16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Методична розробка тренінгу на тему: «Техніка пошуку роботи»

Про матеріал
Методична розробка тренінгу на тему: «Техніка пошуку роботи». Мета: формувати навички цілеспрямованого та активного пошуку роботи, підвищити шанси учнів-випускників коледжу на знаходження у майбутньому бажаної роботи; розвивати творчі здібності, вміння аналізувати інформацію, робити висновки; формувати впевненість у своїх силах, віри у здійснення мрій.
Перегляд файлу

БЕРДЯНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ КОЛЕДЖ

БЕРДЯНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТРЕНІНГУ

НА ТЕМУ:

«ТЕХНІКА ПОШУКУ РОБОТИ»

Розробив методист коледжу

Костюкович Вікторія Володимирівна

 

 

 

 

Бердянськ, 2018


Тренінг

Тема: «Техніка пошуку роботи»

Мета: формувати навички цілеспрямованого та активного пошуку роботи, підвищити шанси учнів-випускників на знаходження у майбутньому бажаної роботи (на хороше працевлаштування); розвивати творчі здібності, вміння аналізувати інформацію, робити висновки; формувати впевненість у своїх силах, віри у здійснення мрій.

Задачі:

  1.     конкретизувати бажання учнів щодо майбутньої роботи;
  2.     зробити перші кроки в її пошуках;
  3.     проаналізувати плюси та мінуси джерел пошуку роботи;
  4.     виявити перешкоди, які можуть завадити знайти бажану роботу та відшукати шляхи їх подолання.

Тренер: Костюкович В.В., методист коледжу.

Час проведення: 2 год.

Склад групи: 10 осіб (учні випускних груп різних професій: «Кухар», «Кондитер», «Офіціант», «Бармен», «Агент з постачання» та спеціальності «Технолог харчування»).

Аудиторія: читальна зала бібліотеки коледжу.

Обладнання: фліпчарт, маркер (чорний), кольоровий папір (7 кольорів) розрізаний на смуги шириною по 2 см (10 смуг кожного кольору для вправи «Джерела пошуку роботи») та по 5 см (дві смуги для гри «Отруйна річка»), білий картон формату А-4 (10 аркушів), клей-карандаш (10 шт.), вологі серветки (2п.), кольорові олівці (5 наборів), фломастери (5 наборів), аркуші в клітинку (20шт.), ручки сині (10 шт.), ножиці (10шт.), ватман формату А-1, скотч, бейджики з іменами учасників (10шт.), епіграф на аркуші А-4.

 

План проведення тренінгу

  1.     Організаційний момент.
  2.     Формулювання теми, мети тренінгу.
  3.     Знайомство.
  4.     Правила проведення тренінгу.
  5.     Актуалізація проблеми.
  6.     Вправа «Портрет моєї роботи».
  7.     Вправа «Джерела пошуку роботи».
  8.     Гра «Отруйна річка».
  9.     Вправа «Перешкоди у пошуку роботи та їх подолання».
  10. Підсумки.

Хід проведення

«На Землі існує велика істина:

коли ти по-справжньому чогось забажаєш,

ти досягнеш цього.»

Пауло Коельо, бразильський письменник

  1. Організаційний момент.
  2. Формулювання теми, мети тренінгу.

Слово тренера. Добрий день усім присутнім! Я вітаю Вас на тренінгу з теми «Техніка пошуку роботи». Учасниками цього заходу є учні випускних груп Бердянського економіко-гуманітарного коледжу Бердянського державного педагогічного університету різних професій – майбутні агенти з постачання, кухарі, кондитера, офіціанти, бармени, технологи харчування.

Шановні учасники, ми зібрались тут для того, щоб ви одержали нові, цікаві знання та почали формувати навички цілеспрямованого та активного пошуку роботи. Це вам обов’язково знадобиться у житті.

  1. Знайомство.

Слово тренера. Для того, щоб познайомитись і зразу ж задати робочу атмосферу тренінгу, ми зробимо так: ви будете самі себе представляти, причому кожен наступний учасник повторюватиме все те, що сказали усі учні до нього (рухатимемось по колу). Якщо комусь буде важко повторити сказану інформацію, ми дружньо будемо підказувати, підтримувати, таким чином формувати дружню, згуртовану групу.

Отже, вам треба назвати своє ім’я, професію, спеціальність, за якою навчаєтесь, і додати ще якусь інформацію про себе, яка вирізняє Вас від інших. Наприклад: «Мене звати Вікторія Володимирівна, за фахом – викладач, у цьому навчальному році займаю посаду методиста коледжу. Я – людина творча. Мені подобається створювати щось нове: наприклад, виготовляти вироби декоративно-прикладного мистецтва або писати сценарії навчальних, виховних та розважальних заходів, втілювати їх у життя».

Учні представляють себе.

  1. Правила проведення тренінгу .

Слово тренера. На будь-якому тренінгу встановлюються правила проведення тренінгу, які учасники можуть корегувати, або доповнювати. Тож сьогодні я пропоную дотримуватись таких правил:

  •         слухати уважно, не перебивати один одного;
  •         не боятись висловлювати свою думку;
  •         проявляти доброзичливість, повагу один до одного;
  •         точно виражати свої думки;
  •         бути активним у роботі.

Є якісь зауваження, пропозиції щодо правил? (Учні висловлюють зауваження, пропозиції, та домовляються приймати їх, або ні.)

  1. Актуалізація проблеми.

Слово тренера. Тепер можемо переходити безпосередньо до розкриття теми нашого тренінгу: «Техніка пошуку роботи». Скажіть, ви коли-небудь шукали роботу? (Звичайно, так.) Це легко було зробити?

В наш час багатьом людям дуже складно знайти роботу, а особливо бажану, тим більше випускникам навчальних закладів. Раніше (років 30-40 тому) існувало державне замовлення на працевлаштування. А зараз кожен має сам знаходити собі місце роботи. Звичайно ж, майстри виробничого навчання допомагають учням у працевлаштуванні, але ж це не завжди те, про що випускники мріють…

Наша з вами задача зараз з’ясувати, що треба робити кожному з вас, щоб дійсно досягти мріяного результату у працевлаштуванні.

З чого треба починати?

Зверніть увагу на епіграф до тренінгу: «На Землі існує велика істина: коли ти по-справжньому чогось забажаєш, ти досягнеш цього.» (Пауло Коельо, бразильський письменник).

Починати треба з віри в те, що ви все зможете, у вас все вийде, і саме так, як ви бажаєте! Віра робить неможливе!

Вправа «Портрет моєї роботи»

Слово тренера. Я просила вас вдома серйозно замислитись над тим, яку саме роботу ви хотіли б отримати у майбутньому, ким ви себе «бачите», про що ви мрієте. Кожна людина повинна чітко знати, чого саме вона хоче. Якщо ви помітили, багато людей критикують те, що мають, водночас, навіть, не замислюються над тим, а що ж саме їм потрібно!

Замислюючись над вибором, ви повинні були співставити свої бажання та можливості, з’ясувати де дійсно змогли б застосувати свої вміння та навички – тобто підійти до цього питання реалістично.

Виконуючи дане завдання, ви конкретизували свою мрію – перетворили її у мету. Тепер цю мету треба візуалізувати.

Зараз ви складете портрет своєї майбутньої роботи, а також напишете вимоги до неї (сферу діяльності, посаду, рівень заробітної платні тощо).

На аркуші А4 (дехто на аркуші А-1) учні наклеюють кольорові картинки із зображеннями-асоціаціями майбутньої роботи (або малюють), на додатку (звичайний аркуш у клітинку) перелічують вимоги до роботи. По закінченню цієї роботи, учні по-черзі (за бажанням) розповідають про свої мрії.

Вправа «Джерела пошуку роботи»

Слово тренера. Перший крок до бажаної роботи зроблено. Далі треба дослідити всі вільні вакансії та застосувати всі можливі методи пошуку роботи.

Де ви можете дізнатись про вільні вакансії? Які активні дії ви застосовуватимете при пошуці роботи?

Учні називають (тренер допомагає і записує на ватмані в стовпчик посередині) способи одержання інформації про роботу і методи її активного пошуку.

Тренер орієнтується на теоретичний матеріал:

У якості джерел інформації при пошуці роботи можна скористатися:

1) послугами знайомих, друзів, родичів;

2) засобами масової інформації (періодичними виданнями: газетами, журналами; передачами та телетекстами по телебаченню та радіо), можливостями мережі Інтернет і електронної пошти, оголошеннями про вакансії на дошках оголошень (на підприємствах, на зупинках), у транспорті та інших громадських місцях: а)пошук інформації; б)розміщення своїх даних;

3) послугами центрів зайнятості;

4) приватними агентствами з працевлаштування;

5) ініціативними телефонними дзвінками в організації та/або відвідуванням організацій, де є шанс і бажання знайти роботу;

6) різними масовими інформаційними заходами (ярмарками вакансій, днями відкритих дверей на підприємствах, презентаціями тощо), де відбуваються необхідні знайомства.

Далі учні розподіляються на групи (по 5 осіб) і записують плюси та мінуси кожного джерела на смужках різних кольорів. Потім представники груп по-черзі приклеюють їх на ватман з обох боків написаних джерел.

Учасники тренінгу досліджують яке джерело найефективніше; роблять висновок: для досягнення мети треба скористатись  усіма можливими джерелами пошуку роботи.

А скільки часу треба приділяти щоденно пошуку роботи? (Скільки в середньому триває робочий день? 8 годин.) Пошук роботи – це теж робота, тому ним треба займатись як мінімум 4 години на добу.

Гра «Отруйна річка»

Матеріали: аркуш паперу А4, кольорові смужки по 5см шириною, скотч. На першому етапі завдання смужки приклеюють до підлоги на відстані 1,5 метри одна від одної. Аркуш паперу слід покласти на середину між смужками, не приклеюючи його до підлоги. На другому етапі завдання смужки переносяться, і відстань між ними повинна бути не менше двох метрів.

Завдання. Перший етап. Тренер просить всіх учасників стати з одного боку від наклеєних смуг і дає завдання: «Уявіть, що перед вами отруйна річка. Дві наклеєні смужки – це її береги. Посередині лежить аркуш – це купина, на яку можна наступати. Задача учасників – перебратися з одного боку річки на інший. Якщо хоч один учень заступає за смужку або аркуш, гра починається спочатку». Після того як всі учасники благополучно перебираються на другий берег, починається другий етап гри. Тренер зі словами, що прийшла весна та річка розлилась, збільшує відстань між берегами. Задача учнів залишається та ж – перебратися на інший берег. 

  Питання для зворотного звязку:

  • Як ви себе почуваєте після гри?
  • Ви відчуваєте, що зможете впоратись зі складною ситуацією?

Вправа «Перешкоди у пошуці роботи та їх подолання»

Слово тренера. Давайте ще раз подивимось на портрети вашої майбутньої роботи. Напишіть, будь-ласка, у два стовпчики що вам, на вашу думку, заважатиме знайти саме таку роботу, і як ви зможете з цим впоратись.

Учні виконують завдання, потім зачитують написане. У разі не знаходження кимось шляху подолання перешкод група допомагає.

Я бажаю вам подолати будь-які перешкоди і знайти саме ту роботу, яка буде відповідати вашим бажанням!

Вірте в себе, пам’ятайте прислів’я: «Хто хоче – той доб’ється, хто шукає – той обов’язково знайде».

Підсумки.

Запитання для обговорення:

Чи сподобався вам тренінг?

Чи застосуєте ви отримані знання у своєму подальшому житті? Як саме?

Що залишилося для вас незрозумілим?

 

doc
Додано
15 січня 2019
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку