конспект уроку за твором Гарпер Лі "Убити пересмішника"

Про матеріал

у цьому навчальному році в програмі "Зарубіжна література" в розділі "Сучасна література" пропонуується для вивчення твір американської письменниці Гарпер Лі "Убити пересмішника" На вивчення цього матеріалу відводиться три години. Пропоную розробку першого уроку щодо вивчення життя і творчості письменниці Гарпер Лі та її твору "Убити пересмішника". Сподіваюсь, ця розробка допоже моїм колегам

Перегляд файлу

Тема. Життєвий шлях американської письменниці Гарпер Лі. Історія створення, особливості сюжету роману «Убити пересмішника»

Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом письменниці Гарпер Лі, історією створення роману та з  особливостями сюжету; розвивати аналітичне мислення, усне мовлення, розширювати культурний світогляд; прищеплювати інтерес до творчості Гарпер Лі  та творів всесвітньої літератури, зокрема американської.

Компетентності, що формуються:

предметні – уміння розповідати біографію письменниці Гарпер Лі, історію створення роману «Убити пересмішника», вміння створювати сюжетний ланцюжок.

ключові – інформаційно-цифрова компетентність (вміння черпати інформацію з інтернетресурсів); ; спілкування державною мовою (уміння пояснювати поняття, висловлювати власні думки, погляди, враження);  основні компетентності у природничих науках  і технологіях (здійснювати пошукову діяльність та вміння оформлювати  результати власних досліджень) математична  компетентність ( вміння послідовно складати ланцюжок).    

Обладнання: текст роману «Убити пересмішника», презентація в програмі Power Point про життя письменниці Гарпер Лі та її роман «Убити пересмішника» 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі нових вмінь і навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

  • На уроках зарубіжної літератури ми знайомимося з творами різних  письменників, дізнаємося про історію та життя людей  тої чи іншої країни. Подивіться уважно на слайд №1.
  •  Про яку країну піде мова? ( про Америку)
  • Твори яких письменників цієї країни ви вже вивчали або читали самостійно? ( Джек Лондон «Жага до життя», О.Генрі «Останній листок», Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» та інші) 

ІІІ. Оголошення теми уроку та формування мети

  • Сьогодні ми поговоримо  про письменницю Гарпер Лі, яка стала відома  на весь світ завдяки лише одному твору. Це роман «Убити пересмішника».
  • Тож яка мета нашого уроку? ( ознайомитися з біографією Гарпер Лі, з історією написання її  твору та працювати над сюжетом роману)

IV. Сприйняття нового уроку

Вчитель

  • Зараз група учнів, котра отримала випереджуюче завдання,   познайомить нас з життєвим та творчим шляхом американської письменниці Гарпер Лі.

 ( представники групи розповідають про  життєвий та творчий шлях Гарпер Лі, демонструючи слайди №2 – 9  презентації)

     Вчитель

  • Ви уважно слухали ваших товаришів, отже я пропоную вам заповнити анкету письменниці Гарпер Лі ( слайд №10)

( учні заповнюють анкету і через 3 -5 хвилин за допомогою слайда №11 перевіряють результати роботи шляхом взаємоперевірки )

 Слайд №12 – Гарпер Лі «Убити пересмішника»    

Вчитель  Слайд №13. 

  • Америка 30-х років була країною, де чорношкіре населення було не захищене в правовому відношенні, тобто не мало ніяких громадянських прав.   Лі було п’ять років, коли в 1931 році в містечку Скоттборо відбулись   перші суди в справах звинувачених в зґвалтуванні неграми  білих жінок. Не дивлячись на медичні докази того, що жінки не були зґвалтованими, суд присяжних, який складався лише з представників білої раси, визнав негрів винними, приговорив до смертного вироку усіх, крім наймолодшого, тринадцятилітнього .

Потім, протягом шести років відбувались апеляційні суди в цій справі . Ця справа сколихнула спокій містян і лишилась в пам’яті маленької дівчинки на все життя. Через багато років цей факт і став основою для роботи над романом.

Слайд №14

 Роман пов’язаний з рідним містечком Лі – Монровиллем штату Алабама,  який став прототипом вигаданного Мейкомба. Сумно відомі судові процеси за справами про міжрасові згвалтування, котрі вів і її батько, допомогли ставленню суспільної свідомості Лі і формуванню у неї яскравого дару розповідника. Спочатку книга мала назву «Піди, постав охоронця», потім «Аттікус» і лише пізніше «Убити пересмішника».

Слайд №15

Головні герої твору:

батько - адвокат Аттікус Фінч;

його діти школярі –Джем та Джін-Луїза (Всевидько);

Ділл – товариш Джема та Джіни-Луїзи;

 Том Робінсон, якого захищає в суді Аттікус;

сусід Артур Редлі ( «Страхолюд»);

дорослі та юні жителі містечка.

Слайд №16

У творі дві сюжетні лінії.

Перша -  навколо Артура Редлі (Страхолюда), котрий живе в розваленому будинку на одній вулиці з Фінчами і, за балачками оточуючих, являється якимсь монстром. Діти бешкетують, всяко хочуть виманити Страхолюда . Несподівано Страхолюд відповідає їм взаємністю, даруючи їм невеличкі подарунки до тих пір, доки вони не потоваришують .

Друга – про батька Всевидька і Джема, адвоката Аттікуса Фінче. Місцевий суддя призначає його захисником темношкірого чоловіка Тома Робінсона, якого звинуватили в згвалтуванні білої дівчини. Аттікус підозрює, що справу буде програно, але  сміливо протистоїть труднощам, в якийсь момент героїчно стаючи між своїм клієнтом і натовпом людей.

V.  Застосування знань, умінь, навичок

Вчитель  (Слайд №17)

  • Вдома ви прочитали твір «Убити пересмішника». Тому я пропоную вам виконати наступну роботу. На екрані ви бачите сюжетний ланцюжок цього твору. Але він відтворює події непослідовно. Попрацюйте в парах,  знайдіть помилки, запишіть в зошит правильний варіант ( самостійна робота)
  • Діти Джем, Джіна–Луїза з батьком проживають у місті Мейкомба – Боб Юелл та його вчинки - знайомство з Діллом –поранений Джем на руках Артура Редлі – боротьба Аттікуса  Фінча в суді за свого підзахисного - боязнь дітей хлопця  Артура Редлі – діти намагаються виманити Редлі з будинку – знаки уваги Редлі - діти на стороні батька та Тома Робінсона - Боб Юелл,  Мейєлла та її батько  говорять неправду –смерть Тома Робінсона - суд – причина смерті  Боба Юелла за висновками шеріфа – спільний висновок – Артур Редлі супроводжує Джема додому – люди ображають  дітей Аттікуса- жалкування Джема

 

ПРАВИЛЬНИЙ ЛАНЦЮЖОК

  • Діти Джем , Джіна–Луїза з батьком проживають у місті Мейкомба – знайомство з Діллом – боязнь дітей хлопця  Артура Редлі – діти намагаються виманити Редлі з будинку – знаки уваги Редлі – боротьба Аттікуса  Фінча в суді за свого підзахисного – люди ображають  дітей Аттікуса – діти на стороні батька та Тома Робінсона -   Боб Юелл, Мейєлла та її батько  говорять неправду – суд – смерть Тома Робінсона  – Боб Юелл та його вчинки – поранений Джем на руках Артура Редлі –  причина смерті  Боба Юелла за висновками шеріфа – спільний висновок – Артур Редлі супроводжує Джема додому – жалкування Джема

(перевірка виконаної роботи – слайд №18)

VI Підсумок  уроку ( слайд №19)

  • Що ви дізналися про Нелл Гарпер Лі?
  • Що вразило вас в її біографії?
  • Які сюжетні лінії переплітаються у творі «Убити пересмішника»?
  • Хто і як їх об’єднує?
  • Чи можна сказати,  що цей твір автобіографічний? Чому?

VII. Рефлексія. Оцінювання роботи учнів на році ( слайд №20)

Сьогодні на уроці я дізнався …

Мені сподобалося …

Мені не сподобалося….

VIII. Домашнє завдання: характеризувати героїв твору, дати відповідь на запитання: «Чому розповідь ведеться від імені Джіни-Луїзи?»

 

 

Учитель: Щепаняк Л.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. пеева катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Легка Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
5568
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку