9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Майстер-клас з теми «Формування творчої активності молодшого школяра засобами сучасних педагогічних технологій»

Про матеріал
  • Майстер-клас з теми «Формування творчої активності молодшого школяра засобами сучасних педагогічних технологій» ознайомить із авторською методичною моделлю «Веселка»; представить комплекс методичних прийомів та методів роботи з учнями на уроках української мови та читання; сприятиме створенню умов для зростання педагогічної майстерності, творчому розвитку педагогів, обміну досвідом.
Перегляд файлу

Міський методичний кабінет Управління освіти

Бахмутської міської ради

 

 

 

 

 

Майстер-клас з теми

«Формування творчої активності молодшого школяра засобами сучасних педагогічних технологій»

 

 

 

Підготувала і провела

Оніщенко Ірина Валентинівна,

учитель початкових класів Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18

C:\Users\IraOni\Desktop\raduga.pngім. Дмитра Чернявського

 

Мета: ознайомити присутніх із авторською методичною моделлю «Веселка»; представити комплекс методичних прийомів та методів роботи з учнями на уроках української мови та читання; створити умови для зростання педагогічної майстерності вчителів початкових класів; сприяти творчому розвитку педагогів, обміну досвідом, активізувати пізнавальну діяльність усіх учасників майстер-класу.

 

Обладнання: мультимедійна презентація; шапочки сонця, сніжинки; сніжинка, розділена на сектори, до гри «Склади сніжинку»; футаж «Сніжинки»; тексти казки та конверти; «чарівна скринька»; посвідчення казкарів; умовні позначки сонечка, сніжинки.  

Цільова аудиторія: учителі початкової школи.


  •    Доброго дня, шановні колеги. Я, Оніщенко Ірина Валентинівна, учитель початкових класів Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18     ім. Дмитра Чернявського.

Чи подобається Вам веселка, у якій виграє дивовижних сім кольорів? Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку. І скільки б вам років не було, ви завжди із за́хватом дивитесь на неї з надією та сподіванням у майбутнє.

Наше майбутнє сьогодні сидить за партами. І нам, педагогам, необхідно створити умови для всебічного розвитку кожної дитини, його креативного розвитку, максимального розкриття обдарувань. Над цим я і працюю третій рік.

Формування творчої активності молодшого школяра неможливе без сучасних педагогічних технологій – це і є практична значущість мого досвіду. Також необхідно створити умов для забезпечення пізнавальної активності учнів у процесі навчання, їх творчого розвитку.

Я недаремно розпочала свій виступ із розповіді про веселку, бо головним результатом своєї роботи вважаю створення методичної моделі «Веселка». Кожна її складова (колір веселки) - симбіоз методів та прийомів, сучасних педагогічних технологій (ігрові, інтерактивні, створення ситуації успіху, диференціація та індивідуалізація навчального процесу тощо), які дають ширше коло для співпраці у системі «учитель – учень», створюють можливість для підвищення результативності навчально-виховного процесу, а головне сприяють розвитку творчого потенціалу кожного учня. Вважаю, що завдяки зазначеній методичній моделі, можна виховати ініціативного учня, який використає творчість у будь-якому виді діяльності.

Існує проста «формула», яка підіймає завісу над таємницею народження творчого розуму: «Спочатку відкрити істину, відому багатьом, потім відкрити істини, відомі деяким, і нарешті відкрити істини, нікому ще невідомі». Мабуть, це і є шлях становлення творчої сторони інтелекту, шлях розвитку винахідницького таланта. Обов'язок вчителя - допомогти дитині стати на цей шлях. 

Талант в дитині кожній, як зернятко,

Знайдіть його і дайте прорости.

Дар той у неї від матусі й татка,

А ми вже мусимо його знайти!

Знайдіть його і людям подаруйте ,

Допоможіть пробитися у світ.

Усіх отим талантом зачаруйте

Сьогодні, завтра, через сотню літ…

Пропоную Вам на короткий час перетворитися на учнів 3-го класу та побувати на уроці українського літературного читання з теми, яку ви бачите на екрані («Розвиток мовлення. Василь Сухомлинський «Сніжинка і Сонечко». Складання казки за поданим початком»).

1. Мотивація навчальної діяльності. Розгадування загадки (асоціативний кущ).

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому,

Хай буде він для вас повчальним,

За це подякуєм йому.

А що ми будемо робити,

Про кого будем говорити,

Ви можете усі сказати,

Як зможете загадку відгадати.

 

 

  • Що це? (казка)
  • Так. Ми сьогодні будемо складати казку за початком.
  • Про кого буде казка ви дізнаєтесь виправивши деформовані речення-загадки:
  1. Його, сходить, не сіють, а воно, кожного дня.

Його не сіють, а воно кожного дня сходить.

  • Правильно. Про що мова?  (Про сонце) – дати шапочку «Сонечко» тому, хто перший відповів
  1. Зірочка, навесні, взимку,  водичка.

 

Взимку — зірочка, на весні — водичка.

 

  • Молодці. Що це? Так, сніжинка. – дати шапочку «Сніжинка»  тому, хто перший відповів.

 

  •    Отже, ви напевно здогадалися, що назва нашої казочки «Сніжинка і Сонечко». На учнів, які отримали шапочки, попереду очікує важливе завдання.

 

  •    Скажіть, а звідки ж беруться казки? (їх складає народ, пишуть письменники). Молодці! Пригадайте, казки бувають літературними та народними. Сьогодні ми будемо створювати літературну казку за поданим початком. Це буде дуже цікава робота, ви перетворитися на справжніх казкарів.  

Але спочатку трішки пофантазуємо!

- Уявіть, що Ви – сонечко (на екрані з’являється малюнок Сонечка).

- Складіть сенкан із цим словом.

 

Сонце

Тепле, ласкаве, гаряче

Світить, гріє, посилає проміння

Сонечко всміхається нам із висоти

Світило

 

 Сонечко

 Лагідне, веселе, золоте.

 Пестить, гріє, пече, сходить.

 Землю красить сонце, а людину –  праця.

Життя.

 

  • Молодці!
  • Увага! Ви – сніжинки! Якими вони бувають?
  • Вони - легенькі, пухнасті, сріблясті, маленькі, чарівні, білосніжні.
  • Доберіть до слова «сніжинка» дієслова за допомогою словника.

Летить падає розуміє вирішує опускається сідає торкається кружляє розтає дізнається відчуває згадує червоніє виблискує кружляє сміється пурхає

  • Складіть речення зі словом «сніжинка»

У повітрі кружляють пухнасті сніжинки.

Зелену ялинку прикрасили білосніжні сніжинки.

 

Коментар: Зазначені вправи сприяють розвитку мовлення та творчої уяви молодших школярів, а також збагаченню їх словникового запасу.

- Молодці!

- Подивіться, як чарівно кружляють сніжинки.

(футаж «Сніжинки»)

 

4. Гра «Склади сніжинку» (на основі прийому «Кубування»).

(проводиться індивідуально)

 

- Придивіться уважніше, що спільного між ними? (вони білі, ніжні, мають рівну кількість граней – 6).

- На ваших партах знаходяться грані однієї з сніжинок із завданням. Якщо вони будуть виконані правильно, утвориться казкова сніжинка.

(завдання на частинках сніжинки та на слайді)

1-а грань: лексичне значення слова «сніжинка».

2-га грань: спільнокореневі слова.

3-га грань: словосполучення.

4-та грань: синоніми.

5-та грань: вірш зі словом.

6-та грань: прислів’я, приказки

 

Орієнтовні відповіді:

1-ша грань: СНІЖИ́НКА, и, ж. Кристал снігу у вигляді зірочки. Миготіли за вікном сніжинки .

2-га грань: корінь сніж-:  білосніжний, підсніжник, сніжок, сніжний.

3-га грань: блискуча, яскрава, срібна (сніжинка);

  Кружляє, сяє, танцює, тане (сніжинка).

4-та грань: кристалик, пушинка.

5-та грань:  СНІЖИНКИ Анатолій Костецький

Тоненькі сніжинки

На мене сідають,

Мене за ялинку,

Напевне, вважають.

 

6-та грань: З неба сніжинка – зіркою, а на долоньку – краплею.

Білі сніжинки на чорну землю, і те їй до обличчя.

Коментар: Даний вид роботи проходить на основі прийому «Кубування». Під час його виконання використані ігровий момент, міжпредметні зв’язки, що допомагає акумулювати думки й міркування школярів навколо понять, які розглядаються на уроці.

 

  •    Подивіться, завдяки вашим старанням вийшла казкова сніжинка. Отже, ви готові до подорожі у казку.

 

5. Показове читання діалогу із казки В.Сухомлинського «Сніжинка і Сонечко» учнями.

- Запрошую  до читання тексту учнів, на парті яких шапочки головних героїв нашої казки.

(поки читають, готую конверти)

 

 

 

 

Василь Сухомлинський

 

Сніжинка і Сонечко

 

Автор (Сонечко): Високо в небі, у білій хмарі, народилася красива, блискуча, мов срібне мереживо Сніжинка. Спустилася вона тихенько на ялинкову гілку, озирнулася навколо. Бачить – засніжене поле, а на синьому небі – Сонечко. Кругле, сліпучо-яскраве. Розчванилася Сніжинка.

Сніжинка: Ну яка в тобі краса, Сонечку? Ти кругле, як тарілка. А я мов вирізане з тонкого срібла мереживо. Кожна голочка в мене блищить.  Як захочу – сяятиму яскравіше, ніж ти.

Автор (Сонечко): Усміхнулося Сонечко, але нічого не відповіло.

Наступного дня воно піднялося раненько. І відразу ж  стало гаряче-гаряче.

Сніжинка:Душно мені, душно!

Автор (Сонечко): Застогнала Сніжинка…

 

  •                   А що ж може відбутися потім? Шановні казкарі, прощу до роботи. 
  •                   Час записати кінцівку казки. Працювати будемо у групах. Капітани – оберіть завдання! Починаємо!

 

Коментар: об’єднання учнів у групи відбулося завдяки прийому «Сліпий капітан», завдання в конвертах різного рівня:

 

І  група складає кінцівку казки за допомогою опорних слів,

ІІ група  - за малюнком та опорними словами.

 

5. Презентація робіт учнів

 

- Молодці! У вас вийшли цікаві кінцівки казки.

- А тепер прочитайте, що ж справді відбулося з нашими героями.

 

 

8. Ознайомлення з продовженням казки за В.Сухомлинським (читає вчитель).

І заплакала Сніжинка. З тонких гілочок капнули на засніжене поле маленькі слізки. Не стало Сніжинки. А Сонечко сяє. Іскриться. Сніжинка стала маленькою крапелькою, а Сонечко як було, так і залишилося Сонечком.

(текст на екрані)

 

9. Підведення підсумку. Рефлексія.

- Діти, мені дуже сподобалося, як ви працювали на уроці. Ви - справжні казкарі. І це буде засвідчено у вашому «Посвідченні казкаря», яке ви отримуєте за роботу на уроці з Чарівної скриньки. На першій сторінці ви вже можете залишити свої перші відмітки:

http://nachalo4ka.ru/wp-content/uploads/2014/08/71-1200x1200.pngприклейте сонечко, якщо у вас на уроці все вийшло та ви отримали  задоволенні від роботи;

C:\Users\Dm3666\Desktop\weather_11july_detail2.jpg

значок півсонця та півсніжинки, якщо ви зацікавилися, але виникли питання;

http://4.bp.blogspot.com/-Lg1u9t3dt2U/UptDlxeHnCI/AAAAAAAAIYw/8N2Bbq50GtE/s1600/fe625c553151.png

  нічого не зрозумів, нічого не вийшло.

  • Підніміть та покажіть свої перші відмітки у казкових посвідченнях.
  • Молодці!  Дякую всім за співпрацю.

 

  •              Шановні колеги. Василь Сухомлинський писав, що «відкрити в кожній дитині творця, поставити її на шлях самобутньо-творчої, інтелектуально-повнокровної праці – це завдання стає нині першочерговим у практичній роботі школи... Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця».

Я хочу, щоб мої учні були талановитими і творчими, а тому докладу багато зусиль для їх впевнених перших кроків по сходинках творчості. Допоможе мені в цьому моя «Веселка», яка несе в собі сім щасливих, дивовижних, радісних кольорів спілкування із вихованцями!

На згадку про сьогоднішню зустріч хочу подарувати кожному частинку веселки.

Дякую за увагу.

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку