Матеріал до уроку. Ігор Калинець «Про що розповіли незабудки».
Мета. Закріплювати знання про особливості чарівних казок; учити визначати головну дійову особу, характеризувати її; розвивати навички читання, вміння передавати почуття мовців та своє ставлення до прочитаного; виховувати любов до природи.
Обладнання: Малюнки квітів, складова таблиця, магнітофон, квіткова галявина.
Урок читання 3 клас
Тема «Як з'явилися квіти - незабудки»
Матеріал до уроку. Ігор Калинець «Про що розповіли незабудки».
Мета. Закріплювати знання про особливості чарівних казок; учити визначати головну дійову особу, характеризувати її; розвивати навички читання, вміння передавати почуття мовців та своє ставлення до прочитаного; виховувати любов до природи.
Обладнання: Малюнки квітів, складова таблиця, магнітофон, квіткова галявина.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення:
подорож до Квіткової країни.
Хід уроку
Учитель. Будьте на уроці уважні та активні! А також спостерігайте за роботою своїх однокласників, щоб наприкінці уроку ми змогли об'єктивно відмітити кращих.
II. Підготовча робота
Учитель. За допомогою порядкових номерів літер алфавіту розшифруйте слово.
15 3 12 23 11
(квіти)
— Чи любите ви квіти?
- А хто колись вирощував квіти сам? Що для цього потрібно зробити?
-Послухайте вірш Наталі Забіли «Квіти».
Під віконцями на сонці
У весняному саду
У земельку, як в постельку,
Я насіннячко кладу.
Сонце, смійся! Дощик, лийся!
Линьте, краплі до землі,
Щоб на грядках
У зернятках
Кріпли паростки малі.
Прийде літо, будуть квіти,
Будуть в мене восени
У віночку на голівці
Чорнобривці запашні.
- Відгадайте загадки, знайдіть ці квіти на малюнках та назвіть їх.
Йшов я лугом по стежинці, Бачив сонце на травинці. Не пекло воно мені, Бо в нього білі промені.
(Ромашка).
Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло, Потім стало біле-біле І за вітром полетіло
(Кульбаба).
Весна війнула все крилом, Пташки співають голосно, А на узліссі за селом З'явились перші...
(Проліски).
У ч и т е л ь. Хоча за календарем у нас зима, а за вікном похмурий, невеселий день, ось ці чарівні квіти запрошують вас відвідати Квіткову країну.
Закривайте, будь ласка, очі. Абре – рабле - бум!
На фоні легкої музики звучить магнітофонний запис.
Йдіть, мої любі,
Під ноги дивіться.
Травам і квітам
Ніжно всміхніться.
Несіть же їм ласку
У кожній долонці
Разом з промінцями
Веселого сонця.
Нехай же мандрівка
Казкою стане.
Про неї розкажете
Татові й мамі.
Учитель. Це — країна краси, зелені, ніжності. Квіти супроводжують людину все життя.
Права сторона ряду—«вчителі», ліва — «учні». «Учителі» починають речення про квіти, а «учні» його продовжують.
(Мені весело, коли... Я люблю... Я хочу... Мені сумно, коли... Мені соромно, коли... Мені цікаво, коли...)
Мак тюльпан красоля васильок
Мак фонтан красоля васильок
Мак тюльпан квасоля валянок
Рак тюльпан красоля васильок
Мак тюльпан красоля васильок
У ч и т е л ь. Я дібрала слова до уроку, а вітерець перемішав букви та склади. Чи впізнаєте ви ці слова?
Вальма, каромаш, дигвозка, алфіка, вінокбар, яндатро, циснар, ялілі.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення та мотивація теми уроку
Учитель. Пізнання світу починається з добра, природа ж, зокрема і рослинний світ, була тим добротворцем для людини, якого вона шанувала та обожнювала в усі часи. Ми продовжуємо з вами говорити про вічних супутників людського життя і в горі, і в радощах — про квіти.
— Мабуть немає жодної людини, яка б не любила квітів. Квітам присвячено багато віршів.
Сьогодні ми ознайомимося з казкою і Ігоря Калинця «Про що розповіли Незабудки». Будемо вчитися визначати дійових осіб і давати їм характеристики, працюватимемо над удосконаленням техніки читання.
IV. Опрацювання казки І. Калинця «Про що розповіли незабудки»
— З'єднайте слова з їх тлумаченням.
Літепло • • Засоромилася
Скрута • • Швидко
Хутко • * Лісовик
Гайовик • • Тепла вода
Знітилася • • Важка ситуація
- З якими квіточками зустрілася дівчинка у лісі.
Самостійне читання казки учнями .
5. Самостійне читання казки учнями за допомогою схематичних малюнків
6. Аналіз казки
— Прочитайте кінцівку казки.
7. Характеристика головної дійової особи.
— Якою була дівчинка? Знайдіть підтвердження своїм словам в казці.
8. Читання казки в особах.
— Скільки повинно бути читців?
V. Підсумок уроку
В квітковій країні будь гостем бажаним, Ти в ній і кохання, і радість знайдеш. Але ж це тоді, як ти сам бездоганний — Нікому ніколи життя не псуєш!
1