Майстер-клас "Ігри та ігрові тренінги як засіб розвитку дитини"

Про матеріал
Практика свідчить, що найефективніше діти молодшого шкільного віку сприймають навчальний матеріал, що був поданий цікаво і нестандартно, у вигляді гри. Гра допомагає знайти ключі до дитячих сердець, захопити учнів корисними справами, зробити їх ініціативними, активними людьми.
Перегляд файлу

 

Майстер-клас

«Ігри та ігрові тренінги як засіб розвитку дитини»

 

   Сучасні діти, які  навчаються в НУШ – це діти покоління «альфа». Вони зайняті кількома справами одночасно. Не уявляють себе без ґаджетів . У них потрібно викликати зацікавленість, що буде спонукати їх до активної пізнавальної діяльності.

      Саме тому актуальним і дієвим інструментом  знань учнів,  на уроках стануть різноманітні  ігри.

      Гра – найбільш доступний для дітей вид діяльності. Цікава гра підвищує розумову активність учня. Гра для дітей – перша можливість проявити себе, самовиразитись.

     У процесі ігрової діяльності в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються.

      Тому в своїй роботі використовую різноманітні ігри як засіб навчання і виховання.

Ранкове коло

Оберіть цеглинку, колір якої вам найбільше подобається. Чому ви обрали цю цеглинку і з чим асоціюється цей колір?

   Використання ігор на уроках сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дитини кмітливості, уваги, навчає витримці, виробляє вміння швидко орієнтуватися й знаходити правильне рішення

Гра  «Збирання грибочків»

Поділ класу на  2 групи.

На парті гілки ялинки, під ними «ростуть» гриби.

Червоні кружечки – це команда ―Голосні. Ви берете червоний кошик і збираєте грибочки, на яких написані букви, які позначають голосні звуки. Діти, в яких сині квадратики – це команда ―Приголосні‖.  Ви берете синій кошик і збираєте грибочки-букви, які позначають приголосні звуки.

 

 

 

 

Складання складів, слів, речень .

Гра«ЛАНЦЮЖОК »

 Гляньте на цей ланцюжок. Одне кільце з’єднане з іншим. А ми  створимо  ланцюжок зі слів так, щоб вони з'єднувались однаковими складами.

Клас ділиться на команди.

Кожній команді вчитель пропонує перше слово, а далі учні самостійно продовжують складати ланцюжок:

 Книжка - калина – народ…

Мама -  малина  - намисто…

 На кожне правильне слово, яке називає команда, я даю  різнокольорову скрепку  і утворюється  кільце ланцюжка. Якщо хтось помиляється або довго розмірковуєте, ланцюжок рветься. Перемагає команда, в якої він розірветься найменшу кількість разів.

Гра «Паличка зупинись»

Діти стоять в колі. Одна дитина називає слово сонечко. Спочатку будемо говорити про те, яке те сонечко (підбір прикметників ).

 Одному з дітей дають паличку, той називає слово, наприклад, жовте, і передає паличку.

Наступна дитина: лагідне, тепле...

Далі пропонують називати слова  про те, що сонечко може робити (дієслова): Гріє, світить…

Далі можна запропонувати скласти речення.

Аналогічно можна провести гру для характеристики  тварин, птахів, комах.

Гра «закінчи думку»

Учитель пропонує дітям початок речення, діти його закінчують.

1. Я радію, коли…

     - мені купують цікаву книжку;

      - я гуляю з друзями.

 2. Мені сумно, коли...

- хворіють мої батьки;

- ображаються друзі;

- іде війна;

- комусь боляче...

3. Я щасливий, коли...

- мені дарують котика;

- ми їдемо на море;

- граюсь з друзями...

Гра «Чий віночок довший»

Гравці об'єднуються у дві команди.

 Я скажу речення. З останнім словом цього речення потрібно придумати нове.  Діти знаходять останнє слово і складають із ним речення.

Наприклад: «Сергійко читає книжку». Орієнтовна відповідь учнів:

 «Книжка лежить на столі». – «Мій сіл чистий». – «Чисті руки – запорука здоров'я». – «Бажаю тобі міцного здоров'я».

Складаючи речення, гравці утворюють «вінок» (стають поряд, узявшись за руки; той хто придумав перше речення, стає першим, поряд із вихователем).

«Плетуть» вінок протягом 2-3 хв. Учасники іншої команди уважно слухають, фіксують помилки підніманням руки.

Перша команда припиняє «плести» вінок, якщо хтось із гравців припустився помилки. Ролі міняються: перша команда слухає і контролює дії другої. Виграє команда, чий вінок є довшим.

Гра «Кінець слова за тобою»

Ма Діти називають: мама, машина, малина...

Ра ракета, райдуга, радість...

Ша– шапка, шаровари ,шафа, шайба...

Ка– калина, камінь, каштан.

Гра «Алфавітний мячик»

Учитель кидає м’ячик одному з учнів і називає першу букву алфавіту, учень повертає м’яч учителю, вимовляючи наступну букву і т.д.

 

Вправа «Цифри» Запропонуйте учням «написати» цифри незвичайним способом:

 • цифру 1 «пишемо» носом,

 • цифру 2 – підборіддям,

 • цифру 3 – правим плечем

, • цифру 4 – лівим плечем

, • цифру 5 – «пишемо» правим ліктем

, • цифру 6 – лівим ліктем,

 • цифру 7 – правим коліном,

 • цифру 8 – лівим коліном,

 • цифру 9 – правою ногою.

 Продовжити у зворотному порядку.

За допомогою  LEGO діти  вивчають  математику,  мову,  знайомляться  з довкіллям і навіть  малюють

За допомогою цеглинок LEGO  ми можемо повторити про пори року. Якщо це відбувається взимку, то ви підкидаєте цеглинку догори, а якщо ні, то перекладаєте з руки в руку.

Взимку падає сніг. Взимку опадає листя з дерев. Взимку день довгий, а ніч коротка.  Взимку снігурі скачуть з гілки на гілку. Взимку ми зустрічаємо Новий рік.

Робота з цеглинками  LEGO дозволяє з математики закріпити просторові уявлення.

 Візьміть листки. Послухайте таку історію про зиму і відповідно розміщуйте цеглини.

 У правому верхньому куточку блукає снігова хмара. У лівому нижньому кутку красується  засніжена ялинка. На ялині сидить снігур. У правому верхньому кутку заглядає сонечко. Воно з посмішкою спостерігає за сніговиком, що стоїть у правому нижньому кутку.

У вас вийшла картина.

  • Яку назву можна дати  цій картині?
  • Скажіть, будь ласка, скільки жовтих цеглинок ви використали на своїй картині?
  • Скільки цеглинок ви використали для побудови ялинки?
  • А яких цеглинок ви використали найбільше?
  • Скільки всіх цеглинок ви використали?

Гра «Домалюй настрій»

Діти утворюють коло. У кожного – аркуш білого  паперу і кольоровий олівець. Кожен за декілька секунд на своєму аркуші малює те, що відповідає його настрою, і передає аркуш сусідові ліворуч. Той, у свою чергу, домальовує за декілька секунд щось своє і теж передає малюнок сусідові ліворуч.  Малюнки рухаються по колу, поки не повернуться до свого власника.

  • Чи упізнаєте ви свій малюнок?

 

  • Чи сподобався він вам?

Гра «Добре – погано»

Учні діляться на дві групи. Одна група доводить, чому добре, що настала зима, інша – навпаки: чому погано.

Отже ігри – це не просто забавки, їх можна використовувати як інструмент для досягнення конкретних цілей: згуртування учнів класу, пояснення нового ...

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку