Комбінований урок «Як з'явилися квіти - незабудки»

Про матеріал

Матеріал до уроку. Ігор Калинець «Про що розповіли неза­будки».

Мета. Закріплювати знання про особливості чарівних казок; учити визначати головну дійову особу, характеризувати її; розвивати навички читання, вміння передавати почут­тя мовців та своє ставлення до прочитаного; виховувати любов до природи.

Обладнання: Малюнки квітів, складова таблиця, магнітофон, квіткова галявина.

Перегляд файлу

 

 

Урок читання 3 клас

Тема «Як з'явилися квіти - незабудки»

Матеріал до уроку. Ігор Калинець «Про що розповіли неза­будки».

 

Мета. Закріплювати знання про особливості чарівних казок; учити визначати головну дійову особу, характеризувати її; розвивати навички читання, вміння передавати почут­тя мовців та своє ставлення до прочитаного; виховувати любов до природи.

 

Обладнання: Малюнки квітів, складова таблиця, магнітофон, квіткова галявина.

 

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення:

подорож до Квіт­кової країни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку

Учитель. Будьте на уроці уважні та активні! А також спостерігайте за роботою своїх однокласників, щоб наприкінці уроку ми змогли об'єктивно відмітити кращих.

II. Підготовча робота

  • Вправи на розвиток техніки читання за складовими таблицями
  • Робота над скоромовками
    1. Робота з алфавітом

Учитель. За допомогою порядко­вих номерів літер алфавіту розшиф­руйте слово.

15  3   12  23   11

(квіти)

 

 Чи любите ви квіти?

- А хто колись вирощував квіти сам? Що для цього потрібно зробити?

 -Послухайте вірш Наталі Забіли «Квіти».

Під віконцями на сонці

У весняному саду

У земельку, як в постельку,

Я насіннячко кладу.

Сонце, смійся! Дощик, лийся!

Линьте, краплі до землі,

Щоб на грядках

У зернятках

Кріпли паростки малі.

Прийде літо, будуть квіти,

Будуть в мене восени

У віночку на голівці

Чорнобривці запашні.

  • Назва яких квітів прозвучала у вірші?  Знайдіть їх серед малюнків на дошці.
    1. Робота над загадками

- Відгадайте загадки, знайдіть  ці квіти на малюнках та назвіть їх.

Йшов я лугом по стежинці, Бачив сонце на травинці. Не пекло воно мені, Бо в нього білі промені.

(Ромашка).

Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло, Потім стало біле-біле І за вітром полетіло

(Кульбаба).

Весна війнула все крилом, Пташки співають голосно, А на узліссі за селом З'явились перші...

(Проліски).

  •                   Де ростуть ці квіти? А чи знаєте ви садові квіти?
    1. Подорож до Квіткової країни

У ч и т е л ь. Хоча за календарем у нас зима, а за вікном похмурий, невесе­лий день, ось ці чарівні квіти запро­шують вас відвідати Квіткову країну.

Закривайте, будь ласка, очі. Абре – рабле - бум!

На фоні легкої музики звучить магні­тофонний запис.

Йдіть, мої любі,

Під ноги дивіться.

Травам і квітам

Ніжно всміхніться.

Несіть же їм ласку

У кожній долонці

 Разом з промінцями

Веселого сонця.

Нехай же мандрівка

Казкою стане.

Про неї розкажете

Татові й мамі.

Учитель. Це — країна краси, зе­лені, ніжності. Квіти супроводжують людину все життя.

  1. Гра в парах «Я почну, а ти продовжуй»

Права сторона ряду—«вчителі», ліва — «учні». «Учителі» починають речення про квіти, а «учні» його продовжують.

(Мені весело, коли... Я люблю... Я хочу... Мені сумно, коли... Мені со­ромно, коли... Мені цікаво, коли...)

  1. Гра «Пеньки» (на точність зорового сприймання)

Мак тюльпан              красоля васильок

Мак фонтан              красоля васильок

Мак тюльпан              квасоля валянок

Рак  тюльпан              красоля васильок

Мак тюльпан              красоля васильок

  1. Гра«Вітерець-пустунець»

У ч и т е л ь. Я дібрала слова до уро­ку, а вітерець перемішав букви та скла­ди. Чи впізнаєте ви ці слова?

Вальма, каромаш, дигвозка, алфіка, вінокбар, яндатро, циснар, ялілі.

 

 

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення та мотивація теми уроку

Учитель. Пізнання світу починається з добра, природа ж, зокрема і рослинний світ, була тим добротворцем для людини, якого вона шанувала та обожнювала в усі часи. Ми продовжуємо з вами говорити про вічних   супутників людського життя і в горі, і в радощах — про квіти.

 Мабуть немає жодної людини, яка б не любила квітів. Квітам присвячено багато віршів.

Сьогодні ми ознайомимося з казкою і Ігоря Калинця «Про що розповіли  Незабудки». Будемо вчитися визначати дійових осіб і давати їм характеристики, працюватимемо над удосконаленням техніки читання.

 

IV. Опрацювання казки І. Калинця «Про що розпо­віли незабудки»

  1. Робота над заголовком.
  •      З якою інтонацією треба читати це речення?
  •      Прочитайте його з розповідною інтонацією і з питальною.
  •      Чи може підказати нам заголовок, до якого жанру належить твір? (Це — казка, бо тільки в казці квіти можуть розмовляти).
  1. Словникова робота.

 З'єднайте слова з їх тлумаченням.

Літепло       Засоромилася

Скрута         Швидко

Хутко        *   Лісовик

Гайовик       Тепла вода

Знітилася •    Важка ситуація

 

  1. Читання казки вчителем частинами. Інтерактивна вправа «Передбачення ситуації».

 

- З якими  квіточками зустрілася дівчинка у лісі.

 Самостійне читання казки учнями .

5. Самостійне читання казки учнями за допомогою схематичних малюнків

  •            Голосно — «Читання хвилею» (швидко, повільно);
  •            пошепки;
  •            мовчки.

6. Аналіз казки

  •            Назвіть дійових осіб казки.
  •            Від чийого імені ведеться роз­повідь?
  •            Погляньте на малюнок на с. 102 підручника. До якого епізоду з казки він належить?
  •            Яка біда була в дівчинки?
  •   Як доглядала дівчинка за квітами.
  •   Яка біда була у дівчинки?
  •   Про що говорила чарівниця з квітами?
  •   Що подумала дівчинка, побачивши бабусю?
  •    Як допомогли дівчинці Незабудки? Чому їх назва написана з великої букви?
  •    Прочитайте слова, які дівчинка проказувала, як тільки щось забувала.

 Прочитайте кінцівку казки.

7. Характеристика головної дійової особи.

  •   Назвіть дійових осіб казки.
  •   Хто з них є головним героєм?

 Якою була дівчинка? Знайдіть підтвердження своїм словам в казці.

8. Читання казки в особах.

 Скільки повинно бути читців?

 

 

V. Підсумок уроку

  • Яку казку читали на уроці?
  • Що у казці є чарівним?
  • Чого учить ця казка?
  • Як треба поводитись з рослинами?
  • Тож запам'ятайте:

В квітковій країні будь гостем бажаним, Ти в ній і кохання, і радість знайдеш. Але ж це тоді, як ти сам бездоганний — Нікому ніколи життя не псуєш!

 

1

 

doc
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку