План роботи семінару-практикуму
1. Вступ.
2. Теоретична частина
3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).
4. Робота в групах. «Творча лабораторія».
5. Представлення результату роботи творчих груп.
6. Мозковий штурм.
7. Підсумки. Рекомендації.
8. Рефлексія
Методичні рекомендації семінару практикуму для вчителів економіки на тему «Реалізація методу проектів у викладанні економіки»
План роботи семінару-практикуму
1. Вступ.
2. Теоретична частина
3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).
4. Робота в групах. «Творча лабораторія».
5. Представлення результату роботи творчих груп.
6. Мозковий штурм.
7. Підсумки. Рекомендації.
8. Рефлексія
Хід семінару-практикуму
1. Вступ.
Головне завдання сучасної системи освіти - створення умов для якісного навчання. Сьогодні школа, що оновлюється, потребує таких методів, які б формували самостійну позицію учнів, розвивали дослідницькі навички, формували б не просто вміння, а компетенції та реалізовували принцип зв’язку навчання з життям. Провідне місце серед таких методів належить методу проектів.
2. Теоретична частина (супроводжується мультимедійною презентацією)
Проектну систему навчання розробили в 20-ті рр. XX ст. американський педагог Дж. Дьюї та його послідовник В. Кілпатрик. Проектна технологія потребує використання педагогом сукупності дослідницьких, пошукових, творчих методів, прийомів, засобів.
Суть проектної технології — стимулювати інтерес учнів до певних проблем, які передбачають володіння певною сумою знань через проектну діяльність, а саме: розв'язання однієї або цілої низки проблем; показати практичне застосування надбаних знань — від теорії до практики.
Отже, проект — це цільовий акт діяльності, в основі якого лежать інтереси учня.
Основні вимоги, які висуває проектна технологія:
Результати проектів мають бути матеріальними, тобто відповідно оформленими — відеофільм, альбом, газета, посібник, презентація, альманах тощо.
Ефективність проектної технології залежить від підготовчої діяльності вчителя, який повинен:
Проект може бути монопредметним, міжпредметним і надпредметним.
За кількістю учасників проекти поділяються на особистісні, парні, групові.
Ця педагогічна технологія зорієнтована на застосування фактичних знань та набуття нових (часто шляхом самоосвіти) і є прикладом поєднання урочної та позаурочної діяльності. Тема проекту завжди є чимось більшим, ніж навчальні завдання. Участь у проектній діяльності сприяє формуванню ключових компетентностей: комунікативної, соціальної, громадянської, інформаційної, психологічної.
3. «Впровадження проектних технологій при викладанні економіки» (презентація досвіду роботи).
4. «Творча лабораторія»
Поділ учасників на творчі групи. Завдання придумати новий податок і презентувати його в різних формах. У виборі податку у вас обмежень не було, але був план, відносно якого ви працювали. Обов’язкові елементи це –
5. Презентації груп
6. Мозковий штурм.
Інструкція для роботи в групі: Сформулювати рекомендації для педагогів щодо ефективної реалізації проектного навчання.
Правила спілкування в групі:
- Говорити коротко, конкретно.
- Слухати уважно.
- Запитувати додаткову інформацію.
- Уникати оціночних суджень відносно учасників групи.
7. Підсумки. Рекомендації.
Сьогодні школа, що оновлюється, потребує таких методів, які б формували самостійну позицію учнів, розвивали дослідницькі навички, формували б не просто вміння, а компетенції та реалізовували принцип зв’язку навчання з життям. Провідне місце серед таких методів належить методу проектів. Проект - це комплекс дій, спеціально організованих учителем, що самостійно виконується дітьми та завершується створенням продукту та його усної чи письмової презентації. Метод проектів дозволяє:
Розглянувши аспекти, пов’язані з реалізацією методу проектів у шкільній географії, учасники семінару-практикуму дійшли висновку, що учителям, які викладають географію, доцільно дотримуватися таких рекомендацій:
8. Рефлексія
1) Обмін думками з використанням методу «Мікрофон»
- Що нового ви дізнались, зрозуміли, переосмислили під час роботи семінару-практикуму?
- Який вид діяльності приніс найбільше задоволення?
- Які висновки зробили в ході роботи семінару?
- Що, на вашу думку, потребує змін?
2) Заповнення анкети:
1. Мені сподобалося, що ...
2. Я сьогодні був незадоволений тим, що ...
3. Найважливіше для мене сьогодні ...