Методична розробка виховної години "Живи і працюй в Україні"

Про матеріал
Методична розробка виховного заходу у стилі коучингу може бути використана для проведення виховної роботи із здобувачами освіти закладу професійно-технічної освіти.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Коростишівський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ В СТИЛІ КОУЧИНГУ

Тема. ЖИВИ ТА ПРАЦЮЙ В УКРАЇНІ!

 

 

Підготувала: Гнетецька М.В.,

класний керівник

Коростишівського професійного

аграрного ліцею

 

 

2023

Тема. Живи та працюй в Україні.

ЦІЛІ:

Метапредметні: Розвивати готовність і здатність до мовної взаємодії і взаєморозуміння, потреби у мовному самовдосконаленні; вміння самостійно формулювати цілі діяльності, планувати її, здійснювати самоконтроль і самокорекцію; проводити пошук і вміти обробляти необхідну інформацію з різних джерел, включаючи ЗМІ та Інтернет; уміння визначати поняття, узагальнювати, проводити аналогії, класифікувати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки.

Предметні: Шляхом творчого колективного обговорення з’ясувати значення понять «фріланс», «фрілансер», «менталітет», «антеїзм»; розглянути причини залишитись жити і працювати в Україні.

Особистісні: розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності;  вдосконалювати вміння учнів працювати в групах, аналізувати інформативний матеріал, робити висновки.

Виховні: виховувати національну психологію - психологію працьовитого господаря, вмілого хлібороба, поборника прав людини й державної незалежності; національну свідомість та самосвідомість - відчуття гордості за належність до української нації; прищеплювати любов до праці, до обраної професії, бажання досконало оволодіти нею; переконати здобувачів освіти у правильності вибору професії; створити умови для емоційного сприйняття почутої інформації;  формувати  український менталітет та бажання жити та працювати в Україні.

Методична мета заходу: Використання принципів та інструментів педагогічного коучингу: «колесо емоцій Плутчика», правила роботи в групі; привернення уваги; створення контакту; шкалювання; техніка «Що якщо?»; СКС (створення конкретної ситуації); моделювання результату; дослідження;  зворотній зв'язок тощо.

Очікувані результати:

Після виховного заходу здобувачі освіти:   будуть  мати поняття  про «фріланс», «фрілансер», «менталітет», матимуть уявлення про причини залишитись і працювати в Україні, зрозуміють цінність і важливість їх професії та їх роль у подальшій післявоєнній розбудові України.

 Обладнання: магніти-смайлики, малюнок із зображенням золотої рибки, кольорові стікери, фломастери, плакати, аркуші паперу, мапа світу, малюнки голубів, презентація https://docs.google.com/presentation/d/1WHSv4BBQ-Bt5_JHsMl7RdVglxW3J3Hkr/edit?usp=sharing&ouid=100598799057258882781&rtpof=true&sd=true

СТРУКТУРА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

№ з/п

Етапи проведення виховного заходу

Час

Дії викладача

Дії учасників

1.

Організаційний момент.

Натхнення. Встановлення партнерських взаємовідносин.

Вправа «Колесо емоцій Плутчика»

3 хв

Класний керівник вітає учасників, запитує про настрій.

Відповідають, запитують про настрій класного керівника. Прикріплюють магніт-смайлик на ту емоцію, яку відчувають на даному етапі.

2.

Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети.

Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка»

2 хв

Ставить відкриті запитання. Пропонує кожному учасникові написати свої бажання на час заходу на стікері (не більше трьох), озвучити їх та прикріпити стікери з написами в луски на малюнку.

Пишуть свої бажання на стікерах і прикріплюють на малюнок золотої рибки.

 

3.

Мотивація. Відео – привернення уваги

 

2 хв

Пропонує переглянути відео та ставить відкриті запитання

Переглядають відео, а після відповідають на запитання.

4.

Презентація теми, мети. Визначення групових правил роботи

 Вправа «Шкалювання».

Вправа «Правила»

5 хв

Оголошує тему виховного заходу та цілі. Класний керівник кожному пропонує на окремому аркуші написати умову, за якої він може працювати ефективно і комфортно.

Визначають бал на шкалі.

Здобувачі освіти об’єднуються в трійки. Для цього розраховуються. Групи представляють узгоджені варіанти правил, з яких потім складають загальний перелік.

 

Інтерактивна вправа «Прислів’я про працю»

5 хв

Пропонує скласти дві частини прислів’я про працю.

Переходять за QR-кодом і складають прислів’я.

 

Вправа на активізацію «Хмара слів»

 

3хв

Пропонує переглянути хмари слів, складені вдома здобувачами освіти до слова «Тракторист»

Здобувачі освіти обговорюють хмари слів до слова «Тракторист».

5.

Міні-лекція

17 хв

Розповідає про причини залишитися в Україні

Слухають, переглядають презентацію.

 

Інтерактивна вправа «Заповни пропуски»

 

Пропонує заповнити пропуски у тексті «Тракторист»

Переходять за QR-кодом і заповнюють пропуски у тексті

 

Техніка СКС (Створення Конкретної Ситуації)

Перегляд відео

 

Пропонує розв’язати ситуації.

Висловлюють свої думки, шукають вихід із ситуації.

Після перегляду відео роблять висновок: вдома краще!

 

Техніка «Що якщо?»

 

 

Пропонує проаналізувати наслідки кожного з варіантів вибору.

Висловлюють свої думки, аналізують наслідки.

 

Робота з діаграмою

 

Пропонує переглянути діаграми

Висловлюють свої думки

 

Руханка для очей. Гімнастика для очей на український мотив

2 хв

Виконує рухи очима.

Виконують рухи очима.

 

Техніка «Декартові координати»

 

Знайомить з технікою прийняття рішень.

Рахують бали та діляться своїми результатами.

6.

Закріплення нового матеріалу. Виконання тестів онлайн.

2 хв

Пропонує за допомогою QR-коду зайти на сайт та виконати тести. Для інших учнів – тести письмово на аркушах та потім оцінити себе.

Виконують тест.

 

Вправа «Колесо балансу»

 

 

На колесі балансу пропонує  відзначити  бали за правильність відповідей на 8 запитань.

Оцінюють власні знання. Кожен аналізує свої відповіді.

7.

Вихід із зони комфорту та самокоучинг.

Ранкові та вечірні питання

1 хв

Знайомить із ранковими  та вечірніми питаннями

Переглядають відео

 

Сильні запитання

 

 

Ставить питання

Відповідають

8.

Узагальнення та систематизація знань

1 хв

Узагальнює та підсумовує

Допомагають узагальнювати

 

Рефлексія. Д/З

Вправа «Три-два-один»

Вправа «Незакінчені реченя»

2 хв

 

 

 

 

Пропонує назвати факти (нове, нецікаве, поглибити знання)

 

Пропонує закінчити речення

Називають факти

 

 

Продовжують речення.

9.

Самооцінювання. Вправа «Шкалювання», «Поштовий голуб»

3 хв

Пропонує на шкалі знову позначити свої успіхи.

На шкалі відзначають рівень своїх знань.

Пишуть побажання та прикріплюють на мапу світу.

 

ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

1.Організаційний момент (3 хв).

Натхнення. Встановлення партнерських взаємовідносин.

Слайд 1. Давайте з вами привітаємо один одного -  привітаємося посмішкою. Вправа «Колесо емоцій Плутчика» - Подивіться на колесо емоцій.

Слайд 2. Прикріпіть магніт-смайлик на ту емоцію, яку відчуваєте зараз. (Слайд 3).

2.Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети (2 хв).

Відриті запитання:

- Як ви вважаєте, для чого ми сьогодні зібралися?

- Чого ви очікуєте від нашого заходу?

Вправа «Золота рибка».

В казках золота рибка завжди виконує бажання, тому пропоную кожному учасникові написати свої бажання на стікері (не більше трьох), озвучити їх та прикріпити стікери з написами в луски на малюнку. Можливі варіанти очікувань: отримати нову й корисну інформацію, перебувати в дружній атмосфері тощо.

3. Мотивація (2 хв).

Відео – привернення уваги

- Перегляньте відео та скажіть про що ми будемо сьогодні говорити?

Відео «Коли війна закінчиться». Режим доступу: https://www.instagram.com/tv/Cbp1BN0jE1_/?igshid=NTdlMDg3MTY%3D

Відкриті запитання: Слайд 4.

  • Чи вірите ви в перемогу України?
  • Що будете робити після перемоги України?
  • Залишитесь відбудовувати Україну чи поїдете за кордон?

4.Презентація теми, мети. Визначення групових правил роботи(5 хв).

- Тема нашого заходу «Живи та працюй в Україні». Слайд 5.

Шкалювання. Слайд 6.

- Що вам відомо про рейтинг професій? Які професії є найпопулярнішими?  Оцініть свої знання за десятибальною шкалою.

- Чого не вистачає до 10? Що ви можете зробити, щоб ваші компетенції з цього питання  стали десяткою?

Слайд 7. Шляхом творчого колективного обговорення  ми з’ясуємо які професії є найпрестижнішими в Україні, розглянемо причини залишитись жити і працювати в Україні, дослідимо чи ваша майбутня професія принесе користь для економіки і суспільства після закінчення війни. Орієнтовний час роботи – 40 хвилин.

Вправа «Правила»

Класний керівник кожному здобувачеві освіти пропонує на окремому аркуші написати умову, за якої він може працювати ефективно і комфортно. Далі здобувачі освіти об’єднуються в трійки. Для цього розраховуються. Але під час рахування замість числа 3 і всіх чисел, які діляться на 3, необхідно говорити слово «БУМ». У групах за 1 хв. визначаються з трьома правилами, що влаштовують усіх. Групи представляють узгоджені варіанти правил, з яких потім складають загальний перелік.

Правила комфортної і продуктивної роботи:

  • Бути толерантними.
  • Мати позитивний настрій на роботу.
  • Бути активним.
  • Бути доброзичливим.
  • Говорити від свого імені.
  • Говорити по черзі.
  • Дотримуватися регламенту.
  • Добровільно брати участь в обговореннях.
  • Кожна думка має право на існування.

Слайд 8. Іван Франко писав:

«Лиш в праці мужа виробляєсь сила,

Лиш праця світ таким, як є, створила,

Лиш в праці варто і для праці жить.»

C:\Users\Марина\Downloads\qrcode_learningapps.org (4).pngМи, українці, - землероби. Може скажу дещо художньо та емоційно, але ще з діда-прадіда так ведеться, що попри усі страхи та ризики, які маємо, ми яскраво проявляємо антеїзм (світоглядна парадигма нерозривного зв’язку людини з рідною землею). Слайд 9. Подивіться, що робиться: навіть на окупованих територіях, попереду йдуть сапери, а за ними сіють землю. Українці розуміють, що земля – це суть, важливе джерело, без якого неможливо жити. Попри певні прагматичні дії, що треба жити та харчуватись, спрацьовує і землеробський тип сприйняття світу, і ми об’єднуємось, щоб усім разом вийти з ситуації, доцільно сказати «видряпатись».  Ми свою землю не віддамо. Ми за будь яких умов її обробимо. І будемо підтримувати один одного завдяки цьому.

Слайд 10. Пропоную перейти за QR-кодом та скласти прислів’я про працю. https://learningapps.org/display?v=p22zxjs0n23

Назвіть прислів’я, що запам’яталось найбільше та поясніть його.

Слайд 11. Сільськогосподарське виробництво! Без цієї галузі важко уявити сталий розвиток економіки України, та й просто буденне життя кожної людини. На її працівників покладена відповідальність за доручену справу, від них суспільство очікує високого професіоналізму. А ваша майбутня професія тракторист надзвичайно важлива!

Вправа на активізацію «Хмара слів». (3 хв)

Вдома за допомогою програми WordCloud  ви складали хмару слів до слова «Тракторист». Давайте подивимось які асоціації у вас виникають з цим словом.

C:\Users\Марина\Desktop\тракторист  Україна\Word Art (1).png  C:\Users\Марина\Desktop\тракторист  Україна\Word Art (2).png  C:\Users\Марина\Desktop\тракторист  Україна\Word Art.jpeg  C:\Users\Марина\Desktop\тракторист  Україна\Word Art.png

Слайд 13. На початку уроку ви поділились на три підгрупи. Кожна підгрупа  отримає завдання. За допомогою  Інтернету знайти і пояснити визначення понять:

1 група: фріланс.

2 група: фрілансер.

  1.  група: менталітет.

5.Міні-лекція (17 хв).

Слайд 14. Багато молодих людей мріють про те, щоб якнайшвидше втекти в Європу, Америку чи інші розвинені країни. Проте, питання еміграції не таке вже й однозначне, і довгоочікуваний переїзд за кордон насправді може виявитися неправильним рішенням.

Слайд 15. Розпочнемо із СГ-сектору. Причини залишитися в Україні бувають надзвичайно різноманітними. Дійсно, наша держава наділена багатою природньо-ресурсною базою, вигідним географічним положенням та величезною кількістю молодих талантів.

Традиційно вважається, що Україна – держава, орієнтована на експорт сільськогосподарської продукції. Великою мірою, це правда, хоча наразі активно розвиваються й інші передові сегменти, як-от електротехніка, телекомунікації та IT.

Річ у тім, що агропромисловість – безпрограшно прибутковий сектор економіки. Чому? Так, правда, бажання людей із часом змінюються, диверсифікуються та адаптуються під новітні тренди. Але це аж ніяк не стосується фізіологічних потреб, особливо настільки базових, як втамування голоду. Людство просто не виживе без їжі, тож попит на продукти харчування не зникне ніколи. Це особливо актуально в ХХІ сторіччі, коли населення землі невпинно зростає, а велика частина придатних для обробки земель виснажується внаслідок нещадного експлуатування власниками підприємств.

Дійсно, за прогнозами вчених, до 2050 року населення Землі становитиме 10 мільярдів осіб, що неодмінно сприятиме зростанню попиту на українське зерно.

C:\Users\Марина\Downloads\qrcode_learningapps.org (2).pngМи вже побили масу агрорекордів, доказом чого слугує наявність вітчизняних товарів на полицях супермаркетів у всьому світі. Отже, оскільки згадана ніша є традиційною для нашої держави, завдяки непоганому місцю на глобальному ринку у майбутньому слід очікувати значного прибутку від СГ-сектора. А притік грошей однозначно зробить життя в Україні більш привабливим.

Вправа «Заповни пропуски».

Слайд 16. А зараз пропоную виконати завдання. Перейдіть за посиланням або QR-кодом і заповніть пропуски у тексті. https://learningapps.org/display?v=phgywf02n23 

Слайд 17. Щодо IT-галузі, то тут все ще цікавіше.

Цього року Україна посіла 8 місце у першій категорії «найсучасніша» по технологіях. «Це означає, що українці — одні з найкращих у світі в роботі з комп’ютерними мережами, базами даних, операційними системами, інженерією безпеки, програмною інженерією, комп'ютерним програмуванням, хмарними обчисленнями, веброзробкою, розробкою застосунків для мобільних пристроїв тощо». Перше місце у цій категорії належить Індонезії.

Український застосунок «Дія» переміг у двох номінаціях престижної міжнародної нагороди Red Dot — за мобільний додаток і інтерфейс.

 Українська платформа “Дія. Бізнес” перемогла в конкурсі European Enterprise Promotion Awards.

Зараз українські програмісти задіяні у проектах всесвітнього масштабу: вони пишуть частини коду й виконують інші доручення великих корпорацій. Наприклад, багато наших айтішників працюють на всім відому фірму GlobalLogic, яка займається створенням програмного забезпечення для інсулінових помп, дефібриляторів, кардіомоніторів тощо. Згадані пристрої можна побачити всередині лікарень чи аеропортів у всьому світі (і навіть на Міжнародній космічній станції!).

Отже, ми наділені хорошими перспективами розвитку сфери СГ і непоганою школою програмування (не говорячи навіть про об’єм інтелектуального капіталу), тож амбіційним студентам є сенс продовжувати навчання саме у вітчизняних вишах. А вже потім, сприяючи розвиткові обраної галузі, покращувати рівень життя в Україні загалом.

Слайд 18. Наразі інвестори активно вкладають кошти в Україну. Зокрема, західні компанії охоче інвестують в агропромисловий комплекс, а конкретно американці й голландці – у фармацевтичну промисловість. Постійно збільшується кількість підприємств, відкритих як українськими бізнесменами, так й іноземцями.

До того ж, Україні залюбки виписують кредити або ж надають безповоротну фінансову допомогу. Отримані гроші не лише вкладаються у промисловий сектор, а й ідуть на допомогу незахищеним групам і проведення державних реформ.

Це все є свідченням того, що Західний Світ у майбутньому розраховує на плідне співробітництво з Україною, адже бачить у ній надійного партнера. Така ситуація не може не радувати, адже вона доводить наявність неабиякої довіри до нас. Але, виникає раціональне запитання: чому іноземці розраховують на Україну, а її громадяни – ні. Здається, саме час виправляти цю ситуацію та нарешті починати працювати на благо своєї держави!

Вартість життя в Україні менша, ніж у більшості країн Європи. Безсумнівно, тут ми наділені певними привілеями. По-перше, це неабияк полегшує життя власне українцям, оскільки дозволяє купувати більшу кількість благ за меншу ціну.

Слайд 19. По-друге, зазначений стан речей не може не приваблювати інвесторів. Низька собівартість матеріалів і ресурсів стимулює відкривати більше заводів або філій іноземних підприємств. Більшість робітників України, що працюють в таких підрозділах, наголошують: з фінансової точки зору набагато вигідніше лишатися тут, аніж їхати за кордон заради аналогічної європейської філії.

Український ринок ще не цілком освоєний. Згадана ситуація – надзвичайно сприятлива для відкриття власної справи. Дійсно, набагато легше посісти ту нішу, де буде менша конкуренція. Нам, українцям, достатньо загуглити декілька можливих сфер розвитку – і побачимо масу бізнес-можливостей. Наприклад, подальшого розвитку потребують такі галузі, як парфумерія, готельно-ресторанна справа, виробництво побутової техніки, вирощування ягід, культурна сфера (передусім театр і кіно) і т.п.

Тож не втрачай свій шанс – мерщій започатковуй власну справу й отримуй значні прибутки, розвиваючи таким чином економіку всієї держави.

Безперечно, один із основних факторів, які стимулюють переїзд за кордон – це корумпованість українського уряду та невідповідність законів потребам суспільства.

Однак, з гордістю стверджуємо, що ситуація змінюється на краще. Ті ж антикорупційні, медичні, освітні реформи вже приносять плоди, забезпечуючи соціальний добробут усіх верств населення. Прогресивна й амбіційна молодь готова вступати в політику та адаптувати державну систему до попиту з боку населення. Тому життя в Україні ставатиме лише краще із плином часу.

Слайд 20. Наостанок, розібравши основні причини залишитися в Україні, хочу закликати всіх не шукати щастя за кордоном, а спробувати створити максимально комфортні для себе умови на власній землі.

Техніка СКС

1. Уявіть собі, що ви живете за кордоном, в Канаді. Ви захворіли. Чи одержите Ви лікарняні?

Лікарняних в Канаді взагалі нема. Якщо ти хворий і не виходиш на роботу, то тобі просто не платять за ці дні зарплатню. В Україні ти впевнений, що якщо ти захворів, але працюєш офіційно, то без грошей ти не залишишся.

2. Уявіть собі, що ви проживаєте в Німеччині. У вас заболів зуб. Що будете робити?

Незважаючи на всі нарікання на нашу систему охорони здоров'я, медичну допомогу в своїх поліклініках і лікарнях українці можуть отримати досить легко і, за світовими мірками, дуже дешево. Галузь стоматології в Німеччині не покривається державним страхуванням. Так що очікувати ті ж послуги за ті ж гроші за кордоном не варто. Рахунки, які в Україні можуть становити до 500 гривень, в лікарні Нью-Йорка або Берліна потягнуть на кілька тисяч доларів.

3. Уявіть собі, що ви за кордоном хочете купити будинок, але у вас не вистачає коштів. Ви хочете взяти кредит? Чи можливо це зробити для українця за кордоном?

В Європі банки видають позики, але цей процес довгий і потрібен певний перелік документів.

Перегляд відео «Доброго вечора, ми з України! Good evening, we are from Ukraine!» Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=DGGZyQ0SVpg

Висновок – вдома краще!

Техніка «Що якщо?»

- Давайте подумаємо що буде, якщо всі молоді, здорові українці виїдуть за кордон? Хто буде відбудовувати нашу Україну?

Немає сумнівів у тому, що в повоєнній Україні буде підвищений попит на робітничі професії, пов’язані з відбудовою та відновленням країни, — на працівників будівельної галузі, харчової та легкої промисловості, машинобудування. На початку заняття ви намагались визначити престижність професій. Давайте поглянемо, які ж фахівці мають найбільший попит в Україні у 2023 році.

Робота з діаграмою. («Бум на ринку праці: кого шукають роботодавці у 2023 році») https://thepage.ua/ua/economy/najpopulyarnishi-profesiyi-v-ukrayini-ta-v-yakih-oblastyah-bilshe-roboti-u-2023

Слайд 21. У січні найбільше вакансій з’явилося в галузі сільського господарства та агробізнесу — на третину більше, ніж у грудні. Також зросла потреба у фахівцях з бухгалтерії та аудиту, нерухомості, управління персоналом і HR, а також у спеціалістах у галузі краси, фітнесу та спорту.

Аналітики повідомляють про суттєве зростання потреби в деяких фахівцях: виконроб (+78%), керівник мережі магазинів (+74%), SMM-спеціаліст (+66%), механізатор (+57%).

Слайд 22. Проте традиційно найбільше вільних робочих місць чекають на менеджерів із продажу, продавців-консультантів, бухгалтерів, водіїв, кухарів. Для менеджерів із продажу та продавців-консультантів зараз на сервісі з пошуку роботи є по 4,5 тис. пропозицій.

У Growford Institute очікують, що після закінчення війни найбільші темпи приросту досягатимуться в галузях, які працюватимуть на відновлення внутрішнього ринку. На першому етапі найбільш активно розвиватимуться і потребуватимуть кадрів будівництво, сільське господарство, виробництво продуктів харчування, гуртова та роздрібна торгівля, логістика, виробництво хімічної продукції, електричного устаткування, меблів. Однак потреба в професіях залежатиме від економічної стратегії України. Експерти сходяться на думці, що в рамках післявоєнного відновлення варто робити акцент на створенні доданої вартості в добре розвинених галузях.

Слайд 23. В Україні вже змінюється ринок праці та трудове законодавство, адже все розвивається. Одним із популярних видів заробітку в Україні був фріланс, але працівники були обмежені у можливостях. Тож в Україні створили закон про фріланс, який має багато переваг для працівників.

  • Що ж таке «фріланс» розкаже група 1.

Слайд 24. Фріланс (freelance) – це вид віддаленої роботи, для виконання якої наймається позаштатний співробітник (фрілансер). Її особливість полягає в тому, що роботодавець залучає стороннього фахівця для виконання конкретного завдання у визначені терміни, але не зараховує його в штат. Фріланс може бути не тільки в форматі віддаленої роботи. Він поширений, наприклад, в будівельній сфері, журналістиці та ін.

  • А хто такий фрілансер розкаже група 2.

Фрілансер – це вільний співробітник, який пропонує свої послуги потенційному роботодавцю на різних біржах фрілансу (наприклад,  freelancehunt.com). Найчастіше такі працівники мають тільки термін здачі проекту, без конкретного місця роботи і часу, протягом якого вони повинні виконувати його.

Слайд 25. Гімнастика для очей на український мотив (2 хв).

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Y4ACKy08GI0

Техніка «Декартові координати»

Дуже часто люди не можуть вирішити їхати за кордон чи залишитись жити і працювати в Україні. Людина переживає стрес від того, що не знає яке рішення прийняти. В такому випадку можна використовувати техніки прийняття рішень. Одна з них - «Декартові координати» - допомагає оцінити вигоди та втрати від кожної дії, якщо в нас є сумніви, та прийняти оптимальне рішення типу «робити-не робити». Суть в тому, щоб на питання подивитися з різних сторін.

Слайд 26. Хочу познайомити вас з модифікацією даної техніки, яка дозволяє глибше розглянути всі вигоди та втрати, в тому числі і приховані. По горизонтальній осі розташовано два варіанти відповідей «отримаю-не отримаю»,  по вертикальній осі - «зроблю-не зроблю».

Слайд 27. Інструкція: дайте відповідь на 8 питань, по 2 в кожному квадранті.

I.

1. Що я отримаю бажаного, якщо не поїду?

2. Що я отримаю небажаного, якщо не поїду?

II.               

3. Що я отримаю бажаного, якщо поїду?

4. Що я отримаю небажаного, якщо поїду?

III.            

5. Що я не отримаю бажаного, якщо поїду?

6. Що я не отримаю небажаного, якщо поїду?

IV.            

7. Що я не отримаю бажане, якщо я поїду?

8. Що я не отримаю небажане, якщо я поїду?

1. Поступово відповідаючи на питання техніки, одразу оцінюйте кожну відповідь за шкалою 0-10.

2. Підрахуйте кількість балів зі знаком «+» та зі знаком «-» окремо зліва та справа, тобто підрахуйте переваги для себе в разі прийняття рішення про поїздку, та в разі відмови від неї.

3. Порівняйте аргументи «проти» і аргументи «за».

Зліва: позитивні наслідки відмови від поїздки (сума балів), негативні наслідки відмови від поїздки (сума балів).

Зправа: вигоди поїздки (сума балів), приховані недоліки. Порівнюємо дві суми: яка більша – на користь поїздки чи навпаки.

6. Закріплення  матеріалу (2 хв). Слайд 28.

Для здобувачів освіти, які мають можливість працювати з тестами он-лайн  класний керівник пропонує за допомогою QR-коду зайти на сайт та виконати тести:

 https://naurok.com.ua/test/zhivi-ta-pracyuy-v-ukra-ni2043717.html

Для інших здобувачів освіти – тести письмово на аркушах та потім оцінити себе.

7.Вихід із зони комфорту(1 хв). Слайд 29.

У житті ми постійно стикаємося з ситуаціями, коли треба щось змінити або навіть просто зробити щось незвичне і нове, але страх перед невідомим часто заважає нам діяти. Наш внутрішній голос починає переконувати нас у тому, що все не так вже і погано, а хто знає, чи буде добре, якщо ми почнемо змінювати своє життя.

Зрозуміти те, що ви застрягли в зоні комфорту, можна по власній реакції на будь-яку нову ситуацію, з якою ви зіткнулися або навіть просто подумали про неї.  Першою реакцією, швидше за все, буде страх. Тому не бійтеся говорити про майбутнє.

Самокоучинг.

- Для того, щоб бути справжнім громадянином України, необхідно бути відповідальною і дисциплінованою людиною.  На допомогу вам прийде простий, але результативний інструмент, який дозволить невеликими кроками просуватися до поставленої задачі. Назва цього інструменту Ранкові та вечірні питання.

Ця вправа не вимагає великих зусиль. Більше того, вона не вимагає додатково витраченого часу. Виконання вправи можна поєднувати з будь-якою звичною дією - на шляху до ліцею або при чищенні зубів.

Слайд 30. Достатньо щоранку ставити собі кілька питань:

  • Які дії я можу зробити сьогодні, щоб домогтися бажаного результату?
  • Що я можу змінити, щоб домогтися поставленої задачі?
  • Що важливого або цікавого у моєму бажанні?
  • На чому мені необхідно сконцентруватися сьогодні для досягнення мети?
    Увечері доцільно підвести підсумки виконаних кроків.

Для цього поставте собі такі питання:

  • Які кроки приблизили мене до моєї мети сьогодні?
  • Чому я зміг навчитися сьогодні?
  • На скільки сьогоднішній день поліпшив моє життя? Чи знадобиться отриманий досвід у майбутньому?

Якщо цей інструмент увійде у вашу щоденну звичку, то ви ніколи не зійдете з правильного шляху щодо досягнення бажаного.

 «Сильні» запитання:

  • Що би Ви робили, якби мали безмежні ресурси?
  • Що Ви намагаєтеся довести собі?
  • Що Ви робите такого, що приносить Вам радість і захват?
  • Про що я у Вас сьогодні не запитала? Про що Ви дуже хотіли би, щоби я запитала?

8.Узагальнення та систематизація знань (1 хв).

Слайд 31. Україна є прекрасною країною і збереження її єдності є головним завданням усього життя кожного українця. Із дня, коли ворог підступно розпочав війну проти України, забравши при цьому безтурботні мирні дні, вбивши сотні людей, пограбувавши і зруйнувавши українські оселі, школи, лікарні, ми згуртувалися, об’єдналися в одне ціле щоб побороти російського ката.

Наш край багатий добрими, чесними, гідними, працьовитими людьми. Що б не відбувалося – завжди українці відстоювали свободу і честь своєї Держави. А любов українців до України безмежна. Як же можна не любити рідну землю, таку красиву і багату? Високі шпилі Карпат, їх букові ліси, родючі землі центральної України, яскраве сонце кримських курортів, уславлена Слобожанщина – це все наша країна.

Слайд 32. Бути українцем — це круто, це гідно, це безцінно. У всі часи нашим громадянам були притаманні такі риси, як доброта, працелюбність, повага до інших людей, тяжіння до краси і духовності. Це є національними рисами нашого народу, наша унікальність. І це особливості українського менталітету.

- А що таке «менталітет» розкаже група 3. 

Жоден ворог не здолає український народ, бо та сила, яку мають наші громадяни, передавалася і зміцнювалася зі століття в століття, з року в рік, зо дня в день. І в час страшної війни ця сила приведе Україну до перемоги над російськими окупантами. Сміливість українців вражає увесь цивілізований світ. Бо навіть у найважчі хвилини ми готові захищати свою Державу. Адже кожен з нас розуміє, що якщо не буде нашої Вітчизни, то перестане існувати і сам український народ.

Слайд 33. Домашнє завдання. Вдома пропоную перевірити чи ту професію ви обрали. А можливо ви обрали не ту професію? Ось посилання на онлайн-платформи, які можливо вам допоможуть у виборі професії:

https://proftest.in.ua/start/ - СТАЖЕРИ (платно)

https://www.choizy.org/ -  платформа

https://www.arealme.com/career/uk/ - онлайн-тест «Яка професія мені підходить»

Рефлексія. Вправа «Три-два-один»

Назвіть:

  • три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на занятті.
  • два факти, які здалися нецікавими, некорисними  або вже відомі.
  • один факт, який хотілося б вивчити детально, поглибити знання про нього.

Слайд 34.  Вправа  «Незакінчені речення».

«Україна для мене — це...»

«Я б запитав президента Зеленського про...»

«Я б хотів (не хотів) бути на місці...»

9.Самооцінювання (3 хв)

Вправа «Шкалювання».

- Що ви тепер знаєте про престижність професій? Чого не вистачає до 10? Що ви готові зробити, щоб ваші знання про професії стали десяткою?

Вправа «Поштовий голуб».

Слайд 35. Цей  символічний голуб буде передавати ваші емоції, які ви отримали під час заходу до інших країн світу.  У кожного на столах є голуб. Напишіть, що ви відчули під час заняття, який настрій вам був присутній та прикріпіть голуба до мапи туди, в яку б точку ви хотіли б щоб голуб переніс ваш позитивний настрій. Почну  з себе. На занятті я отримала масу позитивних емоцій, гарний настрій.

 

Використані джерела:

1. Основи коучингу.  [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/710073/1/%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BA%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%83_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%B5%D0%BB.%D0%B1%D1%96%D0%B1%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%83.pdf

2. Сценарій тренінгу «Коучинг як технологія успіху» . [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/scenariy-treningu-kouching-yak-tehnologiya-uspihu-144841.html

3. Виховний захід "Робітнича професія – дорога в самостійне життя". [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/vihovniy-zahid-robitnicha-profesiya-doroga-v-samostiyne-zhittya-173002.html

4. Виховна година з профорієнтації для учнів професійних закладів: "Справа твого життя". [Електронний ресурс] - Режим доступу:  https://naurok.com.ua/vihovna-godina-z-proforientaci-dlya-uchniv-profesiynih-zakladiv-sprava-tvogo-zhittya-185166.html

5. Презентація "Профорієнтаційне заняття-тренінг для учнів старших класів". [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/prezentaciya-proforientaciyne-zanyattya-trening-dlya-uchniv-starshih-klasiv-214647.html

6. Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://vdsr.gov.ua/gromadyanam/osvita/osvitnya-diyalnist/vikhovannya/metodichni-rekomendacii-schodo-organizacii

7. Гра-подоріж. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/proforientacijna-gra-podoroz-u-svit-profesij-dla-ucniv-8-11-klasiv-123391.html

 8. Інтерактивні вправи для проведення рефлексії. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/interaktivni-vpravi-dlya-provedennya-refleksi-na-urokah-u-pochatkovih-klasah-146129.html

 9. Як українцям отримати медичну допомогу за кордоном і не розоритися? [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://uteka.ua/ua/publication/news-14-delovye-novosti-36-kak-ukraincam-poluchit-medicinskuyu-pomoshh-za-granicej-i-ne-razoritsya

10. Як отримати кредит перебуваючи за кордоном. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://mywallet.ua/ua/blog/vse-o-kreditah/kak-poluchit-kredit-nahodyas-za-granitsej/

11. «Як те залізо з силою дивною…» Іван Франко. [Електронний ресурс] - Режим доступу:  https://www.i franko.name/uk/Verses/ZVershynINyzyn/VolniSonety/JakTeZalizo.html

12. Що таке фріланс?  [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://avada-media.ua/ua/freelance/

13. «Чому одні люди діють, а інші – ні».  [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://iqholding.com.ua/articles/chomu-odni-lyudi-diyut-inshi-ni

14. Бути українцем — це круто, це гідно, це безцінно. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://www.0352.ua/news/3368951/buti-ukraincem-ce-kruto-ce-gidno-ce-bezcinno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2023
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку