Методичні рекомендації ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ: СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ""

Про матеріал

Стаття розглядає використання сучасних цифрових інструментів у навчанні англійської мови на уроках для зобувачів освіти 10-11 класів. Зосереджуючись на потребах сучасного підлітка, робиться акцент на ефективність та практичність застосування технологій у вивченні мови. Досліджуються різні цифрові інструменти, такі як мобільні додатки, веб-платформи та інтерактивні онлайн-ресурси, які сприяють активному залученню учнів та підвищенню їх мовної компетентності.

Перегляд файлу

ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ РОЗВИТКУ:

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Анотація: Стаття розглядає використання сучасних цифрових інструментів у навчанні англійської мови на уроках для зобувачів освіти  10-11 класів. Зосереджуючись на потребах сучасного підлітка, робиться акцент на ефективність та практичність застосування технологій у вивченні мови. Досліджуються різні цифрові інструменти, такі як мобільні додатки, веб-платформи та інтерактивні онлайн-ресурси, які сприяють активному залученню учнів та підвищенню їх мовної компетентності. 

Ключові слова: Цифрові інструменти, навчання англійської мови, здобувачі освіти  10-11 класів, мобільні додатки, веб-платформи, онлайн-ресурси, мовна компетентність, підлітки, сучасні технології.

 

       У сучасному світі розвиток інформаційних технологій неухильно впливає на всі сфери життя, включаючи освіту. Застосування цифрових інструментів у навчальному процесі стає не лише актуальним, але й надзвичайно важливим для відповідності сучасним вимогам до освіти. Враховуючи постійний розвиток інформаційного середовища та активну взаємодію з технологіями серед сучасної молоді, особлива увага приділяється аналізу ефективності та переваг застосування цифрових інструментів для підвищення якості навчання та стимулювання інтересу до вивчення англійської мови.

        Цифрові інструменти відіграють ключову роль у розвитку мовної компетентності учнів та забезпеченні їхнього активного залучення до навчального процесу. Вони створюють сприятливе середовище для вивчення англійської мови, стимулюючи інтерес та мотивацію учнів. 

       По-перше, цифрові інструменти дозволяють індивідуалізувати навчання, враховуючи рівень знань та потреби кожного учня. Інтерактивні вправи та завдання, які можна розробляти за допомогою цифрових платформ, дозволяють учням працювати на своєму власному темпі та вибирати завдання, які відповідають їхнім індивідуальним потребам. 

         По-друге, цифрові інструменти сприяють активній партіципації учнів у навчальному процесі. Інтерактивність та можливість миттєвого отримання результатів стимулюють учнів до більш активного взаємодії з матеріалом та сприяють їхньому більш глибокому розумінню та запам'ятовуванню інформації. 

        Для формування вмінь і навичок, необхідних для ефективного володіння англійською мовою, можна використовувати різноманітні цифрові інструменти. Мобільні додатки для вивчення мови, які містять велику кількість вправ та завдань для розвитку лексичних, граматичних та комунікативних навичок. Веб-платформи з онлайн-курсами англійської мови, які пропонують інтерактивні уроки, відеоматеріали, тести та інші навчальні ресурси.  Інтерактивні ігри та вікторини, які дозволяють учням весело та цікаво вивчати мову, одночасно розвиваючи свої навички. Цифрові інтерактивні підручники та аудіо-відео матеріали, які допомагають учням зануритися в англійську мовну атмосферу та покращити навички аудіювання та читання.  Ці цифрові інструменти не лише зроблять процес вивчення англійської мови цікавішим та ефективнішим, але й підготують учнів до успішного володіння мовою в сучасному інформаційному світі.

         Цифрові інструменти стають не лише невід'ємною частиною сучасного навчального процесу, але й ефективним засобом розвитку мовної компетентності учнів на уроках англійської мови. Одним із найпопулярніших інструментів є Quizizz, що надає можливість створювати інтерактивні тести з різних аспектів мови, таких як лексика та граматика, та проводити групові змагання для перевірки знань. Це стимулює учнів активно брати участь у процесі навчання та сприяє формуванню навичок англійської мови через захопливий ігровий підхід. 

          Також, Google Classroom відкриває широкі можливості для онлайн-навчання, де вчителі можуть використовувати різноманітні аудіо- та відеоматеріали, тексти та презентації. Це дозволяє об'єднати різні методи навчання, включаючи аудіовізуальні засоби, що допомагають створити повноцінний іммерсивний навчальний досвід. За допомогою цих інструментів вчитель може дотримуватися інноваційного підходу до навчання, активно залучаючи учнів до вивчення англійської мови та стимулюючи їхній інтерес. 

             Зокрема, платформа Zoom відкриває можливості для проведення онлайн-уроків, де вчителі можуть запускати презентації, відео та аудіоматеріали, а також використовувати інтерактивну дошку. Це дозволяє створити динамічну та змістовну атмосферу на уроці, де учні мають можливість взаємодіяти з матеріалом та активно брати участь у навчальному процесі.  Загалом, цифрові інструменти відкривають нові горизонти для навчання англійської мови, стимулюючи інноваційний та інтерактивний підхід до навчання та сприяючи розвитку повноцінної мовної компетентності учнів.

            Крім Quizizz, Google Classroom та Zoom, ще двома корисними цифровими інструментами для здобувачів освіти у 10-11 класах на уроках англійської мови є Kahoot та Canva.

 Kahoot - це інтерактивна платформа для створення та проведення онлайн-квізів та ігрових конкурсів. Вчителі можуть створювати цікаві та захоплюючі інтерактивні тести з лексики, граматики та інших аспектів англійської мови, які допомагають учням закріпити знання та вміння. Крім того, Kahoot  дозволяє проводити групові змагання, що стимулює співпрацю та конкуренцію між учнями, що позитивно впливає на їхню мотивацію та активність під час уроку. 

          Canva - це онлайн-інструмент для створення графічних дизайнів, який можна використовувати на уроках англійської мови для створення візуально привабливих матеріалів. Вчителі можуть створювати навчальні презентації, інфографіку, афіші та інші матеріали, які допоможуть учням краще засвоювати матеріал та зрозуміти складні поняття. Крім того, Canva може бути використана для створення спільних проєктів, де учні можуть спільно працювати над створенням власних навчальних матеріалів та ділитися ними з іншими.

                    Отже, цифрові інструменти є невід'ємною частиною сучасного навчального процесу та відкривають широкі можливості для розвитку мовної компетентності учнів на уроках англійської мови. Вони не лише сприяють активному залученню учнів до навчання та підвищенню їхньої мотивації, але й дозволяють створювати цікаве та захоплююче навчальне середовище, де кожен учень може знайти для себе відповідний спосіб вивчення. Застосування цифрових інструментів у навчанні англійської мови в 10-11 класах допомагає зробити навчальний процес більш ефективним, зацікавленим та доступним для сучасних здобувачів освіти.

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1.          "Використання онлайн ресурсів на уроках англійської мови". Відновлено March 27, 2024, від naurok.com.ua

2. Морзе Н. та ін. Опис цифрової компетентності педагогічного працівника. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2019. Спецвипуск. С. 1–53. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s39

3. Інтерактивне навчання  школярів на уроках англійської мови.  відновлено March 27,  2024, від naurok.com.ua

3. Методична розробка."Цифрові інструменти сучасного педагогічного працівника  під час дистанційного навчання". відновлено March 27, 2024, від naurok.com.ua