Методична розробка уроку "Наркотична залежність"

Про матеріал
Мета: розглянути поняття наркотичної залежності та її різновиди; розвивати поняття про фізичну та психологічну залежність, механізм формування залежності. виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, обачність, твердість характеру.
Перегляд файлу

Наркотична залежність.

Мета: розглянути поняття наркотичної залежності та її різновиди; розвивати поняття про фізичну та психологічну залежність, механізм формування залежності.  виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, обачність, твердість характеру.

Обладнання: папір, олівці, фломастери.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та терміни: фізична та психічна залежність, детоксикація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Зачитування притчи

В один оазис прийшов молодий чоловік, попив води і запитав у старого, який відпочивав біля джерела:
- Які люди тут живуть?
Старий, у свою чергу, запитав у юнака:
- А які люди живуть там, звідки ти прийшов?
- Купа егоїстів з поганими помислами, - відповів молодий чоловік.
- Таких же знайдеш тут, - сказав старий.
В той же день інший юнак підійшов до джерела втамувати спрагу з дороги. Побачивши старого, він привітався і запитав:
- Які люди живуть у цьому місті?
Старий у відповідь поставив те ж питання: - А які люди живуть там, звідки ти прийшов?
- Прекрасні! Чесні, гостинні, доброзичливі. Мені боляче було розлучатися з ними.
- Таких же знайдеш тут, - сказав старий.
         Один чоловік, який чув обидва розмови, спитав: - Як ти міг дати дві таких однакових відповіді на одне і те ж питання?
На що старий відповів:
- Кожен з нас може бачити тільки те, що несе у своєму серці.
Той, хто не знайшов нічого хорошого скрізь, де побував, не зможе відшукати нічого іншого ні тут, ні в будь-якому іншому місці.
Якщо вам щось не подобається в навколишньому світі, то найбільше нас турбує не саме явище, а наша думка про нього.

Учитель. Давайте з вами будемо дарувати добро один одному, бо кожна людина заслуговує на повагу. Нехай це будуть добрі та теплі слова. (Учні по черзі говорять компліменти)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Так - ні »

1.Легкі наркотики нешкідливі. (Ні. Легких для нашого організму наркотиків не існує.)

2.Наркоманія – це хвороба. (Так. Це захворювання, яке розвивається в результаті пристрасті до наркотичної речовини.)

3.Можна припинити вживати наркотики в будь який момент. (Ні. Припинити вживати наркотики майже неможливо.)

4.Багато підлітків починають вживати наркотики «за компанію». (Так.)

5.Наркоман може померти від передозування. (Так.)

6.Наркотики допомагають розв’язати проблеми. (Ні.)

Учитель.Найбільша небезпека психоактивних речовин, зокрема наркотиків, полягає в тому, що вони спричиняють залежність. Сьогодні на уроці мова піде про наркотичну залежність, її види та ознаки.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Робота в групах

Клас об’єднається у три групи. Використовуючи матеріал підручника учні самостійно вивчають:

 група 1 – фізична залежність;

 група 2 – психологічна залежність;

 група 3 –ознаки наркотичної залежності.

 

Обговорення. Звіти груп.

 

2.Інформаційне повідомлення вчителя

У разі фізичної залежності, коли приймання наркотику або алкого­лю припиняється, людина почуває себе хворою. У неї з'являється біль у м'язах, спазми в животі, блювота, пронос, вона сильно пітніє. Мо­жуть з'явитися нежить, сльозоточивість, безсоння, лихоманка, безпри­чинний страх, дратів -ливість, агресивна поведінка. Чим більшою була доза наркотику, який приймали, тим більш важкими будуть наслідки.
     Ознаки, які виникають після припинення приймання наркоти­ку, лікарі називають «хворобою відміни». Такі ознаки можуть три­вати кілька тижнів або навіть місяців. Якщо людина не прийматиме наркотик, то ці ознаки, можливо, зникнуть упродовж року.
     У разі психологічної залежності людина, котра регулярно прий­мала наркотики, відчуває нестримне бажання продовжувати їх прий­мати. Якщо наркотику немає, людина стає збудженою, дратівливою, неспокійною. У неї може бути депресія або безсоння. Іноді бажан­ня вжити наркотик може повертатися навіть через кілька років.
     Утім, здебільшого фізична й психічна залежність проявляються одночасно, і їх важко розмежувати.
- Чому ж виникає наркотична залежність?
     Учені провели дуже цікавий дослід. Вони вживили електрод у ту частину мозку пацюка, що відповідала в нього за почуття задо­волення. Тварина могла натискати на спеціальну педаль, унаслідок чого цю ділянку мозку починав подразнювати струм. При цьому пацюк отримував насолоду. Під час експерименту пацюк поводив­ся не так, як зазвичай: він не їв, не пив, а повсякчас натискав на важіль і невдовзі помирав із голоду.

       Поведінка наркомана дуже схожа на поведінку такого пацюка, тільки роль електрода й педалі при цьому виконує наркотик. Ужи­вання наркотику призводить до того, що організм починає шкодити сам собі й швидко гине, не розуміючи, що з ним відбувається. Якщо людина знає про шкідливу дію наркотиків, має волю й бажання бути, здоровою, то ніколи не стане вживати наркотичні речовини. Негативний вплив уживання наркотиків на здоров'я.
      По-перше, наркотики негативно впливають на головний мозок — вони руйнують нормальні зв'язки між його клітинами. Мозок почи­нає працювати «зі збоями», погіршується пам'ять, знижуються інте­лектуальні здібності. Підлітки-наркомани стають менш кмітливими, вони не можуть зосередитися, погано засвоюють новий навчальний матеріал і, як правило, саме через це часто кидають школу.
     По-друге, наркотики діють на ендокринну систему, порушують нормальний синтез гормонів і гальмують процеси розвитку в під­літковому віці.
    По-третє, вдихання наркотичного диму-призводить до порушен­ня роботи легенів та травлення, будь-які наркотики руйнують сер­цево-судинну систему.
    Печінка, яка в організмі знешкоджує отруту, борючись із нар­котиком, перевантажується й починає руйнуватись.
    Найстрашнішим наслідком наркоманії є зараження СНІДом.
    Окрім того, підліток-наркоман стає пасивним, млявим, повіль­ним або, навпаки, агресивним, злим і задерикуватим. Такі підліт­ки стають хворими фізично, соціально, психічно й інтелектуально. Вони починають скаржитися на головний біль, поганий сон, запамо­рочення, підвищену пітливість.       Наркоманія призводить до повного виснаження організму, сильного схуднення та знесилля. Наркомани часто помирають від передозування наркотику.

      Існує три етапи наркозалежності.

      Після першої спроби наркотику починається етап епізодичного вживання. Цей етап дуже короткий — від кількох тижнів до кількох місяців.

      Наступний етап — психологічна залежність. Людина думає про приємні відчуття від наркотиків. їхнього уживання стає частішим, систематичним.

      Нарешті, третій етап — фізична залежність. При спробах обійтися без наркотичної речовини погіршується фізичний стан людини. Це змушує її шукати наркотик, збільшувати його кількість. Людина втрачає цікавість до всього, що не пов'язане із наркотиком: робота, сім'я, захоплення, спорт стають нецікавими, непотрібними.

 

4.Релаксаційна вправа

Вправа «Бурулька»

Станьте, заплющте очі, руки підніміть угору. Уявіть, що Ви — бурулька. Напружте усі м'язи Вашого тіла. Запам'ятайте це відчуття. Необхідно завмерти у цій позі на 1-2 хвилини. Потім уявіть, що під дією сонячного тепла Ви починаєте поволі танути, розслаблюючи поступово кисті рук, потім — м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам'ятайте свої відчуття у стані розслаблення. Виконуйте вправу доти, доки не до­сягнете оптимального емоційного стану.

 

5.Робота з підручником.

Складання пам’ятки «Перша допомога при передозуванні наркотиків»

 

ІV. Узагальнення та закріплення набутих знань

 

  • Як ви розумієте слова Б.Шоу: «Здорове тіло – продукт здорового глузду»?
  • Проаналізуйте ситуацію.
    «Анрій познайомився з новим сусідом по під’їзду і вирішив зайти до нього в гості. Там сиділо ще кілька юнаків та дівчат. Вони слухали музику, розмовляли. Один на кухні варив якесь зілля, по всій квартирі розповсюджувався «аромат» хімічних речовин… Новий знайомий запропонував Андрію «спільний кайф» разом».
  • Робота в парах.

Складіть подібну ситуацію та поясніть вихід із неї.

 

V.Підсумки

Вправа «Рукостискання»

 Учні стають у коло. Вчитель пропонує їм обмінятися один з одним рукостисканням і побажати щось приємне.

 Учитель. «Чим не володіла б людина на землі – прекрасним здоровям, будь-якими благами життя, вона буде незадоволеною, якщо не матиме поваги серед людей». Ці слова належать Б.Паскалю, французькому математику, літератору, філософу. Давайте будемо поважати та цінувати один одного.

 

VІ. Домашнє завдання: опрацювати §27 підручника

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку