Методична розробка уроку з всесвітньої історії на тему «Новий курс» президента Ф. Рузвельта.»

Про матеріал

Мета уроку: на історичному досвіді Сполучених штатів Америки показати становлення і зміцнення держави з ліберально-демократичними цінностями, удосконалити уміння учнів аналізувати і узагальнювати навчальний матеріал на основі роботи з історичними документами, показати роль держави та політичного лідера в збереженні основ демократії в період кризи.

Перегляд файлу

 

Методична розробка  уроку з всесвітньої історії на тему

«Новий  курс» президента Ф. Рузвельта.»

Мета уроку:

Освітня:

на історичному досвіді Сполучених штатів Америки показати становлення і зміцнення держави з ліберально-демократичними цінностями,

Розвиваюча :

удосконалювати уміння учнів аналізувати і узагальнювати отриманий матеріал на основі роботи з історичними документами.

Виховна:

показати роль держави та політичного лідера в збереженні основ демократії в період кризи;

 

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу

 

Вид уроку: урок-лекція

 

Форма уроку: урок-презентація

 

Устаткування: комп'ютер, проектор, інтерактивна дошка, політична карта світу, атлас,  економічна карта США, портрети політичних діячів США, історичні документи.

 

Структура уроку:

І .    Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання ( Повторення раніше вивченого матеріалу. Робота з історичними документами. )

ІІІ. Вступне слово викладача: мотивація та актуалізація теми уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Робота з презентацією.

V.   Закріплення нових знань і умінь.

VІ. Підведення підсумків уроку. Завдання додому.

 

 

ХІД УРОКУ

І..    Організаційний момент

ІІ.     Перевірка дом. завдання

Викладач

- Спираючись на дані історичні документи (робота з ними проводилася дома самостійно) дайте своїми словами характеристику події, що відбувається в США

 

   1.     Журнал “ Нью уоркер” писав на початку 1932 року:

“ Всякий, хто хоче бачити кінець цивілізації, може це зробити, побувавши на розі Вест-стріт і Спрінг-стрит в Нью-Йорку. Тут виросло ціле селище халуп і халупок, скроєних з пакувальних матеріалів, бондарних дошок, шматків заліза і іншого мотлоху. Люди вимушені жити в цих будках ще і тому, що нью - йоркська Центральна залізниця виявилася не в змозі переправити їх в інше місце”.

 

   2.      Деякі штати намагалися закрити свої кордони “ чужих” бродяг. У сонячній Каліфорнії в бездомних залишалася надія знайти роботу на плантаціях хоч би за прожиток. Але там ухвалили закон про кримінальне покарання тих жителів штату, хто допомагає біднякам в'їхати на його територію. У колись багатому Чикаго сповна доброчесні люди, втративши роботу, намагалися вижити і прогодувати сім'ї, з раннього ранку і до пізнього вечора чергуючи на міських звалищах. “Ненажерливі чоловіки часто забиралися у вантажівки ще до того, як з них звалювали вміст. і розтаскували все краще, не даючи жінкам пробувати щастя”, - говорилося в звіті спеціально створеної комісії, що займається вивченням “вжитку” харчових відходів.

 

   3.     Жах ситуації полягав в тому, що практично ніхто не розумів, чому коштують заводи і фабрики, поїзди і пароплави, чому люди голодують, коли федеральні склади ломляться від продовольства, скупленого для підтримки цін.

 

 4.        Президент США Гувер стверджував: “ Уряд повинен займатися державними справами. Бізнес же слід надати самому собі”. Він відкидав ідею державного втручання в економіку, оскільки ця ідея підриває “ американський устрій” і священне право приватної власності.

 

   5.    Тижневик “ Ліберті” писав: “Якщо що-небудь не буде найближчим часом зроблено для виправлення цього страхітливого положення, в якому ми зараз знаходимося, то революція може обрушитися на нас у будь-який момент. Зараз нам необхідне військове положення. Зараз не час для цивільних законів. Президент повинен користуватися диктаторськими повноваженнями”. Гувер був морально готовий до цього, та і багато військових вважали, що “ американська армія. здатна узяти контроль над країною”. Але на виборах 1932 р. Республіканці потерпіли нищівну поразку. Президентом став кандидат від демократів Франклін Делано Рузвельт.

(відповіді учнів по всіх документах єдині – мова ведеться про економічну кризу у США)

 Учень робить повідомлення про Ф. Д. Рузвельта. (слайди 2,3,4)

              

 

                                

Робота над схемою  

 

 

                                                                           

 

 

                                                     

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 Викладач

- Зубожіння мільйонів людей загрожувало суспільним вибухом. Активізувалася комуністична партія. Створювалися нові радикальні організації - фашистські, анархістські та інші. Іншу серйозну небезпеку для держави представляла організована злочинність - мафія. Розбагатівши на контрабандній торгівлі спиртним в умовах “сухого закону”, мафіозні угрупування брали під контроль цілі міста, підкуповували державних службовців і поліцейських.

       Ще в 1930 році Рузвельт говорив: “ Для мене безперечне те, що країна повинна серйозно змінитися впродовж життя одного покоління. Історія учить, що нації, в яких це час від часу відбувається, позбавлені від революцій”. Для виходу з ситуації, що склалася, Рузвельт пропонує програму реформ, яку назвав “ New Deal”. Цей вираз часто переводиться як “новий курс”, хоча насправді воно означає “ нова операція”, “новий контракт”. Сенс цієї операції полягав в тому, що в обмін на підтримку з боку населення влада зобов'язалася змусити крупних капіталістів поділитися доходами з простими людьми, знедоленими   кризою.

 

(слайд 5)

 

ІІІ. Вступне слово викладача: мотивація та актуалізація теми уроку.

Викладач

- Сьогодні ми з вами  почнемо  вивчення нової  теми про  США –

 “ “Новий курс” президента Ф.Рузвельта.” Програма реформ ,що була розроблена Франкліном Рузвельтом для виводу країни з економічної кризи актуальна і в сучасному світі, коли більшість держав опинилися в подібній ситуації, в тому числі і наша з вами країна.

3.Вивчення нового матеріалу. Робота з презентацією:

Лекція викладача

(паралельно лекції проводиться робота з презентацією)

“Новий курс” Рузвельта

а) Банківська реформа (золотий запас США був переданий в державне казначейство, страхування дрібних і середніх вкладників і так далі).

(слайд 6,7)

             

 

б) Створення спеціальної федеральної організації – Національній адміністрації по оздоровленню промисловості (НІРА) – насадження “кодексів чесній конкуренції” (норми, що встановлюють однаковий для всієї даної галузі промисловості рівень заробітної плати, однакову тривалість робочого дня і т. ін.). (слайд 8,9,10)

 

      

 

 

в) Закон 1933 р. Про регулювання сільськогосподарського виробництва (виплата компенсації фермерам за скорочення виробництва). Програма допомоги тим, кому вона потрібна  (суспільні роботи різного призначення для безробітних і так далі).  (слайд 11,12,13)

 

         

 

 

г) Закон про соціальне забезпечення (14 серпня 1935 р.) - створення державної системи по наданню допомозі вдовам, сиротам, інвалідам, по страхуванню безробітних і по пенсійному забезпеченню). (слайд 14,15)

 

 

        

 

д) Закон про трудові стосунки (закон Вагнера) – закріплення права робітників на профспілку і страйк, створення системи державного регулювання трудових стосунків. “Зрушення вліво”: (слайд 16,17)

 

         

 

е) Реформування системи оподаткування – підвищення ставок податків на надприбутки, спадки і дарування.

 

Значення “Нового курсу”  (слайд 18- привести до руху картинки слайду)

 

 

а)  Введення “нового курсу” - переломний момент в історії США.

б) Вперше держава узяла на себе роль гаранта соціальній захищеності громадян.

в) Подальший розвиток ліберальної демократії (розширення прав громадян).

г)   Тенденція до зростання державного втручання набула форми ліберального реформізму. Вихід з кризи за допомогою соціального компромісу.

 

4.Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.

- Вибравши роль підприємця або найнятого робітника, підготувати:

а) виступ в захист “нового курсу” Рузвельта;

б) виступ, що містить критику “нового курсу”.

 

 

Додаток 1 (презентація «Новий курс» президента Ф.Рузвельта»)

 

 

 

doc
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку