Майстер - клас.Тема:,,Формування здоров'язбережувальних компетентностей учасників освітнього процесу. Компетентнісно орієнтоване навчання на засадах Нової української школи,,

Про матеріал
Майстер - клас .Тема: ,,Формування здоров'язбережувальних компетентностей учасників освітнього процесу. Компетентнісно орієнтоване навчання на засадах Нової української школи. Мета: сприяти формуванню пріоритетів здорового способу життя серед здобувачів освіти;розширити зміст поняття ,, здоров'я,, для здобувачів освіти та формувати прагнення вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Майстер  – клас.

 

Тема:Формування  здоров’язбережувальних  компетентностей  учасників освітнього процесу. Компетентнісно орієнтоване навчання на засадах Нової української школи.

 

Мета:

  • сприяти формуванню пріоритетів здорового способу життя серед здобувачів освіти;
  • формувати прагнення здобувачів освіти мати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних життєвих цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя;
  • сприяти  підвищенню  рівня практичної підготовки здобувачів освіти з питання відповідальності за збереження власного здоров’я;
  • розшити зміст поняття «здоров’я» для здобувачів освіти та формувати прагнення вести здоровий спосіб життя.

 

 

Обладнання:відеоматеріали (презентація майстер-класу), аркуші А4, кольорові фломастери; папір для фліпчарту, картки із завданнями.

 

 

Хід заняття.

І. Організаційна хвилинка.

 

ІІ. Привітання. Налаштування на роботу.

 

(Прикріпити на дошці веселий смайлик і побажати всім учням гарного настрою та вдалої роботи. Запропонувати учням обрати "смайл заняття" серед запропонованих, позначивши таким чином свій настрій).

 

  • Опустіть обрані вами смайли до прозорих контейнерів з позначками.
  • Я бажаю усім нам плідної  співпраці і цікавої роботи.

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ — Тема 1

  • Я бачу, що ми готові працювати. А тепер нам слід пригадати правила, яких потрібно дотримуватися під час заняття, щоб наша робота була ефективною.

 

(правила роботи виводяться на екран та обговорюються з школярами)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Вправа «ДОШКА ОЧІКУВАНЬ»

Мета: допомогти здобувачам освіти усвідомити власні очікування від заняття.

Завдання: запишіть свої очікування від сьогоднішньої зустрічі на кольорових стікерах та прикріпіть на нашу дошку.

IV. Постановка проблемного питання.

 

Практична робота «Мій біологічний вік»

  • Я прошу всіх піднятися зі своїх стільців та утворити коло.
  • Тепер спробуємо нахилитися вперед і дотягнутисякінчиками пальців рук до носка вашого взуття. Але тут є одна головна умова – ноги тримати прямо, не згинаючи їх у колінах.
  • Не прикладайте великих зусиль. Кому вдасться дотягнутися лише до колін, кому трохи більше чи менше.
  • Як ви гадаєте, для чого ми виконали цю вправу?

(заслуховуються відповіді школярів)

  • Ця простенька  вправа вказує на ваш біологічний вік, адже ви вже знаєте, що вчені виділяють біологічний та хронологічний вік.  Хронологічний вік вказує, скільки років минуло від народження людини. Він збільшується рівномірно, згідно з календарем. Біологічний вік теж збільшується із плином часу, однак залежить від внутрішніх особливостей людини, способу життя та впливу навколишнього середовища.
  • Так от. Якщо ви таки зуміли виконати завдання повністю, то ваш біологічний вік < від хронологічного віку.
  • Якщо ви дотягнулися лише до колін,то ваш біологічний вік > від хронологічного віку.
  • Якщо ви дотягнулися нижче колін, то ваш біологічний вік = хронологічному віку.
  • Звичайно, це лише один з показників для визначення віку людини.
  • Як ви гадаєте, від чого залежить тривалість життя людини? Що є визначальним фактором?

(заслуховуються відповіді школярів)

 

V. Оголошення теми і мети зустрічі. Робота з школярами.

 

  • Тому сьогодні наша мова піде про здоров’я. Піклуватися про власне здоров’я – це наш основний обов’язок.
  • Що ж таке здоров’я?

 

Вправа «Павутиння слів». Робота у групах.

Завдання: записати на аркуші фліпчарту слова-асоціації до ключового слова ЗДОРОВ’Я.

Презентація до бінарного уроку інформатики та основ здоров'я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) визначає здоров’я як «стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки як відсутність хвороб і фізичних дефектів». Але, здебільшого, люди визначають здоров’я як відсутність хвороби. Хоча ця теза свідчить лише про фізичну складову здоров’я. Проте, щоб бути здоровим, потрібно мати не лише здорове тіло. Якщо людина весь час живе в атмосфері стресу чи страху – це призводить до погіршення її психічного здоров’я. Духовне здоров’я теж має велику вагу, адже всім відомі випадки, коли завдяки сильній вірі, людина перемагала свою хворобу чи залежність.Люди, які живуть у злиднях, у незадовільних побутових умовах, значно частіше хворіють, отже, соціальна складова здоров’я теж має велике значення. Усі ці складові здоров’я є взаємопов’язаними між собою.

 

Метод  «Фішбоун»

Завдання: школярі об’єднуються у 4 груп за кольором фішок: білий, жовтий, червоний, зелений. Кожна група досліджує та презентує результати однієї зі складових здоров’я.

 

1 група

2 група

 

3 група

4 група

(презентація результатів роботи у групах)

 

Висновок. Таким чином ми напрацювали основні поради як зберегти своє здоров’я, а разом з тим і здоров’я людей, що нас оточують. Спробуємо узагальнити ці поради:

  • Фізична активність, загартування, особиста гігієна, відсутність шкідливих звичок (тривале користування гаджетами впродовж дня, вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння), самоконтроль за станом власного здоров’я, здорове збалансоване харчування – основа гарного фізичного розвитку людини та її доброго фізичного здоров’я;
  • Позитивні емоції та думки, заняття йогою та медитація – для подолання стресу та покращення свого емоційного стану, активне слухання, розуміння емоцій інших та співпереживання (емпатія), вміння вирішувати проблеми і не боятися помилок – основа доброго психічного здоров’я;
  • Спілкування з друзями, читання улюблених книг чи перегляд кінофільмів, інтелектуальний розвиток, постановка досяжних цілей на короткий час, уміння бути вдячними та вибачати інших, збереження власної життєвої гармонії і віри у вищі сили, віри у перемогу добра, духовні практики  – основа міцного духовного здоров’я;
  • Спілкування з людьми, які вас оточують, реалізація корисних справ для школи, міста тощо, швидка адаптація до середовища, в якому  опинилася людина, волонтерство і розвиток нових контактів, активна життєва позиція, обгрунтована самооцінка лежать в основі нашого соціального здоров’я.
  • Отже, ви, напевно, помітили, що наші поради щодо збереження кожного з основних складників здоров’я переплітаються і повторюються. Саме збалансоване поєднання всіх цих складових і становить здоров’я людини.

 

Руханка «Дбайливо до себе…» https://youtu.be/nWBoTJWXYik

Дбайливо до інших –

дбайливо до себе

Триматись коріння –

зростати до неба

Рух, мрії і сон,

вітаміни, навчання,

Вода, відпочинок,

любов, спілкування

А ще.. відчувати,

сміятись, творити

Дбайливо до себе.

Щоб цілісно жити.

 

 

VІ. Підсумок майстер-класу. Рефлексія

 

Вправа «Шість капелюхів мислення»

Завдання: школярі об’єднуються у 6 груп за кольором капелюхів.

 

«БІЛИЙ КАПЕЛЮХ»ФАКТИ

– Що таке здоров’я? Що ви знаєте про здоров’я?

«ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ»ЕМОЦІЇ

– Які складники здоров’я ви знаєте? Що означає бути здоровим?

 

«ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ»ПОЗИТИВНАКРИТИКА

– Що позитивно впливає на здоров’я людини?

– Назвіть переваги здорового способу життя?

 

«ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ» НЕГАТИВНА КРИТИКА

– Які фактори негативно впливають на здоров’я людини і до яких проблем це приводить?

– Які протиріччя виникли у вас після нашого майстер-класу?

 

«ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ»КРЕАТИВ

– Чи можете ви запропонувати свої ідеї та пропозиції стосовно покращення здоров’я людини?

– Чи з’явилися нові ідеї стосовно покращення власного здоров’я?

 

«СИНІЙ КАПЕЛЮХ»РЕФЛЕКСІЯ

– Скласти сенкандо слова «Здоров’я»

 

Рефлексія заняття. Вправа «Смайлик»

Отож, ви дізналися або підтвердили той факт, що для того, щоб зберегти своє здоров’я, треба докладати великих зусиль у сучасному світі, адже стан здоров’я людини наполовину залежить від способу її життя.

Найкоротша  відстань  між  людьми  – це  усмішка, говорить народна мудрість. Тож знову беремо наші смайлики та опускаємо їх у вже знайомі нам банки настрою.

  • Чи змінився ваш настрій після заняття? Чому?

 

(заслуховуються відповіді школярів)

 

 

Вправа «Скринька запитань»

 

  • Якщо у вас ще залишилися питання стосовно здоров’я, то ви можете записати їх на стікерах і покласти до нашої таємної скриньки запитань. На наступних заняттях я обов’язково дам на них відповідь.

 

Скринька з натурального дерева ручної роботи купити дешево з доставкою по  Україні та Києву, великий вибір моделей і орнаментів вишиванок на сайті  nd-ukraine

 

Список використаних джерел

  1. Іванова О. Навчаємо критично мислити // http://osvita.ua 
  2. Технології  розвитку  критичного  мислення  учнів  /  Кроуфорд  А.,  Саул  М., Метьюз  С.,  Макінстер  Д.;  Наук  ред..,  передм.  О.Пометун.  – К.:  Вид-во «Плеяди», 2006. – 220с. 
  3. Зображення з мережі інтернет.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дудар Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку