Медіаосвіта на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
В матеріалах подано приклади прийомів медіаосвіти в рамках уроків зарубіжної літератури в різних класах
Перегляд файлу

Викладання літератури має свою специфіку – впливає на емоційну сферу читача. Тому актуальним є використання можливостей сучасних медіа (комп’ютери, відео файли, презентації, анімація, ілюстрації…). Це залучає до процесу переробки інформації  механізми образного сприйняття. Використання сучасних медіа включає обов’язковий аналіз отриманої інформації.

Вправи з використанням елементів медіаосвіти. Їх завдання – розвивати критичне мислення учнів, аналізувати отриману інформацію, бачити маніпуляції в новинах, рекламі, інтернеті, розрізняти фейки та правду.

  1. «Зіпсований телефон».

Важливо знати джерело інформації , як вона передається, як спотворюється в процесі передачі, упускається щось важливе.

  •  7 клас, різні варіанти підручників. Учні групами опрацьовують матеріал про письменника, знаходять матеріал в інтернеті, переглядають відео з навчального циклу «Енциклопедія».
  • Першоджерелом в літературі є текст. Можна запропонувати учням порівнювати текст  твору, його екранізацію, короткий зміст на сайтах.
  • Гра «Передай інформацію». Стають ланцюжком, один за одним, 7-10 учнів. Останній передає попередньому жестами якусь літературну інформацію. Так до першого. Потім порівнюють першоджерело і останню інформацію, відгадують твір, подію, персонажа, знаходять невідповідності, з’ясовують причину «збою».
  1. «Неповні новини». В сучасному інформаційному просторі високою є небезпека маніпуляцій. Нам можуть подавати неповну інформацію з метою приховати правду, важливе. Щоб переконатись у правдивості джерела варто дати відповідь на питання – хто? що?  де? коли? чому? яким чином? Такий принцип аналізу інформації можна використати і на уроках літератури, даючи відповідь на ці питання. Наприклад, під час вивчення біографії письменника.

6 клас. Біографія Джека Лондона. Інформація від учня : письменник був золотошукачем. Учні знаходять відповіді на питання хто? що?  де? коли? чому? яким чином? в підручнику. Таким чином підтверджують або спростовують даний факт.

  1. «Власне судження». Часто інформацію людина подає спираючись на власні вподобання, ставлення до події, людини. Тому інформація може спотворюватись.

Гра за казкою «Червоний Капелюшок». Учні поділяються на 4 групи. Їм пропонується розповісти цю історію з різних позицій:

  • Телеканал «Вовк-ТБ», що захищає права вовків
  • Газета «Казкове королівство», що прославляє подвиг лісорубів
  • Радіопередача «Я маю право», де гостя-юрист захищає права дітей, проти жорстокості батьків, що відправили дитину у ліс.
  • Випуск новин, в якому є «бегущая строка». Потрібно скласти текст такого рядка про події, що сталися в казці.

Потім учні аналізують результат кожної групи, чим відрізнялось в них трактування казки, чому.

  1. «Літературні фейки». Учням пропонується скласти новини (речення) по тексту. Іншим потрібно визначити – це фейк чи ні. Звертається увага на деталі в тексті (описи, одяг, роздуми, рухи, кольори, предмети). Щоб дати відповідь, діти звертаються до тексту. Таким чином заглиблюються в нього, дізнаються щось нове, те що пропустили, не помітили.
  2. Літературне телешоу  про життєві цінності після вивчення літературних творів
  3. Реклама літературного твору, персонажа, письменника….
docx
Додано
3 червня 2020
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку