МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
використання пальчикових ігор та вправ
при проведенні занять гуртка «Орігамі»
Витоки здібностей та обдарувань дітей –
на кінчиках їхніх пальців.
В.О.Сухомлинський
Застосування системи пальчикових ігор та вправ для розвитку дрібної моторики рук зумовлена тим, що пристосування організму дитини молодшої школи до умов існування в соціумі супроводжується швидкою стомлюваністю, роздратованістю, незасвоєнню певних навичок (графічних).
Рухи руки впливають на розвиток мовлення. Встановлено, що рівень розвитку мовлення дітей прямо залежить від рук. Якщо розвиток дрібної моторики відповідає віку, то й мовний розвиток знаходиться в межах норми.
На заняттях гуртка «Орігамі» теоретичні вправи переплітаються з практичною роботою, якій надається значна перевага. Доцільно сполучати ігрову діяльність із навчальною.
Пальчикові ігри та вправи створюють сприятливий емоційний фон, розвивають уміння наслідувати керівника гуртка, підвищують мовну активність дитини.
ПРИНЦИПИ
проведення пальчикових ігор і вправ
ПОСЛІДОВНІСТЬ
пальчикових ігор і вправ
ПАМЯТКА
для керівника гуртка під час проведення
пальчикових ігор та вправ
ДОДАТОК
ПРИКЛАДИ ПАЛЬЧИКОВИХ ВПРАВ
1.Білочка
Лапки в боки, вгору вушка.
Скачуть білочки-подрушки
Раз, два, три, чотири, п’ять –
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Люблять пальчики стрибать.
1 – 2 рядки – зімкненими пальцями обох рук по черзі проводимо по внутрішній стороні передпліччя.
3 – 4 рядки – ставимо на стіл обидві долоні ребром і «пиляємо», здійснюючи рухи вперед-назад.
5 – 6 рядки – кулачком або ребром долоні «рубаємо», стукаємо по столу.
7 – 8 рядки – виконуємо рухи, нібито згрібаємо всі гілочки в купу, беремо цю купу, піднімаємо і знову опускаємо на стіл, гладимо долонями.
2.Зайці-барабанщики
Зайці б’ють у барабани,
Вибивають дріб старанно:
Розбігайтесь, миші,
Розлітайтесь, горобці!
Ось які ми молодці!
А як трапиться лисиця –
Хай зайців вона боїться.
1 – 2 рядки – пальцями обох рук «барабанимо» по столу.
5 – 6 рядки – плескаємо в долоні.
7 – 8 рядки – пальчиками правої руки «пробігаємо» по поверхні лівої руки до ліктя і навпаки.
3.Метелик
Ми метелики чудові,
Маємо крильця кольорові,
Над квітами літаємо
І втоми не знаємо.
Пташки ми злякалися,
Під квітку заховалися.
1 – 2 рядки – піднімаємо обидві руки й махаємо кистями, зображаючи крила метелика.
3 – 4 рядки – погладжуємо та розминаємо по черзі кожен палець.
5 – 6 рядки – руки кладемо на голову й присідаємо.
4.Пташки
Крильця пташки розправляють,
Їх до сонця підіймають,
Потім можна політати
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят вони наїлись.
Потім знову полетіли,
У гніздечко хутко сіли.
1 – 2 рядки – пальці розводимо в сторони, долоньками до долоньки.
3 – 4 рядки – крутимо кистями рук вгору та вниз.
5 – 6 рядки – стискаємо пальчики в кулак та розтискаємо.
7 – 8 рядки – з’єднуємо долоньки, імітуючи політ пташок.
5.Рибки
Рибки плавають, пірнають
І плескаються в воді.
То зіжмуться – розіжмуться,
То зариються на дні.
Вітер дме та не втихає,
Нам вітрила надуває.
1 – 2 рядки – з’єднуємо долоні та імітуємо рух рибок, згинаючи руки вліво-вправо.
3 – 4 рядки – стискаємо й розтискаємо кулачки.
5 – 6 рядки – з’єднуємо та роз’єднуємо пальці обох рук.
1