Методична розробка інтегрованого уроку-семінару у вигляді технологічної експедиції на тему: «Технологія виготовлення та оздоблення виробів із пряничного тіста»

Про матеріал
Інтегрований урок-семінар сприяє розвитку професійної самостійності учнів,поглибленню, закріпленню і систематизації знань, формуванню вмінь: - працювати із літературою, інтернет-джерелами в пошуку потрібної інформації; конспектувати, складати план виступу, презентації, виділяти головне З розробки можна дізнатися відповіді на питання: - Чому тісто називають пряничним? - Чому пряничні вироби, виготовлені заварним способом, довше залишаються свіжими, ароматними, не черствіють? - Чи є де в світі музей пряника? - Чи дозволяють Вам набуті знання і практичний досвід створити самим імпровізований музей пряника? - Чи може пряничний виріб бути повноцінним подарунком до Новорічно-різдвяних або інших свят? - Які операції включає технологічний процес виробництва пряників заварним способом на Решетилівському хлібозаводі? - Які навички і знання потрібні, щоб виготовити святковий пряничний будиночок? - Чи є якісь традиції у виготовленні пряничних виробів у пекарів Полтавщини? - Як оздобити пряничний виріб і звідки до нас прийшла технологія художнього розпису пряників (айсинг)? - Які є традиції в українського народу, пов’язані із виготовленням і даруванням пряників? - Всім відомий такий різновид друкованого пряника як «Тульський».А як виготовити друкований пряник «Решетилівка»? - Чому пряничні вироби набувають все більшої популярності не лише за кордоном (особливо в Європі), а й в Україні?
Перегляд файлу

                                      Міністерство освіти і науки України

                                           Департамент освіти і науки

                          Полтавської обласної  державної адміністрації

              ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей ім. І.Г.Боровенського»

 

                                           

                    

                                          Надія Самченко

Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична  розробка  інтегрованого уроку-семінару  у вигляді  технологічної     експедиції на тему: «Технологія виготовлення та оздоблення виробів із пряничного  тіста»

 

 

 

 

                                            

                                  

 

 

 

 

 

 

                                                Решетилівка 2021

 

 

 

 

 

Методична  розробка  інтегрованого уроку-семінару  у вигляді  технологічної     експедиції на тему: «Технологія виготовлення та оздоблення виробів із пряничного  тіста»                                                                                              Надія Самченко, викладач професійно-теоретичної підготовки ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського»

         1. Вступ

Знання, які отримують майбутні пекарі у професійно –технічному навчальному закладі, повинні мати не лише інформативний, а й технологічний характер,тобто, повинні подаватися у вигляді видів майбутньої професійної діяльності, а їх засвоєння здійснюватися на рівні творчого застосування у практичній діяльності.

      Майбутньому фахівцю потрібні як теоретичні знання, так і практичні навики,які безпосередньо пов’язані із формуванням професійних вмінь.Саме інтегровані уроки теоретичного і  виробничого навчання, інтеграція (об’єднання) яких відбувається навколо однієї теми, дозволяють забезпечити  певні особливості знань, зокрема, їх глибину. Під час проведення інтегрованих уроків учні не повторюють те, що їм відоме, а вдосконалюють, поглиблюють здобуті раніше знання. В єдину цілісну систему інтегрований урок поєднує загальна дидактична мета, від якої залежить вибір того чи іншого типу уроку , методики і форми його проведення.

    Інтегрований урок-семінар сприяє розвитку професійної самостійності учнів,поглибленню, закріпленню і систематизації знань, формуванню вмінь:

- працювати із літературою, інтернет-джерелами в пошуку потрібної інформації; конспектувати, складати план виступу, презентації, виділяти головне;       

- розвивати вміння технічно-грамотної мови, здатність аргументувати власну точку зору;

- вдосконалювати комунікативні якості при роботі в творчих групах над одним проблемним завданням;

- придбання учнями досвіду публічних виступів і обговорень, умінь повно відповідати на запитання, слухати інших і задавати обґрунтовані питання;

- розвиток професійної самостійності, творчості під час виконання практичних завдань.

      В процесі підготовки до семінару учні знаходять відповіді на запитання, заздалегідь підготовлені і видані їм викладачем та майстром:

- Чому тісто називають пряничним?

- Чому пряничні вироби, виготовлені заварним способом, довше залишаються свіжими, ароматними, не черствіють?

- Чи є де в світі музей пряника?

- Чи дозволяють Вам набуті знання і практичний досвід створити самим імпровізований музей пряника?

- Чи може пряничний виріб бути повноцінним подарунком до Новорічно-різдвяних або інших свят?

- Які операції включає технологічний процес виробництва пряників заварним способом на Решетилівському хлібозаводі?

- Які навички і знання потрібні, щоб виготовити святковий пряничний будиночок?

- Чи є якісь традиції у виготовленні пряничних виробів у пекарів Полтавщини?

- Як оздобити пряничний виріб і звідки до нас прийшла технологія художнього розпису пряників (айсинг)?

- Які є традиції в українського народу, пов’язані із виготовленням і даруванням пряників?

- Всім відомий такий різновид друкованого пряника як «Тульський».А як виготовити друкований пряник «Решетилівка»?

- Чому пряничні вироби набувають все більшої популярності не лише за кордоном (особливо в Європі), а й в Україні?        

   Семінар проводиться у вигляді представлення результатів роботи технологічної експедиції. Учасники технологічної  експедиції - це учні групи, розподілені на малі групи по 2-3 особи (творчі групи). Кожна група самостійно або за допомогою викладача (чи майстра) ознайомлює учасників інших груп і всіх присутніх на семінарі з результатами проведеної  ними технологічної експедиції, презентує своє творче завдання у вигляді комп’ютерної презентації, практичного завдання (наприклад,пряничного будиночка, художньо-розписаних пряників, друкованого пряника «Решетилівка» і інш.).

    Семінар закінчується майстер-класом для гостей по айсингу (художньому розпису пряників), в ролі модераторів (тренерів) виступають учні, які найбільш успішно, заздалегідь, опанували техніку розпису пряників на індивідуальних уроках виробничого навчання під керівництвом викладача спецтехнології та  майстра виробничого навчання.      

      

  2.Учасники технологічної експедиції повинні:

- Вивчити загальну технологічну схему та окремі етапи технологічного процесу виготовлення пряників заварним способом на Решетилівському хлібозаводі, відзняти на відеокамеру відеоролики окремих етапів технологічного процесу;

- підготувати цікаві презентаційні матеріали з відео- та фотоматеріалів про виготовлення та оздоблення пряничних виробів;

- відтворити технологію виготовлення друкованого пряника «Решетилівка» та виготовити його у виробничій пекарській лабораторії  ліцею;

- виготовити пряничний будиночок та оздобити його, використовуючи новорічно-різдвяні мотиви;

- освоїти техніку розпису пряників;

- виготовити пряники різної форми та різної ваги для проведення майстер-класу на уроці-семінарі;

- оформити експозицію виставки із святкової пряничної випічки для імпровізованого Музею пряника, підготувати гіда з числа більш підготовлених  учнів;

- презентувати свої дослідження, доробки учасникам семінару.

Викладач та майстер виробничого навчання надають творчим групам, окремим учням консультативну та практичну допомогу на всіх етапах підготовки до семінару.

 

3.Для реалізації мети уроку-семінару учням необхідно узагальнити і систематизувати знання, вдосконалити практичні навики з теми «Приготування виробів із пряничного тіста». Творчим групам учнів провести дослідження і виконати практичні завдання з таких проблемних питань:

- «Польське місто Торунь - прянична столиця Європи» (творча група «Європейці»);

- «Технологія  виробництва  пряників нарізних заварним способом на Решетилівському хлібозаводі»(творча група «Виробничники»);

- «Відродження традицій пряничної справи при виготовленні друкованого пряника «Решетилівка»»(творча група «Краєзнавці»);

- «Айсинг-мистецтво художнього розпису виробів з пряничного тіста» (творча група «Художники»);

- «Освоєння технології виготовлення та художнього розпису пряничного будиночка» (творча група «Пекарі-архітектори» );

- Підготувати за декілька днів до семінару святково оздоблені пряничні вироби для створення експозиції імпровізованого музею під гаслом «Магія новорічно-різдвяних свят» (творча група «Виставковий всесвіт»);

- Підготувати учнів  до участі в майстер-класі по айсингу в якості тренерів з числа тих, хто досконало оволодів технікою художного розпису пряників білково-рисувальною масою (творча група «Модератори»);

- «Використання пряників в народних звичаях та календарних святах» (творча група «Етнографи»);

- Виготовити буклети - інструкції, в яких  по крокам описати проведення художнього розпису пряничних заготовок айсингом, майстру виробничого навчання перед проведенням майстер-класу провести інструктаж, показати прийоми художнього розпису та інструменти, матеріали, які для цього будуть використовуватися;

- Провести  майстер-клас з художнього розпису пряників, використовуючи заздалегідь випечені пряничні заготовки.

4. План уроку-семінару

Інтегровані предмети: Технології, спецтехнологія пекаря, виробниче навчання.

Тема програми: « Виготовлення борошняних кондитерських виробів»

Тема уроку: «Приготування та оздоблення виробів із пряничного тіста»

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок.

Вид уроку: семінар у вигляді технологічної експедиції

Форма організації навчальної діяльності:

  • робота в малих групах;
  • метод навчальних проектів;
  • майстер­-клас.

Методична мета:

  • ознайомлення присутніх на уроці з методикою проведення семінару у вигляді технологічної експедиції;
  • вдосконалення навчального процесу шляхом інтеграції теоретичного та виробничого навчання;

Мета уроку:

Осівітня: узагальнення і систематизація, поглиблення знань з теми, відтворення та застосування набутих знань у практичній діяльності, закріплення знань, формування та вдосконалення вмінь, практичних навичок.

Розвиваюча: розвивати пізнавальну та творчу активність учнів, критичне мислення; розвивати  комунікативність, навички колективної роботи у творчих групах, навички творчої пошукової діяльності, професійної самостійності; формування вмінь роботи з інформаційними джерелами, навичок складання планів виступів; вдосконалювати навички технічно-грамотної мови, уміння аргументувати власну точку зору.

Виховна: виховувати культуру навчально-виробничого процесу, почуття відповідальності за результати своєї роботи та роботи творчої групи; виховувати прагнення до успіху, ініціативу та творчість, сумлінність, усвідомлене відношення до навчання; придбання соціального досвіду публічних виступів і обговорень, умінь повно відповідати на запитання, слухати інших і задавати обґрунтовані питання.

Міжпредметні зв’язки: з сировиною і матеріалами, устаткуванням хлібопекарського виробництва, інформаційними технологіями, з діловою активністю, математикою, українською мовою, географією, художньою культурою.

Елементи активізації уроку: робота в творчих групах, навчальна проектна діяльність, презентація власних досліджень на загал, інтеграція теорії та практики, використання регіонального компоненту, проведення майстер-класів.

Комплексно-методичне забезпечення: презентаційні матеріали викладача та учнів; відеоролики, відзняті на виробництві та взяті  з інтернету; тістові заготовки з пряничного тіста, випечені для художнього розпису на майстер-класі, корнетики з різнокольоровою цукровою глазур’ю; виставкові готові пряничні вироби для імпровізованого музею пряника; буклети для майстер-класу. 

 

                                         Порядок проведення уроку

 

1. Організаційна частина:

- перевірка присутності та готовності учнів на уроці;

2. Повідомлення теми і цілей уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності  учнів:

- викладач та майстер знайомлять учнів з методами організації навчальної діяльності, які будуть застосовані в ході уроку;

- пояснення значущості отриманих на уроці знань і умінь для майбутньої професійної діяльності;

- ознайомлюють з системою контролю та оцінювання знань

4. Відтворення та корекція опорних знань учнів:

- за допомогою мультимедійної презентації відбувається відтворення раніше вивченого матеріалу за темою;

- корекція знань, шляхом повторення та роз’яснення;

- фронтальне бліц-опитування за допомогою методу «Мозкова атака»

5. Презентація досліджень окремих творчих груп технологічної експедиції:

- творча група «Європейці» -презентують дослідження за темою «Польське місто Торунь-прянична столиця Європи»;

- творча група «Виставковий світ» - презентують експозиції виставки виробів учнів групи (імпровізований музей) з художнього розпису пряничних виробів «Магія Новорічно-різдвяних свят»;

- творча група «Виробничники» - презентують дослідження з теми «Технологія виробництва пряників заварним способом на Решетилівському хлібозаводі»;

- творча група «Краєзнавці» - презентують дослідження з теми  «Відродження традицій пряничної справи при виготовленні друкованого пряника «Решетилівка»;

- творча група «Художники»  презентують дослідження з теми «Айсинг – мистецтво художнього розпису виробів із пряничного тіста»;

 - творча група «Пекарі-архітектори» презентують дослідження та практичну роботу по виготовленню пряничного будиночка.

6. Проведення майстер-класу по художньому розпису пряничних виробів:

- майстер-клас проводить  творча група «Модератори», з числа учнів групи, які найбільш успішно освоїли техніку художнього розпису пряників на уроках виробничого навчання та в позаурочний час;

 - заздалегідь випікаються заготовки для художньго розпису майстром виробничого навчання разом з учнями групи.

7. Підбиття підсумків (проводиться методом  дебрифінгу)

Учні і гості відповідають на запитання:

  • Чи може пряничний виріб бути повноцінним новорічно-різдвяним подарунком?
  • Що включає поняття «айсинг»?
  • Яку нову інформацію, практичний досвід Ви отримали на уроці?
  • Чи будете Ви випікати і розписувати пряники вдома для своїх рідних, близьких, друзів?
  • Чи задоволені Ви власною роботою на уроці?
  • Щоб б  Ви змінили, якщо  Вам прийшлося готуватися до цього уроку знову?
  • Чи змогли б Ви уже навчати художньому розпису пряників інших?

8. Оцінювання, мотивація оцінок.

9. Домашнє завдання:

- допрацювати звіти технологічних експедицій;

- підготувати матеріали для сайту ліцею та електронної бібліотеки;

- розробити рецептури, ескізи та макети святкової випічки з пряничного тіста до Дня Святого Валентина

 5. Короткий зміст уроку

Після привітання з учнями та колегами, перевірки присутності  та готовності учнів до уроку, викладач та майстер виробничого навчання  повідомляють тему, мету уроку, мотивують навчальну діяльність учнів, наголошуючи на значущості отриманих на уроці знань для майбутньої професійної діяльності. Після цього за допомогою мультимедійної презентації викладача  відбувається відтворення та корекція  опорних знань учнів, шляхом повторення раніше вивченого матеріалу за темою, роз’яснення, фронтальне бліц -опитування за допомогою методу «Мозковий штурм».

 

Зміст окремих слайдів презентації викладача (демонструються на екрані)

Відкритий інтегрований урок-семінар з теми «Технологія виготовлення виробів із пряничного тіста»

Мета: узагальнення і систематизація,поглиблення знань  з теми, відтворення і застосування здобутих знань, навичок у практичній діяльності, оволодіння інноваційними технологіями у пекарській справі, розвиток професійної самостійності учнів

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань, умінь,навичок

Вид уроку:семінар у вигляді технологічної експедиції

 

Пряники - це вироби з пряничного тіста з приємним  солодким смаком, ароматом прянощів і порівняно м’якою консистенцією

Назва «пряник» (або пряжник,пряженик)- походить від способу приготування цього борошняного виробу у печі. Пряження- один з етапів виготовлення пряників,коли різьблену дошку для них обмазували олією (щоб не пригорали і не прилипали). Усім відомий вислів був практично втрачений, але залишився у казках, наприклад, у казці «Колобок» є такі слова: «Я по засіку метений, я з борошна печений»

Залежно від способу приготування тіста пряникові вироби поділяють на сирцеві і  заварні

Залежно від форми та вмісту начинки сучасна пекарська промисловість випускає такі пряники:

  • без начинки штучні нарізні або формові;
  •  з начинкою штучні нарізні або формові;
  •  пряники типу заварної ковриги різної форми з начинкою і без начинки

 

Залежно  від  вмісту цукру пряникове тісто має три різновиди:

  • медове тісто;
  • цукрове (без меду);
  • медово-цукрове

 

Залежно від вигляду поверхні пряникові  вироби поділяються на:

  • глазуровані;
  • неглазуровані;
  • друковані (їх ще називають друкарські або печатні);
  • розписні(оздоблені  із застосуванням художнього розпису).

 

Запитання  до уроку семінару, видані учням заздалегідь (сформовані викладачем таким чином, щоб спонукати їх самостійно шукати відповіді у ході технологічної експедиції):

  • Чому тісто називають пряничним?
  • Чому пряничні вироби, виготовлені заварним способом, довше залишаються свіжими і ароматними ?
  • Чи є десь у світі Музей пряника?
  • Чи дозволяють  Вам набуті знання і практичний досвід створити свій імпровізований Музей пряника та презентувати його відвідувачам?
  • Чи може пряничний виріб  стати повноцінним подарунком?
  • Які операції включає технологічний процес виробництва пряників  заварним способом на  Решетилівському хлібозаводі?
  • Чи було популярним пряничне мистецтво в давнину на Полтавщині?
  • Які існують сучасні технології у оздобленні пряничних виробів?
  • Які є традиції в українського народу, пов’язані  із даруванням пряників?
  • Всім відомий такий різновид друкованого пряника як «Тульський».А як виготовити друкований пряник «Решетилівка»?
  • Чому пряничні вироби набувають все більшої популярності не лише у країнах Європи, а й в Україні?

      Викладач: пам’ятаєте, одним з питань для проведення технологічної експедиції було таке: «Чи є десь у світі Музей пряника?». Творча група  «Європейці», до складу якої входили учні Яненко Оля та Притиск  Тетяна,  провели дослідження з цього питання і зараз представлять його результати у вигляді мультимедійної презентації (на екрані слайди презентації, які представляють учасники творчої групи  «Європейці».  Торунь-всесвітньо  відома прянична столиця Польщі)        

Короткий зміст слайдів:

Торунь-місто  на півночі Польщі, розташоване на річці  Висла. Це місто-батьківщина Миколи Коперника.Історична частина міста належить до списку всесвітньої спадщини. Торунь може похизуватися багатьма історичними визначними місцями, історія яких розпочинається ще в часи хрестоносців. Є серед цих визначних місць і всесвітньо відомі, а саме - знамениті торуньські пряники, або як їх тут ще називають перники.

      

 

І назвали ці пряники «катажинками»…

Колись дуже-дуже давно торуньські хрестоносці вершили напади на Прусію та Литву, вони привезли з собою з Таліна вродливу дівчину Катажину. Після того, як вона не відповіла на почуття рицарю, її помістили у місцевий монастир. З приводу того, що  Торунь був містом торговим і в ньому завжди вистачало різних спецій і продуктів, Катажина зайнялася випічкою. Її пряники відрізнялися приємним смаком, незвичайною пухкістю та екзотичним ароматом. Тевтонський рицар, вперше скуштувавши пряники, був вражений «на повал», і наказав він називати ці пряники «катажинками»..І з тих пір пряники-катажинки стали невід’ємною частиною історії Торуня. І без їх смаку неможливо уявити собі прогулянку по цьому надвіслянському  містечку.

 

Живий Музей пряника в Торуні

Торуньські пряники - це бренд не менш відомий, ніж тульські пряники. І дивно було б, якщо в Торуні не було  б музею пряників. І дійсно він є! Але…Музей пряників в Торуні -музей лише за назвою. Тут не проводять пряничних досліджень, не збирають експонати і не відкривають виставки, присвячені історії пряників. Тут пропонують відвідувачам на деякий час стати пекарями і створити свої особисті торуньські пряники під керівництвом професіоналів-пекарів, одягнених у середньовічні костюми, використовуючи при цьому старовинні рецепти та інструменти.

 

Торуньський Музей пряника-єдина в Європі діюча і повністю робоча пекарня

Такий інтерактивний музей, розташований в старому місті,є єдиною в Європі повністю робочою, старовинною пекарнею. Історичні інтер’єри пекарні, здається, увібрали в себе аромати імбиру, кардамону і різних спецій. А магазинчик при живому музеї пряників

продає розмаїття пряників, виготовлених по різним рецептам, які можна скоштувати безпосередньо в пряничному кафе.

 

Торуньські пряники-своїми руками…

Відвідувачам музею також демонструють усі інгредієнти, спеції, прянощі, що використовуються при виготовленні пряників, житнє борошно, цукати,  корицю, кардамон, гвоздику, горіхи, перець і, звичайно ж , мед. Потім дають уже готове пряничне тісто і пропонують вибрати самим форму для майбутнього пряника. Її потрібно змастити олією і заповнити тістом, потім старанно утрамбувати тісто у форми. Після цього форма ставиться у піч і через деякий час вже  торуньський пряник, виготовлений самими відвідувачами, готовий.

 

Викладач: Уже в 2016 році, для українців  відкритий безвізовий режим в’їзду в країни Євросоюзу, до яких відноситься і Польща. Отже,ми тепер можемо не лише почути про Торуньський музей пряника і побачити його на фото презентацій, а й побувати там. Але всім бажаючим потрапити в європейські країни потрібно отримати біометричний паспорт. Комп’ютерні технології надають нам унікальну можливість побувати в польському місті Торунь та музеї пряників, ознайомитися з технологією виготовлення торуньських пряників не чекаючи отримання біометричного паспорта. Я, разом із творчою групою «Європейці», запрошую вас вже зараз відвідати всесвітньо відомий, інтерактивний музей пряника в польському місті Торунь (на екрані захоплююча відео екскурсія в старовинну пекарню польського музею пряника в Торуні, де відвідувачам не лише розповідають про інгредієнти, спеції, технологію виробництва пряника, а й дають можливість самим виготовити торуньський пряник, вибрати форму для нього, використати

старовинне пекарське устаткування).

 Викладач: давайте оплесками подякуємо учнів творчої групи «Європейці « за плідну роботу! А тепер ми будемо відповідати разом на питання: «Чи дозволяють вам знання та практичний довід створити власний,імпровізований музей пряника?» (Учасники групи «Виставковий світ»,керівники гуртка «Пекарський всесвіт» викладач спецтехнології  та майстер виробничого навчання представляють окремі вироби, композиції з  власноруч виготовлених пряничних виробів в імпровізованому , по-новорічному оформленому музеї.

Експозиція імпровізованого музею під загальною назвою «Магія новорічно-різдвяних свят», представляє собою художньо розписані, медові пряники у формі ялинок, сніжинок і сніговіків, Дідів Морозів, різних звірів, птахів, різдвяних  подарункових чобітків). 

 

 Викладач: одним із завдань технологічної експедиції було ознайомлення з технологічним процесом виготовлення пряників із пряничного тіста заварним способом на нашому базовому підприємстві - Решетилівському хлібозаводі . Ми побували там, відзняли на відео всі етапи технологічного процесу, прийняли участь в ньому. Наш випускник, переможець Обласного конкурсу «Кращий пекар 2012» Олександр Береза, допоміг змонтувати відзнятий відеоматеріал , перетворивши його в навчальний фільм і зараз учасники творчої групи «Виробничники» -  Юрченко Жанна та Тагірова Настя представлять вам його зі своїми коментарями  (на екрані дослідження творчої групи «Виробничники» у вигляді відеоролика, в якому відзняті    всі етапи виробництва пряників із заварного пряничного тіста у кондитерському цеху Решетилівського хлібозаводу .Відеоролик без звуку, в оригіналі заважав виробничий шум від працюючого устаткування в цеху, тому озвучують його самі учениці, початок кожного нового етапу виробничого процесу у відеоролику підписаний).   

                                                                                                                            

  Викладач: давайте оплесками подякуємо за роботу не лише учасникам творчої групи,а й відео оператору-учениці 1 курсу Шоляк Євгенії, і нашому випускнику, золотому медалісту Березі Олександру, майстру зміни кондитерського цеху Чеверденко О.О.!!! Завдяки вашій колективній , творчій роботі ми побачили результати справжньої технологічної експедиції, а відеоролик можна буде                    використовувати в навчально-виробничому процесі при вивченні відповідної теми.                       

  Викладач: великий український поет Тарас Григорович Шевченко говорив: «Чужому навчайтесь, свого не цурайтесь».

Наступна творча група «Краєзнавці» проводила дослідження з питань традицій пекарів Полтавщини та Решетилівщини у виготовленні  пряничних виробів, зустрічалися зовраменко І,В.,  технологом Решетилівського хлібозаводу, розпитували у неї про рецептуру пряника друкованого «Решетилівка», який у 80-роки виготовлявся підприємством. Відшукали різблену дерев’яну  форму для цього пряника, провели разом з майстрами виробничого навчання  декілька пробних випічок.І нам  вдалося відтворити технологію виготовлення пряника «Решетилівка», правда поки що у пекарській виробничій лабораторії ліцею. Отже,  результати своєї технологічної експедиції представляє творча група «Краєзнавці» - це Переходько Надія та Яценко Інна (на екрані мультимедійна презентація,яку коментують учениці,а потім демонструють власноруч виготовлені друковані пряники «Решетилівка» та дають їх скоштувати учням і гостям).

Викладач: А тепер запрошуємо творчу групу  «Краєзнавці» представити своє дослідження.

Короткий зміст слайдів (демонструється на екрані)

Презентація дослідження та практичної  роботи творчої групи «Краєзнавці» з теми

«Відродження традицій пряничної справи решетилівських пекарів при виготовленні пряника друкованого «Решетилівка»

Виконали учениці 2 курсу РПАЛ, професія «Пекар,лаборант ХБА»

Ще віддавна майстри вміли випікати пряники різних форм і видів. Пряники відрізнялися за складом, могли бути з начинкою і без неї. Називалися вони «вирізні», «друковані» і  «лепні».

Особливо славилися друковані пряники, що вимагали від майстрів чималої праці. Їх виготовляли за допомогою форм, які вирізали з дерева, частіше використовували березу або грушу. Після тривалої просушки деревини на дощечках із акуратністю вирізали різні картинки або надписи.  Так і виникла назва «друковані» або «друкарські».

 

Про тульський друкований пряник уперше згадувалось в 1685 році у Писцевій книзі. Спосіб створення друкованого пряника не застарів і досі, а  в решетилівському магазині  «Кулиничі» і зараз можна придбати пряник «Тульский», виготовлений на Дніпропетровському хлібокомбінаті.

 

Але чому в Решетилівці і «Тульский»? Полтавщина здавна славиться пряничною справою. В Краєзнавчому музеї Полтави і досі зберігається Земський каталог, в якому вміщено більше ніж 200 видів пряників, які виготовляли у давнину на Полтавщині. Був час, коли кожний, хто приїздив у гості в Решетилівку, віз із собою додому як гостинець, сувенір або подарунок друкований пряник «Решетилівка», виготовлений майстрами пекарської справи на Решетилівському хлібозаводі.

 

Можливо, решетилянам вже прийшов час повернутися до забутого смачного пряничного мистецтва? Ми зустрілися  технологом  Решетилівського хлібозаводу Овраменко Іриною Вікторівною та їншими працівниками підприємства, що колись виготовляли ці пряники . З їх  допомогою відтворили рецептуру та технологію пряника «Решетилівка», віднайшли дерев’яну дощечку-форму, провели декілька пробних випічок і випекли  друкований пряник «Решетилівка» в лабораторії ліцею. Ось як це було.

 

Спочатку підготували сировину для виготовлення пряника.

Тісто готували заварним способом. Для цього в казан  поміщаємо воду, цукор, мед і варимо до певної щільності. Щільність сиропу визначаємо взявши пальцем його краплинку  і розсунувши її. Повинна вийти ниточка.

 

Готовий сироп проціджують,охолоджують до температури 80-90 oC,

До охолодженого сиропу додаємо борошно і замішуємо тісто до однорідної консистенції, щоб не було грудочок.

 

Тісто охолоджуємо до температури 25-27оС, вкладаємо його на розробний стіл, всередині робимо заглиблення і в нього додаємо решту сировини, передбаченої рецептурою. Тісто ретельно проминаємо до отримання однорідної маси за консистенцією і кольором.

 

Розробка тіста. Готове медово-цукрове тісто розкочують у пласт,  завтовшки 5-6 мм, розрізають його на прямокутники. У промащену дерев’яну форму кладемо один прямокутний пласт і добре втискуємо його за допомогою качалки. Посередині пласта накладаємо повидло і розрівнюємо його майже до краю пласта. Край пласта змащують яйцем і накривають іншим пластом  тіста та добре притискають, щоб вони між собою міцно склеїлись. Виймають обережно з форми і викладають на промащений металевий  лист для випікання.

 

Випікають пряники 10-12 хвилин при температурі 160-180 оС, а потім допікають 8-10 хвилин при температурі 200оС. Пряники потрібно випікати у дуже гарячих печах для отримання виразного малюнку, а потім допікати при нижчих температурах, щоб тісто не було сирим.

 

Приготування глазурі

В каструлю поміщаємо білок яйця, сік лимону і всипаємо цукрову пудру. Все добре перемішуємо до тих пір, поки маса не стане однорідною, без грудочок пудри.

 

Глазурування. Після охолодження  друкованих пряників їх покривають тонким шаром звареної цукрової глазурі, яка допомагає зберігати аромат і свіжість пряника і додає йому красивий вигляд і приємний, з легкою кислинкою, смак.

 

У Полтаві останнім часом стали неабияк популярними так звані «друкарські» пряники. Вони яскравим оздобленням приваблюють покупців, хоч і не дешеві. На цих пряниках зображені визначні місця Полтавщини, краєвиди Полтави. Медові ласощі ручної роботи  з’являються все в більшій кількості в магазинах, на ярмарках, на місцевих ринках. В Полтаві відкрито декілька спеціалізованих пекарень-магазинів.

   

Сподіваємось, що в недалекому майбутньому і решетилівські пекарі будуть радувати односельців і гостей містечка друкованими пряниками «Решетилівка».

 

Викладач:ось так, не лише в Торуні вміють виготовляти друковані пряники!  Нашим дослідникам-краєзнавцям вдалося відтворити забутий рецепт, відродити технологію і виготовити свій рідний пряник «Решетилівка»! Давайте оплесками подякуємо творчій групі «Краєзнавці» та їх наставникам! 

    Викладач: останнім часом все частіше ми чуємо слово «айсинг», дуже популярною стала і айсинг-технологія, тобто, технологія художнього розпису виробів з пряничного тіста.Чому саме пряники розписують і дарують на свята в Європі? Тому, що вироби з пряничного тіста довго не черствіють, мають триваліший термін зберігання у порівнянні з іншими борошняно-кондитерськими виробами. .А ще тому, що проявивши фантазію і творчість, освоївши зовсім нескладні прийоми декорування айсингом, можна створити свій індивідуальний, неповторний шедевр пекарського мистецтва. Що ж таке айсинг і  звідки ця мода на розписні пряники прийшла до нас?  На ці питання нам дасть відповідь творча група «Художники» у складі Кущ Ані та Зоба Костянтина, представивши своє дослідження і результати практичної роботи ( на екрані окремі слайди презентації,що супроводжуються коментарем учасників групи).

 

Короткий зміст слайдів:

Проблемне запитання: «Чи у кожного є шанс оволодіти  айсинг-технологією?»

 

Айсинг-Що це таке?

Поняття «айсинг» вживається в 2 значеннях,а саме:

- «айсинг»-білково-рисувальна маса;

«айсинг»-технологія – тобто, оздоблення випічки білково-рисувальною масою (айсингом, глазур’ю). У дослівному перекладі з англійського айсинг перекладається як глазур, повна назва «королівська глазур» (Royal Jcing). Айсинг прийшов до нас з Англії, де кондитери при дворі монарших осіб прикрашали таким чином торти. Айсинг- це маса для малювання і створення їстівних прикрас на основі білка і цукру.

 

Айсинг буває різним по складу та консистенції, а також в залежності від призначення:

  • контурний декор;
  • повітряні прикраси;
  • ліплення виробів

Види айсингу в залежності від його консистенції:

  • Пластичний - використовується для ліплення прикрас і створення мережив. Помічником в цьому разі будуть слугувати силіконовий килимок для айсинга і молди(силіконові форми).Маса поміщається в основу ,злегка підсушується,акуратно виймається і декоративно вкладається на торт. Пластичний айсинг за своїм складом  ближче до мастики.
  • Класичний айсинг -більш рідка маса, яка наноситься безпосередньо на кондитерські вироби або декор, виконується на трафареті, а після застигання деталі складаються у фігурки, але вони мають крихку структуру.

Рецепт класичного айсингу:

Рецепт айсингу ,насправді,неймовірно простий.

Вам знадобиться:

- цукрова пудра -150 г;

- сирий яєчний білок-1шт;

- лимонний сік-1 ч л

З цього складу виходить доволі великий об’єм маси, якого вистачить для оздоблення 1 кг пряників. Погодьтеся, будь-яка випічка виглядає набагато привабливіше і апетитніше з таким декором , як айсинг.

Процес приготування айсингу

Як приготувати айсинг?Розглянемо по крокам!

- Потрібно відділити білок від жовтка. Слідкувати за тим, щоб навіть найменша краплиночка жовтка не попала у мисочку із білком. Якщо вже таке трапилось - краще взяти інше яйце і почати все  спочатку;

- Збити білок венчиком або міксером на невеликій швидкості. Не потрібно збивати його в пухку піну, треба всього лише  розмішати до однорідної маси;

-Невеликими порціями додавати просіяну цукрову пудру, не перестаючи збивати масу;

-В кінці влити лимонний сік, який надасть глазурі присмаку і блиску

Чи у кожного є шанс оволодіти айсинг-технологією?

Королевська глазур(айсинг) здається чимось нймовірним і Вам страшно навіть спробувати її зробити? Не треба боятися, скористайтесь класичним рецептом. Зверніть увагу на деякі ньюансиі побачите - приготування айсингу виявиться дуже легким.

Кольори айсингу

Айсинг (глазур) можна зробити кольоровою, скориставшись харчовими барвниками. Для цього весь приготовлений  об’єм слід розділити на декілька частин і в кожну частину додати бажаний відтінок. Харчові барвники бувають з різними властивостями, різним ступенем  інтенсивності. Тому слід додавати колір поступово, потрошку, добре вимішуючи масу. Обов’язково скористайтеся інструкцією, надрукованою на упаковці!

 

Цукрова пудра

Приготування айсингу можливе лише з цукровою пудрою - цукор тут не підійде, тому,що він не встигає розчинятися і це робить масу важкою. Більш того, цукрову пудру перед використанням слід просіяти, збагативши при цьому киснем.

Регулювання консистенції

Ми самі можемо регулювати щільність маси:

-якщо збили масу занадто сильно і  отримали надмірно рідкою - слід просто додати цукрової пудри;

-якщо ж глазур вийшла занадто щільною - її важко буде видавлювати з кондитерського мішка. В такому випадку слід додати до неї яєчний білок

Зберігання айсингу

Для художнього розпису пряників не готуйте  відразу багато глазурі, достатньо однієї порції. Якщо ми не використали всю масу зразу, можна зберігати її у щільно закритому контейнері протягом 3-5 днів.Запам’ятайте! На повітрі глазур швидко твердіє!

Лимонна кислота - при необхідності такий компонент глазурі можна замінити лимонною кислотою

Оздоблення пряників айсингом

Професійні пекарі - кондитери створюють з айсингу справжні витвори мистецтва. Недарма його називають королівською глазур’ю. Прикрашені айсингом вироби  справді гідні королів. Покриття глазур’ю пряників відмінний початок для тренувань на шляху в оволодінні мистецтва айсинга. Малюнки можуть бути як самими простими, так і ускладненими з великою кількістю мілких деталей. Айсинг для пряників може бути двох видів:

- м’які піки(для контурів і малюнків);

-  консистенція  густої сметани(для заливки)

Для оздоблення виробів використовуємо пакетики-зипери. Якщо не зможете знайти такі пакетики - скористайтесь звичайними, тільки целофан повинен бути щільним і в той же час  м’яким, щоб пакетик не розірвався, коли будемо видавлювати айсинг на пряники.

Як прикрашати випечені заготовки айсингом?

Якщо Ви хочете повністю залити поверхню пряника глазур’ю - треба нанести контур по краях пряника , дати підсохнути і залити решту площі м’якою масою, злегка похитуючи пряник для більш рівномірного шару заливки. Контур буде стримувати її, не даючи розтікатися. Потрібно використовувати насадки з тонким контуром (або у мішечках з айсингом прорізати малесенький отвір), щоб нанести тонкі лінії і узори.

 

Ми розповіли  Вам про айсинг: що це таке , як його приготувати і як ним оздоблювати.

Ми спробували і у нас вийшло!

Пробуйте і Ви і, притримуючись нескладних правил,  Ви також зможете створювати неперевершені шедеври пекарського мистецтва!!!

У Вас обов’язково все вийде!

Бажаємо успіху! 

 

Викладач: у  запитаннях, які ви отримали для підготовки до сьогоднішнього уроку-семінару було й таке «Чи може виріб з пряничного тіста бути повноцінним подарунком?». І огляд експозиції  нашого імпровізованого музею з власноруч виготовленими і оздобленими виробами з пряничного тіста дозволяє нам усім дати стверджувальну відповідь. Кому б не хотілося отримати у  подарунок пряник - ялинкову прикрасу, пряник-ялинку або пряник-діда мороза, оздоблених вишуканими білими чи кольоровими мереживами з білково-рисувальної маси? Але найвишуканішим подарунком з пряничного тіста, буде все ж таки,  пряничний будиночок. Так званий «пряничний будиночок» – це вершина пряничного мистецтва та моделювання з пряничного тіста, а також з художнього розпису пряничних виробів. Для виготовлення пряничного будиночка потрібно не лише досконало оволодіти пряничною технологією, а й добре  знати математику , креслення, треба правильно провести заміри стін, даху,основи, виготовити макет з картону. Навіть найменша похибка у вимірах при виготовленні макету, може зіпсувати архітектурне пряничне диво. Слід обережно, не розтягуючи, переносити вирізані за трафаретом тістові заготовки на листи для випікання. Потім потрібно точно підібрати рецептуру для айсинга відповідної густини, який буде використовуватися для скріплення всіх елементів пряничного будиночка. Отже, своє  дослідження і практичну роботу представляють Хайсанова Кристіна та Кушнір Каріна, учасники творчої групи «Пекарі-архітектори» (на екрані презентація творчої групи, в якій представлені всі етапи виготовлення пряничного будиночка. А їх власноруч виготовлена практична  робота - двоповерховий ,по-новорічному оздоблений  пряничний будиночок з фігурками різдвяного вертепу, господарями - це родзинка експозиції  імпровізованого музею власноруч виготовлених пряничних виробів учнями та їх наставниками).

           Короткий зміст слайдів (демонструється на екрані)

«Технологія виготовлення пряничного будиночка»

 Творча група «Пекарі-архітектори»

 Виконували учениці 2 курсу РПАЛ: Хайсанова Кристина, Кушнір Каріна

 Професія «Пекар, лаборант»

 

 

 

   Проблемне питання: «Чи може будиночок, виготовлений з пряничного тіста, бути повноцінним подарунком до Новорічно-різдвяних свят?»

  Ключові слова: айсинг, будиночок, глазур, дах, двері, макет, пряник, пряничне тісто.

Сировина для пряничного будиночка, виготовленого із пряничного       імбирного тіста

На пряничне тісто:

300 г рідкого меду

4 яйця

250 г цукру

2 ч. л. меленого імбиру

2 ч. л. меленої кориці

500 г вершкового маргарину

2 кг борошно пшеничного вищого ґатунку «Новопокровського»

2 ч. л соди харчової (негашеної)

1 пакетик ванільного цукру.

 

                 Для приготування айсингу (цукрової глазурі)

Рідкий айсинг (для розмальовування елементів пряничного будиночка)

1 білок

0.5 ч. л. лимонного соку

150 г цукрової пудри

Густий айсинг (для з’єднання між собою окремих елементів пряничного будиночка)

1 білок

0.5 ч. л. лимонного соку

200 г цукрової пудри

 

 Виготовлення макету для пряничного будиночку

 Для виготовлення пряничного будиночка спочатку виготовляється макет з картону. Малюємо і вирізаємо основу, на якій буде кріпитися будиночок (основа повинна бути більшою за нижню частину будиночка. Потім дві бокові деталі  стіни (30х20.5 см), дві деталі даху (30х15см), одну стіну з фронтоном, дверима та трьома вікнами. Стіна являє собою п’ятигранник, висота будинка по центру складає 30см. Торцева стіна будиночка схожа на центральну, але без вікон і дверей. Лавочка, ялинки, сніговики виготовляються окремо.

 

  Приготування пряничного тіста 

  Тісто готуємо на водяній бані заварним способом. В ємність,  яка знаходиться на водяній бані, додаємо рідкий мед, маргарин, цукор, яйця. Чекаємо поки утвориться м’яка однорідна маса. Додаємо корицю, імбир, соду та одну третю частину всього борошна. Все ретельно перемішуємо. Знімаємо з водяної бані, даємо остигнути. В охолоджену масу додаємо решту борошна, ванільний цукор, апельсинову цедру і ставимо на 25-30хв в холодильник

                                                                                                                                                Розробка тіста. Після відлежування в холодильнику, починаємо розробляти тісто. Загальну масу ділимо на шматки по кількості елементів пряничного будиночка. Кожний шмат розкачуємо в пласт певної товщини (приблизно 3мм) і за допомогою трафаретів макета вирізаємо заготовки на стіни, дах, двері. Кожну тістову заготовку вкладаємо для випікання на металевий, заздалегідь прогрітий і притрушений борошном лист.

 

 Випікання. Випікаємо кожний фрагмент будиночка (в залежності від розміру) 12-15хв при температурі 160-180 градусів по Цельсію. Заготовки потрібно добре пропікати, інакше будиночок може при збиранні зруйнуватися.

  

 Приготування айсингу (цукрової глазурі). В каструлю поміщаємо білок яйця,  сік лимону і всипаємо цукрову пудру. Все добре перемішуємо до тих пір, поки маса не стане однорідною без грудочок пудри. Готова глазур з ложки стікає повільно. Масу поміщаємо у різні чашечки з харчовими барвниками і підфарбовуємо у різні кольори. Потім із пергаментного паперу (а краще із щільних поліетиленових пакетиків),  робимо кульочки, кінчик кульочка  підрізаємо ножицями.

 

 Художній розпис пряничного будиночка. Глазур’ю з різних кульочків розписуємо двері, вікна, дах, основу. Білої густої глазурі повинно бути більше, тому що нею обводять всі шви будиночка та верх даху. Будиночок, виготовлений до Новорічно-різдвяних свят, розписуємо в тонах, характерних для зими.

 

Пакування пряничного будиночка. Будиночок пакуємо в прозорий папір-слюду, зав’язуємо зверху яскравою стрічкою, кріпимо до неї вітальну листівку.

 

Пряничний будиночок своїми руками - відмінний подарунок до Нового року або Різдва!

Пряничний будиночок може бути гарним новорічно-різдвяним подарунком як для дітей, так і для дорослих або для всієї родини.

 

  Бажаємо успіху у виготовленні новорічного пряничного подарунка своїми руками! Вітаємо всіх з Новорічно-Різдвяними святами!

 

Викладач: а ще було у вас запитання про традиції українського народу випікати і дарувати пряники на релігійні свята. Про деякі ми вам зараз розкажемо (розповідь супроводжується демонстрацією слайдів мультимедійної презентації).                                                                                                        

Викладач: Пряники було прийнято дарувати на Прощену неділю, яка припадала на останній день Масляниці, перед початком Великого посту. Цього дня, за християнським звичаєм, ходили «прощатися» - просити одне в одного вибачення за всі заподіяні образи. Візити супроводжувалися  піднесенням пирогів і чималих пряників (від 2 до 5 кг). Хочу , щоб і ви не забували про цю добру традицію! Вмійте вибачатися та умійте прощати!  

                                     

Викладач: Продовжуючи тему, про українські традиції, пов’язані із виготовленням та даруванням пряників, хочу розказати вам про етнографічну студію на Диканщині  «Лялину світлицю», якою завідує Олена Щербань. Вчитель історії за освітою, вона багато зусиль прикладає, щоб зберегти і відродити традиції українського народу. Олена проводить  етнографічні фестивалі, майстер-класи по приготуванню традиційних та обрядових українських страв, випічки. На ці дійства приїздять гості не лише з Полтавської області, а й з усієї України. Це такий фестиваль як «Варись, варись борщику у глиняному горщику» і інші. Щороку напередодні новорічних свят «Лялина світлиця» запрошує на майстер-клас по виготовленню «миколайчиків» - обрядового медового печива-пряників , що випікається напередодні 19 грудня, Свята святого Миколая .Ми з вами можемо зараз побувати на такому майстер-класі знову ж таки за допомогою ком’ютерних технологій! (на екрані відео- ролик майстер-класу у «Ляліній світлиці» в Опішні від Олени Щербань, в якому вона вчить замішувати тісто на медове печиво у глиняному, опішнянському посуді, формувати пряники за допомогою металевих виємок у формі жінки-барині, вершників на коні, підфарбовувати вирізані тістові заготовки буряковим соком, щоб червоні були як кров.Потім ці медові пряники вона випікає у звичайній селянській печі,  готує білкову глазур , за допомогою паперового корнетика  розписує ,охолоджені після випікання, медові «миколайчики» і розповідає , кому їх слід дарувати ).  

                                                                         

Викладач: на сьогоднішньому уроці ми дізналися, як виготовляються пряники торуньські, решетилівські нарізні і друковані, опішнянські обрядові «миколайчики», як виготовити пряничний будиночок, як прикрасити пряничні вироби айсингом, відвідали наш імпровізований музей пряничних виробів. Гадаю, все це надихнуло вас на створення чогось подібного власними руками? Передбачаючи таке  ваше творче натхнення від побаченого, ми підготувались  заздалегідь. Майже тиждень випікали медові пряники різних форм і розмірів, які ви зараз будете оздоблювати. Майстер-клас по художньому розпису пряників проведуть для вас майстер виробничого навчання  та творча група «Модератори», до якої входять учні групи, що найбільш успішно освоїли техніку художнього розпису пряників під час підготовки до семінару. Вони ваші консультанти і тренери (майстер виробничого навчання проводить інструктаж, демонструє інструменти, устаткування, матеріали, зразки розписаних пряників .Після цього учні-тренери розносять по столах, за якими сидять учні та гості, спеціальні куль очки з отворами, наповнені білою та різнокольоровою білково-рисувальною масою, роздають еталони (зразки розписаних пряників)  та заздалегідь випечені заготовки пряників для розпису, всі приступають до роботи).                                                                      

Проведення майстер-класу: Випечені пряничні заготовки з однаковою  завзятістю та наполегливістю, ентузіазмом і творчістю розписували і дорослі колеги, що прийшли на відкритий урок, і учні. Всі оздоблені під час майстер-класу пряники були упаковані в яскраву, новорічну упаковку, зав’язані різнобарвними стрічками і подаровані тим, хто їх розписував. Це для того, щоб втілювали в життя отриманий на відкритому уроці та майстер-класі практичний досвід.  

         

 

 

              Підбиття підсумків уроку: відбувалося у вигляді дебрифінгу, по типу опитування у телевізійних шоу «Відкритий мікрофон». Викладач  ходила по аудиторії з мікрофоном і зверталася з питаннями як до учнів, так і до гостей. Більшість запитань були також на екрані, поруч з питаннями були фото учнів, зроблені під час підготовки до семінару та випікання і оздоблення пряників. Все це сприяло створенню сприятливого мікроклімату, пожвавленню в аудиторії.   

            

  Учні і гості відповідають на запитання:

  1. Чи може пряничний виріб бути повноцінним новорічно-різдвяним подарунком?
  2. Що включає поняття «айсингу»?
  3. Яку нову інформацію, практичний досвід  Ви отримали на уроці?
  4. Чи будете Ви випікати і розписувати пряники вдома для своїх рідний, близьких, друзів ?
  5. Чи задоволені Ви власною роботою на уроці?
  6. Що б Ви змінили, якщо Вам прийшлося б готуватися до цього уроку знову?       
  7. Чи змогли б Ви уже бути тренером по художньому розпису пряників, тобто, навчати інших?  

 

                                                                 

Оцінювання і мотивація оцінок: Викладач оголосила оцінки, вмотивувавши їх. Найвищі бали отримали учасники творчих груп, які представляли свої дослідження, виконували практичні завдання. Дякуючи їм за плідну і творчу роботу, викладач назвала цих учнів співавторами уроку, помічниками викладача і майстра. Були також оцінені найбільш активні учні , що проявили себе під час під час актуалізації опорних знань у вигляді  «Мозкового штурму». 

                                                    

Домашнє завдання:

  • доопрацювати звіти технологічних експедицій;
  • кожній творчій групі підготувати матеріали для сайту  та електронної бібліотеки ліцею;
  • розробити разом з  викладачем спецтехнології рецептури, ескізи, а при необхідності, макети святкової випічки до Дня святого  Валентина

 

Домашнє завдання було дифференційованим, з урахуванням міжпредметних зв’язків, а саме:

  • доопрацювати звіти технологічних експедицій;
  • скласти опорні конспекти до окремих питань , що вивчалися на уроці;
  • підготувати матеріали для сайтів ліцею, «Решетилівка», регіональних сайтів по місцю проживання учнів, використовуючи фото, зроблені під час  проведення Декади пекарів, відкритого уроку з метою популяризації професії, залучення випускників на навчання;
  • розробити рецептури,ескізи і макети святкової випічки з пряничного тіста до Дня Святого Валентина.                                                                     

 

Коли закінчився відкритий урок - і дорослі, і діти покидали навчальний кабінет окрилені успіхом, у піднесеному настрої, а ще з відчуттям того, що мистецтво художнього розпису пряничних виробів доступне всім. Цьому сприяла і доброзичлива атмосфера, створена автором уроку і по-новорічному прикрашена аудиторія з красунями-ялинками у різнокольорових  кульках, дощику, намисті, також мерехтіння гірлянд , аромат імбирно-пряничної випічки, що йшов від експозиції виставки імпровізованого музею, створеного своїми руками під час Декади пекарів учнями та їх наставниками.                                                         

Викладач:  До нових зустрічей!До нових творчих проектів!

                      Урок закінчено!На все добре!До нових зустрічей!

Список використаних джерел:

  1. Горпинко Т. «Технологія приготування їжі», Журнал «Профтехосвіта» №5, травень 2011.
  2. Лисюк Г.М. «Технологія борошняних кондитерських і хлібобулочних виробів»: Навчальний посібник, - Суми:ВТД «Університетська книга», 2009;
  3. Ростовська В.С., Новікова О.В. «Технологія виробництва борошняних кондитерських виробів». Навчальний посібник – К.: «Ліра-К», 2009
  4. Шаповалова З. «Приготування виробів із пряничного тіста» Журнал «Профтехосвіта» №6, червень 2014
  5. Шорохова О. «Інтегрований урок як засіб досягнення цілісної системи знань» Журнал «Профтехосвіта» №4, квітень 2015

6. Самченко Н.М.. «Інноваційний проект з теми: «Інтегроване навчання як засіб досягнення цілісної системи знань учнів та запорука успішного опанування професії , соціальної адаптації , високої конкурентноспроможності  і професіного зростання» ( на прикладі вивчення теми «Технологія виготовлення та оздоблення виробів з пряничного тіста»)

     

 

 

 

 

 

1

 

 

doc
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
1208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку