Майстер-клас.
Розвиток творчих здібностей на уроках літературного читання.
Берездівський ліцей
Вчитель початкових класів Мельничук Любов Степанівна
Вправа «Знайомство»
Мені дуже хочеться познайомитися з вами. Мене зовуть Любов, для друзів - просто Люба. За буквами імені любляча, ласкава. Я пишаюся тим, що все життя віддала улюбленій справі – виховання та навчання дітей.
А тепер слово вам.
Як і заведено в НУШ ми з вами привіталися. А тепер побажаємо собі гарного продовження дня. Пропоную простеньку швидку вправу, яку ми виконуємо з дітьми
«Кулачок»
Утворимо в групі стовпчик із своїх кулачків і промовимо «Усім, усім, гарного дня».
Вправа «Чарівний мішечок».
Поспішала на роботу зранку, та й знайшла на дорозі ось цей чарівний мішечок. Не встигла побачити що там. Давайте разом заглянемо в нього. І дізнаємось, що ж там. (Дістають по одному предмету). Це для настрою. А тепер знайдіть собі пару за предметом. Об’єднайтеся у групи.
Вправа «Правила групи»
Щоб досягти гармонії в роботі, необхідно дотримуватися правил співпраці, взаємодопомоги, якими керуватимемося працюючи в групах.
Правила роботи в групі:
Прийом «Мозаїка»
На партах у вас лежать конверти. Відкрийте їх, будь ласка.
- Ой-й-й! Вітерець - пустунець розрізав слова, давайте складемо їх.
Вправа «Передбачення»
Прийом «Пишемо казку на новий лад».
Молодці! Так - казка. Я пропоную зараз вам попрацювати творчо. Складіть, будь ласка, казку на новий лад, використовуючі запропоновані слова. ( Колобок, бабуся, дідусь, вовк, лисиця, велосипед, змагання).. Термін написання казки 3-5 хвилин (слідкуйте за сипучим годинником). Перша група складе та розіграє казку в особах. А друга група запросить нас до лялькового театру (мелодія).
А давайте складемо сенкан до слова казка.
Слово сенкан походить від французького слова п’ять і означає вірш без рими у 5 рядків.
- У першому має бути те, про що ми пишемо, має містити слово, яке позначає тему (наприклад, матуся).
- У другому - два слова, які описують тему (наприклад, рідна, мила).
- У третьому - три слова, що відповідають на запитання «Що робить» (наприклад, любить, чекає, сподівається).
- У четвертому ціле речення; воно розкриває суть того, що робить предмет, про який пишуть (наприклад, Піклується, думає своїх дітей).
- У п'ятому - синонім до першого слова (може бути епітет, синонім, це має бути своєрідний підсумок) (Наприклад, ненька).
казка
весела захоплива
повчає навчає звеселяє
цікавий і незвичайний твір
вигадка
Ну давайте заслухаємо декілька віршів, які ви створили.
Дякую! Дуже гарні вірші-сенкани.
Вправа «Віднови текст».
Практично на кожному уроці ми використовуємо ІКТ. Пропоную відновити деформований текст. Розташуйте цеглинки з реченнями у правильній послідовності, щоб вийшов зв’язний текст. За допомогою цеглинок складіть вежу.
Вправа «Чарівний капелюшок»
У вас на партах є стікери, напишіть кожен своє ім’я , складіть та вкиньте в цей чарівний капелюшок.
Кожен по черзі витягує по одному клаптику. Учневі, чиє ім’я витягнули і назвали, кажуть добрі слова про те, як він працював на уроці. І так аж до останнього клаптика в капелюсі.
Щиро дякую Вам за участь, за допомогу, за підтримку та співпрацю !