Майстер-клас "Виготовлення виробів у техніці скрапбукінг на заняттях з дітьми ручними видами творчості"

Про матеріал
Майстер-клас: Виготовлення виробів у техніці скрапбукінг на заняттях з дітьми ручними видами творчості. Практична робота: Виготовлення настільного органайзера «Садовий візок» у техніці скрапбукінг. Забезпечення роботи майстер-класу: Наочні посібники: виставка робіт в техніці скрапбукінг, компьютерна презентація «Мистецтво скрапбукінгу», фото робіт виконаних у різних стилях скрапбукінгу. Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор. Час: 60 хвилин. Аудиторія: Вчителі початкових класів загальноосвітніх шкіл міста. Структура майстер-класу: Майстер-клас складається з двох етапів: теоретичний і практичний. Етап 1 (теоретичний) Мета: передача особистого досвіду використання техніки скрапбукінг на заняттях художньо-технічного гуртка з дітьми молодшого шкільного віку. Завдання: • ознайомити з історією, стилями та техніками скрапбукінгу; • формувати уявлення про скрапбукінг, як про сучасний вид ручної творчості; • дати методичні рекомендації по використанню даної техніки на заняттях з дітьми з ручних видів творчості; • формувати потребу у створенні естетичних, креативних та унікальних речей. Форма проведення: лекція-бесіда з використанням мультимедійної презентації Етап 2 (практичний) Мета: демонстрація методів і технік роботи під час створення виробів у техніці «скрапбукінг» Завдання: • навчити виконувати основні елементи роботи у техніці скрапбукінг на прикладі настільного органайзера «Садовий візок»; • формувати навики роботи зі створення композиційного та кольорового рішення; • Навчити розрізняти основні стилі скрапбукінгу та кардмейкінгу; • Сприяти розвитку творчих здібностей, самореалізації, підвищенню професійної майстерності педагогів; • Форма проведення: самостійна робота під керівництвом ведучого майстер-класу. План проведення майстер-класу 1. Знайомство. Створення доброзичливої творчої атмосфери. 2. Актуальність теми. 3. Блок теоретичної інформації. 4. Практична робота: «Виготовлення настільного органайзера «Садовий візок». Самостійна робота під керівництвом ведучого майстер-класу. 5. Рефлексія.
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр позашкільної роботи» Павлоградської міської ради

 

 

 

Майстер-клас

Виготовлення виробів у техніці скрапбукінг на заняттях з дітьми ручними видами творчості

 

 

                                                                     Підготувала методист,

                                                                     керівник т/о «Креатив»  

                                                         Плюсніна С.В.                                                        

 

 

 

 

 

 

 

м. Павлоград

 

 

Майстер-клас: Виготовлення виробів у техніці скрапбукінг на заняттях з дітьми ручними видами творчості.

Практична робота: Виготовлення настільного органайзера «Садовий візок» у техніці скрапбукінг.

 Забезпечення роботи майстер-класу:

Наочні посібники:  виставка робіт в техніці скрапбукінг,  компьютерна презентація «Мистецтво скрапбукінгу», фото робіт виконаних у різних стилях скрапбукінгу.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор. 

Час: 60 хвилин.

Аудиторія: Вчителі початкових класів загальноосвітніх шкіл міста.

Структура майстер-класу:

Майстер-клас складається з двох етапів: теоретичний і практичний.

Етап 1 (теоретичний)

Мета: передача особистого досвіду використання техніки скрапбукінг на заняттях художньо-технічного гуртка з дітьми молодшого шкільного віку.

Завдання:

  • ознайомити з історією, стилями та техніками скрапбукінгу; 
  • формувати уявлення про скрапбукінг,  як про сучасний вид ручної творчості; 
  • дати методичні рекомендації по використанню даної техніки на заняттях з дітьми з ручних видів творчості; 
  • формувати потребу у створенні естетичних, креативних та унікальних речей.

Форма проведення: лекція-бесіда з використанням мультимедійної презентації

 

 

 

Етап 2 (практичний)

Мета: демонстрація методів і технік роботи під час створення виробів у техніці «скрапбукінг»

Завдання:

  • навчити виконувати основні елементи роботи у техніці скрапбукінг на прикладі настільного органайзера «Садовий візок»;
  •  формувати навики  роботи зі створення композиційного та кольорового рішення;
  • Навчити розрізняти основні стилі скрапбукінгу та кардмейкінгу; 
  • Сприяти розвитку творчих здібностей, самореалізації, підвищенню професійної майстерності педагогів;
  •  Форма проведення: самостійна робота під керівництвом ведучого майстер-класу.

План проведення майстер-класу

  1. Знайомство. Створення доброзичливої творчої атмосфери.
  2. Актуальність теми.
  3. Блок теоретичної інформації.
  4. Практична робота: «Виготовлення настільного органайзера «Садовий візок». Самостійна робота під керівництвом ведучого майстер-класу.
  5. Рефлексія.

Хід майстер-класу

  1. Знайомство. Створення доброзичливої творчої атмосфери.

Вправа «Позитивне самооцінювання»

Мета: створити сприятливу психологічну атмосферу заняття

     Ведучий майстер-класу пропонує учасникам презентувати свої кращі риси та одночасно сприяти створенню  позитивного настрою в інших учасників. Умови гри: кожен учасник називає своє ім я та позитивну рису, назва якої починається з першої букви його імені. Наприклад: «Усім доброго дня! Я -Тамара, творча, толерантна, товаристська» .

Повідомлення теми, мети майстеркласу.

  1. Актуальність теми

 

     Скрапбукінг закохує в себе з першого погляду. Навіть найскупіша на емоції людина не залишиться байдужою, отримавши  подарунок, виготовлений у цій дивовижній техніці..  

     Скрапбукінг дозволяє створити безліч потрібних речей, які зможуть бути надійними сховищами для дрібничок. Це можуть бути скриньки для косметики  або прикрас, органайзери,, банбоньєрки, подарункові конверти, конверти для дисків, коробочки для білизни або швацького приладдя.    Скрапбукінг дозволяє для всього знайти своє унікальне місце, яке буде ще і витонченим декором вашого житла. Безумовно, будь-які вироби в техніці скрапбукінг, наповнені дивовижною теплотою.

  1. Теоретична основа майстер-класу

 

Лекція-бесіда з використанням мультимедійної презентації 

  1. Поняття про скрапбукінг та кардмейкінг. 
  2. Історія скрапбукінгу.
  3. Стилі скрапбукінгу.
  4. Кольорове та композиційне рішення .
  1. Поняття про скрапбукінг та кардмейкінг

  Скрапбу́кінг, скрепбукінг (англ. Scrapbooking, від англ. Scrapbook: scrap - вирізка, book - книга, букв. «книга з вирізок») - вид рукодільного мистецтва, що полягає у виготовленні та оформленні сімейних або особистих фотоальбомів.

     Слід зауважити, що скрапбукінг не обмежується створеннями класичних альбомів - в колекціях майстрів скрапбукінгу  почесне місце займають також листівки (так званий кардмейкінг, англ. cardmaking, букв. «виготовлення листівок»)

     Філософія кардмейкінга побудована на простій заповіді: хочеш привітати людину дійсно від душі - вклади в привітання душу.

  1.     Історія скрапбукінгу

     Історія скрапбукінгу налічує кілька сотень років. У XV сторіччі, коли папір став доступним, з'явилися альбоми-попередники сучасних скрапбуків. В Англії були популярними книги, у які вкладали листи, вписували рецепти, цитати і т.д. Такі альбоми відображали інтереси й унікальність свого господаря. У них заносилися цікаві факти, про які дізнавалася людина, і цікаві події, що з нею відбувалися, в них вклеювали марки, фотографії, записували афоризми. За проханням власника альбому друзі вписували свої імена і коротенькі тексти. До кінця XIX століття це була вже чітко оформлена течія. У записні книжки та альбоми вклеювали вирізки з газет, висушені квіти, записувалися від руки вірші.

     Варто додати ще одну досить цікаву деталь із життя відомого американського письменника Марка Твена: він любив створювати альбоми, в яких були лінії клею, щоб прикріплювати до них різноманітні дрібниці, які автор «Пригод Тома Сойєра» хотів залишити собі на згадку. До 1901 року він створив близько 57 таких альбомів.  

    У 1980 році американська сім’я Крістен представила на суд широкої публіки 50 фотоальбомів, присвячених історії своєї родини. Оформлення цих альбомів зацікавило публіку. У 1981 році Меріель Крістер разом із чоловіком відкрила перший скрап-магазин, а в 1996 році – перший інтернет-магазин товарів для скрапу.

  1. Стилі скрапбукінгу

Для скрапбукінга характерні базові стилі, які устоялися серед майстрів цього дивно теплого мистецтва.

  • Стиль Вінтаж (vintage) чи хибні-старовинний. Для цього стилю характерне використання старих фотографій або зістарювання нових.
  • Європейський стиль, для якого характерна строгість. У цьому стилі мінімум декору, підкреслимо наявність сюжетної лінії у фотографіях.
  • Херитейдж (heritage), в перекладі «спадщина». Більше застосовується для оформлення фотографій, важливо використовувати кольорові гами, характерні для тієї чи іншої епохи.
  • Американський стиль є найбільш поширеним. Для нього характерна велика кількість прикрас, проте багато не означає погано.
  • Шебби шик (shabby chic) або потертий шик. Це помилково-старовинний стиль з елементами розкішного оформлення. Для стилю характерне використання помилково-зістарених елементів, потертих елементів декору.
  • Клин-енд-Симпэл (сlean and simple) або «просто і зрозуміло». Стиль характеризується простотою елементів, зрозумілим графічним виконанням.
  • Фрістайл (free style) або вільний стиль, який передбачає сміливі кольоросполучення на світлому тлі.
  • Миксед-медіа (mixed media). Стиль передбачає змішання всіляких названих стилів, головне, щоб ваша робота не була хаотичною і незбалансованою.

Інерактивна вправа «В стилі…»

Мета: навчити розрізняти базові стилі скрапбукінгу.

Форма роботи: групова

Завдання для учасників майстер-класу: кожній групі пропонується знайти відповідність між картками з світлинами робіт у техніці скрапбукінг та картками з назвами базових стилів скрапбукінгу.

  1. Кольорове та композиційне рішення

      Хочу вам сказати, що теорія кольору корисна не тільки в творчості, але і в житті -правильне поєднання фарб допоможе вам досягти гармонії і рівноваги, підкреслити ваш стиль і смак, показати ваш настрій.

    А ще кожен колір має своє значення і емоційний критерій (настрій, емоції),

ви можете поєднувати це для повного балансу і гармонії. наприклад:

* Рожеві кольори - жіночні, життєрадісні, романтика, невинність

* Червоні - чуттєві, зухвалі, відразу привертають увагу, пристрасть, енергія

* Помаранчеві - символізують тепло і затишок

* Жовті - доброзичливі і життєрадісні

* Зелені - одночасно заспокоюють і підбадьорюють, гармонія

* Сині - кольору неба і води, символізують спокій, мир, свіжість

* Фіолетові - загадка, таємниця

* Коричневі - стабільність, комфорт

* Нейтральні пастельні - спокій і умиротворення

Існують також традиції використання кольорів, які допомагають зробити акцент на подію:

*День Народження - помаранчевий, жовтий, червоний

*Зимові свята - зелений, червоний, білий, золотий, срібний

*День св. Валентина - червоний, рожевий

*Для чоловіків - зелений, червоний, синій, колір хакі, коричневий

*Весняні свята - світло зелений, жовтий

*Весілля - білий, сріблястий, золотий.

 

 

 

Підсумок теоретичного блоку

Компетентності особистості , які формуються у процесі  занять з використанням техніки скрапбукінг:

  • Активізація пізнавальної активності дітей (сенсорних процесів, мислення, концентрації уваги)
  • Гармонізація особистості (підвищення самооцінки)
  • Розвиток почуття стилю та кольору, естетичного смаку
  • Розвиток мілкої моторики
  • Розвиток творчого потенціалу, креативності.

Арттерапевтичне значення скрапбукінгу:

  • Зняття емоційної напруги
  • Створення позитивного емоційного настрою.
  • Можливість вільного самовираження та самопізнання;

 

Отже, скрапбукінг дозволяє повною мірою розкрити природні здібності дитини: неординарність думок, спроможність до висловлювання та застосування на практиці різноманітних ідей, можливість здійснювати свій вибір, знайти себе у світі та відкрити світ у собі. 

 

  1. Практична робота «Виготовлення настільного органайзера «Садовий візок».

Форма проведення:  Самостійна робота під керівництвом ведучого майстер-класу

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна картка

«Виготовлення органайзера «Садовий візок»

Для виготовлення органайзера «Садовий візок» нам знадобляться:

 

            інструменти

 

  1. 1. Ножиці (прості і фігурні)
  2. 2. Олівець простий
  3. 3. Лінійка
  4. 4. Інструмент для біговки
  5. 5. Фломастер
  6. 6. Клей «Дракон»
  7. 7. Двосторонній скотч (за потребою)
  8. 8. Дироколи (за потребою)

 

 

матеріали

 

1. Кольоровийй картон

2. Скрап папір

3. Фоаміран

4. Атласна стрічка

 5. Декоративні елементи

 

 

 

шаблони

 

1. Шаблон  садового візочка (ксерокопія на кольоровому картоні)

 2. Шаблон для виготовлення декоративних квітів з фоамірану

 

 

 

 

 

План виготовлення органайзера

«Садовий візок»

 

  1. Вирізання.
  2. Біговка.
  3. Згинання.
  4. Декорування скрап папером.
  5. Склеювання.
  6. Збірка візка.
  7. Виготовлення декору.
  8. Кріплення декору.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Креслимо ручки майбутнього візка.

 

 

  1. Вирізаємо всі деталі «Садового візка».

 

  1. Бігуємо лінії згину.

 

4. Згинаємо по намічених лініях.

5. Приклеюємо атласну стрічку.

 

6. Декоруємо садовий візок скрап папером.

 

 

 

7. Склеюємо деталі.

8. Збираємо нижню частину візка.

        

  1. Приклеюємо кришку. Збираємо  садовий візочок

 

 

  1.          Вирізаємо елементи декору з фоамірану
  2.          Гофруємо та збираємо квіти для декору

 

 

  1.  Декоруємо візок

 

 

 

 

 

  1. Варіанти використання в інтер’єрі та побуті :

 

купюрниця;

скринька для зберігання прикрас;

 

банбоньєрка;

 

                                органайзер для канцелярського приладдя.

 

  1. Рефлексія – Підведення підсумків майстер-класу. Виставка виконаних творчих робіт. Обмін враженнями від майстер-класу.

 

 

 

                                                                                                                Додаток№1

 

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\Фото Семинар ПТМ 10.01.18\IMG_9351.JPG

 E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\Фото Семинар ПТМ 10.01.18\IMG_9353.JPG

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\Фото Семинар ПТМ 10.01.18\IMG_9363.JPG

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\Фото Семинар ПТМ 10.01.18\IMG_9368.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Шавровська В. Майстер-клас – ефективна форма навчання педагогів.//Дошкільне виховання. – 2009 – №6. – С.5. 
  2. Коппалова Н. Гурткова робота з аплікації та орігамі. Т.: «Мандрівець», 2009. 
  3. Шрагіна Л.І. Технологія розвитку креативності. К: Шк. Світ, 2010. 
  4. https://www.youtube.com/watch 
  5. vscrape.ru/scrap/articles/11-kardmeyking-cardmaking.html 
  6. rosa.ua/master_class/2911/

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку