Методи дослідження для учнівських дослідницьких робіт . Великої Т. П.

Про матеріал
Методи дослідження – теоретичні та емпіричні (практичні) методи, оптимальне поєднання яких уможливлює досягнення мети та завдань дослідження. Для досягнення творчих завдань юний історик може використовувати різні методи дослідження, які можна поділити на три підгрупи: загальнонаукові, специфічноісторичні та міждисциплінарні. До загальнонаукових належать історичний, логічний і метод класифікації (систематизації). Особливо важливе значення в історичному дослідженні мають власне історичні методи: хронологічний, хронологічнопроблемний, проблемнохронологічний, синхронічний, діахронний (метод періодизації), порівняльноісторичний, ретроспективний.
Перегляд файлу

Методи дослідження, для учнівських науково-дослідних робіт

    Методи дослідження – теоретичні та емпіричні (практичні) методи, оптимальне поєднання яких уможливлює досягнення мети та завдань дослідження.

   Для досягнення творчих завдань історик використовує різні методи дослідження, які можна поділити на три підгрупи: загальнонаукові, специфічноісторичні та міждисциплінарні.

До загальнонаукових належать історичний, логічний і метод класифікації (систематизації). Особливо важливе значення в історичному дослідженні мають власне історичні методи: хронологічний, хронологічнопроблемний, проблемнохронологічний, синхронічний, діахронний (метод періодизації), порівняльноісторичний, ретроспективний.

Нерідко застосовується ще й метод актуалізації, коли історик намагається прогнозувати, давати практичні рекомендації на підставі «уроків історії».

Історик-дослідник використовує ще міждисциплінарні методи, які застосовуються фахівцями інших наук (статистичний, математичний, системноструктурний).

 Під час вивчення подій і процесів недавнього минулого, учасники яких ще живі, використовується також метод конкретних соціологічних досліджень (анкетування, опитування тощо).

Коли доводиться вивчати і враховувати настрої людей у здійсненні певних подій, історик використовує методи соціальної психології.

Проте тільки комплексне застосування різних методів, що відповідає темі та характеру дослідження, забезпечить успішне її засвоєння.

Науковий аналіз  та синтез, індукція та дедукція, порівняння, класифікація, проектування, теоретичне моделювання, з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, екстраполяція, аксиоматика, систематизація, абстрагування та конкретизація, уявний експеримент ,спостереження, бесіда, інтерв’ю, практичний експеримент-ось далеко неповний перелік методів ,які можна використовувати під час досліжень

Історичне дослідження може виконуватися в різних формах.

 Від форми залежить структура, побудова праці.

     Отже , можна зробити висновок, що завдання школи не лише дати учням певні знання, але й навчити їх використовувати; а в разі необхідності - творчо опрацьовувати.

  У зв'язку з цим проведення наукових досліджень у школі доцільно поєднувати з розвитком творчої особистості; воно має стати його кінцевим результатом.

         Список використаної літератури:

  1.                Баханов К.О. Іноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі: Монографія. - Запоріжжя : Просвіта, 2004.
  2.                Голованов С.О. Костирко С.В. Історія стародавнього світу. 6 клас. –  « Грамота » Київ — 2006.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Щерба Борис Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1848
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку