Майстер-клас
«Ігри та ігрові тренінги як засіб розвитку дитини»
Сучасні діти, які навчаються в НУШ – це діти покоління «альфа». Вони зайняті кількома справами одночасно. Не уявляють себе без ґаджетів . У них потрібно викликати зацікавленість, що буде спонукати їх до активної пізнавальної діяльності.
Саме тому актуальним і дієвим інструментом знань учнів, на уроках стануть різноманітні ігри.
Гра – найбільш доступний для дітей вид діяльності. Цікава гра підвищує розумову активність учня. Гра для дітей – перша можливість проявити себе, самовиразитись.
У процесі ігрової діяльності в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються.
Тому в своїй роботі використовую різноманітні ігри як засіб навчання і виховання.
Ранкове коло
Оберіть цеглинку, колір якої вам найбільше подобається. Чому ви обрали цю цеглинку і з чим асоціюється цей колір?
Використання ігор на уроках сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дитини кмітливості, уваги, навчає витримці, виробляє вміння швидко орієнтуватися й знаходити правильне рішення
Гра «Збирання грибочків»
Поділ класу на 2 групи.
На парті гілки ялинки, під ними «ростуть» гриби.
Червоні кружечки – це команда ―Голосні. Ви берете червоний кошик і збираєте грибочки, на яких написані букви, які позначають голосні звуки. Діти, в яких сині квадратики – це команда ―Приголосні‖. Ви берете синій кошик і збираєте грибочки-букви, які позначають приголосні звуки.
Складання складів, слів, речень .
Гра«ЛАНЦЮЖОК »
Гляньте на цей ланцюжок. Одне кільце з’єднане з іншим. А ми створимо ланцюжок зі слів так, щоб вони з'єднувались однаковими складами.
Клас ділиться на команди.
Кожній команді вчитель пропонує перше слово, а далі учні самостійно продовжують складати ланцюжок:
Книжка - калина – народ…
Мама - малина - намисто…
На кожне правильне слово, яке називає команда, я даю різнокольорову скрепку і утворюється кільце ланцюжка. Якщо хтось помиляється або довго розмірковуєте, ланцюжок рветься. Перемагає команда, в якої він розірветься найменшу кількість разів.
Гра «Паличка зупинись»
Діти стоять в колі. Одна дитина називає слово сонечко. Спочатку будемо говорити про те, яке те сонечко (підбір прикметників ).
Одному з дітей дають паличку, той називає слово, наприклад, жовте, і передає паличку.
Наступна дитина: лагідне, тепле...
Далі пропонують називати слова про те, що сонечко може робити (дієслова): Гріє, світить…
Далі можна запропонувати скласти речення.
Аналогічно можна провести гру для характеристики тварин, птахів, комах.
Гра «закінчи думку»
Учитель пропонує дітям початок речення, діти його закінчують.
1. Я радію, коли…
- мені купують цікаву книжку;
- я гуляю з друзями.
2. Мені сумно, коли...
- хворіють мої батьки;
- ображаються друзі;
- іде війна;
- комусь боляче...
3. Я щасливий, коли...
- мені дарують котика;
- ми їдемо на море;
- граюсь з друзями...
Гра «Чий віночок довший»
Гравці об'єднуються у дві команди.
Я скажу речення. З останнім словом цього речення потрібно придумати нове. Діти знаходять останнє слово і складають із ним речення.
Наприклад: «Сергійко читає книжку». Орієнтовна відповідь учнів:
«Книжка лежить на столі». – «Мій сіл чистий». – «Чисті руки – запорука здоров'я». – «Бажаю тобі міцного здоров'я».
Складаючи речення, гравці утворюють «вінок» (стають поряд, узявшись за руки; той хто придумав перше речення, стає першим, поряд із вихователем).
«Плетуть» вінок протягом 2-3 хв. Учасники іншої команди уважно слухають, фіксують помилки підніманням руки.
Перша команда припиняє «плести» вінок, якщо хтось із гравців припустився помилки. Ролі міняються: перша команда слухає і контролює дії другої. Виграє команда, чий вінок є довшим.
Гра «Кінець слова за тобою»
Ма– Діти називають: мама, машина, малина...
Ра– ракета, райдуга, радість...
Ша– шапка, шаровари ,шафа, шайба...
Ка– калина, камінь, каштан.
Гра «Алфавітний м’ячик»
Учитель кидає м’ячик одному з учнів і називає першу букву алфавіту, учень повертає м’яч учителю, вимовляючи наступну букву і т.д.
Вправа «Цифри» Запропонуйте учням «написати» цифри незвичайним способом:
• цифру 1 «пишемо» носом,
• цифру 2 – підборіддям,
• цифру 3 – правим плечем
, • цифру 4 – лівим плечем
, • цифру 5 – «пишемо» правим ліктем
, • цифру 6 – лівим ліктем,
• цифру 7 – правим коліном,
• цифру 8 – лівим коліном,
• цифру 9 – правою ногою.
Продовжити у зворотному порядку.
За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють
За допомогою цеглинок LEGO ми можемо повторити про пори року. Якщо це відбувається взимку, то ви підкидаєте цеглинку догори, а якщо ні, то перекладаєте з руки в руку.
Взимку падає сніг. Взимку опадає листя з дерев. Взимку день довгий, а ніч коротка. Взимку снігурі скачуть з гілки на гілку. Взимку ми зустрічаємо Новий рік.
Робота з цеглинками LEGO дозволяє з математики закріпити просторові уявлення.
Візьміть листки. Послухайте таку історію про зиму і відповідно розміщуйте цеглини.
У правому верхньому куточку блукає снігова хмара. У лівому нижньому кутку красується засніжена ялинка. На ялині сидить снігур. У правому верхньому кутку заглядає сонечко. Воно з посмішкою спостерігає за сніговиком, що стоїть у правому нижньому кутку.
У вас вийшла картина.
Гра «Домалюй настрій»
Діти утворюють коло. У кожного – аркуш білого паперу і кольоровий олівець. Кожен за декілька секунд на своєму аркуші малює те, що відповідає його настрою, і передає аркуш сусідові ліворуч. Той, у свою чергу, домальовує за декілька секунд щось своє і теж передає малюнок сусідові ліворуч. Малюнки рухаються по колу, поки не повернуться до свого власника.
Гра «Добре – погано»
Учні діляться на дві групи. Одна група доводить, чому добре, що настала зима, інша – навпаки: чому погано.
Отже ігри – це не просто забавки, їх можна використовувати як інструмент для досягнення конкретних цілей: згуртування учнів класу, пояснення нового ...