Методична розробка "Використання гри на уроках виробничого навчання з професії "Адміністратор"

Про матеріал

В даній методичній розробці описано методичні рекомендації до організації виробничого навчання з теми "Обслуговування відвідувачів" та наведено приклад використання гри на уроці "Організація та проведення презентацій"

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Львівської обласної державної адміністрації

Бориславський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

«Використання гри на уроках виробничого навчання з професії «Адміністратор»

 

 

 

Укладач: майстер виробничого навчання: Паращак Іванна Богданівна

 

 

Розглянуто на засіданні методичної комісії

Протокол № ___ від “__________ 2018 р.

Голова методкомісії  _________ Р.М. Андрухів

 

 

 

 

 

Борислав, 2018


Зміст

1. Вступ

2. Організація виробничого навчання при вивченні теми «Обслуговування відвідувачів»

3. Методика проведення уроків виробничого навчання з елементами гри.

4. Оцінювання роботи учнів на інтерактивних уроках.

Додаток 1

Додаток 2

Список використаної літератури

 

 


1.    Вступ

На сьогоднішній день адміністратор потрібний практично у всіх сферах діяльності – від салону краси до найбільшого виробничого підприємства.

Професія адміністратора широка та багатогранна. Спектр завдань дуже великий, до обов’язків входить: координація роботи офісу; прийом і реєстрація замовників і клієнтів, отримання дзвінків, робота з документами. Займається діяльністю з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Контролює збереження матеріальних цінностей. Надає інформацію відвідувачам з питань, що стосуються послуг, які надаються. Приймає заходи із запобігання конфліктних ситуацій. Розглядає претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні заходи щодо їх усунення. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.

Майже всю цю діяльність відносять до сфери послуг, тобто невиробничої сфери. Тоді в процесі навчання учнів ПТНЗ професії адміністратора виникає питання, чим зайняти учнів на виробничому навчанні. В такому випадку майстру виробничого навчання можуть допомогти інтерактивні методи навчання: рольові ігри, ділові ігри, тренінги, групові проекти, робота в малих групах.

2.    Організація виробничого навчання при вивченні теми «Обслуговування відвідувачів»

Однією з найважливіших і найбільших тем виробничого навчання є «Обслуговування відвідувачів». Вивчаючи цю тему учні повинні засвоїти:

  • правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;
  • правила користування технічними засобами оброблення документів, усної та письмової документаційної інформації, основи комп’ютерних інформаційних технологій;
  • технологічні процеси оброблення інформації;
  • стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;

а також навчитися:

  • забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів;
  • створювати для них комфортні умови;
  • консультувати відвідувачів з питань наявних послуг;
  • розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;
  • здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень.

На основі держстандарту ПТО (ДСПТО 4222-НО.55.10-2008) я розробила такий поурочний план з цієї теми:

№ п/п уроку

Назва теми

К-ть год.

Дата прове­дення

1

2

3

4

 

8. Обслуговування відвідувачів.

66

 

  1.  

Організація робочого місця та зони обслуговування відвідувачів.

6

 

  1.  

Дизайн службового приміщення.

6

 

  1.  

Використання комп’ютерної техніки для виготовлення ксерокопії, довідок, угод, тощо.

6

 

  1.  

Підготовка інформаційних документів.

6

 

  1.  

Телефонограми, факсограми, інші види інформації. Телефонні розмови.

6

 

  1.  

Організація і проведення прийому відвідувачів у зазначені години. Розгляд звернень відвідувачів.

6

 

  1.  

Резюме. Проведення співбесіди. Організація ділових переговорів.

6

 

  1.  

Організація і проведення колективних зборів, нарад. Оформлення протоколів нарад, витягів з протоколу.

6

 

  1.  

Організація ділових прийомів.

6

 

  1.  

Організація і проведення конференцій і ділових презентацій.

6

 

  1.  

Робота з сайтами бронювання. Інтерактивні заходи обслуговування відвідувачів.

6

 

 

  1. Організація робочого місця та зони обслуговування відвідувачів.

На цьому уроці учні повинні засвоїти всі санітарні вимоги до службових приміщень, меблів та оргтехніки, вимоги та пропозиції щодо розміщення обладнання на робочому столі адміністратора, та оформлення допоміжної зони і зони обслуговування.

Для закріплення цих знань і умінь учні створюють і оформляють презентацію «Організація робочого місця адміністратора та зони обслуговування відвідувачів», в якій необхідно вказати всі вимоги та пропозиції доповнивши слайди відповідними зображеннями з Інтернету.

 

  1. Дизайн службового приміщення.

На цьому уроці учні повинні виробити вміння і навички проектування службових приміщень (офісні приміщення) згідно всіх санітарних вимог за допомогою дизайнерської програми.

Учні ознайомлюються з дизайнерською програмою SweetHome3D-5.2. Учням пропонується вибрати із запропонованого списку вид діяльності офісу підприємства (наприклад, туристичне агентство, рекламне агентство, адвокатська компанія, соціальна служба,  страхова компанія, редакція газети чи журналу…) і створити проект цього приміщення.

 

  1. Використання комп’ютерної техніки для виготовлення ксерокопії, довідок, угод, тощо.

Метою цього уроку є: ознайомити учнів з принципом роботи копіювального пристрою, сканера, принтера; виробити вміння і навички з виготовлення копій документів, оформляти та роздруковувати довідки, угоди, а також реєструвати ці документи у відповідні журнали.

Учні діляться на групи, кожна з яких представляє собою певне підприємство. Роблять копії паспорта своїх «працівників», сканують у програму ABBYY FineReader типовий договір про співпрацю між підприємствами і перетворюють його в документ Word.

Оформляють, складають та реєструють угоди між цими «підприємствами», видають довідки своїм «працівникам» про факт їхнього «працевлаштування» на цих «підприємствах».

 

  1. Підготовка інформаційних документів.

Учні закріплюють знання з документаційного забезпечення, удосконалюють навики набору і оформлення оголошення, анкети, реферату, плану роботи.

Попередньо створені групами учнів «підприємства» планують культурно-масові рекламні заходи на своїх «підприємствах» приурочені певним подіям (наприклад, Міжнародний день споживача, Міжнародний день туризму, Міжнародний день фітнесу і т.д.) і складають та оформляють план цих заходів. Готують реферат про цю подію, оголошення про заплановані заходи та анкети для клієнтів-учасників цих заходів.

 

  1. Телефонограми, факсограми, інші види інформації. Телефонні розмови.

Ознайомлюються з принципом роботи факсу і пробують (при можливості) відправляти і приймати факс. Ознайомлюються з принципом роботи Windows-факсу. При можливості випробовують цей спосіб. В іншому випадку можна набрати інструкцію з отримання і відправки факсу.

Створити і оформити лист-запрошення на діловий прийом (презентацію, конференцію) і відправити його електронною поштою на адресу одногрупника і майстра в/н.

Учні поділяються на пари. Кожному учню видається зразок телефонограми і бланк реєстрації телефонограми. Учні в парах почергового телефонують один одному і передають/приймають телефонограму.

Закріпити знання і виробити вміння ведення ділових розмов за допомогою телефону (отримати довідку про послуги, які надає конкретне підприємство).

 

  1. Організація і проведення прийому відвідувачів у зазначені години. Розгляд звернень відвідувачів.

Цей урок можна провести у формі рольових ігор. Відповідно готуватися учні та майстер в/н повинні заздалегідь. Учні поділяються на групи і отримують завдання, в якому вказується певна ситуація. Вони розприділяють між собою ролі, готують сценарій і паралельно консультуються з майстром в/н. Вже на самому уроці відбувається демонстрація групами заданої їм ділової ситуації. Інші групи виступають у ролі спостерігачів і оцінюють роботу виступаючих.

На цьому уроці учні повинні продемонструвати такі ділові ситуації:

  • Реєстрація відвідувачів.
  • Прийом і реєстрація відряджених працівників.
  • Переадресація телефонних дзвінків.
  • Прийом іноземної делегації.

 

  1. Резюме. Проведення співбесіди. Організація ділових переговорів.

На уроці учні засвоюють принцип складання резюме, процедуру підготовки до співбесіди і ділових переговорів та їх проведення, значення певних жестів і мімічних виразів.

Учні розділені на пари і оформляють власне резюме на посади адміністратора та працівника обслуговуючого персоналу відповідно до заданого типу підприємства. Готують сценарій співбесіди з претендентом на вакантну посаду працівника обслуговуючого персоналу (наприклад, покоївка, офіціант, бармен, продавець, кухар, перукар, касир, охоронець і т.д.).

Готують та проводять ділові переговори з іншою парою-«підприємством», щодо укладання угоди про співпрацю.

На заключення можна провести гру, де пари демонструють іншим групам певні жести чи міміку, а ті пробують відгадати. Завдання учнями готується на домашньому завданні.

 

  1. Організація і проведення колективних зборів, нарад. Оформлення протоколів нарад, витягів з протоколу.

Цей урок також можна провести у формі ділової гри, під час якої учні будуть виробляти вміння і навики ведення і оформлення протоколу; підготовки до наради, її організації та проведення.

Найперше сама, як майстер виробничого навчання організовую і проводжу збори навчальної групи для розгляду певних питань (наприклад, підготовка до ДКА, організація випускного вечора…) Учні розділені на пари. Кожна пара веде протокол зборів, потім набирає і оформляє його на ПК, оформляє витяги з цього протоколу на кожне питання.

Після цього група ділиться на дві підгрупи. Завданням цих команд буде: організація і обслуговування нарад, щодо підготовки і проведення святкування професійного свята, Нового року чи інше. Кожна команда вибирає керівника наради, та секретаря, який буде вести протокол. Керівник наради вибирає двох помічників, за допомогою яких складає перелік питань, які потрібно розглянути на нараді. Після цього проводиться нарада (почергово) і складається протокол.

 

  1. Організація ділових прийомів.

Мета уроку: виробити вміння і навики складання списків запрошених, розсаджування за столом, складання меню, сервірування столу, підбір квітів, а також засвоїти правила поведінки на прийомі.

Учні розбиваються на декілька команд, які готують і демонструють підготовку і організацію різних видів прийомів (наприклад, «Келих шампанського» або «Келих вина», «Сніданок», «Обід», «Обід-буфет», «Вечеря», «А ля фуршет», «Коктейль», «Кавовий або чайний стіл»)

 

  1. Організація і проведення конференцій і ділових презентацій.

Роботу учнів на цьому уроці можна організувати у формі ділової гри і провести конкурс між командами.

Для цього за кілька днів до уроку потрібно розділити групу на дві команди і ознайомити із завданням. Дається таке завдання для кожної команди: підготувати проект конференції з презентацією на різні теми (наприклад, відкриття нового туристичного туру до однієї з європейських країн). Команди готують, організовують і проводять презентації. Одна команда проводить презентацію, друга – запрошені на презентацію, задають запитання.

Журі оцінює роботу кожної команди (запрошення, розміщення гостей, буклети, презентація, виступ, загальне враження від організації заходу).

 

  1. Робота з сайтами бронювання. Інтерактивні заходи обслуговування відвідувачів.

Учні ознайомлюються з новинками в обслуговуванні відвідувачів. Бронюють номери в готелях, використовуючи безкоштовні сайти.

https://www.imena.ua/blog/high-tech-made-in-ukraine/ - інтерактивний ресторан

https://www.booking.com – бронювання номерів.

3.    Методика проведення уроків виробничого навчання з елементами гри.

Інтерактивне навчання найбільше відповідає особистісно-орієнтованому підходу до навчання. Моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного розв’язання, застосовуються рольові та ділові ігри.

Рольова гра – це моделювання ситуації, де учасникам пропонується зіграти роль певної людини у знайомих обставинах чи ситуаціях. Сценарій часто вигадується, або використовуються реальні ситуації, з якими учасник може стикнутися у повсякденному житті.

Рольова гра подібна виставі в театрі. Це виконання учнями ролей, заданих певними ситуаціями, які вимагають використання особливої поведінки та відповідної лексики. Гра забезпечує невимушену обстановку, в якій учні є настільки винахідливими і жвавими, наскільки це можливо.

Рольова гра – це групова форма навчання, яка відіграє важливу роль в активізації навчально-виховного процесу. Це досягається активізацією пізнавально-оцінювальної та практичної діяльності учасників заняття, певною організацією їх взаємодії та спілкування.

Рольова гра відбувається у кілька етапів:

  • майстер в/н повідомляє тему, мету, інформує учасників про зміст кожної ролі;
  • створюються рольові групи;
  • вибираються спостерігачі, які повинні отримати завдання щодо відслідковування вербальної та невербальної поведінки учасників гри, оцінювання результативності гри тощо;
  • опановування ролей і з’ясування суті проблемного питання чи ситуації;
  • підготовка учасників до обговорення проблеми чи програвання ситуації (виробляють спільну думку щодо питань, які їм належить опрацювати на занятті, або виробляють зумовлену певною роллю стратегію поведінки у конфлікті);
  • послідовне обговорення проблеми або програвання «реальної» ситуації різними рольовими групами, які висловлюють свою позицію щодо аналізованої проблеми, або ж моделюють виконання необхідних дій. Упродовж гри майстер-ведучий визначає смислову лінію аналізу теоретичної проблеми або практичної ситуації, порушує додаткові питання та ставить завдання. Він заохочує всіх учнів до гри в атмосфері доброзичливості, взаємодопомоги, рівноправності;
  • завершення заняття підбиттям підсумків (майстер наголошує на змісті та реалізованості задуму).

За допомогою рольової гри  учні краще засвоюють професійні функції на особистому досвіді, розвивають логічне мислення, мовлення. Хоча така форма навчання вимагає підвищеної трудомісткості підготовки до уроку майстра в/н.

Приклад використання рольової гри як форми організації уроку виробничого навчання наведений в додатку 1.

Ділова гра є формою відтворення предметного і соціального змісту майбутньої професійної діяльності фахівця, моделювання тих взаємин, що є характерними для цієї діяльності; моделювання професійних проблем, реальних протиріч та утруднень, що трапляються у типових професійних проблемних ситуаціях.

Ділова гра є комплексною, багатофункціональною дією, у межах якої сполучено декілька взаємопов'язаних видів діяльності: аналіз і пошук розв'язання проблем, навчання, розвиток, дослідження, консультування, формування колективної діяльності.

Отже, ділова гра належить до активних методів навчання, які забезпечують активну творчу діяльність учнів, створюють умови для підвищеної мотивації та емоційності, розвивають критичне мислення.

Застосування ділових ігор під час навчання дає змогу максимально наблизити навчальний процес до практичної діяльності, врахувати реалії професії, приймати рішення в умовах конфліктних ситуацій, відстоювати свої пропозиції, розвивати в учасників гри колективізм та відчуття команди, отримати результати за досить обмежений час. У спеціально створених умовах учень "проробляє" найрізноманітніші життєві ситуації, які дають йому змогу сформувати світогляд, відстояти свою позицію.

Як правило, ділова гра складається з таких етапів:

  • ознайомлення учасників гри з метою, завданнями та умовами гри;
  • інструктаж щодо правил проведення гри;
  • утворення учасниками гри робочих груп;
  • аналіз, оцінка та висновки результатів гри.

Підготовка майстра до ділової гри складається з таких кроків:

  • розроблення сценарію;
  • план ділової гри;
  • загальний опис гри;
  • зміст інструктажу;
  • підготовка матеріально-технічного забезпечення;
  • уведення в гру учнів (постановка проблеми і мети, ознайомлення з умовами, регламентом, правилами, формування груп, розподіл ролей, консультація)

Оскільки підготовка учнів також охоплює великий об’єм роботи, то введення в гру потрібно проводити за декілька днів до уроку. Ця робота включає в себе такі етапи:

  • робота з джерелами;
  • «мозковий штурм»;
  • тренінг;
  • консультації з майстром в/н.

Ділова гра вимагає предметної й соціальної компетенції учасників, тому варто починати підготовку до неї з аналізу конкретних виробничих ситуацій і розігрування ролей. Необхідно також до початку гри формувати в учнів культуру дискусії.

Приклад використання ділової гри на уроці виробничого навчання наведений в додатку 2.

4.    Оцінювання роботи учнів на інтерактивних уроках.

Оцінювання гри може охоплювати як результати роботи групи в цілому (групове оцінювання), так і кожного учасника гри окремо (індивідуальне оцінювання).

Індивідуальні дії повинні обов’язково поєднуватися з колективними та груповими. Відповідно, при побудові системи індивідуального оцінювання необхідно, щоб вона стимулювала гравців до активного виконання як індивідуальних, так і групових завдань, а також забезпечувала перевагу групових інтересів учасників над індивідуальними.

Таблиця 2.

ПІБ учня

Вступний інструктаж

Поточний інструктаж

Заключний інструктаж

Арканов Андрій

//

///

/

Біляк Олег

 

/

 

 

 

 

 

У системі індивідуального оцінювання необхідно враховувати дії кожного учасника, який виконує індивідуальні завдання у процесі виконання завдань ігровою групою.

Очевидно, що в різних рольових та ділових іграх кількість аспектів діяльності, що оцінюється і глибина оцінювання можуть бути різними.

Таким чином, під час проведення гри необхідно забезпечити такі аспекти оцінювання учасників:

  • ефективність сформованого учасниками гри рішення;
  • використання при виробленні рішень прийомів, що рекомендуються, способів (завдання цієї оцінки – орієнтувати учасників на більш глибоке вивчення теоретичних розділів дисципліни, за якою проводиться гра);
  • наявність у прийнятих рішеннях елементів технічної новизни, оригінальності, які забезпечують виконання запланованих робіт зі значною ефективністю, а як наслідок - можуть бути рекомендовані для впровадження у практичну діяльність;
  • урахування обмежень, зумовлених при описі об’єкта ігрового моделювання;
  • раціональність прийнятого рішення;
  • наявність і кількість помилок у рішенні (дуже часто в ділових іграх фіксуються лише такі помилки, що призводять до певних штрафних санкцій, які застосовуються до учасників).

У  міжгруповій взаємодії учасників гри доцільно оцінювати:

  • швидкість прийняття рішень (важливо заохочувати ігрові групи, які першими представили рішення);
  • кількість і якість внесених контрпропозицій по рішеннях, що були прийняті іншими ігровими групами;
  • аргументованість у захисті своїх рішень;
  • звернення до інших ігрових груп за додатковою інформацією, матеріальними і трудовими ресурсами для виконання запланованих робіт, а також аналогічна «допомога» іншим групам за їх запитами;
  • профіль, спрямованість і зміст міжособистісного спілкування учасників гри.

При визначенні часу, коли необхідно оцінювати діяльність учасників, необхідно мати на увазі, що ефективність процесу навчання при використанні метода ділових ігор суттєво збільшується, якщо учасники активно й інтенсивно працюють не лише на етапах вироблення окремих і узагальнених рішень, але також і на етапах аналізу цих рішень. З цього випливає, що активність і принциповість в обговоренні рішень, обговорення помилок в рішеннях інших ігрових груп, аргументований захист власних рішень і знаходження кращих варіантів рішень самими учасниками гри мають всіляко стимулюватися за допомогою системи оцінювання.

При підведенні підсумкового балу учня потрібно врахувати груповий бал, наприклад, добавити кожному члену групи по одному балу за ІІ командне місце і по 2 бали за І командне місце.

Беручи до уваги все вище сказане, пропоную використовувати для оцінювання учасників гри таку таблицю:


Таблиця 3.

Характеристика

І група

ІІ група

ІІІ група

Швидкість прийняття рішення

 

 

 

Ефективність рішення

 

 

 

Раціональність рішення

 

 

 

Оригінальність рішення

 

 

 

Використання навчальних прийомів і способів

 

 

 

Використання довідкової літератури

 

 

 

Допущені помилки

 

 

 

Атмосфера в групі

 

 

 

Аргументованість у захисті

 

 

 

Кількість якісних контрпро­позицій суперникам

 

 

 

Підсумковий бал групи

 

 

 

 

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Активність у підготовці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ерудованість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впевненість в діях

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відношення до колег

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відношення до суперників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бал учня за індивідуальні дії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий бал учня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

ПЛАН

уроку виробничого навчання № 30

 

Професія – Адміністратор

Курс – ІІ

Тема уроку: Перевірні роботи.

Мета уроку:

навчальна: перевірити рівень професійних знань, умінь та навичок учнів з тем «Кадрова служба», «Вироблення практичних навичок управління персоналом» та «Обслуговування відвідувачів»;

виховна: формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, сприяти вихованню комунікативних якостей та культури управлінської праці, виховувати повагу до товаришів та їхньої думки;

розвиваюча: формувати в учнів вміння працювати самостійно та в групі, творчу активність, ініціативу, уміння творчо вирішувати завдання, розвивати організаційні здібності.

Тип уроку: Контрольно-перевірний.

Вид уроку: конкурс з елементами рольової гри.

Матеріально-технічне

і дидактичне забезпечення уроку: комп’ютери, програмне забезпечення, мультимедійний проектор, телефони, програма конкурсу, краватки.

Форма організації учнів: командна.

 

ХІД УРОКУ

1. Організаційна частина уроку – 5 хв.

  • доповідь старости про присутність учнів;
  • огляд зовнішнього вигляду учнів.

2. Вступний інструктаж – 40 хв.

2.1. Повідомлення теми та мети уроку.

2.2. Перевірка знань, вмінь учнів за матеріалом уроків спецпредметів та попередніх уроків виробничого навчання (тест на ПК)

2.3. Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ.

Оголошую лідерів команд. За допомогою гри «Відгадай слово» встановлюємо порядок вибору учасників команд.

Кожна команда формує колектив однієї із запропонованих фірм «Магазин», «Кафе», «Турфірма», «Готель», «Салон краси». Лідери команд на домашнє завдання повинні підготувати до уроку емблему фірми.

Лідери команд розподіляють між членами команди обов’язки:

  • зробити рекламну афішу про відкриття фірми;
  • зробити рекламу певного товару чи послуги їхньої фірми;
  • створити візитку для керівника фірми;
  • заповнити трудові книжки членів колективу фірми та оформити накази про прийняття їх на роботу;

Конкурс керівників команд «Підготовка до наради (зборів)». Попередньо будь-який учасник команди повинен керівнику зав’язати краватку.

Конкурс «Телефонна розмова». Команда представляє адміністратора фірми, який буде відповідати на телефонний дзвінок клієнта. В ролі клієнта виступає керівник іншої фірми.

Конкурс «Співбесіда». Інспектори відділу кадрів готують максимальну кількість запитань до кандидата на посаду адміністратора в їхній фірмі. Після цього проводить співбесіду з кандидатом на посаду адміністратора. Роль кандидата виконує адміністратор з іншої фірми, який планує змінити місце праці.

Конкурс «Рекламна компанія». Лідери команд представляють свою рекламу.

2.4. Видача програми конкурсу з правилами гри.

2.5. Демонстрація зразків наступних робіт.

2.6. Розглядання правил техніки безпеки.

2.7. Розглядання типових помилок та способів їх попередження.

 

3. Поточний інструктаж – 210 хв.

Виконання завдань учнями. Обходи майстра виробничого навчання:

1-й обхід – перевірка правильності організації робочого місця;

2-й обхід – перевірка дотримання учнями правил безпеки праці;

3-й обхід – перевірка правильності виконання завдань;

4-й обхід – прийняти та оцінити роботи;

5-й обхід – перевірити правильність збереження роботи та виключення комп’ю­терів.

 

4. Заключний інструктаж – 15 хв.

4.1. Підбиття підсумків уроку:

  • узагальнена оцінка за день із мотивацією;
  • аналіз допущених помилок;
  • аналіз виконання завдань;
  • оголошення результатів кожного конкуру і підбиття підсумків;
  • оголошення оцінок кожного учня.

4.2. Прибирання майстерні.

 


ПРОГРАМА КОНКУРСУ

  1. П’ять кращих учнів групи попередньо вибирають фірму, роботу якої будуть організовувати.
  2. Вдома готують емблему даної фірми.
  3. На уроці учні демонструють виконане домашнє завдання.
  4. Конкурс «Відгадай слово» між лідерами майбутніх команд.
  5. Лідери команд у визначеному порядку почергово обирають членів своєї команди (адміністратор і інспектор відділу кадрів).
  6. Лідери команд розподіляють між учасниками своєї команди завдання:
  • створити рекламну афішу про відкриття фірми;
  • створити рекламу певного товару чи послуги їхньої фірми;
  • створити візитку для керівника фірми;
  • заповнити трудові книжки членів колективу фірми;
  • оформити накази про прийняття на роботу усіх членів фірми.
  1. Конкурс «Найкращий вузол» - один із учасників команди зав’язує «керівнику» краватку.
  2. Конкурс керівників «Підготовка до наради (зборів)» - «керівники» команд складають план підготовки до зборів та порядок денний.
  3. Конкурс «Телефонна розмова» - один із учасників команди «адміністратор» буде відповідати на телефонний дзвінок «клієнта».
  4.  Конкурс «Співбесіда» - інспектор кадрів готує та проводить співбесіду з кандидатом на посаду адміністратора в його фірму.
  5. Конкурс «Рекламна компанія» - «керівники фірм» представляють свою рекламу.


Додаток 2

ПЛАН-КОНСПЕКТ

уроку виробничого навчання №28

 

Професія – адміністратор

Курс – ІІ

Тема програми: Обслуговування відвідувачів.

Тема уроку: Організація та проведення презентацій.

Мета уроку:

навчальна: сформувати вміння проводити презентації, публічні виступи, відповідати на запитання слухачів;

виховна: формувати позитивне ставлення до навчання, ввічливість, дисциплінованість, відповідальність, ініціативність, вміння працювати в команді;

розвиваюча: розвивати вміння сконцентрувати свою увагу, вміння аналізувати, порівнювати та висловлювати свої думки, пізнавальний інтерес, самостійність та творчість при виконанні навчально-виробничих робіт, впевненість виступаючи прилюдно;

методична: продемонструвати використання інтерактивних методів на уроках виробничого навчання.

Тип уроку: формування  складних вмінь.

Вид уроку: ділова гра «Презентація рекламної компанії».

Міжпредметні зв’язки: Планування, організація та технології управління персоналом, Основи рекламного маркетингу та дизайну, Організація обслуговування відвідувачів

Матеріально-технічне

і дидактичне забезпечення уроку: мультимедійне устаткування, інструкції з техніки безпеки, критерії оцінювання, презентація до уроку, презентації учнів, готова рекламна продукція.

Форма організації учнів: групова.

Використана література:

  1. Обритько Б.А. Реклама і рекламна діяльність: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2002. – 240 с.
  2. Почепцов Г.Г. Паблік рилейшнз: Навчальний посібник / Г. Г. Почепцов. — К.: Знання, 2004. – 373 с.
  3. Ромат Є.В. Основи реклами: Навч. посіб.- К.: Студцентр, 2006. – 288 с.
  4. Тихомирова Є.Б. Зв’язки з громадськістю: Навчальний посібник. – Київ: НМЦВО, 2001 – 560 с.
  5. https://support.office.com/uk-ua/article/Поради-зі-створення-й-показу-ефективних-презентацій-f43156b0-20d2-4c51-8345-0c337cefb88b

ХІД УРОКУ

1. Організаційна частина уроку – 2 хв.

  • доповідь старости про присутність учнів;
  • огляд зовнішнього вигляду учнів.
  • призначення чергових

2. Вступний інструктаж – 43 хв.

Реклама - найбільше мистецтво ХХ століття.

Маршалл МакЛухан - філософ, фахівець в області комунікації

(слайд 1)

2.1. Актуалізація опорних знань (гра «Хто швидше?»): (слайди 2-4)

  1. Малоформатне видання без згинів? (Листівка)
  2. Інформаційне повідомлення для преси? (Прес-реліз)
  3. Показ, основна мета якого полягає в інформуванні користувачів про товари і послуги організації?(Виставка)
  4. Який рекламний матеріал є найбільш поширеним на телебаченні? (Відеоролик)
  5. Словесний знак, виготовлений фірмовим кольором і фірмовим шрифтом? (Логотип)
  6. Ефективний засіб впливу на аудиторію споживачів в процесі комунікації? (Реклама)
  7. Організація, що пропонує на ринку ті ж самі товари чи послуги? (Конкурент)
  8. Перелік довільних предметів, складених у визначеному порядку? (Каталог)
  9. Постійне рекламне гасло? (Слоган)
  10. Організація, яка рекламує себе, свої продукти, оплачуючи рекламні послуги? (Рекламодавець)
  11. Комплекс рекламних заходів? (Рекламна компанія)
  12. Видання, розміщене на одному аркуші, складене в декілька паралельних згинів, як ширма? (Буклет)

 Слайд 1 Слайд 2 Слайд 3

 Слайд 4 Слайд 5 Слайд 6

2.2. Мотивація уроку. (слайд 5)

Одним із найпопулярніших термінів в рекламній діяльності є слово «піар». Так читається абревіатура «PR». Як вона розшифровується? Паблік рилейшинз – система заходів, направлена на створення і підтримки доброзичливих відносин і взаєморозуміння між організацією і суспільством. До основних заходів відносяться:

  • робота з засобами масової інформації,
  • виставки,
  • презентації,
  • робота над іміджом фірми,
  • рекламна діяльність.

2.3. Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 6)

Сьогодні ми розглянемо один із таких заходів – презентація. Тема уроку: «Організація та проведення презентацій». Сьогодні на уроці ви будете виробляти вміння виступати публічно та застосуєте ці вміння і навички під час проведення  презентації.

2.4. Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ. (лекція з допомогою учнів)

Оскільки презентація – це завершальний етап довготривалої проектної роботи, то давайте спочатку пригадаємо всі пройдені вже нами етапи організації презентації. Прошу моїх помічників розповісти про кожен з цих етапів: (слайд 7)

1. Організація команди і постановка завдання

Підготовка презентації вимагає чимало зусиль і засобів, але і користь від них буває великою. Тобто, це подія на якій Ви стоїте перед певною аудиторією і розповідаєте про свою організацію, продукти чи послуги, які вона пропонує.

Успіх презентації в більшості залежить від попередньої підготовки, в якій переважно приймають участь декілька чоловік (співробітників). Відповідно спочатку потрібно обговорити склад команди для підготовки цього заходу, сценарій і способи його проведення з керівником.

2. Мета презентації. (слайд 8)

З самого початку потрібно поставити собі запитання:

  • Що потрібно представити на презентації?
  • Чому вона взагалі відбувається?
  • Яких результатів Ви хочете досягнути?

Таким чином, ефективна презентація починається з визначення її задач.

Наприклад, якщо метою презентації є демонстрація переваг Вашої організації та послуг, які вона надає, то для цього Ваша команда повинна вирішити такі питання:

  1. переконати слухачів, що кожен член Вашої команди кваліфікований і досвідчений професіонал;
  2. продемонструвати, що Ваша організація має відповідний досвід і завжди задовольняє потреби своїх клієнтів;
  3. показати, що у Вас достатньо можливостей, щоб виконати роботу у визначений термін;
  4. встановити доброзичливі відносини між клієнтами і Вашою командою;
  5. пояснити структуру вартості Ваших послуг і закласти фундамент для переговорів.

3. Підготовка до проведення презентації. (слайд 9)

Визначивши основні задачі, постарайтесь скласти логічну послідовність всього заходу:

  • визначити час його початку і тривалість;
  • окреслити коло запрошених і учасників, включаючи журналістів;
  • визначити місце проведення презентації;
  • затвердити порядок і тривалість виступів, погодити їх теми і зміст; обговорити матеріали, які будуть демонструватися;
  • продумайте можливості продовження презентації в неформальній обстановці.

 Слайд 7 Слайд 8 Слайд 9

4. Проведення презентації. (слайд 10)

В день презентації постарайтеся, щоб всі учасники від Вашої організації прибули на місце завчасно. Підготуйте приміщення (квіти, провітрювання) та обладнання. На презентаціях використовують різні наочні способи представлення інформації. Серед них:

  • дошки для записів,
  • роздатковий матеріал,
  • фліп-чарти,
  • проектори для слайдів чи плівок,
  • електронні засоби.

Дякую за інформацію. Наступні етапи організації та проведення презентації ми будемо розглядати сьогодні на уроці.

 Слайд 10 Слайд 11 Слайд 12

5. Виступи, демонстрації. (слайд 11)

Презентація переважно вимагає невеликого і динамічного виступу. Він помагає налагодити відношення з аудиторією, відчути її настрій. При проголошенні вступного слова потрібно:

  1. висловити вдячність за те, що гості знайшли час прийти на презентацію. Можна висловити надію на те, що вони не пожалкують про те, як провели час.
  2. оголосити мету, розказати, що саме передбачається пояснити, запропонувати чи продемонструвати на презентації. Визначити її задачі з точки зору слухачів.
  3. представити виступаючих.
  4. ознайомити гостей з організаційними питаннями (тривалість презентації, переміщення аудиторії, перерви і т.п.)

Представляти фірму на презентації, проголошуючи вступне слово, не обов’язково повинен перший керівник. До цього можна підключити спеціаліста, який добре знає предмет обговорення, вміє про нього професійно розповісти і відповісти на запитання.

До виступу (промови) потрібно попередньо підготуватися: (слайд 12)

  • детально підготувати промову та демонстраційні матеріали;
  • продемонструвати слухачам, що Ви оперуєте достовірною інформацією;
  • донести до слухачів переваги, яке надає їм Ваша пропозиція.

Для того, щоб розвити впевненість в собі, відомі оратори і психологи пропонують такі рекомендації: (слайд 13)

  • попередньо ознайомитись з приміщенням, в якому буде проводитись презентація. Це знімає хвилювання, від попадання в незнайому ситуацію.
  • репетируйте свою промову. Це дозволить правильно розрахувати час і оцінити свою вимову.
  • виступати перед аудиторією бажано стоячи, використовуючи жести і рухи.
  • звертатися до своїх записів, але при цьому читати їх дослівно не потрібно. Можна використовувати карточки, на яких записані основні тези, замість повних речень бажано використовувати лише декілька слів, які можна прочитати одним поглядом.
  • зосередитись на повідомленні і реакції на нього, а не на собі. Під час виступу вивчати розміщених перед Вами людей, оцінювати їх реакцію. Виберіть декілька обличь в залі, що розміщені в різних місцях і час від часу повертайтеся до них, щоб здавалось ніби Ви звертаєтесь до кожного слухача.
  • змінювати темп промови, висоту і гучність звуку – це підкреслює основні моменти.
  • не відхилятися від основної теми.
  • ілюструйте ключові моменти. Коментуючи, використовуйте приклади з реальними людьми і подіями. Це допоможе аудиторії уявити образи.

6. Запитання слухачів та відповіді на них. (слайд 14)

Будь-яку презентацію не можна вважати завершеною без відповіді на запитання аудиторії. Декого це лякає. Хоча, готуючись до презентації, потрібно спрогнозувати запитання і бути готовими відповідати на них. Зробивши аналіз аудиторії, можна зрозуміти, що саме зацікавить ваших слухачів, чому вони надають перевагу і якими знаннями володіють. Отже, якщо виникли запитання:

  • Уважно вислухати запитання до кінця.
  • Якщо необхідно, повторіть або перефразуйте запитання. Це дасть можливість переконатися, що Ви правильно зрозуміли запитувача.
  • Визначити, чому було задане запитання. Не вважайте, що запитання було задано проти вас особисто. Переважно запитання задають на презентаціях для того, щоб:
  • отримати додаткову інформацію;
  • підтримати виступаючого;
  • виявити зацікавленість і вдячність;
  • запропонувати іншу точку зору або просто проявити себе.
  • Розділяти запитання. Дуже часто в одному запитанні міститься декілька, тому що запитання не продумане. Перед відповіддю, бажано розділити запитання і почати з легшого.
  • Зберігати спокій, особливо коли відчуваєте агресію запитувача.

Не на всі запитання потрібно відповідати. Можна скористатися різноманітними альтернативними запитаннями, які допоможуть уникнути прямої відповіді: (слайд 15)

  • попросити уточнити запитання;
  • переадресувати запитання аудиторії;
  • повернути запитання до запитувача («а ваша думка?»);
  • сказати, що відповідь прозвучить дальше в ході презентації;
  • признатися в тому, що зараз не готові відповісти, але ви в пошуках відповіді;
  • відповісти на інше, більш просте запитання;
  • відмовитися відповідати, посилаючись на комерційну таємницю чи іншу причину;
  • відповісти щось, що нічого не означає.

Хоча часто цю альтернативу використовувати не можна!

 Слайд 13 Слайд 14 Слайд 15

7. Завершення презентації. (слайд 16)

Завершення переважно включає:

  • коротке резюме важливих фактів і аргументів та повтор ключових фраз;
  • рекомендації з очікуваної стратегії поведінки після презентації;
  • пропозиції відносно подальших найближчих дій, якщо рекомендації прийняті, з конкретними термінами.

Після презентації або іншого представницького заходу прийнято організовувати фуршет, який стає їх продовженням і дозволяє в неформальній обстановці отримати якісь нові і часто ексклюзивні відомості, встановити дружні ділові контакти.

Типи прийомів (презентації учнів «Ділові прийоми»)

2.5. Закріплення матеріалу та пробне виконання прийомів: (слайд 17)

  1. Які питання потрібно висловити, при проголошенні вступного слова?
  2. Як поводитися під час виступу?
  3. Як в доповіді виділити ключові моменти?
  4. Для чого переважно задають запитання на презентаціях?
  5. Вам задали складне за структурою і не зовсім зрозуміле запитання. Що робити?
  6. Поставте будь-ласка мені запитання, щодо мого виступу.

2.6. Розглядання типових помилок та способів їх попередження. (слайд 18)

  • Не вивчайте доповідь напам’ять. Підготуйте  короткі записи. Демонструйте те, про що говорите.
  • Не спішіть. Вимовляйте слова чітко та виразно.
  • Багато репетируйте. Будьте впевнені.
  • Глибше пориньте у свою тему. Не звертайте уваги на негативні моменти, які можуть зіпсувати Вам настрій.

 Слайд 16 Слайд 17 Слайд 18

2.7. Повідомлення критеріїв оцінювання. (слайд 19)

Оцінювати Вашу роботу та виступ на презентації буду за такими критеріями:

  • ввічливість, посмішка;
  • користування записами;
  • темп промови, висота і гучність звуку;
  • жести, рухи, погляд;
  • використання ілюстрацій, коментарів;
  • відповідь на запитання;
  • робота в команді.

 

 Слайд 19 Слайд 20 Слайд 21

2.8. Розглядання правил безпеки життєдіяльності. (слайд 20)

Під час експлуатації мультимедійної установки ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • залишати виріб на довгий час без нагляду користувача;
  • торкатися до проводів і оголених контактів при увімкненому живленні;
  • підключати виріб до розеток мережі електроживлення, які мають механічні пошкодження.

Розетки, до яких підключені вилки кабелів живлення ноутбука та проектора, повинна знаходитися у доступному місці для швидкого відключення виробу від мережі електроживлення у разі виникнення небезпеки займання або в інших непередбачених ситуаціях.

У разі виникнення несправностей у роботі виробу – НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ПРОВОДИТИ РЕМОНТ САМОСТІЙНО. Зверніться по допомогу до майстра в/н (відповідальної особи).

Під час проведення репетицій: (слайд 21)

  • Будьте активними.
  • Будьте толерантними.
  • Дотримуйтеся відведеного часу.

3. Поточний інструктаж – 3 год.

Виконання завдань учнями.

Цільові обходи робочих місць майстром виробничого навчання:

1-й обхід – перевірка розподілу членів команди за ролями;

2-й обхід – перевірка дотримання учнями правил гри;

3-й обхід – перевірка правильності виконання учнями завдання; надання, при необхідності, додаткового інструктажу на робочому місці;

4-й обхід – перевірка готовності до заключного інструктажу (презентації).

4. Заключний інструктаж – 2 год.

4.1. Вступне слово майстра в/н: (слайди 22-30)

Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.

В.О. Сухомлинський

Шановні гості, колеги, учні! Щиро рада бачити Вас сьогодні на нашому уроці. І хочу розпочати його словами відомого педагога В.О. Сухомлинського. Оскільки саме у формі ділової гри буде проходити заключний інструктаж. Цей урок – презентація – є завершальним етапом великого проекту під назвою «Рекламна компанія ресторанів нашого міста».  Проект охоплював декілька тем уроків виробничого навчання з теми «Організація обслуговування відвідувачів».

Перший крок – вибір лідерів у групі, які б могли організувати роботу своїх команд. Лідери методом жеребкування підібрали собі команди.

Команди вибрали ресторани, з якими мали працювати і відвідали їх. В ресторанах ознайомилися з роботою адміністраторів, вивчили меню та послуги.

 Слайд 22 Слайд 23 Слайд 24

Після цього лідери команд провели наради, на яких розподілили обов’язки членів команди для підготовки рекламної компанії та вибрали тематику святкового заходу. Рішення нарад висвітлили в протоколах.

Наступний етап, найбільш довготривалий – розробка рекламної продукції. Учні працювали в парах та малих групах (3 чол.). Коли робота була завершена, ми визначилися з датою презентації цих робіт.

Учні прийняли активну участь у розробці запрошень та організації презентації.

 

 Слайд 25 Слайд 26 Слайд 27

 Слайд 28 Слайд 29 Слайд 30

 

Також вони підготували свої промови. І сьогодні на уроці виробляли вміння виступати з цими промовами. Результати своєї роботи вони зараз продемонструють. Прошу підтримати їх і на закінчення виступу задати їм декілька запитань, щоб вони могли показати вміння відповідати на запитання. Також прошу оцінити роботу команди в цілому за 12-тибальною системою у запропонованих табелях.

 

Табель оцінювання виступу команди

Команда

Ввічливість, посмішка

Користування записами

Темп промови, висота і гучність звуку

Жести, рухи, погляд

Використання ілюстрацій, коментарів

Відповідь на запитання

Середній бал

Рекламна продукція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Прийняти та оцінити  виконані роботи:

  • виступ І команди,
  • запитання та відповіді,

  • технічна перерва (кава-брейк),
  • виступ ІІ команди,
  • запитання та відповіді.

 

4.3. Підбиття підсумків уроку:

  • висновки майстра в/н та гостей презентації;

Ця ділова гра, завершення якої ми спостерігали дозволила учням цілісно побачити і пройти весь процес організації та проведення презентацій. Відповідно вони поглибили та поширили діапазон своїх знань, сформували вміння проведення публічних виступів.

  • оголошення зразкових робіт;
  • повідомлення та обґрунтування результатів голосування;
  • узагальнена оцінка за день із мотивацією.

Урок завершено


Список використаної літератури

  1. Бондар С.П. Методи навчання // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
  2. Ворожейкіна О.М. 100 цікавих ідей для проведення уроку. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 3-тє вид. – 255 с.
  3. Дзеньдзюра Н.І. Психологія і педагогіка. Проведення індивідуального заняття за методом рольової гри: Навчально-методичний посібник – Львів: ЛІБС УБС НБУ, 2013. –38 с.
  4. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н.П. Наволокова. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 176 с.
  5. Карамушка Л.М. Рольова гра // Енциклопедія освіти / Акад. пед.. наук України; головний ред. В. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
  6. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: навч.посіб. [для студ. вищ. навч. закл.]/В.Л. Ортинський – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
  7. Петровская Л. А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга. — М.: Изд-во МГУ, 1982.—168 с.
  8. Туркот Т.І. Педагогіка вищої школи. Кондор

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Молчанова Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
6486
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку