Методична розробка заняття "Guide’s Lexical Minimum"

Про матеріал
Методична розробка на тему «Guide’s Lexical Minimum» на основі досвіду роботи знайомить зі способами використання сучасних технологій при вивченні англійської мови та методами підвищення у студентів професійного інтересу до вивчення іноземної мови
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

МАРІУПОЛЬСЬКИЙ КОЛЕДЖ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ПРИАЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ЗАНЯТТЯ

 

Guides Lexical Minimum

(Словниковий мінімум гіда)

 

Навчальна дисципліна: Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

 

Спеціальність 242 «Туризм»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Методичну розробку заняття з навчальної дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» на тему «Guides Lexical Minimum» для студентів спеціальності 242 «Туризм» підготувала М. В.Лісіцина, викладач кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» Маріупольського коледжу ДВНЗ «ПДТУ»  з навчальної дисципліни «Іноземна мова».

 

 

 

Методична розробка на основі досвіду роботи знайомить зі способами використання сучасних технологій при вивченні англійської мови та методами підвищення у студентів професійного інтересу до вивчення іноземної мови.

 

 

Для викладачів з навчальної дисципліни «Іноземна мова» ВНЗ 1-2 р.а.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

 

Формування соціальної та комунікативної компетенцій за темою  «Guide’s Lexical Minimum» (Словниковий мінімум гіда) передбачає вміння студентів вести дискусію, вільно висловлювати свою думку англійською мовою, толерантно доводити свою точку зору, бути активними у прийнятті рішень. Тема заняття дуже тісно пов’язана з майбутньою професією студентів, які мають працювати у туристичній сфері.

Пропонована розробка заняття має на меті виховати у студентів професійний інтерес до вивчення іноземної мови, сформувати естетичні смаки, культуру поведінки та культуру спілкування, прийняті у сучасному цивілізованому світі. Студенти мають зрозуміти, що вивчення запропонованого матеріалу край необхідне для їх професійного росту.

Групова форма роботи, диспут, рольова гра та використання мультимедійного супроводу сприяють якісному засвоєнню знань з теми, забезпечують активну взаємодію усіх студентів у процесі навчання, а також допомагають більш яскраво відобразити матеріал, що використовується на занятті. Оволодіння теоретичними знаннями поєднуються із практичним використанням їх у процесі спілкування.

Дана розробка може бути корисною для викладачів дисципліни «Іноземна мова» (за професійним спрямуванням) вищих навчальних закладів 1-2 рівня акредитації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття

 

Дисципліна: Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

Спеціальність: 242 «Туризм»

Тема заняття: Guides Lexical Minimum (Словниковий мінімум гіда)

Мета заняття:

методична: відпрацювати методику використання сучасних технологій на практичному занятті

навчальна: перевірити знання вивченого студентами матеріалу за темою; тренувати навички ситуативного мовлення та вміння розуміти інформацію, використовуючи мовну здогадку

розвиваюча: формувати соціальні компетенції (вести дискусію, вільно висловлювати свою думку англійською мовою, толерантно доводити свою точку зору, формувати активність у прийнятті рішень); формувати інформаційні компетенції; розвивати комунікативні компетенції та компетенції з саморозвитку і самоосвіти

виховна: виховувати у студентів професійний інтерес до вивчення іноземної мови; формувати естетичні смаки, культуру поведінки та культуру спілкування, прийняті у сучасному цивілізованому світі; розвивати пізнавальний інтерес

Вид заняття: практичне

Тип заняття: повторення вивченого матеріалу, узагальнення і систематизація вивченого

Форми та методи проведення заняття: аудіювання, усні вправи, робота парами, робота в групах, рольова гра, тестування

Міжпредметні зв’язки:

Забезпечуючі: етика, українська мова

Забезпечувані: іноземна мова туристичної індустрії

Методичне забезпечення: роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, конспекти

Технічні засоби навчання: мультимедійне обладнання

Література:

       Основна

1. Богацький І.С., Дюканова Н.М. Бізнес-курс англійської мови / Богацький І.С. - Київ: Логос-М, 2013 - 352 с.

2. Акмалдінова О.М. Практична граматика англійської мови: навч. посібник /О.М. Акмалдінова, Л.В. Будко, С.П. Фатєєва. – 5-е вид., стер. – К.: НАУ, 2016. – 148 с.

3. Голіцинський Ю.Б. Граматика: збірник вправ / Київ: Арій, 2011.— 544 с.

Допоміжна

5. Сухова А.В. Ділова англійська мова: навчально-методичний посібник / А.В. Сухова – Х.: НТУ «ХПІ», 2016. – 76 с.

6. Іванова Ю.А. Жива граматика англійської мови: Рівень 1 / Ю.А. Іванова, JimWhalen. – Х.: NewTime, 2017. – 95 с.

 

 

Структура заняття

 

Структура заняття

Методи та прийоми навчання

1

Організаційна частина

- визначення чергового на занятті, перевірка готовності кабінету до заняття

- перевірка відсутніх

- мовна розминка

 

 

 

 

- фронтальне опитування

2

Основна частина

Повідомлення теми, мотивація, формулювання мети та основних завдань заняття

 

 

- евристична бесіда

3

Актуалізація опорних знань

- дати усні відповіді на запитання

- виконання вправ на матеріалі повторення вивченого

 

- групове опитування

- занурення до реальної мовної атмосфери

- робота з відео фрагментами

- гра «Збери пазл»

4

Поглиблення знань за раніше вивченими темами

- повторення лексичного матеріалу

- робота з мовними кліше

- робота з візитками

 

 

 

- гра «Підбери відповідь»

- діалогічне мовлення в парах

- рольова гра «Знайомство з партнером»

- гра «Естафета»

5

Заключна частина

Систематизація знань

- тренування вивченого матеріалу

- закріплення вивченого лексичного та граматичного матеріалу

 

 

 

- робота з відео фрагментом

- рольова гра «Група туристів»

- комп’ютерне тестування

6

Коментар викладача щодо роботи студентів на занятті; виставлення оцінок

 

7

Підведення підсумків заняття

- підсумки викладача

8

Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

1 Організаційна частина.

1.1 Визначення чергового на занятті, перевірка готовності кабінету до заняття.

1.2 Перевірка відсутніх.

1.3 Мовна розминка.

Запитання до студентів:

What day is it today? Який сьогодні день тижня?

What month is it now? Який зараз місяць року?

What season is it now? Яка пора року зараз?

What is the weather like today? Яка сьогодні погода?

 

2 Повідомлення теми, мотивація, формулювання мети та основних завдань заняття

Тема: Guides Lexical Minimum (Словниковий мінімум гіда)

Мета:

- перевірити знання вивченого матеріалу;

- розвивати навички ситуативного мовлення за темою;

- формувати вміння вести дискусію, вільно висловлювати свою думку англійською мовою;

- формувати вміння критично оцінювати отриману інформацію, толерантно доводити свою точку зору;

- формувати комунікативні компетенції;

- підвищити професійний інтерес до вивчення іноземної мови

 

3 Актуалізація опорних знань.

3.1 Дати усні відповіді на запитання:

- How do we call the conversation, when two or more people speak with each other? Як ми називаємо розмову, коли два або більше людей говорять один з одним?

- What must we learn in order to ask someone a question? Що ми повинні вивчити для того, щоб запитати щось у кого-небудь?

- What should we know to greet someone or to ask someone for help? Що ми повинні знати,  щоб привітати кого-небудь або попросити кого-небудь про допомогу?

- What kinds of verbs should we use, if we want to express some emotion? Які дієслова ми повинні використовувати, якщо хочемо виразити деяку емоцію?

- What modal verbs do you remember? Які модальні дієслова ви пам'ятаєте?

- What are the main rules of using all modal verbs? Які головні правила використання усіх модальних дієслів?

 

3.2 Виконання вправи на матеріалі повторення вивченого:

На екрані подано перелік дієслів та їх значень. Пропоную знайти відповідники до кожного дієслова та скласти свій приклад.

 

фізична можливість, вміння

дозвіл, заборона

рекомендація, порада, докір

вимушеність

необхідність

can

may

should, ought to

have to

must

 

3.3 Робота з відео фрагментами.

Студентам пропонується подивитися відео фрагменти з англомовним супроводом та запам’ятати, які модальні дієслова і в якому значенні було використано. Після перегляду кожного фрагменту, до студентів ставиться питання:

What modal verb was used in this dialogue? Яке модальне дієслово було використано в цьому діалозі?

What did they express? Яке значення воно виражає?

 

3.4 Гра «Збери пазл»

На екрані з’являються речення з використаними модальними дієсловами, але вони розірвані та слова в них перемішані. Студентам пропонується по черзі поставити слова у потрібному порядку та перекласти речення рідною мовою. Якщо студент не може це зробити, відповідати може наступний.

 

Betty can skate very well.

 

May I stay at home today?

You must learn this poem by heart.

I have to borrow another car.

 

You ought to say it earlier.

May I take one more cake?

You must not forget about your duties.

 

You should not always judge a man by the clothes.

Бетті може кататися на ковзанах дуже добре.

Можна мені залишитися удома сьогодні? Ви повинні вивчити цю поему на пам'ять. Мені доведеться позичити інший автомобіль.

Вам слід сказати це раніше.

Можна я візьму ще один кекс?

Ви не повинні забувати про ваші обов'язки.

Вам не слід завжди оцінювати чоловіка за одягом.

 

4 Поглиблення знань за раніше вивченими темами.

4.1 Повторення лексичного матеріалу. Гра «Підбери відповідь».

Студентам пропонуються фрази англійською мовою, на які треба швидко дати відповідь. Вони по черзі повинні закінчити діалог такою фразою, що найбільш пасує до ситуації.

 

How do you do?

Hello, how are you?

Good afternoon.

Hello! Nice to see you.

Good-bye. Happy to have met you.

Pass me the matches, please.

Will you please make some tea?

Get me taxi, will you?

Could you turn on the radio?

Would you like to have lunch with me?

May I call you tomorrow?

Let me help you with your suit-case.

Do you care for music?

May I come to see you on Saturday?

Rock music is very popular with young people nowadays, isn't it?

How do you do?

I am very well, thank you.

Good afternoon.

Hello! Nice to see you too.

Good-bye. You are very kind, thank you. Here you are.

With pleasure.

All right. I will.

Yes, certainly.

Yes. Thank you.

Yes, do, please.

Thanks.

Yes, I do.

Yes, you may.

 

Yes, I agree with you.

 

4.2 Робота з мовними кліше в парах

На екрані з’являються діалоги, які я пропоную перекласти англійською мовою, працюючи парами.

 

- Добридень, пане Хилл. Гарний день, чи не так?

- День дивовижний! Як ви себе почуваєте?

- Добре. Спасибі. А ви?

- Сьогодні краще, дякую вам. До побачення.

- До побачення, був радий з вами побачитися.

 

- Привіт, Майк. Радий тебе бачити, як живеш?

- Нічого, спасибі. Йду на роботу. Побачимося пізніше.

- Пока.

 

- Добрий вечір, пане Норман, радий знову вас бачити.

- Добрий вечір, пане Тейлор, як поживаєте?

- Минулого тижня я хворів. Зараз все добре, спасибі.

- Радий це чути. Усього доброго.

- Добраніч.

 

- Дозвольте вам представити пана Петрова з "Мобилз".

- Здрастуйте, пане Петров. Радий з вами познайомитися.

- Здрастуйте, пане Джонсон. Я також дуже радий.

 

- Генрі, познайомся з моєю дружиною.

- Еліза, це мій друг Генрі.

- Дуже рада познайомитися з вами, Генрі.

- Я також дуже радий, Еліза.

 

- Чи не включите ви телевізор?

- Звичайно, із задоволенням.

 

- Передайте мені, будь ласка, меню.

- Будь ласка.

- Спасибі.

- Нема за що.

 

4.3 Рольова гра «Знайомство з партнером»

На екрані візитна картка ділової людини. Студентам пропонується відповісти на запитання:

 

Whose card is it? Чия це картка?

What company is she from? З якої вона компанії?

What is her position in this company? Яку посаду вона має?

What is the address of her company? Яка адреса компанії?

What is her phone number? Який телефонний номер компанії?

What else can we find in the card? Яка ще інформація надана на візитній картці?

 

4.4 Робота з візиткою «Естафета»

Студентам роздаються візитні картки, за якими вони повинні представитися групі. Як тільки студент розповів усю можливу інформацію з картки, черга  переходить до наступного студента.

 

5 Систематизація знань.

5.1 Тренування вивченого матеріалу, робота з відео фрагментом.

Студентам пропонується подивитися фільм «На екскурсії», після чого вони повинні відповісти на наступні питання:

 

- What event did we observe in the video? Яку подію ми спостерігаємо на відео?

- What are the main characters? Які головні герої?

- What is the guide’s name? Як звуть гіда?

- What attraction did he show to his clients? Яку пам’ятку він показував клієнтам?

- Were they satisfied with excursion? Чи були вони задоволені екскурсією?

- What was the problem with statues? Що було не так із статуями?

- How many statues were there in collection? Скільки статуй нараховувала колекція?

- What did the man proposed to his wife? Що чоловік запропонував своїй жінці?

- What was the question that shocked the guide? Яке питання шокувало гіда?

- The guide must be ready to answer any tourist question, mustn’t he? Гід повинен бути готовим відповісти на будь яке питання туриста, чи не так?

 

5.2 Закріплення вивченого лексичного та граматичного матеріалу, рольова гра «Група туристів»

Групі пропонується зіграти роль туристів, що прийшли на екскурсію. Один студент має грати роль гіда, решта групи повинна підготувати запитання до свого гіда (використати ситуативні завдання). Студентам надається декілька хвилин для підготовки. Гід повинен привітатися з групою, представити себе та дати відповіді на всі запитання туристів.

 

5.3 Комп’ютерне тестування студентів в груповому режимі. Студентам пропонується по черзі дати відповіді на запитання тесту (програма «My Test»). Питання стосуються як граматичного, так і лексичного матеріалу, що був вивчений раніше.

 

6 Коментар викладача щодо роботи студентів на занятті; виставлення оцінок.

6.1 Бесіда:

- What is the main thing you’ve realized at the lesson? Що ви понесете сьогодні із заняття?

- Was everything clear for you at the lesson? Чи все було зрозуміло вам на занятті?

 

6.2 Коментую активність на занятті кожного студента, зауваження та пропозиції.

 

7 Підведення підсумків заняття.

I hope that today’s lesson will make you understand how important is to study foreign language an order to work in tourist industry, because it is needed not only for work as a guide but also for work in any travel agency, hotel or restaurant.

Я сподіваюсь, що це заняття змусить вас зрозуміти, наскільки важливо вчити іноземну мову для того, щоб працювати в туристичній індустрії, бо це потрібно не тільки для роботи гідом, а й для роботи в туристичній агенції, готелі або ресторані.

 

8 Домашнє завдання.

Запис домашнього завдання:

Your home task is: make up a dialogueSightseeing tourand learn it by heart, work in pairs and be ready to write a test. Скласти парами діалог «Екскурсія містом» англійською мовою та вивчити його на пам'ять, підготуватися до написання тесту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Ситуативні завдання

 

Поцікавтеся у гіда, як довго буде проходити екскурсія.

Дізнайтеся у гіда, які пам’ятки ви відвідаєте сьогодні.

Скажіть гіду, що в вас болить голова, та спросіть, чи є в неї пігулки.

Скажіть гіду, що ваш друг запізнюється, спитайте, чи можна його почекати.

Поцікавтеся у гіда, якими мовами вона може спілкуватися.

Спитайте у гіда, де і коли ви будете обідати.

Скажіть гіду, що ви хочете придбати якісь подарунки та спитайте, де знаходиться магазин.

Спитайте у гіда, чи далеко звідси знаходиться ваш готель.

Поцікавтеся у гіда, чи можна вам протягом екскурсії фотографувати.

 

 

 

 

Повний набір матеріалів до заняття (розробка, презентація, відео, тест) можна знайти за посиланням:

 

docx
Додано
19 січня 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку