Професія: Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва категорії А1. Предмет: Трактори.
Вся гордість вчителя в його учнях, в рості посіяних ним насіння
( Д. І. Менделєєв)
ТЕМА ПРОГРАМИ: РОБОЧЕ ОБЛАДНАННЯ ТРАКТОРІВ.
ТЕМА УРОКУ: Силові циліндри, маслопроводи, з’єднувальні і розривні муфти.
Навчальна мета: Ознайомити учнів з призначенням і будовою силових циліндрів, маслопроводів, з’єднувальних і розривних муфт. Пояснити принцип їх роботи і особливості експлуатації.
Розвиваюча мета: Формування пізнавальної активності, логічного мислення, уваги і спостережливості.
Виховна мета: Виховання сумлінності, відповідальності, поваги до праці і обраної професії.
Методична мета: Використання інтерактивних методів навчання із застосуванням
комп’ютерної і мультимедійної техніки на уроках теоретичного навчання.
Тип уроку: Комбінований. Вид уроку: Лекція з елементами бесіди.
Матеріально – технічне оснащення: Підручники, комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, фрагменти відео, картки – завдання, натуральні деталі гідросистеми.
Міжпредметні зв’язки: фізика, сільськогосподарські машини.
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
2. Перевірка наявності та готовності учнів до заняття.
ІІ. Вступне слово викладача.
ІІI. Актуалізація опорних знань.
1.Опишіть загальну будову гідросистеми трактора?
2. Назвіть призначення і будову розподільника.
3. Яке призначення перепускного і запобіжного клапанів?
4. Охарактеризуйте роботу розподільника при різних положеннях золотника.
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу:
1. Силові циліндри:
ü призначення, види і маркування;
ü будова;
ü робота;
ü призначення і дія сповільнюючого і гідромеханічного клапанів.
2. Маслопроводи гідросистеми:
ü сталеві маслопроводи;
ü гумо – металічні шланги.
3. Призначення будова і принцип роботи з’єднувальних і розривних муфт: ü з’єднувальні муфти; ü розривні муфти.
VI. Відповіді на запитання учнів.
VІI. Закріплення нового матеріалу:
Самостійна робота учнів з картками – завданнями.
VIІI. Підведення підсумків уроку.
ІX. Домашнє завдання. Головчук А. Ф. Трактори с. 242 – 245.
Прізвище учня __________________________ Група № ____
I. Позначте на рисунку:
1 – шток; 2 – гідромеханічний клапан; 3 – ущільнення штока в передній кришці; 4 - корпус; 5 – поршень.
II. Гідромеханічний клапан призначений для …
1. зменшення швидкості опускання начіпної машини;
2. обмеження величини ходу штока;
3. переключення гідросистеми на холостий хід після підйому начіпленої машини;
4. захисту гідросистеми від перевантажень. ІІІ. На рисунку позначте:
1 – запірний клапан; 2 – кільцева виточка; 3 – фіксуючі кульки.
ІV. Що вказує число 80 в позначенні силового циліндра Ц – 80 х 200?
1. Номінальний тиск масла в МПа.
2. Діаметр циліндра в мм.
3. Хід штока в мм.
V. На який максимальний тиск розраховані сталеві маслопроводи?
1. 32МПа; 2. 16МПа; 3. 20МПа; 4. 50МПа.
VI. Яка з названих частин відсутня в конструкції силового циліндра двохсторонньої дії?
1. поршень; 4. маслопровідна трубка;
2. шток; 5. гідромеханічний клапан;
3. сапун;
Оцінка (кількість правильних відповідей) _______________
I. Позначте на рисунку:
1 – шток; 2 – гідромеханічний клапан; 3 – ущільнення штока в передній кришці; 4 - корпус; 5 – поршень.
II. Гідромеханічний клапан призначений для …
1. зменшення швидкості опускання начіпної машини;
2. обмеження величини ходу штока;
3. переключення гідросистеми на холостий хід після підйому начіпленої машини;
4. для захисту гідросистеми від перевантажень.
ІІІ. На рисунку позначте:
1 – запірний клапан; 2 – кільцева виточка; 3 – фіксуючі кульки.
ІV. Що вказує число 80 в позначенні силового циліндра Ц – 80 х 200?
1. Номінальний тиск масла в МПа.
2. Діаметр циліндра в мм.
3. Хід штока в мм.
V. На який максимальний тиск розраховані сталеві маслопроводи?
1. 32МПа; 2. 16МПа; 3. 20МПа; 4. 50МПа.
VI. Яка з названих частин відсутня в конструкції силового циліндра двохсторонньої дії?
1. поршень; 4. маслопровідна трубка;
2. шток; 5. гідромеханічний клапан;
3. сапун;
Оцінка (кількість правильних відповідей) _______________