у цьому навчальному році в програмі "Зарубіжна література" в розділі "Сучасна література" пропонуується для вивчення твір американської письменниці Гарпер Лі "Убити пересмішника" На вивчення цього матеріалу відводиться три години. Пропоную розробку першого уроку щодо вивчення життя і творчості письменниці Гарпер Лі та її твору "Убити пересмішника". Сподіваюсь, ця розробка допоже моїм колегам
Тема. Життєвий шлях американської письменниці Гарпер Лі. Історія створення, особливості сюжету роману «Убити пересмішника»
Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом письменниці Гарпер Лі, історією створення роману та з особливостями сюжету; розвивати аналітичне мислення, усне мовлення, розширювати культурний світогляд; прищеплювати інтерес до творчості Гарпер Лі та творів всесвітньої літератури, зокрема американської.
Компетентності, що формуються:
предметні – уміння розповідати біографію письменниці Гарпер Лі, історію створення роману «Убити пересмішника», вміння створювати сюжетний ланцюжок.
ключові – інформаційно-цифрова компетентність (вміння черпати інформацію з інтернетресурсів); ; спілкування державною мовою (уміння пояснювати поняття, висловлювати власні думки, погляди, враження); основні компетентності у природничих науках і технологіях (здійснювати пошукову діяльність та вміння оформлювати результати власних досліджень) математична компетентність ( вміння послідовно складати ланцюжок).
Обладнання: текст роману «Убити пересмішника», презентація в програмі Power Point про життя письменниці Гарпер Лі та її роман «Убити пересмішника»
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі нових вмінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя
ІІІ. Оголошення теми уроку та формування мети
IV. Сприйняття нового уроку
Вчитель
( представники групи розповідають про життєвий та творчий шлях Гарпер Лі, демонструючи слайди №2 – 9 презентації)
Вчитель
( учні заповнюють анкету і через 3 -5 хвилин за допомогою слайда №11 перевіряють результати роботи шляхом взаємоперевірки )
Слайд №12 – Гарпер Лі «Убити пересмішника»
Вчитель Слайд №13.
Потім, протягом шести років відбувались апеляційні суди в цій справі . Ця справа сколихнула спокій містян і лишилась в пам’яті маленької дівчинки на все життя. Через багато років цей факт і став основою для роботи над романом.
Слайд №14
Роман пов’язаний з рідним містечком Лі – Монровиллем штату Алабама, який став прототипом вигаданного Мейкомба. Сумно відомі судові процеси за справами про міжрасові згвалтування, котрі вів і її батько, допомогли ставленню суспільної свідомості Лі і формуванню у неї яскравого дару розповідника. Спочатку книга мала назву «Піди, постав охоронця», потім «Аттікус» і лише пізніше «Убити пересмішника».
Слайд №15
Головні герої твору:
батько - адвокат Аттікус Фінч;
його діти школярі –Джем та Джін-Луїза (Всевидько);
Ділл – товариш Джема та Джіни-Луїзи;
Том Робінсон, якого захищає в суді Аттікус;
сусід Артур Редлі ( «Страхолюд»);
дорослі та юні жителі містечка.
Слайд №16
У творі дві сюжетні лінії.
Перша - навколо Артура Редлі (Страхолюда), котрий живе в розваленому будинку на одній вулиці з Фінчами і, за балачками оточуючих, являється якимсь монстром. Діти бешкетують, всяко хочуть виманити Страхолюда . Несподівано Страхолюд відповідає їм взаємністю, даруючи їм невеличкі подарунки до тих пір, доки вони не потоваришують .
Друга – про батька Всевидька і Джема, адвоката Аттікуса Фінче. Місцевий суддя призначає його захисником темношкірого чоловіка Тома Робінсона, якого звинуватили в згвалтуванні білої дівчини. Аттікус підозрює, що справу буде програно, але сміливо протистоїть труднощам, в якийсь момент героїчно стаючи між своїм клієнтом і натовпом людей.
V. Застосування знань, умінь, навичок
Вчитель (Слайд №17)
ПРАВИЛЬНИЙ ЛАНЦЮЖОК
(перевірка виконаної роботи – слайд №18)
VI Підсумок уроку ( слайд №19)
VII. Рефлексія. Оцінювання роботи учнів на році ( слайд №20)
Сьогодні на уроці я дізнався …
Мені сподобалося …
Мені не сподобалося….
VIII. Домашнє завдання: характеризувати героїв твору, дати відповідь на запитання: «Чому розповідь ведеться від імені Джіни-Луїзи?»
Учитель: Щепаняк Л.І.