А сам забіг наперед, став на воротях у червоних чоботях та й питає:

_ Вовки мої милі, вовки мої любі, чи ви пили,  чи ви їли?

Картка № 4.

Задрімала дівчинка. Коли це з темного лісу, з великого бору вибігає цап та до

Індика:

- Хто ти такий, скажи мені?!

- Я індик- третячок, із соломи зроблений,  соломою засмолений.

Картка № 5.

Коли це летить синичка:

- Хто, хто в цьому капелюсі живе?

- Кішка – шкряботушка, сорока – скрекотушка, кабанчик- лапанчик.

- А ти хто?

- Синичка – сестричка. Пустіть і мене.

-  Іди.

Картка № 6.

Знову біжить та й біжить.

Зустрічає його слон.

- Бублик, бублик я тебе з’їм.

Не їж мене, слонику – братику, я тобі пісеньку заспіваю:

Я по коморі метений,

По сусіку шкрябаний,

На маслі пряжений,

На вікні студжений,

Я від мами утік.

Я від тата утік,

Я й від тебе втечу.

В і д п о в і д і

Картка № 1.

 «Казка   про котика та півника»             

      Журавель – півник, кіт – лисиця, їжак – кіт.

 

Картка № 2.

      « Лисичка – сестричка та вовк – панібрат».

         Ведмйдь – вовк, рак – риба,  зайчик – лисиця.

Картка № 3.

           « Про козу – дерезу».

               Хлопчик  - дід,  вовки – коза –дереза.

Картка № 4.

            « Солом’яний бичок»

               Дівчинка – баба, цап – вовк. Індик – бичок.

Картка № 5.

               « Рукавичка «

                  Синичка – лисичка,  капелюх – рукавичка, кішка – мишка, сорока – жабка, 

                   Кабанчик – зайчик.

Картка № 6.

                   « Колобок «

                      Слон – ведмідь, бублик – колобок,  мама – баба, тато – дід.

 -  Молодці, глядачі! Добре знаєте казки!

 

Вед.ІІ: слідуючий тур називається "Чий це портрет?"Команди по черзі повинні вгадати героя за його описом. Правильна відповідь – 1 бал.

1. "… висока на зріст і надзвичайно струнка, мала ясні блакитні очі під густими темними бровами та розкішне волоссякаштаново-русявого кольору, що було вигадливо завите у численні буклі…." (Леді Ровена. В.Скотт "Айвенго")

2. "…окраса й пострах всесвіту, його володіння простягаються на тисячі блестрагів… сягають краю землі; владар над всіма владарями; вищий з усіх синів людських; той, що ногами спирається на центр землі, а головою торкається сонця; досить йому лише поворухнути пальцем, і у всіх монархів підгинаються коліна…" (Маллі Аллі Гю, могутній імператор Ліліпутії. Дж. Свіфт "Мандри Гуллівера" )

3."…була цариця:

І висока, і струнка,

 і розумна, і метка.

Тільки дуже вередлива,

Гордовита і злослива." (Цариця, "Казка про мертву царівну та сімох богатирів" О.Пушкіна )

4"….свежее, живое в детской юности лицо с блестящими чёрными очами и невыразимо приятной усмешкой, прожигавшей душу…

 - Разве чёрные брови и очи мои так хороши, что уже равных им нет и на свете? Что тут хорошего в этом вздёрнутом кверху носе? И в щеках? И в губах? Будто хороши мои чёрные косы? Ух! их можно испугаться вечером: они как длинные, перевились и обвились вокруг моей головы. Я вижу теперь, что я совсем не хороша!..." (Оксана. "Ночь перед Рождеством" Н.В.Гоголь )

Вед.І: А зараз слово журі. ….

Перемогу сьогодні одержали ….

Дякуємо за гру!

 

 

 


 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 лютого
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку