МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НОВГОРОД – СІВЕРСКЕ МЕДИЧНЕ УЧИЛЩЕ
Методична розробка практичного заняття з англійської мови
за професійним спрямуванням
для студентів II курсу, відділення Сестринська справа
«Стоматологія»
Підготувала викладач
іноземних мов
Довгорук Л.П.
Розглянуто на засіданні циклової
комісії гуманітарних та
соціально-економічних
дисциплін
Протокол № 4 від 19.12.2018
Голова ЦК /В.Г.Олійник/
2018
Тема: Стоматологія.
Граматичний матеріал: Питальні займенники.
Цілі заняття:
Практичні:
Освітні:
Розвиваючі:
Виховні:
Очікувані результати:
Завдяки даному заняттю студенти здобудуть наступні практичні навички та вміння:
Тип заняття – комбіноване практичне заняття з німецької мови.
СХЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТТЯ
І. Початок заняття. Привітання зі студентами. Організаційний момент.
ІІ. Бесіда викладача з черговим студентом.
ІІІ. Проведення фонетично – мовленнєвої розминки.
ІV. Перевірка домашнього завдання: зауваження, рекомендацій та коментарії оцінок.
V. Основний етап заняття:
тренувальних вправ.
подані вирази.
VI. Підведення підсумків заняття.
VII. Пояснення домашнього завдання.
VIII. Прощання.
ОБЛАДНАННЯ:
Контролююча програма, роздатковий матеріал, мультимедійна система, підручник з граматики німецької мови О.М. Постнікова 2006, Настаченко В.М.., Гринюк Г.А. Німецька мова: Навчальний посібник для студентів медичних навчальних закладів,1999.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Початок заняття. Привітання зі студентами. Організаційний момент.
L. – Guten Tag, meinе liebe Freundе! Ich freue mich Sie widerzusehen. Bitte, setzen Sie sich!
* Студенти вітаються з викладачем.
L. – Bereiten Sie sich für den Unterricht vor. Wir beginnen unsere praktische Aktivität.
II. Бесіда викладача з черговим студентом.
L. – Wer hat heute Gruppendienst?
* Черговий студент доповідає викладачу про присутність в групі та необхідну інформацію (якщо є потреба).
L. – Gut, danke.
ІІІ. Проведення фонетично – мовленнєвої розминки.
Мета: ввести студентів в середовище спілкування німецькою мовою.
Методичний прийом: бесіда викладача з групою; обговорення приказок.
L. – Sie sind schön heute, nicht wahr?
Sie sehen gesund und frisch aus.
Ich hoffe, dass unsere Arbeit fruchtbar und produktive wird.
* Студенти доповідають про себе .
L. – Es gibt einige Sprichwörter, die sehr eng mit unserem Thema verbunden sind. Sehen Sie an die Tafel, bitte!
* На дошці написані приказки:
1. „Mit Philosophie stillt man Zahnweh nie.“
2. „Wer nicht beißen kann, muss die Zähne nicht zeigen.“
L. – Bitte, notieren Sie diese Volksmünder in ihre Hefte und wir werden ihre Bedeutungen besprechen.
* Студенти разом з викладачем обговорюють значення приказок.
IV. Перевірка домашнього завдання: зауваження, рекомендації та коментарії оцінок викладача.
L. – Schon ist die Zeit ihre Hausaufgaben nachzuprüfen.
* Викладач опитує студентів, робить необхідні зауваження та коментує отримані студентами оцінки.
V. Основний етап.
5.1. Повідомлення теми та мети заняття:
L. – Also, unser Thema ist „Die Stomatologie“.
Unsere Aufgabe für heute ist darüber zu sprechen. Natürlich, lernen wir die neuen Wortverbindungen. Dann bilden wir Dialoge zum Thema. Danach arbeiten wir an der Grammatik (Interrogativpronomen) und machen wir die Übungen.
5.2. Попередня розмова зі студентами з теми.
L. – Jetzt haben wir ein Gespräch über die Stomatologie. Was können Sie darüber erzählen?
* Студенти висловлюються.
L. – Schön, Sie haben Recht. Die Stomatologie hat ihre Besonderheiten.
5.3. Введення та фонетичне відпрацювання нового лексичного матеріалу.
L. – Bevor wir zu den folgenden Aufgaben übergehen, lernen wir den neuen Wortschatz.
Die Zähne – зуби.
gesunde Zähne;
erkrankte Zähne;
Die Zähne gehören zu den Hartgebilden des menschlichen Organismus. Sie zerkleinern und verarbeiten die Nahrung.
Das Zahnmark – зубна пульпа.
Das Zahnmark befindet sich im Innern des Zahnes.
Gebiss – зуби.
das menschliche Gebiss;
das tierische Gebiss;
die Zähne bilden das Gebiss.
Das Zahnbein – дентин.
Das Zahnbein wird vom Zement überzogen.
Das Zahnbein enthält keine Zellen.
Das Zahnbein hat Eigenschaft eines Polsters.
Der Zahnschmelz - зубна емаль.
Der Zahnschmelz besteht aus Schmelzprismen.
Der Zahnschmelz besitzt eine hohe Elastizität.
Der Schneidezahn – різець.
der mittlere Schneidezahn;
der seitliche Schneidezahn;
Der Eckzahn – очний зуб, ікло.
Es gibt vier Eckzähne.
Der Backenzahn – малий кутній зуб, пре моляр.
In jedem Kiefer gibt es vier Backenzähne.
Der Mahlzahn – великий кутній зуб, моляр.
Es gibt zwölf Mahlzähne.
* Викладач зачитує вирази разом з прикладами, звертаючи увагу на фонетично-виразну вимову; проводить фронтальне та індивідуальне відпрацювання студентами виразів; далі викладач звертає увагу студентів на вірне вживання нових словосполучень в реченнях – прикладах;студенти перекладають подані вирази та приклади ,і записують їх в щоденники.
5.4. Закріплення нових лексичних виразів. Виконання лексико – тренувальних вправ.
Мета: вдосконалювати навички самостійної роботи студентів.
Методичний прийом: індивідуальна робота.
L. – Jetzt müssen Sie einige Übungen machen, um die neuen Wörter zu praktizieren.
1. Wählen Sie die passende Übersetzung für Komposita mit “Zahn- “ als Bestimmungswort.
die Zahnwurzel |
зубна емаль |
der Zahnhals |
зубна дуга |
das Zahnmark |
дентин |
das Zahnhartgewebe |
опорний апарат зуба |
der Zahnschmelz |
шийка зуба |
der Zahnhalteapparat |
корінь зуба |
der Zahnbogen |
зубна пульпа |
das Zahnbein |
тверда тканина зуба |
2.Ersetzen Sie folgende Wörter durch Synonyme.
das Zahnbein |
bestehen aus |
die Ablagerung |
die Zähne |
sich zusammensetzen |
nennen |
das Gebiss |
das Gebiet |
bezeichnen |
die Abrasion |
Der Bereich |
das Dentin |
* Студенти працюють над отриманими завданнями і після доповідають.
L. – Wunderbar! Vielen Dank!
5.5. Монологічне мовлення.
Мета: вдосконалювати монологічне мовлення студентів.
Методичний прийом: індивідуальна робота.
L. – Arbeiten Wir weiter an dem monologischen Sprechen. Bitte, sagen Sie worin besteht die Funktion der Zähne.
Die Funktion der |
Die Nahrung zu zerkleinern |
Zähne besteht darin…... |
Die Nahrung zu verarbeiten |
* Студенти письмово складають монологи і презентують їх. Викладач коментує помилки.
L. – Abgemacht!
5.6. Попередні висловлювання студентів щодо граматичного матеріалу.
L. – Wir müssen noch einige grammatische Regeln lernen, aber zuerst sagen Sie mir, bitte, was kennen Sie über Interrogativpronomen.
* студенти висловлюються.
L. – Es geht! Vielen Dank!
5.7. Пояснення граматичного матеріалу.
L. – Sehen Sie besonders aufmerksam!
* Викладач пояснює граматичний матеріал, використовуючи мультимедійну систему.
Interrogativpronomen
Wer? |
Хто? |
Was? |
Що? |
Welcher? Welches? |
Який? Яке? |
Welche? Welche? |
Яка? Які? |
Was für ein? |
Що за? ( який? яке?) |
Was für eine? |
Що за? ( яка?) |
Was für? |
Що за? (які?) |
Відмінювання питальних займенників wer, was.
N |
wer? |
хто? |
was? |
Що? |
G |
wessen? |
чий?чия?чиє? |
wessen? |
Чий?чия?чиє? |
D |
wem? |
кому? |
----- |
|
A |
wen? |
кого? |
was? |
Що? |
Wer kommt heute? Хто сьогодні прийде?
Bei wem wohnst du? У кого ти живеш?
Was ist das? Що це?
! Питальні займенники welcher?, welches?, welche?, welche? Відмінюються як означений артикль.
Welches Datum haben wir heute? Яке сьогодні число?
Was für ein вживається, коли питають про властивості, якість, ознаку невідомого предмета чи явище.
Was für ein Buch liest du? Що за ( яку) книгу ти читаєш?
5.8. Опрацювання тa закріплення граматичного матеріалу.
L. – Und unsere letzten Aufgaben . Machen wir die Übungen, um die Grammatik zu praktizieren. Antworten Sie.
Übung 1.
1.Was für Gebilde sind die Zähne? |
a) die Knochen;
|
|
b) die Hartgebilde des menschlichen Organismus;
|
2.Was ist die Aufgabe der Zähne? |
а) die Nahrung zerkleinern;
|
|
b) die Nahrung verarbeiten;
|
3.Woraus besteht der Zahn? |
a) die Zahnkrone; |
|
b) die Zahnwurzel;
|
|
с) die Zahnbein; |
|
e) die Zahnzement;
|
4.Wo liegt das Dentin? |
a) im Innern des Zahnes;
|
|
b) im Bereich der Zahnwurzel; |
|
с) im Gebiet der Zahnwurzel;
|
5.Was besitzt der Schmelz? |
a) eine hohe Elastizität; |
|
b) eine geringe Zugsfestigkeit; |
6.Aus wieviel Zähnen besteht das menschliche Gebiss? |
a) aus 32 Zähnen; |
|
b) aus acht Schneidezähnen;
|
|
с) aus vier Eckzähnen;
|
|
d) aus acht Backenzähnen; |
|
e) aus zwölf Mahlzähnen;
|
7.Wann entsteht die Abtragung der Zahnhartsubstanz? |
a) im Laufe der Gebrauchsperiode; |
|
b) beim Kauvorgang;
|
8.Worauf sind die Abrasionen zurückzuführen? |
a) auf die Schleifkraft der Nahrung; |
|
b) auf die Verunreinigung der Nahrung; |
|
с) auf die Kontakte der Zähne untereinander; |
* Студенти усно виконують вправу.
VI. Підведення підсумків заняття. L. – Sie haben heute schön gearbeitet. Vielen Dank! Ziehen wir die Bilanz.
* Студенти підводять підсумок заняття.
VII. Пояснення домашнього завдання .
* Викладач пояснює домашнє завдання.
L.- Sie müssen die neuen Wörter lernen, an der Grammatik arbeiten und die Erzählung über Stomatologie bilden.
VIII. Прощання.
L. – Auf Wiedersehen! Beste Grüße an alle!
* Студенти прощаються з викладачем
Список використаної літератури:
3.Настаченко В.М.., Гринюк Г.А. Німецька мова: Навчальний посібник для студентів медичних навчальних закладів. - К.: Товариство « Знання », КОО, 1999.- 257с.
1