Майстер – клас
Казкотерапія в початковій школі
Мета заняття: ознайомити вчителів з поняттям «казкотерапія»,
розвивати вміння створювати своїх казкових героїв
та формувати творче мислення;
вчити працювати в групі; гармонізувати
внутрішній стан; підтримувати, розвивати творче
самовираження.
Обладнання: пазли (саморобні) із зображенням казкових героїв для кожної
групи, маркери, фломастери, аркуші паперу А-4, кольорові
олівці, зразки виробів.
Хід заняття
Інформаційне повідомлення.
Казки супроводжують людину протягом всього життя. Великою перевагою казки є відсутність вікових обмежень. Вона ефективна не тільки в роботі з дітьми, але й для роботи з педагогами, батьками, які з цікавістю беруть участь у казкотерапевтичних заняттях.
Казкотерапія - це своєрідна «терапія» середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, яка робить мрії дитини дійсністю. А головне виникає почуття захищеності.
Казкотерапія
Практичне заняття
Шановні вчителі! Сьогодні ми з вами помандруємо у світ
дитинства, у світ казки, яка допоможе нам, надіюсь, пізнати себе та інших. Для цього проведемо кілька вправ.
Гра «Казкові створіння»
Колись давним - давно одну країну заселяли казкові створіння, але налетів буревій і забрав їх. Тільки глибоко в печері залишилися яйця цих створінь. Зараз я дам кожній групі по одному такому яєчку і ви, зігрівши його, створите своє казкове створіння (кожна група розмальовує свої кульки, перетворюючи їх на казкових створінь, потім розказують, хто з’явився з їхнього яйця, де живе і чим живиться).
(Потім можна створювати свої казки з обов’язковою участю
всіх новонароджених героїв).
Гра «Склади і відгадай»
Кожна група вибирає закритий конверт, в якому лежить розрізана картинка на певні частини. Вам потрібно скласти малюнок, відгадати хто зображений на ньому, наклеїти на картон (дід, дівчинка, кішка, баба, миша, собака). Учасники виходять і показують складені картинки. Відгадують з якої казки ці герої? (Ріпка). Стають в тому порядку, в якому герої тягнули ріпку. Називаються герої казки «Ріпка». Як тільки почули ім’я свого персонажа – повинні вклонитись.
Хвилинка фантазії
- Після роботи, витягнувши ріпку, наші герої сіли відпочити. Пофантазуйте, про що міг думати кожний із них. (Кожна група озвучує свої думки)
- А тепер створимо в техніці орігамі одного із героїв цієї казки.
Розшифровуємо його назву за допомогою вправи «Дешифрувальник» (киця).
Мої вихованці виготовили ось такі тваринки.
Виготовимо і ми. Візьмемо приготовлені квадрати.
Технологічна картка .
Складемо по діагоналі.
Розвернемо вушка наверх і в сторони.
Загнемо верхню частину.
Голівка кішки готова. Намалюємо її очки, ротик і носик.
Піднімаємо голівку кішки вгору, подаємо звук цієї тварини.
Навіть не помічаючи,ви перетворилися на акторів лялькового театру.
Надіюсь, що ці хвилини казкотерапії допомогли вам зняти напругу, розслабитись, підняли настрій.