Методичні матеріали:"Використання квестів в освітньому процесі"

Про матеріал
Методичні матеріали:"Використання квестів в освітньому процесі", призначені для молодих спеціалістів та класних керівників при проведенні позакласних заходів з профорієнтаційної роботи та як мктодичне забезпечення виховного заходу.
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ КВЕСТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ З ПРОФЕСІЇ «ОПЕРАТОР ПОШТОВОГО ЗВЯЗКУ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

Подопригора Віта Василівна,

майстер виробничого навчання ДЦПТО

 

Новому часу – новий зв'язок,

Новому звязку – нових звязківців !

Використання квестів з професії «Оператор поштового зв’язку» на уроках виробничого навчання та професійно-теоретичної підготовки на сьогоднішній час - іноваційна педагогічна ігрова технологія , яка використовується при підготовці  майбутніх фахівців на прикладі робітничої професії «Оператор поштового зв’язку».Завдяки цій технології в учнів проявляється зацікавленість та інтерес до обранної професії, знання та практичні навички які  формуються в навчальних майстенях, в умовах виробництва при проходженні виробничого навчання  на підприємствах поштового зв’язку під керівництвом майстра виробничого навчання, формуються комунікаційні здібності з обслуговування населення за поштовими стандартами, на уроках використовуються інтерактивні форми роботи в групах «Оператор–клієнт», сучасні педагогічні ігрові технології, квести, сучасні (новітні) методи формування свідомості особистості, сугестія, здоров’я зберігаючі методи.

Квест дозволяє розвивати активне пізнання на уроках, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, в конфліктних ситуаціях з обслуговування клієнта тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвивати інтерактивні та комунікаційні здібності учнів. Впровадження квесту дозволяє:

  •                   Активізувати розумову діяльністьшляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які  потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод;
  •                   формувати стійкий інтерес учнів до предмету;
  •                   активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки);
  •                   поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;
  •                   розвинути універсальні форми розумової діяльності в контексті навчання інформатики (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація тощо).

За джерелами Вікіпедії, квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини,  пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.

На мою думку, квест це вид інноваційного навчання з елементами традиційного виду навчання (проблемного) у якому використовуються методи стимулювання засобами рольової гри (друга група методів навчання за Ю.К. Бабанським). Останнім часом найбільшої популярності набула класифікація методів навчання за рекомендаціями Ю. К. Бабанського,яка має два варіанти: • методи організації і проведення навчально-пізнавальної діяльності (словесні, наочні, проблемно-пошукові, індуктивно-дедуктивні); методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності (пізнавальні ігри, навчальні дискусії, емоційний вплив педагогів, заохочення навчальної діяльності, покарання); методи контролю і самоконтролю в навчанні (опитування, письмові роботи, тестування, контрольні лабораторні роботи, контрольні практичні роботи, машинний контроль, самоконтроль); • методи організації та самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності; методи стимулювання та мотивації уміння; методи контролю і самоконтролю в навчанні; бінарні методи навчання.

З досвіду роботи Подопригори В.В. Інтерактивна ділова гра-квест

План проведення:

1. Вступне слово.

2. Жеребкування та розподіл маршрутних листів.

3.Відвідання станцій командами:

3.1. Станція «Пересувне відділення поштового зв’язку».

3.2. Станція «Поштова».

3.3. Станція «Пункт прийому пошти».

3.4. Станція «Міні поштове відділення».

3.5.Станція «Операційна зала»

4. Повернення до пункту призначення, презентація професії за результатами квесту.

5. Заключне  слово.

Хід гри.Ділова гра-квест призначена для учнів  центру з професії  «оператор поштового зв'язу» проводиться в рамках  тижня пошти, декади робітничих професій навчального закладу та дні відкритих дверей в навчальному закладі з профорієнтаційної роботи.

I.  Вступне слово.

Добрий день! Вітаємо Вас в стінах нашого чудового навчального закладу!

  Сьогодні ви приймете участь в захоплюючій грі – « квест».

Це гра для  сучасних зв’язківців  ! Ознайомлення з професіями зв’язку, з предметами які вивчаються за професією та можливість спробувати попрацювати на поштовому відділенні і відчути себе сучасним зв’язківцем а також побути клієнтом нашого міні-відділення.  Ознайомлення з роботодавцями . Ви дізнаєтесь, фахівців якого роду діяльності випускає наш навчальний заклад.

                         

Згідно умов  квесту кожна команда повинна пройти 5 станцій. 

Назва кожної станції відповідає певній спеціальності нашого центру, або предмету який вивчається за професією кваліфікованого робітника.

Але, щоб перейти від однієї станції до іншої, ви повинні виконати

цікаві  квест-завдання. На допомогу Вам прийдуть отримані  знання в  центрі з спецтехнології та виробничого навчання.

II. Жеребкування та розподіл маршрутних листів.

                  

Учні різних груп діляться на команди. За кожною командою закріплюється  супровідник-курєр, який постійно супроводжує учнів станціями відповідно до маршрутного листа. Відбувається жеребкування та розподіл маршрутних листів.

Зміст маршрутних листів в окремому файлі.

Зачитуються умови квесту, критерії оцінювання

Умови квесту, критерії оцінювання

Максимальна кількість балів, отриманих при проходженні кожної

станції – 15  (по два бали за кожне квест-завдання) і 7 балів з практичного завдання з обслуговування споживачів.

1. Станція «Пересувне відділення поштового зв’язку»- 2 бали

2. Станція «Поштова»- 2 бали

3. Станція «Пункт прийому пошти»- 2 бали

4. Станція «Міні поштове відділення»- 2бали

5.Станція «Операційна зала»- 7 балів 

Учасникам видається теоретичне квест-завдання, яке учні виконують на поштових станціях, якщо  вони правильно виконують його за відведений час, то одержують пропуск-автоперехід (марка, відбиток календарного штемпеля)до наступної станції.Теоретичні квест- завдвння виконуються від 1-4 поштової станції.На 5 станції«Операційна зала» виконується  заключне практичне завдання з професії.Організатору(начальнику ВПЗ) допомогає ревізійна комісія ,яка слідкує за правильністю виконання технологічних операцій з надання послуг. До складу РК входять по 1 учню з груп,викладачі, майстри. Оцінювання здійснюється за наступними показниками:

Z-звіт

№з/п

Критерії оцінювання

Максимальна кіл-сть балів

Знижено балів

Фактично

1

Зовнішній вигляд учасника

1

 

 

2

Організація робочого місця

2

 

 

3

Дотримання норм часу

1

 

 

4

Виконання квест-завдань

15

 

 

5

Дотримання вимог охорони праці

1

 

 

6

Своечасне, якісне виконання практичного

квест-завдання

7

 

 

7

Представлення презентації,виступу  з професії

3

 

 

 

Всього

30

 

 

 

Маршрутний лист команди гр.№__

№з/п

Назва станції

Максимальна кіл-сть балів

Знижено балів

Фактично

1

«Пересувне відділення поштового звязку»

2

 

 

2

«Поштова»

2

 

 

3

«Пункт прийому пошти»

2

 

 

4

«Міні поштове відділення»

2

 

 

5

«Операційна зала»

7

 

 

6

Своечасне, якісне виконання практичного

квест-завдання

7

 

 

7

Представлення презентації,виступу  з професії

3

 

 

 

Всього

25

 

 

 

Зачитуються інструкції для учасників і ревізійної комісії. 

Інструкція для ревізійної комісії- (РК):

  •                               РК  слідкують за дотриманням правил
  •                               РК не мають права дати автоперехід швидше вказаного у завданнях часу.
  •                               РК не мають права давати підказки і надавати допомогу командам.
  •                               За шум при виконанні завдання РК штрафує команду груп на 5 хвилин (час, який додається команді після успішного виконання фінішного завдання).
  •                               РК роблять відповідні записи у картці організатора(начальника) та маршрутних листах команд.
  •                               Після того, як всі команди пройшли відповідний етап РК  віддає картку організатору(начальнику  міні поштового відділення).

Інструкція для учасників:

  •                               Дискваліфікація за ЧІТ обох команд (cheat – шахрайство, передавання відповіді іншій команді).
  •                               Команди самостійно слідкують за часом, відведеним для виконання одного завдання.
  •                               Квест-завдання для переходу дається тільки після розв’язання відповідного завдання етапу або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  •                               За порушення правил гри чи грубе порушення дисципліни команда одержує штрафні 5 хвилин, які додаються команді після успішного виконання фінішного завдання.

Квест- завдання в окремому файлі.

III. Відвідання станцій групами.

Фотозвіт проведення квесту

Виконання теоретичних завдань                                               Виконання практичного завдання

на поштових станціях

           

IV. Повернення  до пункту призначення.

Після  того, як  будуть пройдені  всі станції,  учасники з курєром повертають маршрутні листи до пункту  призначення.Доки  підраховуються бали ревізійною комісією.

За 2 хвилини команди за результатами квесту презентують свою професію, роботу в команді, роблять висновки .За що отримують додаткові бали.

  Всі гості запрошуються до  актової зали для  підведення підсумків.

V.  Заключне  слово.Закінчилась  інтерактивна гра – квест .За результатами квесту учні отримують нагороди (сертифікати) як переможці у таких номінаціях:

Найспритніші зв’язківці;

Найкмітливіші в розвязанні конфліктних ситуацій в  відділенні поштового зв’язку;

Найкмітливіші в логіці і шифруванні;

Найкмітливіші  в поштовому зя’зку;

Найерудованіші з адміністративної географії.        

Найспритніші в адресуванні                                                    

Найспритніші в обслуговуванні

Найспритніші в упакуванні                                                          

Адміністрація  центру дякує всім учасникам та організаторам квесту, а також сподівається, що використання інтерактивних форм роботи стане традиційним не тільки в рамках відкритих заходів, а також і в  освітньому процесі.Квести – це сучасно, цікаво і корисно!!                                    Список використаних джерел               

1. Бех І.Д. Особистісно зорієнтовані технології виховання // Психологія і педагогіка життєтворчості: Навч.-метод. посібник. – К., 1996.- С.283-298. 2. В.В.Ягупов «Педагогіка- класифікація методів навчання за Ю.К.Бабанським.Проблема класифікації методів навчання.

doc
Додано
11 травня 2019
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку