Параметри та критерії ДНЗ «ОПЛ»- кваліфікація робітників має широкий профіль і відповідає вимогам виробничих процесів конкретних технологій у виробництві та сфери послуг;- кваліфікація підвищується у відповідності з розвитком техніки і технології;- робітник на реальному робочому місці володіє необхідним комплексом знань у сфері менеджменту, соціальної психології, колективної співпраці тощо;- робітник готовий до змін та інновацій. Формування цих параметрів має розпочинатися в системі первинної освіти. Її зміст повинен базуватися на вимогах роботодавців до сучасних кваліфікацій, розпізнаванні перспективних кваліфікацій.
Пріоритетні завдання Сучасна будівельна галузь потребує професійно-мобільних, конкурентоспроможних кваліфікованих робітників. Тому, на сьогоднішній день, пріоритетними завданнями для «ДНЗ Олевський професійний ліцей» є:- підготовка кваліфікованих робітників відповідно до ринку праці за новими перспективними напрямками, які обумовлені регіональними особливостями, економічною специфікою територіально-виробничих підприємств;- оволодіння інноваційними технологіями виробництва;- впровадження у навчальний процес новітніх освітніх та інформаційних технологій;- формування професійної компетентності відповідно до професії;-відкриття нових ліцензій з професій, необхідних на даний час.
В процесі навчально-виробничої діяльності здобувачів освіти важливу роль відіграють:- зміст навчально-виробничої діяльності;- форми й методи її реалізації. Уроки теоретичного і виробничого навчання, весь навчальний процес, вся система контролю знань повинні відповідати таким сучасним вимогам:- залучення здобувачів освіти до процесу пошуку, де вони постійно перебувають у стані співробітництва, творчості;- розвиток уміння трансформувати знання в професійну компетентність. Основні завдання, які викладач, майстер виробничого навчання ставлять перед собою:- оптимізація уроків теоретичного і виробничого навчання;- застосування інноваційних методів і прийомів навчання;- впровадження інноваційних виробничих технологій у навчально-виробничий процес.
Основними напрямками у підготовці кваліфікованого робітника- постійна цілеспрямована профорієнтаційна робота з абітурієнтами та здобувачами освіти;- оперативна інформованість з представниками підприємств про потребу у кваліфікованих робітничих кадрах з тієї чи іншої професії;- можливість залучати до участі в навчально-виробничому та виховному процесі представників соціальних партнерів, у тому числі й роботодавців;- своєчасне оновлення змісту професійного навчання відповідно до змінених умов виробництва;- надання можливості здобувачам освіти вивчати нові технології та працювати з сучасними матеріалами у навчальних майстернях ліцею;- включення здобувача освіти у безпосередній виробничий процес на підприємстві під час виробничої практики сприяє більш швидкій адаптації до виробничих умов та виробничого колективу;- підготовка здобувачів освіти до конкретних виробничих умов;- забезпечення впевненості у одержанні першого робочого місця за професією.
Висновок. Незалежно від кризової ситуації слід розуміти, що надалі перспективи інноваційного розвитку означатимуть більший попит на кваліфікованих робітників, інженерно-технічних працівників, здатних до інновацій. Тому варто мати на увазі необхідність особливої турботи про цю категорію персоналу. Виходом з такої ситуації має бути організація масового перенавчання працівників в інтересах підвищення їхньої конкурентоспроможності й створення модернізованих робочих місць, яким притаманна більш висока оплата праці й привабливі умови праці.