Майстер-клас до конкурсу "Вчитель року 2020"

Про матеріал
До вашої уваги пропоную свій майстер-клас з теми «Використання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури як умова всебічного розвитку дитини». Формування творчої компетентності в учнів - є одним із головних завдань сучасного педагога. Саме зараз у нашому суспільстві виникла потреба у творчих, діяльних та обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах.
Перегляд файлу

Майстер-клас вчителя зарубіжної літератури

Тема.   Використання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури як

             умова всебічного і гармонійного розвитку дитини.

Мета:  - поширити та передати педагогічний досвід шляхом демонстрації інноваційних методів та прийомів роботи власної системи викладання;

  • спільно опрацювати  запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої  перед  учасниками.

Форма проведення:у формі тренінгу-подорожі.

Обладнання:  презентація, д идактичний матеріал.

Хід заняття:

І. Установчо-мотиваційна частина.

Вступне слово.

    Доброго дня, шановні колеги (колежанки)!  Я, Коротких Оксана Федорівна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  №3.

    У 2002 році закінчила факультет української філології Криворізького педагогічного університету, де й отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Українська мова і література» та здобула кваліфікацію спеціаліст, вчитель української мови та літератури.

    У Першотравенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 працюю восьмий рік,  викладаю зарубіжну літературу,  українську мову та літературу.

    Моє педагогічне кредо:  «Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому,  бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання». Робота вчителя приносить мені надзвичайну втіху, адже найбільша насолода – це спілкування з дітьми, а діти – це  гордість, майбутнє нашої держави. І мені не соромно зізнатись, що і я вчусь у них бути сучасною. Діти настільки креативні і творчі,  що інколи дивуєшся їхнім здібностям. Тому не тільки від вчителя залежить успіх дітей, і наші взаємини більш партнерські на уроках зарубіжної літератури. Я намагаюсь у своїй педагогічній діяльності формувати та розкривати у дитячій свідомості цінності гуманізму, вказую на життєві позиції,  істини, потрібні для кожної людини.

    Сьогодні до вашої уваги пропоную свій майстер-клас з теми «Використання інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури як умова всебічного розвитку дитини».

    Формування творчої компетентності в учнів - є одним із головних завдань сучасного педагога. Саме зараз у нашому суспільстві виникла потреба у творчих, діяльних та обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах. Тому я хочу залучити Вас, шановні колеги, до співпраці з метою обміном досвіду та пошуку шляхів реалізації даної методичної проблеми.   Я продемонструю Вам свої напрацювання під гаслом «Я роблю це так…» і буду вдячна Вам за спільну роботу.

 

ІІ. Організація діяльності майстер-класу.

     Мотивація.

  1. Знайомство. Вправа «Це чудово!».

     Я дуже рада буду з вами познайомитися, дізнатися про ваш настрій, тому проведу вправу «Це чудово!».

Пропоную кожному з вас представитися і розповісти про якусь свою якість, уміння чи талант (наприклад, «я люблю танцювати», або «я вмію стрибати через калюжі»). У відповідь на кожне таке висловлювання всі повинні відповісти «Це чудово!» і одночасно підняти вгору великий палець.

     На нотках позитиву, з вашого дозволу, я продовжу.

  1.   Притча «Навіщо потрібен Учитель».

     Одного разу до Великого Майстра прийшов молодий чоловік. У нього було лише одне запитання: «Я вже все вивчив і все знаю. Я прочитав багато книжок, сам можу виступати з лекціями. І всьому цьому я навчився сам, мені ніхто не допомагав. Тож дайте мені тоді відповідь на моє запитання: чи потрібен мені Учитель?».

      Майстер розсміявся: «Приходь через пару днів, і ти отримаєш свою відповідь».

     Через кілька днів він все ж повернувся. Майстер вручив йому конверт і сказав: «Віднеси, будь ласка, цього листа в село, що знаходиться по той бік річки. На березі є човен, є човняр, він тебе переправить».

     Наступного дня юнак відправився на берег, знайшов човняра і сів у човен. Але коли вони відпливли, він раптом згадав, що не розпитав про дорогу в село і власне не знає,  як дістатися туди. Юнак поцікавився у човняра,  але той теж не знав дороги.

     Довелося знову йти до Майстра, щоб дізнатися про дорогу до цього села. І тоді Майстер сказав юнакові: «Це і є відповідь на твоє питання. У тебе є мета подорожі, є засіб, щоб досягти її, але ти не знаєш дороги, якою тобі потрібно йти. Ось причина, чому ти зупинився. Тобі знадобився провідник, який добре знає цей шлях. Мало мати знання. Щоб правильно ними скористатися,  потрібен Учитель.

    Тож, щоб не зупинятися нашим учням, поруч завжди є провідники, які добре знають цей шлях. І ці провідники – ми з вами. Тож , рушаймо країною Інноваційних технологій, прокладаючи шлях нашому майбутньому.

 

 

 

  1.  Крок перший. «Асоціації».

     Шановні колеги, пропоную вам скласти  асоціативне гроно «Риси сучасного вчителя» і створимо нашу «…парость виноградної лози». (На виноградинках-наліпках пишемо риси і приклеюємо у вигляді грона).

 

  1. Крок другий. «Мудрість».

     Вчитель повинен створити психологічну атмосферу на отримання нової інформації, зацікавити учнів, пробудити почуття, спонукати використовувати отриману інформацію. Демонструю Вам метод «Мудра скринька». В скриньці висловлювання видатних людей про значення знань і літератури в житті людини. Учні витягують вислови.

  • Рукописи не горять. (М.Булгаков)
  • Прославимо поетів, у яких один бог – красиво сказане, безстрашне слово правди. (М.Горький)
  • У письменника тільки і є один учитель: самі читачі. (М.Гоголь)
  • Ну щоб, здавалося, слова…Слова та голос – більш нічого. А серце б’ється, ожива,  Як їх почує! (Т.Шевченко)
  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів. (Притчі Соломона)
  • Ученість  солодкий плід гіркого коріння. (Сократ)
  • Знати багато мов – значить мати багато ключів до одного замка. (Вольтер)

Дітям пропонуємо висловлювати враження, думки від почутого, а вкінці уроку узагальнюємо з позиції отриманого досвіду.

 

  1. Крок третій. «Знайомство з твором, героями»

     Конструктор образу.

Завдання:

  1. Прочитати літературний твір.
  2. Користуючись графічним конструктором, складають характеристику образу.
  3. Презентуйте роботу.

На прикладі казки  «Фарбований шакал» (5 клас).

 

  1.   Крок четвертий. «Робота з образом».

         Зясуй! Спроєктуй! Доведи!

         Завдання:

  1. З’ясуйте основну інформацію про героя.
  2. Спроєктуйте цей образ в сучасність. Опишіть проекцію.
  3. Поміркуйте, чому цей персонаж описаний автором саме так.
  4. Які авторські мовні характеристики ви побачили в творі?

На прикладі «Маленький принц» Екзюпері (8 клас).

 

  1.  Крок п’ятий.  Робота над сюжетом твору.

        Скласти сюжетний ланцюжок за допомогою картинок у правильному порядку.

        За творчістю Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка», або Льюїс Керолл «Аліса в Країні Див»  (5 клас).

 

  1. Крок шостий.  Оцінка персонажу за допомогою  емоджі. (Хочу Вам нагади, що таке емоджі)
  1. Використайте  емоджі для оцінки образу.
  2. Поясніть вибір емоджі, використовуючи знання тексту.

 

  1. Крок  сьомий.  Використання  Інтернет-ресурси.  Інстаграм та Фейсбук сторінки.

Завдання:

  1. Заповнити паперовий варіант Інстаграм або Фейсбук.
  2. Створити  сторінку у соціальних мережах.
  1.  Крок восьмий. «Фініш» або узагальнення.
  1. Скласти сенкан.
  2. Скласти ментальну карту.
  3. Заповнити пентбук.
  4. Есе-пятихвилинка.
  5. Читацьке коло.  

 

ІІІ. Оцінка роботи.

Учням  пропоную записати на стікерах побажання, зауваження, пропозиції:

  • Чим сподобався урок?
  • Яким би ви хотіли бачити урок?
  • Який з уроків вам особливо запам’ятався?
  • Які ваші пропозиції  щодо покращення уроку?

Тому, попрошу вас написати й озвучити пропозиції, зауваження, побажання щодо проведеного майстер-класу (за бажанням).

 

  1. Заключне слово.

І на завершення хочу запропонувати вам послухати такі поетичні рядки:

«Твори добро», - душа моя благала.

«Запалюй світло», - радили батьки.

Я нелегкий для себе шлях обрала,

Щоб нести світло і добро через віки.

 

 

В усі часи учитель – то є сила,

Він совість, розум, світла голова.

Хоч в це сьогодні вірити несила,

Але ви знаєте, я все-таки права.

 

Я щиро вірю у мистецтво слова,

Я намагаюсь в душу зазирнуть,

Навчити бачити прекрасне і чудове

І правильно обрать майбутню путь.

 

Читання і письмо, і рахування –

Цьому навчити не проблема  вже.

Мета сучасного нелегкого навчання –

Людина, що життя в собі несе.

 

Дітей я прагну научити жити,

Іти за покликом палких сердець,

Красу і відчувати,  і творити,

І інших чути,  й слухати себе.

 

Нехай я крапля у освітнім морі,

Нехай зірок з небес не дістаю,

Знання мої не стліють  у коморі –

Я їх сучасним  дітям роздаю.

 

Саме такими словами я хотіла б завершити мій виступ.  Дякую всім присутнім за підтримку,  за активну роботу і  бажаю  всім вам творчих  злетів і нових досягнень на педагогічній ниві!

 

 

docx
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку