Методичні рекомендації використання пальчикових ігор та вправ при проведенні занять гуртка "Орігамі"

Про матеріал
В методичних рекомендаціях висвітлено вплив дрібної моторики рук на мовний розвиток молодших школярів; описані принципи та послідовність проведення вправ. Для керівників гуртків декоративно - прикладного мистецтва та вчителів молодшої школи надана памятка при проведенні пальчикових ігор та наведені приклади в додатках.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

використання пальчикових ігор та вправ

при проведенні занять гуртка «Орігамі»

 

Витоки здібностей та обдарувань дітей –

 на кінчиках їхніх пальців.

В.О.Сухомлинський

 

Застосування системи пальчикових ігор та вправ для розвитку дрібної моторики рук зумовлена тим, що пристосування організму дитини молодшої школи до умов існування в соціумі супроводжується швидкою стомлюваністю, роздратованістю, незасвоєнню певних навичок (графічних).

Рухи руки впливають на розвиток мовлення. Встановлено, що рівень розвитку мовлення дітей прямо залежить від рук. Якщо розвиток дрібної моторики відповідає віку, то й мовний розвиток знаходиться в межах норми.

На заняттях гуртка «Орігамі» теоретичні вправи переплітаються з практичною роботою, якій надається значна перевага. Доцільно сполучати ігрову діяльність із навчальною.

Пальчикові ігри та вправи створюють сприятливий емоційний фон, розвивають уміння наслідувати керівника гуртка, підвищують мовну активність дитини.

ПРИНЦИПИ

проведення пальчикових ігор і вправ

 

  1. Виконувати вправи керівнику гуртка слід разом з дітьми, демонструючи при цьому власну зацікавленість грою.
  2. Вибравши  вправу під певну тему заняття гуртка, поступово змінюйте її на нову. Найбільш вподобані ігри можна залишити і повторювати їх під час підсумкового заняття вивченого розділу.
  3. Не потрібно ставити перед дітьми декілька складних завдань відразу (наприклад, показувати рухи і вимовляти текст). Це може «відбити» інтерес до гри.

ПОСЛІДОВНІСТЬ

пальчикових ігор і вправ

 

  1. Спочатку керівник гуртка сам показує вправу дітям.
  2. Діти і керівник гуртка виконують рухи одночасно, а керівник при цьому промовляє текст.
  3. Діти виконують рухи самостійно. Керівник тільки промовляє текст.
  4. Діти самостійно і промовляють текст і виконують рухи. Керівник гуртка підказує, допомагає.

 

ПАМЯТКА

для керівника гуртка під час проведення

пальчикових ігор та вправ

 

  1. Дітей потрібно попередньо ознайомити з персонажем вправи, щоб вони краще розуміли гру і рухи до неї.
  2. Використовуйте виразну міміку під час проведення ігор з дітьми.
  3. Читайте текст виразно, відповідно до його змісту – то тихіше, то голосніше, то швидше, то повільніше.
  4. Заохочуйте дитину повторювати текст разом з вами.
  5. Розширюйте діапазон ігор і вправ відповідно до тем занять гуртка «Орігамі» та конкретних фігур і поробок.
  6. Спочатку всі вправи необхідно показувати і виконувати повільно. Важливо, щоб зміна показу відповідала тексту, що звучить.

                                                                                                            ДОДАТОК

 

                              ПРИКЛАДИ  ПАЛЬЧИКОВИХ ВПРАВ

 

 

Похожее изображение1.Білочка

Лапки в боки, вгору вушка.

Скачуть білочки-подрушки

Похожее изображениеРаз, два, три, чотири, п’ять –

По гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві

Спритно роблять вільні вправи.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Люблять пальчики стрибать.

 

1 – 2 рядки – зімкненими пальцями обох рук по черзі проводимо по внутрішній стороні передпліччя.

3 – 4  рядки – ставимо на стіл обидві долоні ребром і «пиляємо», здійснюючи рухи вперед-назад.

5 – 6 рядки – кулачком або ребром долоні «рубаємо», стукаємо по столу.

7 – 8 рядки – виконуємо рухи, нібито згрібаємо всі гілочки в купу, беремо цю купу, піднімаємо і знову опускаємо на стіл, гладимо  долонями.

 

 

Картинки по запросу картинки зайців 

Картинки по запросу картинки зайчик с барабаном2.Зайці-барабанщики

Зайці б’ють у барабани,

Вибивають дріб старанно:

  • Ми не любим тиші,

Картинки по запросу картинки зайчик с барабаномРозбігайтесь, миші,

Розлітайтесь, горобці!

Ось які ми молодці!

А як трапиться лисиця –

Хай зайців вона боїться.

 

1 – 2 рядки – пальцями обох рук «барабанимо» по столу.

5 – 6 рядки – плескаємо в долоні.

7 – 8 рядки – пальчиками правої руки «пробігаємо» по поверхні лівої руки до ліктя і навпаки.

 

 

 

Картинки по запросу картинки метеликів3.Метелик

Похожее изображениеМи метелики чудові,

Маємо крильця кольорові,

Над квітами літаємо

І втоми не знаємо.

Пташки ми злякалися,

Під квітку заховалися.

 

1 – 2 рядки – піднімаємо обидві руки й махаємо кистями, зображаючи крила метелика.

3 – 4 рядки – погладжуємо та розминаємо по черзі кожен палець.

5 – 6 рядки – руки кладемо на голову й присідаємо.

 

Картинки по запросу картинки птахів для дітей4.Пташки

Крильця пташки розправляють,

Картинки по запросу картинки птахів для дітейЇх до сонця підіймають,

Потім можна політати

І комашок поганяти.

На галявину злетілись,

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

У гніздечко хутко сіли.

 

1 – 2 рядки – пальці розводимо в сторони, долоньками до долоньки.

3 – 4 рядки – крутимо кистями рук вгору та вниз.

5 – 6 рядки – стискаємо пальчики в кулак та розтискаємо.

7 – 8 рядки – з’єднуємо долоньки, імітуючи політ пташок.

 

Картинки по запросу картинки рыбки5.Рибки

Картинки по запросу картинки рыбкиРибки плавають, пірнають

І плескаються в воді.

То зіжмуться – розіжмуться,

То зариються на дні.

Вітер дме та не втихає,

Нам вітрила надуває.

 

1 – 2 рядки – з’єднуємо долоні та імітуємо рух рибок, згинаючи руки вліво-вправо.

3 – 4 рядки – стискаємо й розтискаємо кулачки.

5 – 6 рядки – з’єднуємо та роз’єднуємо пальці обох рук.

 

1

 

doc
Додано
8 липня 2020
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку