​МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ з навчальної дисципліни «ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ»

Про матеріал

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

з навчальної дисципліни

«ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ»

для спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

Перегляд файлу

БЕРДЯНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ КОЛЕДЖ

БЕРДЯНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

з навчальної дисципліни

«ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ»

 

для спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ЗАГАЛЬНІ ВКАЗІВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

 

Самостійна робота студентів – це особлива форма навчальної діяльності, спрямована на формування самостійності студентів і засвоєння ними сукупності знань, вмінь, навиків, що здійснюється за умови запровадження відповідної системи організації всіх видів навчальних занять.

Самостійна робота студентів – спланована, пізнавальна, організаційно і методично спрямована особиста діяльність без прямої допомоги викладача.

Мета самостійної роботи студентів:

  •    розвиток творчих здібностей та активізація розумової діяльності студентів;
  •    формування умінь і навичок самостійної розумової праці;
  •    розвиток морально-вольових зусиль;
  •    формування в студентів потреби безперервного самостійного поповнення знань як необхідної умови професійного становлення.

Завдання самостійної роботи студентів:

  •    навчання студентів самостійно працювати з різними джерелами інформації;
  •    творче сприйняття і осмислення навчального матеріалу;
  •    формування навичок щоденної навчальної самостійної роботи.

Основними функціями самостійної роботи студентів є:

  1. пізнавальна – визначається засвоєнням студентом систематизованих знань з дисциплін;
  2. самостійна – передбачає формування вмінь і навиків, самостійного їх оновлення і творчого застосування;
  3. прогностична – спрямована на формування у студентів вмінь вчасно передбачати й оцінювати як можливий результат, так і саме виконання завдання;
  4. корегуючи – визначається вмінням вчасно корегувати свою діяльність;
  5. виховна – спрямована на формування самостійності як риси характеру.

Самостійна робота студентів повинна забезпечити:

  •    системність знань та засобів навчання;
  •    володіння розумовими процесами;
  •    мобільність і критичність мислення;
  •    володіння засобами обробки інформації;
  •    здібність до творчої праці.

Для того, щоб студент самостійно працював, він повинен вміти:

  •    вести інформаційний пошук, вибирати літературу, фіксувати результати і їх обробляти;
  •    складати конспект, реферат прочитаної літератури, відтворити структуру лекції;
  •    працювати з довідковим матеріалом.

Самостійну роботу, як вид навчальної діяльності студентів, умовно можна розділити на два рівні:

  •    аудиторну самостійну роботу;
  •    позааудиторну самостійну роботу.

Основними видами аудиторної роботи є:

а) консультації (групові, індивідуальні, цільові, установчі перед практичним заняттям, заліком, екзаменом);

б) практичні заняття;

в) контрольні роботи.

В рамках вивчення курсу  позааудиторна самостійна робота студентів передбачає виконання наступних видів робіт:

  1. вивчення нового матеріалу:
  •    вивчення навчальної основної і додаткової літератури;
  •    робота з опорним текстом лекцій;
  •    самостійний пошук інформації з певної теми (по періодичних наукових і методичних виданнях, джерела Internet);
  1. поглиблене вивчення матеріалу:
  •    підготовка до практичних занять;
  •    виконання типових задач;
  1. вивчення матеріалу з використанням елементів творчості:
  •    розв’язання нестандартних задач;
  •    складання рефератів, доповідей, інформацій з заданої теми;
  1. організація і проведення виступів студентів:
  •    з рефератом на лекції;
  •    вивчення окремої теми з мікрогрупою студентів;
  1. самоперевірка набутих знань і навичок:
  •    розв’язання тестових завдань;
  •    звірка свого розв’язання або(та) відповіді певного завдання з розв’язанням у збірниках-розв’язниках до підручників.

Контроль і оцінювання самостійної роботи здійснюється на практичних заняттях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА

ТЕМА: СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГУ ТА  ЙОГО СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ 

( 7 год)

План

1.1. Поняття маркетингу

1.2. Еволюція маркетингу

1.3. Концепції маркетингової діяльності

1.4. Функції маркетингу

1.5. Процес управління маркетингом

1.6. Види маркетингу в залежності від структури маркетингової концепції

1.7. Види маркетингу в залежності від території охоплення

1.8. Види маркетингу в залежності від попиту

1.9. Споживчі ринки і купівельна поведінка споживачів

1.10.Ринок підприємств і поведінка покупців від імені підприємства

1.11.Організаційна структура маркетингових служб

Вид контролю: тестове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

1. Найважливіший принцип маркетингу – орієнтація кінцевих результатів на вимоги споживача:

а) так;

б) ні.

2. Виділіть основні чотири функції маркетингу:

а) аналітична;

б) управління та контролю;

в) виробнича;

г) сервісна;

д) збутова.

3. Основним завданням маркетингу на споживчому ринку є:

а) вивчення мотивацій прийняття рішень про купівлю;

б) визначення ціни товару.

4. До складу “маркетингової сумішки” (marketing-mix) входять:

а) ціна;

б) імідж підприємства;

в) стимулювання збуту;

г) продукт;

д) розповсюдження (місце).

5. Назвіть чотири основні функції відділу маркетингу фірми:

а) дослідження маркетингу і збір інформації;

б) аналіз собівартості продукції;

в) планування асортименту продукції;

г) збут і розподіл;

д) прийняття стратегічних управлінських рішень;

е) рекламування продукції та стимулювання збуту.

6. Залежно від стадії розвитку маркетинг підрозділяється на такі види:

а) інтегрований;

б) пасивний;

в) активний;

г) організаційний.

7. Розробка, реалізація і контроль за виконанням програм, які призначено для забезпечення сприяння цільовою групою суспільної ідеї руху чи практики, – це є :

а) соціально-етичний маркетинг;

б) маркетинг ідей;

в) маркетинг осіб.

8. Ефективне розміщення ресурсів для завоювання перспективного цільового ринку підприємства – це головне завдання:

а) стратегічного маркетингу;

б) розвиваючого маркетингу;

в) глобального маркетингу.

9. Стимулювання збуту, поліпшення якості товарів, рекламування – це головні інструменти:

а) конверсійного маркетингу;

б) розвиваючого маркетингу;

в) стимулюючого маркетингу.

10. Негативний попит передбачає використання інструментарію:

а) конверсійного маркетингу;

б) стимулюючого маркетингу;

в) тактичного маркетингу.

11. Демаркетинг – це система дій за умов:

а) ажіотажного попиту;

а) негативного попиту;

а) складного попиту.

12. Маркетинг, що спрямовує діяльність підприємства на конкретний сегмент ринку, – це:

а) інтегрований маркетинг;

б) диференційований маркетинг;

в) споживчий маркетинг.

13. Послаблення рекламної діяльності, посилення системи збуту – це інструменти:

а) демаркетингу;

б) ремаркетингу;

в) конверсійного маркетингу.

14. Надання товару вигляду ринкової новизни, його репозиціювання – це інструменти:

а) ремаркетингу;

б) синхромаркетингу;

в) демаркетингу.

15. Доброзичливим для розвитку маркетингу є:

а) ринок споживача;

б) ринок продавця.

16. Який з девізів відбиває зміст принципу маркетингу “Вплив на ринок”?

а) “виробляти те, що продається, а не продавати те, що виробляється”;

б) “споживач – король”;

в) “створюючи товари, створюй і споживача”.

17. Яка з перелічених нижче функцій не є маркетинговою функцією:

а) фінансування;

б) виготовлення;

в) складування;

г) несення ризику;

д) стандартизація.

18. Який з девізів відбиває зміст принципу маркетингу “Знання ринку”?

а) “виробляти те, що продається, а не продавати те, що виробляється”;

б) “споживач – король”;

в) “створюючи товари, створюй і споживача”.

19. Функції маркетингу:

а) маркетингові дослідження, розробка і планування асортименту, збут і розподіл, реклама і СТИЗ;

б) маркетингові дослідження, виробництво товарів, збут, реклама;

в) дослідження ринку, виробництво товарів, реклама, доведення товару до споживача.

20. Види маркетингу залежно від рівня застосування:

а) маркетинг на внутрішньому і зовнішньому ринках, експортний і міжнародний маркетинг;

б) мікромаркетинг, макромаркетинг, метамаркетинг;

в) маркетинг товарів, послуг, підприємств, окремих осіб, місць, територій, ідей.

Рекомендована література

Базова 

  1.                Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2.                Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3.                Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4.                Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с.
  5.                Гардарика, 1999. – 528 с.
  6.                Павленко А., Войчак А. Маркетинг. Підручник. – К.: КНЕУ, 2003.
  7.                Павленко А., Войчак А. Маркетинг. Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – К.: КНЕУ, 2001.
  8.                Маркетинг / Под. ред М. Бейкера. Спб.: Питер, 2002. – 1200 с.
  9.                Котлер Ф., Армстронг Г, Сондерс Дж.,  Вонг В. Основы маркетинга. – К.: Вильямс, 1999. - 1055 с.
  10.            Гаркавенко С.С. Маркетинг. – Київ.: Лібра, 2002. -  705 с.

 Допоміжна література

  1.      Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2.      Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3.      Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4.      Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.
  5.                .Дугіна С.І. Маркетингова цінова політика: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2005. – 393 с..
  6.      Лук’янець Т. І. Маркетингова політика комунікацій: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 1998.- 276с.
  7.                Корінєв В.Л. Цінова політика підприємства: Монографія. – К.: КНЕУ, 2001. – 257 с.
  8.                Павленко А.Ф, Корінєв В.Л. Маркетингова політика ціноутворення: Монографія. – К.: КНЕУ, 2004.- 332 с.
  9.      Павленко А. Ф., Войчак А. В., Примак Т. О. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: Монографія. - К.: КНЕУ, 2005. – 408 с.
  10. Павленко А. Ф., Решетнікова І. Л., Гончарова І. І. Формування комплексу маркетингових комунікацій на ринку банківських продуктів: Монографія. - К.: КНЕУ, 2005.- 248 с.
  11. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия. - М.: ИНФРА, 1999, 804 с.
  12.  Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. - М.: Экономика, 1999. -  702 с.
  13.   Диксон П.Р. Управление маркетингом. – М.: «БИНОМ», 1998. – 560 с.
  14.  Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика. – К.: КНЕУ, 1998. – 156с.

 

13. Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

4.http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України

5.http://www.bank.gov.ua – Національний банк України

6.http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень

7.http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень

8.http://www.hdr.undp.org – Human development report

9.http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

 

 


ТЕМА 2. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ( 7 год,)

План

2.1. Поняття, напрямку маркетингового дослідження

2.2. Концепція, складові і переваги маркетингової інформаційної системи

2.3. Види інформації, що використовують при проведенні маркетингових досліджень

2.4. Методи проведення маркетингових досліджень

2.5. Маркетингові опитування споживачів

2.6. Сегментування ринку, вибір цільових сегментів, позиціонування товару

Питання (та завдання) для контролю

Розв'язати ситуацію

Ситуація 1. “Ляпота” – невелика фірма, що спеціалізуються на виробництві недорогої фарби різних видів і кольорів, яка орієнтована на сучасний дизайн при ремонті та реконструкції будинків.

Спочатку була заснована невелика фірма поблизу м. Харкова, де працювала одна родина. Згодом справа родини значно розширилась. Однак єдиною причиною, що стримує подальший розвиток фірми, є неможливість збільшення виробництва і масштабів рекламної діяльності через відсутність фінансових коштів.

У даний час ситуація у промисловості, яка виробляє різні фарби, змінюється дуже швидко, терміни життєвого циклу окремих видів продукції скорочуються. Це змушує фірму приділяти велику увагу випуску нових товарів, але у зв`язку з тим, що виробництво недорогої фарби не є складним процесом, фірми-виробники можуть виходити на ринок з новими товарами без значних витрат.

“Ляпота” планує розширити географічний сегмент свого ринку, зокрема організувати продаж своєї продукції на всій південно-західній території України та в Росії.

Адвокат, бухгалтер, які консультують “Ляпоту”, радять фірмі обміркувати питання про створення на базі “Ляпоти” корпорації з метою залучення необхідних фінансових коштів.

Запитання і завдання

  1.      Які переваги одноосібного володіння могла б “Ляпота” втратити при створенні корпорації? Які вигоди вона при цьому одержала б?
  2.      Чи необхідно для “Ляпоти” проведення маркетингових досліджень? Чому?
  3.      На яких аспектах діяльності фірми її власникам слід, у першу чергу, сконцентрувати увагу?
  4.      До яких наслідків може привести підвищення цін на продукцію на тому сегменті ринку, де вона в даний час працює?
  5.      Яка інформація необхідна “Ляпоті” для ухвалення рішення про вихід на нові ринки?
  6.      З якими проблемами може зіткнутися “Ляпота” при виході з новою продукцією на новий ринок.

Рекомендована література

Базова 

  1. Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2. Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3. Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с.

Допоміжна література

  1. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.
  5. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика. – К.: КНЕУ, 1998. – 156с.

 

Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

4.http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України

5.http://www.bank.gov.ua – Національний банк України

6.http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень

7.http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень

8.http://www.hdr.undp.org – Human development report

9.http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

 

 


ТЕМА З. МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛІТИКА  ( 8 год.)

План

3.1. Поняття і класифікація товарів

3.2. Атрибути товарної політики

3.3. Створення нових товарів

3.4. Життєвий цикл товару

3.5. Оцінка конкурентноздатності товару

Вид контролю: тестове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

(виділити правильні відповіді)

1. З погляду маркетингу товар – це:

а) будь-який продукт (послуга), призначений для реалізації;

б) результат досліджень, розробок та виробництва;

в) продукт праці, призначений для продажу.

2. Вартість товару з погляду маркетингу – це:

а) ціна товару плюс вартість його споживання;

б) вартість споживання, закупівля та утилізація товару;

в) споживча користь плюс вартість споживання товару.

3. Маркетингова товарна політика включає:

а) планування нової продукції, обслуговування товару та його елімінування;

б) розробка товару, його модифікування, обслуговування та елімінування;

в) планування нової продукції, її модифікування, обслуговування та елімінування.

4. Логічно послідовним є планування нової продукції за такими рівнями:

а) товар за задумом, товар з підкріпленням, товар у реальному виконанні;

б) товар за задумом, товар у реальному виконанні, товар з підкріпленням;

в) товар у реальному виконанні, товар з підкріпленням, товар за задумом.

5. Ідея нового товару відхиляється, якщо:

а) місткість ринку перевищує значення точки прибутковості;

б) місткість ринку збільшується;

в) місткість ринку значна, але зменшується.

6. Ідея нового товару виражається зрозумілими та значущими для споживача поняттями на такому етапі його розробки:

а) розробка стратегій маркетингу;

б) оцінка та вибір ідей;

в) розробка та перевірка задуму товару.

7. Рівень сприйняття споживачами потенційно нового товару визначається на такому етапі його розробки:

а) оцінка та вибір ідей;

б) генерування ідей;

в) розробка та перевірка задуму товару.

8. Позиціювання – це:

а) сегментування ринку;

б) визначення рівня сприйняття споживачами ідеї нового товару;

в) пошуки належного місця товару на ринку, виходячи з його сприйняття споживачами.

9. Перцепційна картка – це засіб, за допомогою якого:

а) здійснюється позиціювання товару на ринку;

б) здійснюється сегментування ринку;

в) будується крива життєвого циклу товару.

10. Одержання прибутку від нового товару можливе на такому етапі його життєвого циклу:

а) запровадження на ринок;

б) розширення ринку збуту;

в) використання переваг.

11. Графік (крива лінія) життєвого циклу продукції відповідає динаміці:

а) доходів і обсягів збуту;

б) прибутків та доходів;

в) прибутку та витрат.

12. Сукупність усіх асортиментних груп і товарних одиниць, що виробляються підприємством, – це:

а) товарна номенклатура;

б) продуктова лінія;

в) товарний асортимент.

13. Доповнення існуючих продуктових ліній новими товарами – це:

а) модифікування;

б) диференціація;

в) диверсифікація.

14. Сепаратизм маркетингової товарної політики менш ймовірний за умов:

а) інтегрованого маркетингу;

б) неінтегрованого маркетингу;

в) соціально-етичного маркетингу.

15. Класичними складовими конкурентоспроможності є:

а) ціна;

б) якість;

в) збут;

г) сервіс.

16. Можливі наступні стратегії вибору продукту:

а) піонера;

б) збирання вершків;

в) і я теж;

г) потягу, що їде.

17. Підприємство виходить на новий ринок з відомим товаром. Який ризик підприємства, що позначається новизною товару:

а) комерційний;

б) іміджевий;

в) технічний.

18. Які з перерахованих функцій слід відносити до упаковування:

а) транспортування;

б) зберігання;

в) реклама;

г) складування.

19. Широкий асортимент товарів збільшує частку ринку, а вузький асортимент доходних товарів дає високий прибуток:

а) так;

б) ні.

20. Формування асортименту є завданням служб:

а) генерального конструктора:

б) відділу маркетингу.

 

 

 


ТЕМА 4. МАРКЕТИНГОВА  ЦІНОВА  ПОЛІТИКА

План

4.1. Цінова політика і фактори, що впливають на неї

4.2. Методи ціноутворення 

4.3. Найбільш типові задачі, успішне рішення яких залежить від цінової політики підприємства

4.4. Фактори, що впливають на рішення по цінам

4.5. Види цін, знижок і заліків

Вид контролю: письмове опитування

 

Питання (та завдання) для контролю

  1. Яка роль ціни і маркетингової цінової політики в умовах ринкової економіки?
  2. Як Ви розумієте сутність цінової політики?
  3. Поясніть логіку та назвіть етапи маркетингового алгоритму розрахунку цін.
  4. Назвіть можливі цілі маркетингової цінової політики та розкрийте їх сутність.
  5. Поясніть сутність обмежень, що існують у маркетинговій політиці цін.
  6. Поясність сутність дії закону попиту та пропозицій.
  7. Охарактеризуйте чинники, що впливають на цінову еластичність попиту.
  8. Охарактеризуйте види витрат, що мають місце у процесах виробництва та реалізації продукції.
  9. Поясніть сутність методів розрахунку цін на підставі витрат. Розкрийте їх переваги та недоліки.
  10. Побудуйте графік беззбитковості продукції та поясніть його використання, з точки зору маркетингової цінової політики.
  11. Поясніть сутність та охарактеризуйте підходи до визначення ціни на підставі суб`єктивної оцінки споживачем цінності товару.
  12. Охарактеризуйте конкурентне маркетингове ціноутворення.
  13. У чому полягає сутність тендерного ціноутворення?
  14. У чому полягає сутність і якими є цілі ціноутворення у межах товарної номенклатури?
  15. У чому полягає сутність маркетингового ціноутворення за географічними ознаками?
  16. Які закони, норми чи правила діють в Україні щодо процесів ціноутворення?
  17. У чому полягає сутність біржового ціноутворення?

Рекомендована література

Базова 

  1. Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2. Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3. Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с. Гардарика, 1999. – 528 с.

Допоміжна література

  1. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.

13. Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

4.http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України

5.http://www.bank.gov.ua – Національний банк України

6.http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень

7.http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень

8.http://www.hdr.undp.org – Human development report

9.http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

 

 


ТЕМА 5. МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА КОМУНІКАЦІЙ (8 год.)

План

5.1. Поняття і складові комунікаційної політики.

5.2. Розробка рекламної програми

5.3. Стимулювання збуту

Вид контролю: тестове опитування

Питання (та завдання) для контролю

1. Вихідним етапом формування комплексу маркетингових комунікацій є:

а) виявлення цільової аудиторії;

б) визначення його складу;

в) визначення його цілей.

2. Засобами впливу комплексу маркетингових комунікацій є:

а) реклама, пропаганда, стимулювання збуту, персональний продаж;

б) газети, журнали, вулична реклама тощо.

3. Масовість, експресивність, здатність умовляти – це переваги:

а) реклами;

б) пропаганди;

в) персонального продажу.

4. Найбільш прогресивним методом розрахунку бюджету маркетингових комунікацій є:

а) конкурентний паритет;

б) “за аналогією”;

в) виходячи з цілей і завдань фірми.

5. Першим етапом процесу прийняття рішень з рекламування товару (послуг) є:

а) визначення його цілей;

б) ідентифікація цільового ринку;

в) розрахунок бюджету.

6. Найбільш ефективною у сфері послуг є:

а) реклама;

б) пропаганда;

в) стимулювання збуту.

7. Корпоративна ідентичність – це форма:

а) реклами;

б) пропаганди;

в) персонального продажу.

8. Маркетингова політика комунікацій містить:

а) систему загальних установок, критеріїв, орієнтирів, що прийняті організацією для дій і прийняття рішень у сфері комунікацій;

б) заходи щодо стимулювання збуту;

в) середньострокові та довгострокові програми прийняття управлінських рішень.

9. Основні засоби впливу (дії) маркетингової політики комунікацій:

а) реклама, стимулювання збуту, пропаганда, особистий продаж;

б) планування, ціноутворення, реклама;

в) телебачення, радіо, засоби масової інформації, ризику.

10. Канали неособистої комунікації – це:

а) засоби поширення інформації, що передають звернення в умовах відсутності особистого контакту і зворотного зв`язку;

б) сукупність асортиментних груп товарів, що пропонуються покупцям конкретним продавцем;

в) неособисті форми комунікації, що здійснюються за посередництвом платних засобів поширення інформації.

11. Модель, яка є елементом процесу комунікації, містить у собі:

а) відправник, кодування, звернення, розшифрування, одержувач;

б) фірма, реклама, посередники, пропаганда, споживачі, контактні аудиторії;

в) постановка завдань, визначення попиту, оцінка витрат, аналіз конкурентів, вибір методів визначення ціни.

12. Комунікатор сфери маркетингу повинен:

а) виявляти цільову аудиторію, визначати бажану реакцію у відповідь, обрати засоби поширення інформації, обрати якості, що характеризують джерело звернення, зібрати інформацію, яка надходить каналами зворотного зв`язку;

б) проаналізувати можливості збуту, глибоко вкоренитися у ринок, розробити стратегію маркетингу;

в) розробити стратегічні плани, втілити їх у життя, обрахувати результати, провести коригувальні дії.

13. Раціональні, емоційні, моральні мотиви слід враховувати:

а) обираючи засоби поширення;

б) оцінюючи рекламну компанію;

в) під час роботи над змістом звернення.

14. Стимулювання збуту – використання різноманітних засобів стимулюючого впливу, покликаних:

а) досліджувати погляди потенційних споживачів на конкретній стадії життєвого циклу товару;

б) прискорити і/або посилити відповідну реакцію ринку;

в) прискорити і/або посилити звернення до покупців.

15. Якості привабливості та інформативності, спонукання до здійснення купівлі, запрошення до здійснення купівлі характерні:

а) для персонального продажу;

б) для засобів стимулювання збуту;

в) для маркетингової комунікації.

16. Пропаганда –це:

а) вид реклами;

б) неособисте стимулювання попиту за допомогою розміщення комерційно важливих нових або одержання сприятливих відгуків у засобах масової інформації;

в) вид діяльності, метою якого є реалізація збутових завдань організації.

17. Реклама – це переконливий засіб інформації:

а) про товар;

б) про фірму.

18. Люди реагують не на елементи реклами, а на рекламу в цілому:

а) так;

б) ні.

16. Здібність до встановлення контактів і зв`язків називається:

а) комунікацією;

б) комунікативністю;

в) контактністю.

20. “Директ-мейл” – це:

а) реклама методом прямої поштової розсилки;

б) письмове розпорядження директора;

               в) канал прямого поштового зв`язку.

Рекомендована література

Базова 

  1. Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2. Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3. Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с. Гардарика, 1999. – 528 с.

Допоміжна література

  1. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.

 Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

4.http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України

5.http://www.bank.gov.ua – Національний банк України

6.http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень

7.http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень

8.http://www.hdr.undp.org – Human development report

9.http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

 

 



ТЕМА 6. МАРКЕТИНГОВА ПОЛІТИКА РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ( 8 год.)

План

6.1. Вибір каналів збуту товарів

6.2. Оцінка поведінки покупців-посередників

Вид контролю: письмове опитування

Питання (та завдання) для контролю

  1. Дайте визначення маркетингової політики розподілу.
  2. Дайте визначення маркетингових каналів розподілу. Охарактеризуйте їх основні функції.
  3. Наведіть приклади і охарактеризуйте основні види каналів розподілу.
  4. У чому полягають три основні проблеми (питання), які необхідно вирішити під час конструювання каналів розподілу?
  5. Поясніть логіку процесу конструювання каналів розподілу.
  6. Назвіть основні характеристики каналів розподілу.
  7. У чому полягає сутність ексклюзивного, селективного та масового розподілу?
  8. Коли виникає потреба у створенні нових каналів розподілу?
  9. У чому полягає сутність специфікації завдань розподілу?
  10. Охарактеризуйте змінні, які аналізують, обираючи канал розподілу.
  11. Охарактеризуйте підходи, що використовуються для вибору каналу розподілу.
  12. Назвіть критерії вибору суб`єктів каналу розподілу.
  13. Дайте визначення та охарактеризуйте принципи посередницької діяльності в каналах розподілу.
  14. Охарактеризуйте основні типи посередницьких підприємств та організацій.
  15. Дайте характеристику системи оплати послуг посередників.
  16. Що таке стандарти обслуговування? Наведіть відповідні приклади.
  17. Назвіть типи конфліктів у каналах розподілу та способи їх ліквідації.
  18. Дайте характеристику методів оцінки каналів розподілу.
  19. Охарактеризуйте сутність логістичних систем розподілу.

Рекомендована література

Базова 

  1. Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2. Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3. Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с. Гардарика, 1999. – 528 с.

Допоміжна література

  1. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.

 Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

4.http://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України

5.http://www.bank.gov.ua – Національний банк України

6.http://www.niss.gov.ua – Національний інститут стратегічних досліджень

7.http://www.cpsr.org.ua – Центр перспективних соціальних досліджень

8.http://www.hdr.undp.org – Human development report

9.http://www.portal.rada.gov.ua – Верховна Рада України

 

 


ТЕМА 7. КОНТРОЛЬ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

План

7.1. Сутність і зміст маркетингового контролю .

7.2. Рівні контролю

Вид контролю: усне опитування

Питання (та завдання) для контролю

  1. Розкрити сутність і зміст маркетингового контролю.
  2. Охарактеризувати рівні контролю.
  3. Визначити зміст  контролю маркетингової діяльності
  4. Розкрити зміст  контролю збутової діяльності фірми
  5. Визначити зміст  контролю прибутковості та маркетингових затрат
  6. Охарактеризувати етапи аналізу маркетингових затрат
  7. Розкрити сутність стратегічного нагляду

Рекомендована література

Базова 

  1. Примак Т.О. Маркетинг: Н. пос. - К.: МАУП, 2004. – 228 с.
  2. Примак Т.О. Маркетингові  комунікації на сучасному ринку: Н. пос. - К.: МАУП, 2003. – 200 с.
  3. Тєлєтов О.С. Маркетинг у промисловості : Підручник. - К.: ЦНЛ, 2004. – 248 с.
  4. Ткаченко Л.В. Маркетинг послуг. Підручник.  - К.: ЦНЛ, 2003. – 192 с. Гардарика, 1999. – 528 с.

Допоміжна література

  1. Бернет Дж., Мориарти С. Маркетинговые коммуникации: интегрированный подход / Пер. с анг. Под ред. Божук С. Г. - Спб.: Питер, 2001. – 864 с.
  2. Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений. - Спб.: Питер, 2001. – 384 с.
  3. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга.: Пер. с англ.: Уч. Пос. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. – 688 с.
  4. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент / Пер. з анг. — СПб.: "Питер ком", 1999.— 896 с.

Інформаційні ресурси

1. http://www.ukrstat.gov.ua – Державний комітет з статистики України

2. http://www.minfin.gov.ua – Міністерство фінансів

3.http://www.me.gov.ua – Міністерство економіки

 

 




docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
3275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку