Метеріал до уроку української літератури у 10 класі з теми "КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ сюжетної лінії повісті «У неділю рано зілля копала…» О.Ю.Кобилянської та сюжету балади «Коло га

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати знання учнів методом компаративного аналізу; розвивати творче тааналітичне мислення школярів; виховувати любов до краси рідного слова.

Перегляд файлу

Урок української літератури. 10 кл.

Семчук  Дарія Богданівна,

учитель української мови та літератури 

Чернівецького ліцею №3 медичного профілю

Чернівецької міської ради

 

КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ

сюжетної лінії повісті  «У неділю рано зілля копала…» О.Ю.Кобилянської 

та сюжету балади «Коло гаю в чистім полі» Т.Г.Шевченка 

 

Таблично-матрична опора

 

п/п

Особливість сюжетнокомпозиційної структури

О.Ю.Кобилянська

«У неділю рано зілля копала...»

(1908 р.)

 

Т.Г.Шевченко

«Коло гаю в чистім полі»

(1848 р.)

1.

Що лежить в основі твору.

Сюжет пісні «Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниці»

Сюжет пісні «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці»

2.

Жанр твору, його специфіка.

Соціально-психологічна повість  (прозовий твір).

Балада (віршований твір).

3.

Роздвоєність натури героя.

 

Гриць закохався у двох дівчат – Тетяну та Настку: «Обох я вас люблю, обидві ви однакові. Одна синьоока, друга чорнобрива... Одну брав би і другої не лишив би. Одну любив би, другу голубив би. Одну сватав би, з другою вінчався б». «Дві душі в нім. До Настки горнувся, а Тетяну любив...» «Нехай самі між собою зроблять лад, як котрій що не по душі...»

У козака Івана закохалися дві сестри. 

 

«А Іван, козак звичайний,

Обох їх не ганив, А лицявся то з тією,

То з другою любо...».

4.

Помста за зраджене кохання.

 

«Йому починено... Спить мертвецьким сном...  його затроєно... Під вікном найдено пляшку, а пастух бачив дівочу постать, як летіла лісом, якась чорноброва...»

«Заплакали, заридали... І пішли шукати

Трути-зілля, щоб Івана Завтра отруїти».

5.

Методи помсти зраджених дівчат.

 

Тетяна: «В неділю рано я зілля копала, в понеділок полокала..., в вівторок я зілля варила.., а в середу рано... я лихо убила... твоїм зіллям,

Мавро, з-під «Білого каменя...»

«Найшли зілля, накопали

І стали варити... Наварили

Йвана отруїли Й поховали коло гаю В полі на могилі».

6.

Наслідки помсти.

Тетяна: «...лихо в нім сховалося... Вже ніде лиха не буде!» 

Тетяна отруъла Гриця, а сама покінчила життя самогубством – втопилася.

«...сестри ходили

Щодень Божий вранці-рано

Плакать над Іваном, Поки самі потруїлись  Тим зіллям поганим».

7.

Алгегоричність.

 

 

 

«Там, де глибина царювала... стояв на поверхні блискучої води, притулившись до каменя, один великий цвіт червоного маку».

«А Бог людям на науку Поставив їх в полі

На могилі тополями...

Коло того гаю...».

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
27 червня 2018
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку