Майстер – клас.
Тема:Формування здоров’язбережувальних компетентностей учасників освітнього процесу. Компетентнісно орієнтоване навчання на засадах Нової української школи.
Мета:
Обладнання:відеоматеріали (презентація майстер-класу), аркуші А4, кольорові фломастери; папір для фліпчарту, картки із завданнями.
Хід заняття.
І. Організаційна хвилинка.
ІІ. Привітання. Налаштування на роботу.
(Прикріпити на дошці веселий смайлик і побажати всім учням гарного настрою та вдалої роботи. Запропонувати учням обрати "смайл заняття" серед запропонованих, позначивши таким чином свій настрій).
(правила роботи виводяться на екран та обговорюються з школярами)
ІІІ. Вправа «ДОШКА ОЧІКУВАНЬ»
Мета: допомогти здобувачам освіти усвідомити власні очікування від заняття.
Завдання: запишіть свої очікування від сьогоднішньої зустрічі на кольорових стікерах та прикріпіть на нашу дошку.
IV. Постановка проблемного питання.
Практична робота «Мій біологічний вік»
(заслуховуються відповіді школярів)
(заслуховуються відповіді школярів)
V. Оголошення теми і мети зустрічі. Робота з школярами.
Вправа «Павутиння слів». Робота у групах.
Завдання: записати на аркуші фліпчарту слова-асоціації до ключового слова ЗДОРОВ’Я.
Висновок.Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) визначає здоров’я як «стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки як відсутність хвороб і фізичних дефектів». Але, здебільшого, люди визначають здоров’я як відсутність хвороби. Хоча ця теза свідчить лише про фізичну складову здоров’я. Проте, щоб бути здоровим, потрібно мати не лише здорове тіло. Якщо людина весь час живе в атмосфері стресу чи страху – це призводить до погіршення її психічного здоров’я. Духовне здоров’я теж має велику вагу, адже всім відомі випадки, коли завдяки сильній вірі, людина перемагала свою хворобу чи залежність.Люди, які живуть у злиднях, у незадовільних побутових умовах, значно частіше хворіють, отже, соціальна складова здоров’я теж має велике значення. Усі ці складові здоров’я є взаємопов’язаними між собою.
Метод «Фішбоун»
Завдання: школярі об’єднуються у 4 груп за кольором фішок: білий, жовтий, червоний, зелений. Кожна група досліджує та презентує результати однієї зі складових здоров’я.
1 група
2 група
3 група
4 група
(презентація результатів роботи у групах)
Висновок. Таким чином ми напрацювали основні поради як зберегти своє здоров’я, а разом з тим і здоров’я людей, що нас оточують. Спробуємо узагальнити ці поради:
Руханка «Дбайливо до себе…» https://youtu.be/nWBoTJWXYik
Дбайливо до інших –
дбайливо до себе
Триматись коріння –
зростати до неба
Рух, мрії і сон,
вітаміни, навчання,
Вода, відпочинок,
любов, спілкування
А ще.. відчувати,
сміятись, творити
Дбайливо до себе.
Щоб цілісно жити.
VІ. Підсумок майстер-класу. Рефлексія
Вправа «Шість капелюхів мислення»
Завдання: школярі об’єднуються у 6 груп за кольором капелюхів.
«БІЛИЙ КАПЕЛЮХ»ФАКТИ
– Що таке здоров’я? Що ви знаєте про здоров’я?
«ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ»ЕМОЦІЇ
– Які складники здоров’я ви знаєте? Що означає бути здоровим?
«ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ»ПОЗИТИВНАКРИТИКА
– Що позитивно впливає на здоров’я людини?
– Назвіть переваги здорового способу життя?
«ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ» НЕГАТИВНА КРИТИКА
– Які фактори негативно впливають на здоров’я людини і до яких проблем це приводить?
– Які протиріччя виникли у вас після нашого майстер-класу?
«ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ»КРЕАТИВ
– Чи можете ви запропонувати свої ідеї та пропозиції стосовно покращення здоров’я людини?
– Чи з’явилися нові ідеї стосовно покращення власного здоров’я?
«СИНІЙ КАПЕЛЮХ»РЕФЛЕКСІЯ
– Скласти сенкандо слова «Здоров’я»
Рефлексія заняття. Вправа «Смайлик»
Отож, ви дізналися або підтвердили той факт, що для того, щоб зберегти своє здоров’я, треба докладати великих зусиль у сучасному світі, адже стан здоров’я людини наполовину залежить від способу її життя.
Найкоротша відстань між людьми – це усмішка, говорить народна мудрість. Тож знову беремо наші смайлики та опускаємо їх у вже знайомі нам банки настрою.
(заслуховуються відповіді школярів)
Вправа «Скринька запитань»
Список використаних джерел