Метод проектів
(вчитель англійської мови Матвєєва Н.П.)
Передмова:
ЖАГА
Метод проектів вирішує як найменше наступні завдання школи:
Метод проектів:
Вперше у вітчизняній педагогіці актуальність цієї проблеми вивчав О. Макаренко, який в результаті своєї новаторської педагогічної діяльності дійшов висновку про проектування особистості як суб'єкта педагогічної праці. Таку думку не раз висловлював В. Сухомлинський, багатогранну педагогічну спадщину якого проймає ідея проектування людини. Визначення суті проектування як педагогічного явища є досить складним, бо надзвичайно складними і багатоцінними є система проектування і сам педагогічний процес. Саме слово "проект" у перекладі з латинської мови означає "кинутий уперед, задум, план" тощо.
Проектування в загальному його розумінні - це науково обґрунтована побудова системи параметрів майбутнього об'єкта чи якісно нового стану існуючого проекту прототипу передбачуваного або можливого об'єкта стану чи процесу. Проектування - особливий тип інтелектуальної діяльності, відмінною особливістю якої є перспективна орієнтація, практично спрямоване дослідження.
Німецький педагог А. Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки ("Lernen mit Kopf, Herz und Hand"), тобто осмислення самостійно добутої інформації здійснюється через призму особистого відношення до неї і оцінку результатів в кінцевому продукті.
Великою перевагою проектної діяльності є вміння, які набувають учні, а саме:
Метод проектів - педагогічна технологія, зорієнтована не на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і набуття нових (часто шляхом самоосвіти). Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному середовищі.
Мета методу проектів у процесі вивчення англійської мові:
Приклад: проект «Школа» надає можливість:
Вчителю необхідно організувати роботу таким чином, щоб учні навчалися:
Перспективність досвіду полягає в тому, що наряду з великою кількістю різноманітних технологій, їх створення – нагальна необхідність, викликана вимогами часу, розвитком суспільства, та певними змінами в суспільних відносинах, «Метод проектів», при правильному використанні, вдало доповнює педагогічні технології, які сприяють становленню особистості школяра, як суб’єкта діяльності та соціальних відносин.
Результативність: проектна діяльність надає можливість учню:
1. отримати можливість розвитку власної ініціативи, духу. вільних творчих пошуків.
2. формування в учнів наукового світогляду, ґрунтовних знань, розвитку здібностей, логічного мислення.
3. досконаліше досліджувати проблемні питання. А значить набувати певний досвід і підвищувати свій рівень знань.
Провідна педагогічна ідея досвіду – «Метод проектів» - це можливість для кожного школяра безперервно та послідовно розвиватися та вчитися (само розвиватися) на шляхах засвоєння таких цінностей , як майстерність, інтелектуальність та творчі здібності
Досвід пропонує систему роботи педагогів з дітьми щодо формування життєвих компетенцій вихованців шляхом використання «Методу проектів».
Рекомендації щодо впровадження досвіду.
Досвід має практичне значення і рекомендується для впровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів за умов: