Методична розробка уроку з алгебри для 11 класу на тему "Показникові нерівності".
Розроблено відповідно до програми «Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту». Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Складено до підручника «Математика: алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту: підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.Г. Мерзляк, Д.А. Номіровський, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Харків: Гімназія, 2019. – 208 сторінок: ілюстрована.».
Алгебра та початки аналізу, 11 клас 1
Урок №
Тема уроку: Показникові нерівності.
Мета уроку:
Очікувані результати: знати поняття показникової нерівності та алгоритм розв’язування найпростіших показникових нерівностей; вміти розв’язувати найпростіші показникові нерівності.
Обладнання та наочність: підручник, комп’ютерна презентація до теми, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форми роботи. Тести (комп’ютерні технології), технологія «Знайди помилки» (комп’ютерні технології), робота в парах, самостійна робота.
Девіз уроку: “Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це роблять інші”
А. Нівен.
Хід уроку
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
▪ Перевірити шляхом коментування з місця виконання завдань домашнього завдання. За необхідності провести розв’язання завдань, що викликали утруднення. Відповісти на запитання, що виникли в учнів.
▪ Самостійна робота:
Завдання до 5 балів |
Розв'яжіть рівняння: |
Завдання до 8 балів |
Розв'яжіть рівняння: |
Учні виконують завдання і набирають перші бали за урок. Далі, активно працюючи, вони їх підвищують.
▪ Ознайомлення з правильним розв’язанням завдань, відображаючи їх за допомогою проектора на екран.
; ; ;
; ; . Відповідь: 2. |
; ; ; ; ; ; ; . Відповідь: 0. |
■ III. Актуалізація опорних знань
Перевірку теоретичного матеріалу здійснюємо за допомогою усного розв’язування тестових завдань. (Комп’ютерні технології)
1. |
2. |
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
|
|
■ IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
■ V. Засвоєння нових знань
План викладання нового матеріалу
1. Поняття про показникову нерівність. Приклади.
2. Алгоритм розв’язування показникових нерівностей.
▪ Робота з підручником
§ 1 пункт 3 с. 17-18. (Теоретичний матеріал та приклади розв’язування показникових нерівностей)
▪ Бесіда зі складанням конспекту
1. Яку нерівність називають показниковою?
Орієнтовний конспект учня
Схема розв’язування найпростіших показникових нерівностей
1) Якщо , то (знак нерівності зберігається)
2) Якщо , то (знак нерівності змінюється на протилежний).
■ VI. Закріплення нового матеріалу
▪ Робота учнів біля дошки
Підручник _____________________________________________________________
Робота з підручником:
Чи рівносильні нерівності:
а) і ;
б) і ;
в) , де , і ;
г) , де , і .
І групка № 3.6 (1)
Скільки цілих розв’язків має нерівність ?
;
;
;
;
.
Цілими числами з цього проміжку є Тому у відповідь потрібно записати 5.
ІІ групка № 3.4 (5)
Розв’яжіть нерівність .
;
;
;
За т. Вієта , .
;
Методом інтервалів встановлюємо, що .
Відповідь: .
Колективно № 18.2 (1, 2).
Розв’яжіть нерівності:
а) ; б) .
Розв’яжіть нерівності:
;
;
;
;
;
;
.
Відповідь: .
■ VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Оцінювання.
▪ Рефлексія
Що ви нового дізналися та вивчили сьогодні на уроці?
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Підручник _____________________________________________________________
Опрацювати § 1 пункт 3 с. 17-18.
Виконати вправи № 3.3 (1-3), 3.5 (3). [3.14 (1)]
№ 3.3. Розв’яжіть нерівність:
№ 3.14. Розв’яжіть нерівність:
Література:
Математика: алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту: підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.Г. Мерзляк, Д.А. Номіровський, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Харків: Гімназія, 2019. – 208 сторінок: ілюстрована.