« Проведення конкурсів фахової майстерності в умовах дистанційного навчання та змішаного навчання»

Про матеріал
Конкурси професійної майстерності серед учнівської молоді є прикладом інтеграції (поєднання) теоретичної та практичної підготовки, вдосконалення практичних навичок у поєднанні з творчістю та прагненням до успіху. Такі конкурси серед учнів проводяться з метою підвищення інтересу учнів до поглибленого вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки і оволодіння навичками трудових прийомів, виявлення талановитих, обдарованих учнів. Даний матеріал містить методичні рекомендації по проведенню конкурсів фахової майстерності в онлайн режимі при дистанційному навчанні
Перегляд файлу

« Проведення конкурсів фахової майстерності в умовах дистанційного навчання та змішаного навчання»           

                                                                   Підготувала  Самченко Н.М.

                                                    голова  методоб’єднання

«Пекар, лаборант ХБА»,

викладач спецтехнології вищої категорії,

«Викладач-методист»

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурси професійної майстерності серед учнівської молоді є прикладом інтеграції (поєднання) теоретичної та практичної підготовки, вдосконалення практичних навичок у поєднанні з творчістю та прагненням до успіху.

 Такі конкурси серед учнів проводяться з метою підвищення інтересу учнів до поглибленого вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки і оволодіння навичками трудових прийомів, виявлення талановитих, обдарованих учнів

 Основними завданнями конкурсів фахової майстерності серед учнів ПТНЗ є:

 - стимулювання професійного самовдосконалення учнівської молоді;

- розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;

- моніторинг рівня професійної підготовки учнів;

- підвищення рівня викладання спеціальних дисциплін, виробничого навчання

   Конкурс професійної майстерності- це форма трудового змагання, найбільш ефективний метод демонстрації своїх здібностей, впровадження передових прийомів і методів праці, нового технологічного устаткування, прогресивних технологій, підвищення рівня професійної підготовки, виявлення кращих індивідуальних, або ланкових показників або підвищення інтересів до професії та її популяризації.

 Зазвичай такі конкурси проходять в 2 етапи: теоретичний та практичний.

Теоретичний тур включає тестові завдання для декількох ключових предметів професійно-теоретичної підготовки, для кожного з цих спецпредметів окремо у вигляді тестових завдань .

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний тур включає декілька завдань, виконання яких може відбуватися в різні дні конкурсу, за програмою стандарту та тематичну  творчу роботу учнів.До практичного туру виходять ті учні,які набрали найбільшу кількість балів у теоретичному турі.

 

 

 

 

Конкурсантки повинні були самостійно підготувати окремі компоненти сировини, посуд, устаткування, організувати своє робоче місце, приготувати опару( якщо виріб виготовлявся опарним способом), замісити тісто, слідкувати за процесом бродіння тіста, проводити обминки,визначити готовність тіста і приступити до його розробки і формування ,оздоблення виробів, провести процес розстойки тістових заготовок  та випікання в пекарських печах, презентувати готові вироби, інструкційні картки ,за якими вони виготовлялися

При виконанні практичних  завдань враховувалось: організація  робочого місця, спецодяг, дотримання правил безпеки праці, підготовка сировини, замішування тіста, формування виробів, посадка на листи та випікання, презентація виробів.

Конкурси фахової та професійної майстерності є яскравим прикладом інтеграції професійної теоретичної та практичної підготовки, однією з ефективних форм стимулювання потреби в оновленні професійних знань, творчого пошуку як учнів, так і ї наставників.

 

Позитивною рисою є те, що в процесі підготовки до таких конкурсів задіяний весь педагогічний та учнівський колектив методоб’єднання з певної професії. Це створює творчу атмосферу, що дозволяє реалізувати учню отримані знання у своїй професійній діяльності, прагнення до успіху,  накладає певну відповідальність за виконання робіт, забеспечує можливість не тільки виявити фахові знання, професійну компетентність, а й загальну ерудицію, ділові якості особистості конкурсанта.

        А чи можна організувати і якісно провести конкурс профмайстерності, коли навчання відбувається в умовах дистанційного навчання,коли учні перебуваютьна карантині вдома? Ми спробували це зробити і у нас вийшло на радість нам – педагогам наставникам, нашим учням,а також їх батькам, яких їх дітки, а наші учні порадували своїми вміннями,фаховою майстерністю у виготовленні великодньої випічки.Наближаються Великодні свята 2021  року,тому ми порахували доречним  поділитися з Вами, читачами «На урок» своїм досвідом і сподіваємося, що наш досвід стане Вам у нагоді при проведенні подібних онлайн-конкурсів в умовах дистанційного та змішаного навчання

 

 Онлайн -конкурс професійної майстерності "Моя пасочка найкраща 2020" серед учнів 1-го курсу ДНЗ"Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського" - як приклад комунікації між учнями та педагогами в умовах карантину та дистанційного навчання.

Незважаючи на те,що всі ми зараз знаходимося на карантині і навчальний процес відбувається у формі дистанційного навчання,методоб'єднання з професії "Пекар,лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу" в постійному пошуку інтенсифікації комунікації між нашими учнями та педагогами м/о, їх мотивації,творчого підходу до навчання ,зацікавленості в результатах навчання ,впровадження" педагогіки успіху". Одним з методів такої роботи став онлайн-конкурс "Моя пасочка найкраща 2020", що відбувався дистанційно цілий тиждень ,напередодні Великодня, в умовах постійної комунікації викладача та майстра виробничого навчання із здобувачами освіти в інтернет-групі,створеній у "Вайбері", який є прикладом інтеграції теоретичного навчання з предметів профтехциклу та виробничого навчання. Всього в конкурсі прийняли участь 18 юних пекарів-першокурсників (з 24 учнів цієї навчальної групи) ,за умовами якого вони знайомилися з великодніми народними традиціями,технологіями виготовлення та оздоблення пасок,з традиційними та оригінальними рецептурами на паски, переглядали презентаційні матеріали,відео майстер-класи ,підготовлені викладачем та майстором виробничого навчання,прийняли участь у пробних випічках напередодні Великодня,адаптували рецептури ,перерахувавши їх складові відповідно до своїх умов і можливостей.Потім виготовили паски вдома ,надіславши фотозвіти, відео про всі етапи технологічного процесу ( починаючи з тістоведення до презентації готових пасок)....І нарешті презентували свої пасочки, створивши тематичні великодневі композиції.До фіналу вийшли 15 юних пекарів-першокурсників,які зайняли відповідні місця та стали переможцями в певних номінаціях.

Підведення підсумків та визначення переможців в онлайн-конкурсі професійної майстерності серед учнів 1-го курсу ДНЗРПАЛ з професії "Пекар,лаборант ХБА" "Моя пасочка найкраща 2020"

Розглянувши надіслані фото- та відеоматеріали,виконання всіх умов конкурсу,голосування за кожного з учасників у соцмережах , журі ,у складі членів методоб'єднання з професії "Пекар,лаборант" (голова Самченко Н.М. -зав.кафедрою з професії) визначило переможців конкурсу та окремих номінацій:

1 місце:

Базавлук Євгенія

Величко Каріна

Морозова Анастасія

2 місце:

Ярова Дарина

Бондарчук Марія

Лисак Анастасія

Авраменко Альона

3 місце:

Біленко Наталія

Михайлик Дарина

Куряча Марина

Дзерин Ліна

4 місце:

Лежавська Даша

КомпанієцьСаша

Плужник Катя

Коземчук Віка

Всі ці учні будуть нагороджені грамотами

             Подяки за участь отримають такі учні:

Гришко Яна

Головня Владислав

Дядик Діана

Крім того,були визначені і переможці в окремих номінаціях.

В номінації "Пекар-новатор" перемогла Базавлук Євгенія за застосування при випіканні своїх пасок не лише традиційних,а й сучасних, інноваційних технологій,зокрема,пасок краффінів,проявила високий рівень технологічної грамотності ,сфотографувавши всі етапи своєї роботи від підготовки сировини до випікання пасок і презентації готових виробів,а ще -спекла найбільшу кількість пасок,оздобила і представила на онлайн-конкурс.

В номінації "Краща великоднева композиція 2020" :

1місце -Бондарчук Марія ,

2 місце -Біленко Наталія

Дякуємо всім учасникам конкурсу,вашим мамам,бабусям,рідним,друзям,які допомагали вам ,підтримували вас лайками!!!Окрема подяка вашему наставнику -Ірині Вікторівні Овраменко,яка допомагала вам і під час вибору і розробки рецептур, пробних випічок,і під час виконання вами конкурсних робіт!!!Всі переможці і учасники конкурсу отримають оцінки за урок №80 з "Технології хлібопекарського виробництва" відповідно до своїх результатів цього конкурсу ,а також оціночки з виробничого навчання!

Вітаємо переможців,які зайняли призові (з 1по 4 ) місця -вони отримають грамоти щойно закінчиться карантин!

А ще дуже позитивним моментом цього заходу є не лише можливість перевірки та оцінювання здобутих з даної теми знань,вдосконалення практичних навичок,вміння презентувати себе і свою роботу ,а й те,що отримані знання і практичні навики наші учні зразу ж змогли застосувати у своїй практичній діяльності, виготовивши для себе і своєї родини найкращі (тому що виготовлені своїми руками) пасочки!!!

P/S: представлені в цій статті фотоматеріали -це лише невелика частина тих,що були надіслані нам (майстру в/н та викладачу спецтехнології) під час проведення цього заходу! Бажаємо успіхів і натхнення нашим колегам у виборі і застосуванні ефективних форм і методів дистанційного навчання!!!

Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

Возможно, это изображение (1 человек)

 

Возможно, это изображение (1 человек)

Возможно, это изображение (1 человек)

Возможно, это изображение (1 человек)Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

 

 

 

 

 

 

Возможно, это изображение (1 человек)Возможно, это изображение (1 человек)Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

 

 

 

 

 

 

Возможно, это изображение (1 человек)Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Возможно, это изображение (1 человек)

Возможно, это изображение (1 человек)

 

 

 

 

 

 

 

 

Нет описания фото.Нет описания фото.

 

 

 

Нет описания фото.

 

 

 

 

 

 

 

Нет описания фото.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку