Методичні рекомендації семінару практикуму для вчителів економіки на тему «Реалізація методу проектів у викладанні економіки»

Про матеріал

План роботи семінару-практикуму

1. Вступ.

2. Теоретична частина

3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).

4. Робота в групах. «Творча лабораторія».

5. Представлення результату роботи творчих груп.

6. Мозковий штурм.

7. Підсумки. Рекомендації.

8. Рефлексія

Перегляд файлу

Методичні рекомендації семінару практикуму для вчителів економіки на тему «Реалізація методу проектів у викладанні економіки»

План роботи семінару-практикуму

1. Вступ.

2. Теоретична частина

3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).

4. Робота в групах. «Творча лабораторія».

5. Представлення результату роботи творчих груп. 

6.  Мозковий штурм.

7. Підсумки. Рекомендації.

8. Рефлексія

Хід семінару-практикуму

1. Вступ.    

 Головне завдання сучасної системи освіти - створення умов для якісного навчання. Сьогодні школа, що оновлюється, потребує таких методів, які б формували самостійну позицію учнів, розвивали дослідницькі навички, формували б не просто вміння, а компетенції та реалізовували принцип зв’язку навчання з життям. Провідне місце серед таких методів належить методу проектів.

2. Теоретична частина (супроводжується мультимедійною презентацією)

Проектну систему навчання розробили в 20-ті рр. XX ст. американський педагог Дж. Дьюї та його по­слідовник В. Кілпатрик. Проектна технологія потребує використання педагогом сукупності дослідницьких, пошукових, творчих методів, прийомів, засобів.

 Суть проектної технології — стимулювати інтерес учнів до певних проблем, які передбачають володіння певною сумою знань через проектну діяльність, а саме: розв'язання однієї або цілої низки проблем; показати практичне застосування надбаних знань — від теорії до практики.

Отже, проект — це цільовий акт діяльності, в основі якого лежать інтереси учня.

Основні вимоги, які висуває проектна технологія:

  • Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми, що потребує інтегрованих знань, до­слідницького пошуку для її розв'язання.
  • Практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів.
  • Структурування діяльності відповідно до класичних стадій проектування.
  • Використання дослідницьких методів.
  • Моделювання умов для виявлення учнями навчальної проблеми: її постановка, дослідження, пошук шляхів розв'язання, експертиза та апробація версій, конструювання підсумкового проекту, його захист, корек­ція та впровадження.
  • Самодіяльний характер творчої активності учнів.

Результати проектів мають бути матеріальними, тобто відповідно оформленими — відеофільм, альбом, газета, посібник, презентація, альманах тощо.

Ефективність проектної технології залежить від підготовчої діяльності вчителя, який повинен:

  1.                   заохочувати учнів до такої діяльності на основі вільного вибору кожного;
  2.                   створити умови для розвитку теоретичних, дослідницьких, пошукових, креативних здібностей учнів;
  3.                   створити «поле» для розкриття обдарованості кожного учня.
  4.                   Педагогічна література подає кілька типів проектів, які використовують у шкільному навчанні .

 

Проект може бути монопредметним, міжпредметним і надпредметним.

За кількістю учасників проекти поділяються на особистісні, парні, групові.

Ця педагогічна технологія зорієнтована на застосування фактичних знань та набуття нових (часто шляхом самоосвіти) і є прикладом поєднання урочної та позаурочної діяльності. Тема проекту завжди є чимось біль­шим, ніж навчальні завдання. Участь у проектній діяльності сприяє формуванню ключових компетентностей: комунікативної, соціальної, громадянської, інформаційної, психологічної.

3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).

4.  «Творча лабораторія»

Поділ учасників на творчі групи. Завдання придумати новий податок і презентувати його в різних формах. У виборі податку у вас обмежень не було, але був план, відносно якого  ви працювали. Обов’язкові елементи це –

  1. Назва податку;
  2. Об’єкт оподаткування;
  3. Податкова ставка;
  4. Витрати податкових надходжень.

5. Презентації груп

6.  Мозковий штурм.

Інструкція для роботи в групі: Сформулювати рекомендації для педагогів щодо ефективної реалізації проектного навчання.

Правила спілкування в групі:

- Говорити коротко, конкретно.

- Слухати уважно.

- Запитувати додаткову інформацію.

- Уникати оціночних суджень відносно учасників групи.

7. Підсумки. Рекомендації.

Сьогодні школа, що оновлюється, потребує таких методів, які б формували самостійну позицію учнів, розвивали дослідницькі навички, формували б не просто вміння, а компетенції та реалізовували принцип зв’язку навчання з життям. Провідне місце серед таких методів належить методу проектів. Проект - це комплекс дій, спеціально організованих учителем, що самостійно виконується дітьми та завершується створенням продукту та його усної чи письмової презентації. Метод проектів дозволяє:

  • зробити навчання значимою частиною діяльності кожного учня, адже учень у цьому випадку і дослідник, і практик, і експериментатор, він бере активну участь в отриманні, нагромадженні й застосуванні знань;
  • інтегрувати знання учня з різних дисциплін, показати їх взаємозв’язок;
  • розвивати творчі задатки кожної дитини, яка сама обирає форми й методи дослідження й фіксації результатів;
  • формувати в учня критичне мислення, навички пошуку відповідей на запитання й прийняття рішення;
  • реалізувати потреби дітей у самовираженні, самореалізації і   спілкуванні;
  • диференціювати процес навчання, оскільки дитина може вибрати у проекті той рівень і той вид діяльності, який їй більш до душі або краще виходить;
  • реалізувати компетентнісно-орієнтовний та індивідуально-орієнтований підхід до навчання.

Розглянувши аспекти, пов’язані з реалізацією методу проектів у шкільній географії, учасники семінару-практикуму дійшли висновку, що учителям, які викладають географію, доцільно дотримуватися таких рекомендацій:

  •     активно використовувати метод проектів на уроках та в позаурочній роботі з предмету як один із провідних засобів  перетворення школи навчання на школу життя,  оволодіння учнями навичками планування власної діяльності, вибору способів та шляхів її здійснення, формування та актуалізації життєвого досвіду учнів;
  •     забезпечувати наявність значущої у дослідницькому, творчому плані проблеми, розв’язання якої потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку при використанні проектної технології навчання;
  •     досягати пізнавальної і практичної значущості передбачуваних результатів проектної діяльності учнів для них самих та їх соціального оточення.

8. Рефлексія

1) Обмін думками з використанням методу «Мікрофон»

-        Що нового ви дізнались, зрозуміли, переосмислили під час роботи  семінару-практикуму?

-       Який вид діяльності приніс найбільше задоволення?

-       Які висновки зробили в ході роботи семінару?

-       Що, на вашу думку, потребує  змін?

2) Заповнення анкети:

1. Мені сподобалося, що ...

2. Я сьогодні був незадоволений тим, що ...

3. Найважливіше для мене сьогодні ...

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку